Заводското тунинг ателие на Mercedes-Benz разработва иновативен нагнетател, който ще работи без използването на отработените газове. Специалистите от AMG са насочили усилията си към компресор, който се задвижва от електричество и според шефа на отдела за силови разработки на AMG Йохан Мартин Шмит именно подобни компресори ще се налагат все повече в автомобилната промишленост.
От AMG си сътрудничат със своите колеги от заводския отбор във Формула 1, но Шмит изрично отбеляза, че директен преход от компресорите на болидите към т.нар. граждански версии не може да бъде осъществен заради прекалено високите оборотни режими, в които работят двигателите от Ф1.
С подобни разработки се занимават и от Volkswagen AG. Техническият директор на Audi Улрих Хакенберг обяви, че в момента тече разработка на автомобил Volkswagen, оборудван с бензинов двигател с електрическа турбина и с изменяема степен на сгъстяване. По-рано от Audi пък представиха концепция на RS5, която беше оборудвана с дизелов шестак и с аналогично ел. турбо.
Интересното при прототипа на Audi е, че електрическите нагнетатели са два - работещи при ниски и високи обороти на агрегата. Така се достига мощност от 385 конски сили и максимален въртящ момент от 750 Нм. Очаква се, че серийно този агрегат с електрически компресор ще се появи за първи път при новото поколение на луксозното SUV Audi Q7.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кобрата
13:18 09.07.2014
2 PROFESIONALISTA
13:48 09.07.2014
3 dhcp
Коментиран от #4
15:31 09.07.2014
4 Mercedes-Benz
До коментар #3 от "dhcp ":
И няма да се разваля звука от двигателя както в момента. Новите турбинирани осмаци звучат отвратително. За справка М113 на Мерцедес с механичния компресор е един от най-яко звучащите двигатели от последните 20 год. (лично мнение) ;)Коментиран от #13
16:19 09.07.2014
5 Дошo
16:24 09.07.2014
6 Дошo
Коментиран от #7
16:24 09.07.2014
7 zendera
До коментар #6 от "Дошo":
Имаш много здраве,особенно при каскадното пълнене на битурбодизела.БМВ от три години ползват ел.турбо...Коментиран от #8, #11
18:58 09.07.2014
8 Troll
До коментар #7 от "zendera":
Я по-добре провери и дай пак, да видим дали БНВ касовите апатати имат ел. турбини и нещо по-различно от 3-литрови редови шестаци, които не стават и за агрегат за доене на крави.Коментиран от #9, #10
21:56 09.07.2014
9 zendera
До коментар #8 от "Troll":
Изстискай си първо младежките пъпки преди да се напънеш да напишеш някоя глупост....22:06 09.07.2014
10 zendera
До коментар #8 от "Troll":
Изстискай си първо младежките пъпки преди да се напънеш да напишеш някоя глупост....22:06 09.07.2014
11 Дошo
До коментар #7 от "zendera":
И ти имаш много здраве.Щях да напиша, че след Мазда са БМВ ама го спестих.Все пак в Европа БМВ са първиКоментиран от #12
09:28 10.07.2014
12 zendera
До коментар #11 от "Дошo":
Дошо,чукнах мазда и ел турбо,нищо не намерих.В същото време ми излезе инфо че БМВ патентовали ел турбото и скали да го вложат като трето турбо в бъдещата М3.А за дизелите ми излезе(аз незнаех)че Мазда има двигател с каскадно битурбодизелово пълнене.Еми не е по темата ама понеже все се пънете японските фенове -от 2.2битурбо Мазда извлича 175кс.Извинявай ама БМВ с едно турбо го постигаше тоя резултат през 2007ма.Все пак,допускам че греша,но все още твърдя,че БМВ 550Д е пъвия сериен автомобил със 3 турбини(1 ел) и от 3.0 литра обем изстисква 381кс -за дизел говоря.Дай ми саита за Мазда със ел турбото.Поне да сравнявам,ако не за друго.Най-малкото за да сравня параметрите с на баварецаКоментиран от #14
20:21 10.07.2014
13 ВИП АМГ
До коментар #4 от "Mercedes-Benz":
22:07 10.07.2014
14 триста итридесети
До коментар #12 от "zendera":
Верно ли му вярваш?01:32 11.07.2014