Last news in Fakti

7 Август, 2014 12:16 35 330 50

Новата Lada е сравнима с VW Golf GTI

  • lada-
  • kalina-
  • sport-
  • volkswagen-
  • golf-
  • gti

Това не е шега, уловката обаче е, че новоизлюпената наточена Lada Kalina Sport може да се сравнява по характеристики с Golf GTI, но не с този от седмото поколение на модела, а с "единичката" на GTI от 1976 година. Новата Lada Kalina Sport вече се продава в Русия на цена 10 100 евро. Иначе продажбите на втората генерация Kalina започнаха през май. Моделът се предлага в три модификации - Стандарт, Норма и Люкс. Базовата версия е с 8-клапанов 1.6-литров мотор с мощност 87 к.с

Новата Lada Kalina Sport е оборудвана с 1.6-литров бензинов двигател с четири клапана на цилиндър. Мощността на този мотор е 118 конски сили, а ускорението на Kalina Sport от място до 100 км/ч е равно на 9.5 секунди. Максималната скорост на автомобила е 197 км/ч. Към агрегата е монтирана петстепенна механична скоростна кутия, а клиренсът е намален с 20 мм. Наточената Lada е "обута" с 16-цолови лети джанти.

Приблизително същите технически характеристики притежава и първото поколение на Golf GTI. Наточеният хечбек от Волфсбург се появява на бял свят през 1976 година и разполага с 1.6-литров мотор с мощност 110 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема на Golf-чето 9.9 секунди, а максималната му скорост е 183 км/ч. Скоростната кутия на първия GTI е четиристепенна, а от 1979 година започва монтирането на петстепенна механична трансмисия.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Симеон Тасев

    3 16 Отговор
  • 2 Симеон Тасев

    4 14 Отговор
    жалко копие
  • 3 Shmeker

    11 5 Отговор
    Ми аз бих карал такава. Стига да не е много трошлива
  • 4 Кобрата

    6 7 Отговор
    Не съм съгласен да сравняват Lada с Golf GTI.
    Да бих казал, че Lada-та е перфектна и бих карал такава дори, но ако трябва да избирам дали да взема Golf или Lada, бих взел Golf-а.
    Все пак Golf-ът е царят на компактния клас, конкурира се с новото BMW 1-series, това го даваха по канала ams.
  • 5 Монго

    4 9 Отговор
    Е не, руснаците направо нямат...,чувство за усет...
  • 6 Christian Torlakov

    6 6 Отговор
    Отвън е добре, но интериорът е прекалено шарено осветен. Лъха на нескопосан евтин модел на Хюндай вътре. А за грозните червени шевове по скоростния лост и някой други елементи няма да коментирам. Инак дизайна е голям напредък за руското автомобилостроене. Мисля, че е несериозно да ги сложиш една до друга с Голф.
  • 7 Krasen Hristov

    4 3 Отговор
    Хора, вие четете ли въобще? Пише, че е сравнима с Голф, но с първото поколение GTI от 1976г. Иначе ми харесва, бива я.

    Коментиран от #9

  • 8 nakata88bg .

    0 10 Отговор
    некоректно сравнение. който иска съвременен голф единичка - плаща 10 000евро, който иска голф 7 ЖиТиАй - да подготвя поне 25 000евро
  • 9 Монго

    2 7 Отговор

    До коментар #7 от "Krasen Hristov":

    Четеме, но някак си не върви на червения шев на седалките..., това жабешки зелено осветление по арматурното табло в комплект със синия екран на дисплея, гледащ...сякаш някъде в небето, сякаш очаква да захване украински Су 25 над размирните територии. Имал съм "Лада" 2105 /белгийска сглобка, ако това ти говори нещо/, е предпочитам е пред това недорузомение и дори пред "Голф" единица...
  • 10 zendera

    5 3 Отговор
    Стига бе,прекалено сте критични.Добра си е колата.Двигатела е Рено,предполагам...
  • 11 Младен Аир

    7 3 Отговор
    Добре изглежда, ако е и каччествена .
  • 12 алкап

    4 4 Отговор
    прилича ми на голфи на поло от 5 то поколение примерно и даже ми харесва и цената и е добра
  • 13 Никой

    3 7 Отговор
    Пълна пародия.
    И тоя екран не можаха да го направят по-крив
  • 14 Ростислав Драгостинов

    13 5 Отговор
    Руснаците са много добри ако трябва да те закарат до луната, да сварят алкохол от подръчни материали, или да хвърлят бомби. Но иначе не могат и тесла да направят сами. Така че браво на Рено за смелостта да инвестира в тази страна и да работи с този народ. Колата ще е с една идея по-зле от Дачия, именно заради работниците. Но в края на краищата тя е предвидена за Русия, така че става. Ще е по-добра от всичко, произведено там, нищо че Рено им продава най-старите си агрегати, колкото да не изхвърли разработките на боклука.

    Коментиран от #30

  • 15 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно

    3 10 Отговор
    Тая каруца за автомобил ли я представят ?
  • 16 Златин Славчев

    1 7 Отговор
    za 10 000 bih predpochel novoto polo bazovia model

    Коментиран от #17

  • 17 Кобрата

    5 3 Отговор

    До коментар #16 от "Златин Славчев":

    Ти си карай Fiat-а и си пери мандалката...за 10 000 няма да можеш да си купиш ново поло

    Коментиран от #24, #25

  • 18 comment

    7 4 Отговор
    Отвътре е като "сигънски коледнъ илхъ".
  • 19 Владислав Димитров

    2 1 Отговор
    Бива долу-горе Калинката но )) Фугата на петата врата не е равна, а и е доста широкичка и волана... ама много е грозен.
  • 20 Георги Вълчинов

    2 5 Отговор
    С този интериор и тия екстри май изглежда по добре от Голфу
  • 21 Бай Иван

    2 8 Отговор
    Както винаги руснаците са се у.ра...и отвсякъде! Че то това кола ли е или количка за голф с китайски привкус?
  • 22 wulkan

    1 1 Отговор
    синичко, зеленичко, червеничко - еми какво искате, я каква тежкарска!!!
  • 23 wulkan

    0 1 Отговор
    синичко, зеленичко, червеничко - еми какво искате, я каква тежкарска!!!
  • 24 Златин Славчев

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "Кобрата":

    10000 evro kolkoto tazi vish v cars bg ima katalog s novi koli vij kolko struva umnik
  • 25 Златин Славчев

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "Кобрата":

    Текст към връзката
  • 26 Златин Славчев

    0 1 Отговор
    prilicha mi po skoro na sandero
  • 27

    0 1 Отговор
    Как ша сравняват тази лада с тоя ръждив кош голф1, ако са подобрили окачването и кормилното управление може да е една доста прилична кола, средния дисплей е грозен
  • 28 PIRANHA

    3 4 Отговор
    И все пак добре че е руската техника когато има бедствено положение, че с тия "ЛЕТНИ" хеликоптери от САЩ дето в дъждовно време не могат да летят по-добре, че има руската техника. Грозна, груба, но върши работа точно когато е необходимо
  • 29 Александър Точев

    2 3 Отговор
    От пияни хора не очаквайте автомобил.
    Това като го гледам и имам чувството,че е правено с подръчни материали и тунинг боклуци стил Илиянци.
    Даже култувия Голф 1 ГТИ който е мислен преди 40 години изглежда по-добре от това нещо
  • 30 кара Лада

    1 2 Отговор

    До коментар #14 от "Ростислав Драгостинов":

    Лада Калина 2 е във всяко отношение е по добра от Сандеро, бие я по екстри и двигателя и е къде по добър от отвращенията които монтират на Сандеро. В тая Лада няма и една част от Рено. Единствено във версия с автоматик скоротите са от Нисан модифицирани.
    За пример най брутален - все още в никой модел Дачия няма климатроник. В Калина, Гранта и Приора има, и ред други дето Дачия едва ли някога ще им сложат такива екстри.
    Иначе заглавието на статията в първия момент ме навя на мисълта дали днес не е 1 Април.

    Коментиран от #36, #37

  • 31 скар фейс

    1 1 Отговор
    Я, статия за лада. Къде е ВИП АМГ?
  • 32 Нен Нен

    1 3 Отговор
    Ако се продава в близост до мен, бих си купил една във версия спорт, винаги съм харесвал старите горещи хечове и това носи техния дух, ако дава същото удоволствие от шофирането като Пежо 205GTi, VW Golf 1 GTI, Рено 5 GT-Turbo или Форд Фиеста XR2 MK2 ще си я взема в момента в който я видя в шоурума .
  • 33 Иван Иванов

    4 1 Отговор
    Как ще им ходи на ГЕРБ и Коалиция БОСТАН:

    На всяка калинка - Lada Kalina

    Коментиран от #34

  • 34 скар фейс

    2 1 Отговор

    До коментар #33 от "Иван Иванов":

    Ако питаш мен, много им е. За тях само колело с багажник отпред или в най-добрия случай рикша.
  • 35

    1 2 Отговор
    Преди няколко дена гледах състезание с туристически автомобили като разбрах че участва Lada Granta направо зяпнах на всичкото отгоре завърши на второ място.

    Коментиран от #38

  • 36 Златин Славчев

    2 5 Отговор

    До коментар #30 от "кара Лада":

    po kupe prilicha na sandero
  • 37 Златин Славчев

    2 5 Отговор

    До коментар #30 от "кара Лада":

    no ne sa li mnogo teia pari za tozi avtomobil 10 100 evra ,kato za tezi pari mojesh da vzemesh novi rasovi marki vw,fiat,opel, i drugi
  • 38 Maurice

    3 3 Отговор

    До коментар #35 от " ":

    Преди няколко дни като си гледал Ф1, да не би да мислиш, че Инфинити са спечелили в Унгария? В WTCC участва отбора на Рено, които слагат емблема на Лада върху прототипа си, за да рекламират умиращата руска марка с която се набутаха преди години. Тази "нова" Калина е старото Клио с други ламарини. А двигателите само в Русия са спортни. Реално погледнато тези руски блядове до онзи ден сглобяваха ВАЗ 2107 и ВАЗ 2121. Тази френска стара кочина е направо космическа разработка. Милион пъти съм заявявал, че от Руската Федерация има само едно позитивно нещо и това са рускините за разплод!

    Коментиран от #39, #40

  • 39

    1 2 Отговор

    До коментар #38 от "Maurice":

    Знам че зад Lada стои Renault ама кво от това важното е да се правят по добри коли отпреди, то и зад Dacia стои Renault и колите им се харчат добре даже и в Германия продават особенно Duster и Sdndero а приоритетите на Русия са въоражението, това го могат до съвършенство и там се наливат повечето пари, автомобилостроенето никога не е било приоритет на Русия.
  • 40 кара Лада

    2 6 Отговор

    До коментар #38 от "Maurice":

    Разбираш от коли колкото някой пубер играещ NFS,само дето аз като бях пубер играехме NFS 1. Не е лошо да се поограмотиш малко и да погледнеш под капака на някоя кола какво има.
    А Лада от създаването си са били евтина кола за народа, и до ден днешен са си такива. Цената на частите е все още значително по ниска дори от на Дачия, която нито е качествена, нито евтина за поддръжка.
    Така и не разбрах иронията на статията с това сравнение с Голф 1. Даже не разбирам какво е това сравнение за мощност при коли с предно предаване. Всеки които разбира малко повече ще ви каже че мощните коли са най малко със задно по ред причини. Колите с предно са просто МПС за превоз от точка А до точка Б спазвайки горе долу знаците за ограничение на скоростта.
    Затова схващам статията като грешно пусната преди да дойде 1 Април.

    Коментиран от #42, #43, #47

  • 41 Симеон Тасев

    1 5 Отговор
    дизайна не движи колата те като лежат само на стари лаври и не правят бодобрениа нищо не става дачиа са същите пороменят екстериора а качествата си остават нищожни

    Коментиран от #44

  • 42 Златин Славчев

    2 5 Отговор

    До коментар #40 от "кара Лада":

    20 hiliadi leva malko pari i sa ?
  • 43 Maurice

    1 3 Отговор

    До коментар #40 от "кара Лада":

    Сравнението м/у Лада 2014 и Голф 1976 идва за да покаже, че още живеят в палеозойската ера. И за какво съвършенство в оръжията говориш, когато в П..децкая Федерация се произвежда АК от 47-ма и Макаров от 48-ма, по изкраден образец от Валтер от 29-та? Ама това твоето е типично мислене на загнил комунист. И тази чисто нова Лада не може да се равнява дори със старото поколение на Сандеро и Логан. Продължавай да си караш Лада и да знаеш, с този капацитет, ще си умреш зад волана на същата.

    Коментиран от #48

  • 44 Maurice

    2 2 Отговор

    До коментар #41 от "Симеон Тасев":

    Ти можеш ли да напишеш поне една дума, без да си направил поне 2 правописни грешки? Няма ли смъртно наказание за такива гласоподаватели ...
  • 45 Branco

    0 0 Отговор
    Извинете, но 1979>>>2014 - Охоооо. Ваг групата, че са кочини и боклуците е ясно, но от кога са го имали нещото, което навлиза в руския автопром, като иновация.
  • 46 Emre Mustafa

    3 0 Отговор
    Не мога да вярвам как сравнявате Голф 1 ГТИ който е направен в 1976-79 Ладата пак 2013-14 , я тогава сравнявайте със седмицата да видим и после говорете , че е сравнима с Голф !
  • 47 S Doichinov

    0 1 Отговор

    До коментар #40 от "кара Лада":

    Форд фокус SТ,фокус RS.С предно са и двете или не са спортни коли?Има и още такива.Да разбирам ли,че спортни са само бмв и мерседес от по наточените марки?

    Коментиран от #49

  • 48

    3 0 Отговор

    До коментар #43 от "Maurice":

    Абсурд тази Лада да се сравнява с тоя сандък Голф 1, това че е на базата на старото Клио е само един голям плюс. Клиото беше признато за добра кола от AUTO BILD.
  • 49 кара Лада

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "S Doichinov":

    While all that power going to the front wheels would be a recipe for massive torque steer in most cars, that isn't the case in Focus ST thanks to a tuned version of the Torque Vectoring Control found on the base-model Focus. In the standard system, brake torque is applied to the inner wheel when traveling through a corner, reducing understeer and allowing for more traction, much like a traditional limited-slip differential. The Focus ST's enhanced system applies steering pressure more aggressively and also adds cornering control, which applies torque to create a yaw effect based on the car's understeer.

    И е само 252 к.с. Има и филмчета сравняващи директно кое какво. Само по леко с газта по улиците. По днешните стандарти е смешно нали? С толкова малко като на ладата 118 един младеж не може да отиде до университета на лекции, друго си е като удари един бърнаут пред входа и мери половин час как да мине асфалтовата бабуна пред входа.
    Но като цяло спортните коли са съвсем друго нещо, това че има марки като БМВ и Мерцедес които твърдо стоят и досега с почти всичките си модели със задно, не ги прави ни най малко спортни, нито друсат като такива. Реално по улиците има знаци за ограничение на скоростта, у нас няма почти писти, аутобани няма, има основно прародии на магистрали(някой хора дето са излизали извън страната ме разбират) така че за кви спортни коли говорим?
    Калинката Спорт си е екстра, младежка достъпна кола с ниска цена за експлоатация. Тук ка
  • 50 Никой

    0 1 Отговор
    Бих предпочел Голф 1 GTI в отлично състояние пред това руско недоразумение. Изглежда ужасно