6 Септември, 2003 11:34 7 848 13

Alfa Romeo 156

  • alfa romeo-
  • alfa romeo 156

Сред повечето представители на силния пол появата на Alfa Romeo 156 преди шест години предизвика ефект, близък до този на изненадващо събуждане в леглото на световноизвестна манекенка в събота по обяд. Първоначалният шок бързо бе изместен от нескрито възхищение - малцина можеха да устоят на тази "музика от метал", както сполучливо нарекоха някои специалисти 156-ицата тогава. Новият спортен седан бе знаменателен и за дизайнерския отдел на Alfa. За първи път от доста време идеите на щатните стилисти на марката получиха повече доверие от дежурните ItalDesign и Pininfarina, които обикновено се грижеха за външността на автомобилите от Ливорно. Alfa 156 изстреля в орбита кариерата на Валтер де Силва, чийто дизайнерски талант моментално бе оценен по достойнство и съответно заплатен по същия начин от Seat, т.е. Volkswagen. Неговото творение веднага получи признание с титлата "Автомобил на 1998 година" и макар всички да знаеха за абонамента на италианците за нея, този път никой не възропта.

Ако изборът на автомобил обичайно се свежда до въпроса "По любов или по сметка?", возилата от Апенините никога не са имали особен шанс по втория параграф. Тук Alfa Romeo 156 готви нов шок. Италианският седан е на път да сътвори революция, защото освен с красота определено бие по конкуренцията с непозната до този момент надеждност. Изненадата сервират статистиките на техническите служби в Европа, според които 156-ицата е на път да създаде съвсем различен имидж на марката. Оказва се, че качеството на изработката съответства напълно на външността на апенинката - факт, който изглежда бързо бе забелязан от собствениците, защото цените на употребяваните екземпляри поддържат направо невероятни за Alfa нива. 156-ицата се обезценява само с 2-3 процента повече от всепризнати шампиони като BMW 3 и Audi A4.

Разбира се, първото, което грабва вниманието на купувача, са съвършените линии и

 пропорции на каросерията

на италианския седан. Красотата на формите обаче не е всичко и бегъл поглед назад в историята на Alfa го доказва. Добрата новина е, че дори педантичните понякога до дразнеща степен германци признават отличното качество на изработката на 156. Единствените критики в това отношение са отправяни към недостатъчната защита на лаковото покритие към "бомбардировката" от малки камъчета, която неизменно съпътства високите скорости по магистралите. С времето "цъфват" и уплътненията на вратите, но като цяло сглобката е на непознато до този момент за италианците равнище.

Дребен недостатък се явава нуждата от периодично регулиране на късите светлини, които според статистиката имат навика да губят калибровка.

Красотата изисква жертви и като видна хубавица Alfa 156 не прави изключение. Италианката не разполага със странични молдинги или допълнителни абсорбиращи пояси на броните, което съпровожда паркирането с постоянен риск от драскотини и наранявания. Пак от естетически съображения страда и функционалността. Задната седалка никак не е широка за автомобил с такива размери, а и багажникът трудно може да се нарече особено вместителен. Още по-изумително е, че дебютиралото през 2000 г. комби Sportwagon разполага с дори по-малко товарно пространство. Клиренсът на 156-ицата също може да създаде грижи при експлоатацията в родни условия, но всъщност какво значение има всичко това при такава външност...

За разлика от гореспоменатата манекенка, Alfa-та може да достави удоволствие не само с външността си. Почитателите на марката добре знаят, че най-важното се крие под предния капак. 156-ицата не изневерява на чудесните традиции на италианците в двигателостроенето и предлага богат избор от темпераментни

 мотори

Бензиновата гама се състои от 1.6-, 1.8-, 2.0 и 2.5-литрови агрегати с мощност съответно 120, 140/144, 150/155 и 190/192 к.с. Преди две години стартираха също продажбите на модификация с легендарния индекс GTA с 3.2-литров V6 и 250 к.с. Предлагат се също два Common Rail дизела с обем 1.9 (105/110 к.с.) и 2.4 (136/140 к.с.) литра, които са доста умерени в разходването на горивото и осигуряват съвсем нелоша динамика. Покупката на такава версия обаче трябва да се предприема само при гарантирано нисък пробег и изрядно попълнена сервизна книжка, защото техническата сложност на тези агрегати и ниското качество на нафтата могат набързо да обезсмислят икономията.

Невероятно, но факт: единственото, което понякога се налага, е смяна на изгорял бушон
Бензиновите мотори радват по старому с огнен нрав и специфичен звук, с какъвто не може да се похвали нито една друга марка. Двата най-малки двигателя обаче са слабички за истиниски активно шофиране, а V-образният 2.5-литров шестак "гълта" доста и се обслужва трудно. Златната среда се крие зад обозначението "2.0 16V Twin Spark". Този четирицилиндров редови двигател предлага оптимален баланс между удоволствие и разходи по поддръжката.

Моторите, монтирани на Alfa 156 са лишени от характерния букет детски болести, които обичайно поднасят новите модели. Нюанси в експлоатацията им все пак има. Фирмената система с две свещи на цилиндър безспорно е сполучливо решение, но за четирицилиндровите мотори са нужни осем, а при качеството на родния бензин замяната им може да се наложи и на 50 хил. км. При цена от 65 лв. (!) за една свещ операцията започва да изглежда малко плашещо. Характерен е високият разход на масло. Любителите на високооборотното шофиране могат да очакват загуба до литър смазочна течност на 1 000 км пробег, макар това да се смята по-скоро за правило, отколкото за дефект. Конструктивна особеност на горивната система е липсата на филтър. Допълнителното инсталиране на такъв, пък било то и марков, е абсолютно ненужно.

Повечето 156-ици на пазара на употребявани возила са с пробег около 100 000 и за това има съвсем логично обяснение. Цифрата се оказва вододел, след който се налагат доста планови инвестиции като замяна на работни течности, свещи, ангренажен ремък, профилактика на окачването и спирачките... Приблизително около тази отметка на километража може да се очакват проблеми с термостата. Ако той дефектира датчикът за температурата на двигателя започва да отчита неправилни данни, което на своя ръка подава грешна информация на системата за управление на инжекциона. Първият симптом за това е неустойчивата работа на мотора, а на арматурното табло светва лампичка с изображението на дюза. Добре е заедно с термостата да се подмени и самият температурен дачтик. Заради некачествено гориво може да се повреди ламбда сондата, чиято цена е над 100 Евро. Пак след пробег от около 100 хил. км обикновено протичат семерингите на балансиращия вал на двулитровите двигатели. Замяната им обаче гарантира пълно забравяне на проблема за дълго време.
Освен с механични и автоматични
 

трансмисии

ZF, които много рядко създават грижи при своевременна смяна на маслото, Alfa 156 се екипира с "хибрида" Selespeed. Тази технология, която до неотдавна се подвизаваше единствено във Формула 1, работи на сравнително прост принцип. Представлява обикновена механична скоростна кутия, която обаче се управлява от електронен модул с помощта на хидравлика. Именно клапаните на последната бързо се износват, а на подмяна подлежи целият блок. Ето защо преди покупка на автомобил, произведен преди 2002 г., когато целият възел е преработен, непременно трябва да се установи сменян ли е или не.

Заслуга за уникалната управляемост на Alfa 156 има многолостовото предно
 

окачване

Подобно на други италиански автомобили, то не издържа много дълго в родни условия, а заради сложността му поддръжката може да се изисква сериозни инвестиции при пробег от около 50 хил. км. Амортисьорите издържат до 70-80 000, като при 6-цилиндровите модификации износването логично е по-високо заради масата на двигателя. Ресурсът на предните лагери отново напомня за това колко важна е 100-хилядната граница.Колкото и странно да звучи, на
 

електрониката

на 156 може да се има пълно доверие. Единственото, което понякога се налага, е смяна на изгорял бушон. Проблеми могат да възникнат по-скоро по вина на предишните собственици, които обичат да помпат още мускули под предния капак с чип-тунинг. Впрочем това важи за всички допълнителни модификации по автомобила като промени в окачването например.

С две думи - за какво му е на един мъж манекенка, когато може да има Alfa Romeo 156...

Справка за модела
Alfa Romeo 156
История
Октомври 1990 Alfa Romeo 156 замества произвежданата от 1992 г. 155-ица. Новият модел се предлага с 1.6-, 1.8-, 2.0- и 2.5-литрови бензинови мотори с мощност съответно 120, 144, 155 и 190 к.с.
Февруари 1998 Започва монтирането на дизелови двигатели, снабдени със системата Common Rail с работен обем 1.9 (105 к.с.) и 2.4 (136 к.с.) литра
Април 1999 В серийното оборудване са включени два страничниеърбега, а срещу допълнително заплащане двулитровите модификации могат да се екипират с хибридната трансмисия Selespeed. Топмодификацията 2.5 V6 получава двойно предаване (Q-System)
Май 2000 На пазара дебютира комбито Sportwagon
Октомври 2000 Мощността на 2.5-литровия V-образен шестак нараства на 192 к.с.

 

Цени на резервни части
Двигател (без оборудване) 3 707 EUR
Скоростна кутия (механична 1 332 EUR
Динамо 191 EUR
Стартер 236 EUR
Водна помпа 53 EUR
Ауспух (без катализатор) 559 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 358 EUR
Накладки (предни дискови) 61 EUR
Фар (комплект) 229 EUR
Калник 107 EUR
Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Alfa Romeo 156 2.0 16V TS/155 к. с./, произведен 1997 г.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 33 boxer-Х.М.

    25 2 Отговор
    Невероятно красив и стилен автомобил,съчетаващ в себе си порция от дизаин,динамика,удобство и екстри...просто си заслужава откъдето и да го погледнете!
  • 2 jordan

    1 19 Отговор
    mnogo sa darveni tiq alfi
  • 3 dodo

    13 1 Отговор
    strahoten avtomobil
  • 4 Nikolay

    12 1 Отговор
    napravo neveroqten avtomobil e alfa romeo 100 godini nai dobroto predlaga na pazara
  • 5 33 /166-Face-Х.М.

    9 1 Отговор
    до jordan-откога се изживяваш като автомобилен критик?може би се мислиш за много оригинален-по добре недей,че ставаш смешен!!!
  • 6 156-1.8-144hp

    6 1 Отговор
    malko po-skypo, no pyk e strahoten avtomobil...
  • 7 BILLY_87

    9 1 Отговор
    156 ve4e e 12 godi6en model i pak e po-krasiv ot mnogo koli proizvedeni dori i sled 2005ta,156 e me4tata mi rano ili k1sno 6te imam takava dvoumq se benzin ili diezel.
  • 8 bobfire

    8 1 Отговор
    за мене 1.8T.S.е добър вариант!Позрави на всички Алфисти!
  • 9 marian

    4 0 Отговор
    nomer 1 e alfi4kata,az sum imal 145,146,sega si vzeh 156,tva 4e e po krasiva dori ot koli ot 2005 godina e napulno vqrno!unikalen dizain,komfort i povedenie na putq,vupreki godinkite si.pozdravi na si4ki fenove na alfa!!!
  • 10 [email protected]

    3 0 Отговор
    ave mn e gotina kolata mn se kefq kogato qa karam moqata e 2.4jtd
  • 11 Kirchev

    3 0 Отговор
    Статията е приятна за четене. Наистина всички проблеми са споменати коректно, само не съм съгласен, че при дизелите многото изминати километри оказват съществено влияние (всичко зависи не повече от поддръжката като на всеки друг автомобил). При дизелите няма вариатор, който да се износва а и турбото зависи единствено от ЕГР-а и дебитомер, нищо друго.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.