Шестнайстият
Италианците обновиха малкия си многофункционален кросоувър
Моделът на FIAT неслучайно носи името Sedici. В превод от италиански думата означава шестнайсет, а презумпцията е, че това е автомобил с четири задвижващи колела, или както е известно - 4х4. Всъщност Sedici представлява субкомпактен кросоувър с повишена проходимост, който на нашия пазар има една единствена пряка алтернатива - Suzuki SX4. Ако трябва да сме точни, японецът е и пряк донор на Sedici. Двата автомобила са на практика близнаци, но сега FIAT обнови своята версия по отношение на стил и моторизация. Този автомобил вече се продава и у нас като предлаганите двигатели са два - двулитров дизел и бензин с обем 1.6 литра. И тъй като моделът е “бюджетен”, ще засегнем основно по-евтината бензинова модификация Sedici 1.6 16V 4x4 Dynamic.
Екстериор
От болшинството ракурси Sedici в никакъв случай не може да мине за красавец. Трапецовидният профил и сравнително късата, снижаваща се напред муцуна по никакъв начин не го правят да изглежда агресивно и грубовато. Единствено рейлинга на тавана и пластмасовите детайли в долната част на каросерията намекват за всъдеходните възможности на автомобила. Все пак, ако се загледате по-внимателно, ще видите, че линиите са изчистени и пропорциите между предната и задната част - спазени, а светлините придават нужната доза модерен стил. Автомобилът, както и неговият близнак SX4, са проектирани в небезизвестното дизайнерско студио Italdesign. Ако трябва да обобщим, ще кажем, че за италиански автомобил Sedici не впечатлява с екстериор, но като цяло външният вид ще допадне на мнозина.
Интериор
Вече стана дума, че Sedici е субкомпактен автомобил. Това само по себе си трябва да говори, че пространството в салона не е в изобилие. Това донякъде е вярно, но не така се чувстват водачът и пасажерът до него. За тях е отделено достатъчно място, като предните седалки впечатляват с доста приличен комфорт. Те не са големи, сравнително твърди са, но са снабдени с оптимална странична поддръжка, а ергономията им е на високо ниво. Дори и при по-дълги преходи не предразполагат към дискомфорт. Колкото по-назад отиваме обаче, нещата стават “по-тесни”. Вторият ред е достатъчен само за двама пълноразмерни пасажери като и те ще са леко притеснени, най-вече в областта на краката.
При разгънати задни кресла багажното пространство е символично. Хубавото е, че предвид асиметрично делимата седалка то може да бъде увеличено доста, но това естествено се отрязява на броя на пътниците.
Иначе уредите са предимно аналогови, информативни са и отчитат всички необходими стойности на двигателя и помощните възли и агрегати. Интерес представлява опционната навигационна система, снабдена с DVD плейър, дисплеят на която е отлично разположен в горната част на централната конзола. Иначе сглобката на отделните детайли в салона е на доста прилично ниво, но от качеството на материалите има какво още да се желае.
Двигател и ходови характеристики
Моделът се предлага както във вариант 4х4, така и в разновидност 4х2. При версията с повишена проходимост системата е сходна с тази на много от по-големите кросоувъри. AWD системата превключва бързо и от режим на предно предаване към режим 4х4. Всъщност трябва само да се натисне бутон, за да се избере един от трите възможни режима: 2WD, “auto” или “lock”.
При режим 2WD двигателното усилие е насочено само към предните колела. Този режим е подходящ при шофиране в нормални пътни условия и е предназначен за снижаване на разхода на гориво.
Вторият режим на работа е “auto”. При него въртящият момент е насочен основно към предните колела, но при нужда се предава автоматично и към задния мост. Системата осигурява оптимална тяга на задните колела, когато някой от сензорите установи ниско сцепление. При режим “lock” усилието се разпределя поравно между предните и задни колела. Използва се само при екстремни пътни условия (пясък, кал, сняг) и действа до скорост 60 км/ч, след което системата сама превключва на режим “auto”. В обобщение може да се каже, че AWD върши идеална работа за безпроблемно шофиране, независимо от климатичните условия.
Що се отнася до агрегата, новата разработка е по-мощна и същевременно по-икономична. Иначе двигателят е безшумен и се характеризира с еластичност и равномерен ход. Останалите възли и агрегати са без забележки. Изключение прави малко по-твърдата возия, която би притеснила фенове на Citroen, например.
Цена
За автомобил с повишена проходимост определено е от най-атрактивните. Друг е въпросът дали габаритите му ще ви допаднат. Иначе спрямо алтернативата е малко по-скъп, но и с 13 к.с. по-мощен. В оборудването е включено всичко необходимо, а опциите са на достъпни цени.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател | Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър |
|
Работен обем | 1 586 куб. см | |
Максимална мощност | 156 Нм при 4 400 об/мин. | |
Максимален въртящ момент | 310 Нм при 2 600 об/мин. | |
Скоростна кутия | петстепенна механична | |
Степен на сгъстяване | 10.5:1 | |
Маса на единица мощност | 11.0 кг/к.с. (15.1 кг/Kw) | |
Габарити: | ||
дължина | 4 115 мм | |
широчина | 1 755 мм | |
височина | 1 620 мм | |
Междуосие | 2 500 мм | |
Маса | 1 325 кг | |
Допустимо натоварване | н.д. | |
Обем на багажника |
270 - 670 л | |
Вместимост на резервоара | 50 л | |
Разход на гориво: | ||
градско | 8.2 л/100км | |
извънградско | 5.5 л/100км | |
комбинирано | 6.5 л/100км | |
Ускорение: | ||
от 0 до 100 км/ч, сек | 11.5 | |
Максимална скорост км/ч. | 175 | |
Гуми отпред/отзад | 205/60 R16 | |
Спирачки отпред/отзад | дискови вентилирани / дискови |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена *32 490 лв.
Базово оборудване
Въздушни възглавници за предните две места, антиблокираща система на спирачките (ABS), EBD, климатична инсталация, ел. предни стъкла, ел. регулируеми странични огледала, централно заключване с дистанционно управление, радио със CD, Допълнителни фарове за мъгла интегрирани в предната броня, регулируем по височина волан, електроусилител на волана, огледала в сенниците на водача и пасажера до него, асиметрично делима задна седалка в съотношение 60:40, надлъжен рейлинг на покрива, имобилайзер с променлив код, isofix система за закрепване на детско столче, резервна гума с намален размер и др.
Допълнително оборудване
Навигационна система с DVD 4 300 лв.
Лети джанти 660 лв.
Странични въздушни възглавници 4 99 лв.
Гаранция три години или 100 000 километра пробег
* До 6 000 лева отстъпка от цената до изчерпване на наличностти
Цените на модела и алтернативите са за България с включени такси и ДДС
Работен обем |
1 586 см3 |
Мощност |
79 кВ/107 к.с. |
при об/мин |
5 600 |
Въртящ момент |
145 Нм |
при об/мин |
4 000 |
Габарити |
4140/1755/1620 мм. |
База |
2 500 мм |
Ускорение |
11.5 сек. |
Макс. Скорост |
170 км/ч. |
Разход на гориво: |
|
Градско |
8.9 л/100 км. |
Извънградско |
6.1 л/100 км. |
Цена на модела с ДДС GL |
28 246 лв. |
Цени на някои екстри: |
|
ESP |
опция |
Еърбег 4 бр. |
серийно |
Климатроник |
серийно |
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ема
16:20 11.01.2010
2 damqn
17:06 11.01.2010
3 Het
20:07 11.01.2010
4 Евгени
20:08 11.01.2010
5 Toyota
10:02 12.01.2010
6 Suzuki
14:52 12.01.2010
7 Симеон
14:54 12.01.2010
8 Румен Иванов
13:13 13.01.2010
9 TDI fan
17:25 13.01.2010
10 RtR
10:38 14.01.2010
11 KOKO
16:14 14.01.2010
12 tado
20:34 15.01.2010
13 Христо
23:16 15.01.2010
14 Emo
14:24 16.01.2010
15 GOGO
21:11 17.01.2010
16 Иво
18:38 19.01.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.