18 Юли, 2014 12:58 13 234 15

Първата "квантова" кола пое по пътищата на Европа

  • quant e-sportlimousine-
  • nanoflowcell
Първата "квантова" кола пое по пътищата на Европа - 1

Електромобилът QUANT e-Sportlimousine на лихтенщайнската компания NanoFlowcell бе сертифициран за движение по пътищата за общо ползване в Европейския съюз, съобщава сайтът на производителя. Високотехнологичната кола започна живота си като прототип на Koenigsegg през 2009-а, а през март тази година в Женева бе представен серийният вариант. В конструкцията на спортната лимузина са въплътени последните постижения в областта на квантовата химия и течните електролити.

Първата "квантова" кола пое по пътищата на Европа


От NanoFlowcell определят сертифицирането на QUANT e-Sportlimousine не само като исторически момент за компанията, а и "за цялата електромобилна индустрия", тъй като по европейските пътища за пръв път ще се движи кола със силова установка на базата на проточни батерии. Лихтенщайнците уверяват, че работата по организацията на серийно производство "кипи с пълна сила", но не уточняват кога ще започнат продажбите.

Първата "квантова" кола пое по пътищата на Европа


В състава на силовата установка на QUANT e-Sportlimousine влизат четири електромотора на трифазен ток за всяко от колелата. Сумарната им оперативна мощност е 653 к.с., а максималната - 925 коня. Системата работи под напрежение от 600 волта.

Първата "квантова" кола пое по пътищата на Европа


Двигателите се захранват от проточни акумулатори с два 200-литрови резервоара за електролит (съставът му е търговска тайна), който постъпва в специална камера с йонообменна мембрана. В резултат на реакцията се произвежда електричество, което се подава към суперкондензатори.

Първата "квантова" кола пое по пътищата на Европа



С пълни резервоари QUANT e-Sportlimousine тежи 2 300 кг, но въпреки това ускорява от 0 до 100 км/ч за 2.8 секунди и вдига 380 км/ч при среден разход 20 кВтч на 100 км.

Първата "квантова" кола пое по пътищата на Европа

Първата "квантова" кола пое по пътищата на Европа

Първата "квантова" кола пое по пътищата на Европа

Първата "квантова" кола пое по пътищата на Европа


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 dani kan

    3 0 Отговор
    Ба*и ракетата
  • 2 Борислав Иванов

    3 0 Отговор
    и ауспуха за къв му е

    Коментиран от #3, #5

  • 3 Владислав Димитров

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Борислав Иванов":

    Сигурно е имитация или така да се каже за красота .
  • 4 ivaylo mihaylov

    3 0 Отговор
    Добре е да се добави, че в лабораторни условия са постигнати от 250 до 370 мили пробег с едно зареждане. Има смисъл в цялата технология, зависи какво се изисква да се презарежда, да не е някоя много сложна станция за заряд на електролита.
    Цената ест. ще е непосилна, но и Тесла тръгнаха с малка серия, а след 2 години пускат стандартен седан на нормална цена за ел. кола.
  • 5 Lyuben Kirev

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Борислав Иванов":

    Водни изпарения. Може и да е хибрид. Но съм сигурен, че са изпарения от тоя електролит.
  • 6 Бай Иван

    2 0 Отговор
    Само не разбирам защо е тази вдлъбнатина на покрива и задния джам? Дано не е за красота!

    Коментиран от #7

  • 7 Нема Бира

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "Бай Иван":

    Това създава зона на ниско налягане, което води до притискане на автомобила на пътя! Същото го имат Peugeot RCZ и някои от Koenigsegg-овете, т.е. заден спойлер ама елегантен...
  • 8 Пламен Бакърджиев

    2 0 Отговор
    Защо МЕРЦЕДЕС или БМВ не направиха такава кола ? Техническите и данни са убийствени. И други път съм казвал, електромобилите са бъдещето.

    Коментиран от #10

  • 9 Пламен Бакърджиев

    2 0 Отговор
    Това отзад е отвор през който излиза въздуха охлаждащ електрониката.
  • 10 Никой

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Пламен Бакърджиев":

    Защото, не са само технически данни, а и цена .
  • 11 georgi georgiev

    1 0 Отговор
    Цената на един автомобил се смята за целия срок на експлоатация ,а не в магазина.Вече е ясно ,че Тесла за 10 години струва с 30% по малко от два пъти по евтини петролни автомобили
  • 12 georgi georgiev

    1 0 Отговор
    Хора като тези двамата могат да върнат Европа на върха ,а не оядени евробюрократи
  • 13 Пламен Бакърджиев

    1 0 Отговор
    От втората снимка се вижда, че тези може би са баща и син и компанията е тяхна.
  • 14 georgi georgiev

    0 0 Отговор
    http://www.nanoflowcell.com/#quant това е сайта ,ако искате подробности ,не са роднини ,възрастния е професор и председател на съвета на директорите, а зареждането става като се сменят електролитите в двата резервоара почти като на бензиностанция
  • 15 Кобрата

    0 0 Отговор
    все едно си в бъдещето като влезнеш в колата...