11 Януари, 2010 00:00 52 383 17

FIAT Sedici 1.6 16V 4x4 Dynamic

  • fiat sedici-
  • fiat sedici dynamic-
  • sedici-
  • sedici 1.6 16v 4x4

Шестнайстият

Италианците обновиха малкия си многофункционален кросоувър

Моделът на FIAT неслучайно носи името Sedici. В превод от италиански думата означава шестнайсет, а презумпцията е, че това е автомобил с четири задвижващи колела, или както е известно - 4х4. Всъщност Sedici представлява субкомпактен кросоувър с повишена проходимост, който на нашия пазар има една единствена пряка алтернатива - Suzuki SX4. Ако трябва да сме точни, японецът е и пряк донор на Sedici. Двата автомобила са на практика близнаци, но сега FIAT обнови своята версия по отношение на стил и моторизация. Този автомобил вече се продава и у нас като предлаганите двигатели са два - двулитров дизел и бензин с обем 1.6 литра. И тъй като моделът е “бюджетен”, ще засегнем основно по-евтината бензинова модификация Sedici 1.6 16V 4x4 Dynamic.

Екстериор
От болшинството ракурси Sedici в никакъв случай не може да мине за красавец. Трапецовидният профил и сравнително късата, снижаваща се напред муцуна по никакъв начин не го правят да изглежда агресивно и грубовато. Единствено рейлинга на тавана и пластмасовите детайли в долната част на каросерията намекват за всъдеходните възможности на автомобила. Все пак, ако се загледате по-внимателно, ще видите, че линиите са изчистени и пропорциите между предната и задната част - спазени, а светлините придават нужната доза модерен стил. Автомобилът, както и неговият близнак SX4, са проектирани в небезизвестното дизайнерско студио Italdesign. Ако трябва да обобщим, ще кажем, че за италиански автомобил Sedici не впечатлява с екстериор, но като цяло външният вид ще допадне на мнозина.

Интериор
Вече стана дума, че Sedici е субкомпактен автомобил. Това само по себе си трябва да говори, че пространството в салона не е в изобилие. Това донякъде е вярно, но не така се чувстват водачът и пасажерът до него. За тях е отделено достатъчно място, като предните седалки впечатляват с доста приличен комфорт. Те не са големи, сравнително твърди са, но са снабдени с оптимална странична поддръжка, а ергономията им е на високо ниво. Дори и при по-дълги преходи не предразполагат към дискомфорт. Колкото по-назад отиваме обаче, нещата стават “по-тесни”. Вторият ред е достатъчен само за двама пълноразмерни пасажери като и те ще са леко притеснени, най-вече в областта на краката.

При разгънати задни кресла багажното пространство е символично. Хубавото е, че предвид асиметрично делимата седалка то може да бъде увеличено доста, но това естествено се отрязява на броя на пътниците.

Иначе уредите са предимно аналогови, информативни са и отчитат всички необходими стойности на двигателя и помощните възли и агрегати. Интерес представлява опционната навигационна система, снабдена с DVD плейър, дисплеят на която е отлично разположен в горната част на централната конзола. Иначе сглобката на отделните детайли в салона е на доста прилично ниво, но от качеството на материалите има какво още да се желае.

Двигател и ходови характеристики
Моделът се предлага както във вариант 4х4, така и в разновидност 4х2. При версията с повишена проходимост системата е сходна с тази на много от по-големите кросоувъри. AWD системата превключва бързо и от режим на предно предаване към режим 4х4. Всъщност трябва само да се натисне  бутон, за да се избере един от трите възможни режима: 2WD, “auto” или “lock”.

При режим 2WD двигателното усилие е насочено само към предните колела. Този режим е подходящ при шофиране в нормални пътни условия и е предназначен за снижаване на разхода на гориво.

Вторият режим на работа е “auto”. При него въртящият момент е насочен основно към предните колела, но при нужда се предава автоматично и към задния мост. Системата осигурява оптимална тяга на задните колела, когато някой от сензорите установи ниско сцепление. При режим “lock” усилието се разпределя поравно между предните и задни колела. Използва се само при екстремни пътни условия (пясък, кал, сняг) и действа до скорост 60 км/ч, след което системата сама превключва на режим “auto”. В обобщение може да се каже, че AWD върши идеална работа за безпроблемно шофиране, независимо от климатичните условия.

Що се отнася до агрегата, новата разработка е по-мощна и същевременно по-икономична. Иначе двигателят е безшумен и се характеризира с еластичност и равномерен ход. Останалите възли и агрегати са без забележки. Изключение прави малко по-твърдата возия, която би притеснила фенове на Citroen, например.

Цена
За автомобил с повишена проходимост определено е от най-атрактивните. Друг е въпросът дали габаритите му ще ви допаднат. Иначе спрямо алтернативата е малко по-скъп, но и с 13 к.с. по-мощен. В оборудването е включено всичко необходимо, а опциите са на достъпни цени.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Двигател   Редови четирицилиндров
        четири клапана на цилиндър
 Работен обем    1 586  куб. см
 Максимална мощност    156 Нм при   4 400 об/мин.
 Максимален въртящ момент   310 Нм при   2 600 об/мин.
 Скоростна кутия   петстепенна механична
 Степен на сгъстяване    10.5:1
 Маса на единица мощност    11.0 кг/к.с. (15.1 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина 4 115 мм
  широчина   1 755 мм
   височина   1 620 мм
 Междуосие    2 500 мм
 Маса   1 325 кг
 Допустимо натоварване    н.д.
Обем на багажника
   270 - 670 л
 Вместимост на резервоара      50 л
 Разход на гориво:    
   градско     8.2 л/100км
   извънградско 5.5 л/100км
   комбинирано 6.5 л/100км
Ускорение:    
от 0 до 100 км/ч, сек   11.5
Максимална скорост  км/ч.   175
Гуми отпред/отзад   205/60 R16
Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани / дискови

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                             *32 490 лв.

Базово оборудване

Въздушни възглавници за предните две места, антиблокираща система на спирачките (ABS), EBD, климатична инсталация, ел. предни стъкла, ел. регулируеми странични огледала, централно заключване с дистанционно управление, радио със CD, Допълнителни фарове за мъгла интегрирани в предната броня, регулируем по височина волан, електроусилител на волана, огледала в сенниците на водача и пасажера до него, асиметрично делима задна седалка в съотношение 60:40, надлъжен рейлинг на покрива, имобилайзер с променлив код, isofix система за закрепване на детско столче, резервна гума с намален размер и др.

Допълнително оборудване

Навигационна система с DVD             4 300 лв.
Лети джанти                                        660 лв.
Странични въздушни възглавници      4 99 лв.


Гаранция три години или 100 000 километра пробег  

* До 6 000 лева отстъпка от цената до изчерпване на наличностти

Цените на модела и алтернативите са за България с включени такси и ДДС

 

АЛТЕРНАТИВА

SUZUKI SX4

Работен обем

1 586 см3

Мощност

79 кВ/107 к.с.

при об/мин

5 600

Въртящ момент

145 Нм

при об/мин

4 000

Габарити

4140/1755/1620 мм. 

База

2 500 мм

Ускорение

11.5 сек.

Макс. Скорост

170 км/ч.

Разход на гориво:

 

Градско

8.9 л/100 км.

Извънградско

 6.1 л/100 км.

Цена на модела с ДДС    

GL

 

28 246 лв.

Цени на някои екстри:

 

ESP

опция

Еърбег 4 бр.

серийно

Климатроник

серийно


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ема

    11 0 Отговор
    Може Сузукито да му е донор, но итарианското винаги е по-красиво. Друг е въпроса, че и аз самата карам такова Седичи и вече съм му голям фен. Въпреки че го карам вече три месеца не знаех, че единият от режимите се самоизключва. Винаги можеш да научиш нещо ново :)
  • 2 damqn

    2 7 Отговор
    kradci mrasni
  • 3 Het

    7 2 Отговор
    Какви крадци бе това е съвместен проект, а доколкото съм запознат дизайна е италиански
  • 4 Евгени

    8 0 Отговор
    Ми то си пиши в материала - дизайна е на Италдизайн - четете по-внимателно, а не коментирайте разни глупости
  • 5 Toyota

    2 6 Отговор
    Алтернатива е и Toyota Urban Cruiser, ако не знаете. Много по-красив, много по-надежден и вече с 5години или 160 000км гаранция!
  • 6 Suzuki

    3 1 Отговор
    А SX4 не е алтернатива, така ли бе всезнайко Toyota
  • 7 Симеон

    15 0 Отговор
    Седичито е най-красиво, следва SX4, а най-грозна е тая тойота за която разбирача по-горе пише
  • 8 Румен Иванов

    7 0 Отговор
    Много хубав автомобил, аз карам този преди фейслифта и съм страшно доволен. Между другото материала е доста точен
  • 9 TDI fan

    1 8 Отговор
    ни ма радва особено този неудачен двигател дето харчи и не върви.. хахахахаха никога не бих си го купил, може би ако ми го подарят или нещо...
  • 10 RtR

    5 2 Отговор
    Ми като не те радва има и дизелов, щом си фен на нафтата. Иначе колата съвсем не е лоша, малко странно за италианци е, че, както пише в материала, дизайнът на Седичи леко куца, но то само шедьоври не могат да се правят
  • 11 KOKO

    5 2 Отговор
    А бе да взема да си купя едно такова фиатче. добре звучи, а на мен ми трябва непретенциозна малка кола но 4х4, точно като седичи
  • 12 tado

    3 2 Отговор
    днес го разгледах и покарах хареса ми забавно е но наистина е тромавко :(
  • 13 Христо

    6 0 Отговор
    тромавко е наистина, но пък за тези раички си струва колата - и ако искаш компактно автомобилче с леко по-голяма проходимост, е направо идеално
  • 14 Emo

    4 2 Отговор
    Niama po golemi bokluci ot novite toyoti napravo prebaha hubavite koli. Dizainite sa eftini i grozni. I se tro6at na porazia
  • 15 GOGO

    4 0 Отговор
    Ne znam kakvo razbirate pod tromavo moeto e dizel s pipnat softuer 165 ks
  • 16 Иво

    4 0 Отговор
    Взех си Фиатчето на старо на,240 000 км.Сложиси му (хубава газова). Според компютара харчи 1 към 1 колкото и бенза.Вече съм на 270 000 без проблеми.Рибар съм .Ако знаете само от какви кални ситуации ме е изкарвал!Няма дръ, няма мън.Само масло и консумативи.Мотора е на Сузуки 107 к.Много е корав и непретенциозен.На мене лично колата ми харесва и е за,нашите (офроуд) пътища.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.