Автомобилните ентусиасти по света надали някога ще престанат да спорят дали немците, японците или американците правят най-добрите мотори. Руското списание "Колеса" налива своя дял от масло в огъня на препирните, като съставя собствена класация на най-удачните силови агрегати с амбицията да разкрие тайните на тяхната надеждност.
Легендите за "вечния" двигател винаги ще бъде част от шофьорския фолклор. Често ги съпровождат удивителни истории, описващи мотори с пробег половин или милион километра, независимо, че рядко има достоверни свидетели на такива геройства. В митологията обаче има нещо правдоподобно - подобни агрегати действително съществуват.
Списъкът на най-надеждните съвременни двигатели се оказва доста обемен. През последните две десетилетия инженерите на водещите производители са сътворили не един и два шедьовъра. Според "Колеса" обаче истински масови и известни са едва десет от тях. Те са един вид знаменитости в света на двигателостроенето - не само са монтирани на знакови модели, а и са побеждавали в състезания.
ДИЗЕЛИ
Нафтовите мотори традиционно се смятат за изключително надеждни. Само допреди 10-ина години спортният характер изглеждаше несъвместим с дизеловите агрегати, а и днес продължават да ги избират онези купувачи, които навъртат най-голям километраж и ги натоварват най-много. Дизелите от старото поколение на свой ред се отличават с пределно проста конструкция и неизчерпаем ресурс.
Семейството петцилиндрови дизели OM602 на Mercedes-Benz с по два клапана на цилиндър и механична горивна помпа Bosch заслужено държи палмата на първенството по пробег, издръжливост и процент автомобили, които все още са в движение. Daimler произвежда тези мотори от 1985 до 2002 г.
Най-слабо форсираните сред тези дизели - с мощност от 90 до 130 к.с. - се славят с изключителна издръжливост и икономичност. Семейството OM602 обаче има също достойни предци (OM617) и наследници (OM612 и OM647).
Mercedes-Benz монтира такива двигатели на W124, W201 (MB190), на всъдеходите G-Klasse, на бусовете T1 и Sprinter и даже на по-късните W210. Пробегът на много от тези автомобили надхвърля 500 хил. км, а някои рекордьори са изминали над 2 млн. км. Макар понякога горивната им система и спомагателните възли и агрегати да създават грижи, самата конструкция няма грешка.
Баварските дизели М57 заслужават не по-малко хвалби от щутгартските си конкуренти. Освен с впечатляваща надеждност тези шестцилиндрови мотори се славят с бойния си нрав, който има немалка заслуга за променения имидж на нафтовите двигатели. BMW 330D (E46) е всичко друго, но не и спокойна кола за пенсионери или таксиметрови шофьори.
Мощността на баварските дизелови шестаци варира от 201 до 286 к.с. Произвеждат се между 1998 и 2008 г. и се монтират на почти всички модели на BMW от трета до седма серия. Среща се и под предния капак на Range Rover.
М57 също има легендарен предшественик, макар и не толкова масов. Семейството M51 се произвежда между 1991 и 2000 г. Дребни повреди не липсват, но механиците са почти единодушни, че сериозни проблеми се срещат много рядко, а пробег от 350-500 хил. км е по-скоро стандарт.
БЕНЗИНОВИ МОТОРИ С 4 ЦИЛИНДЪРА
Честта да оглави класацията при най-масовите агрегати се пада на Toyota 3S-FE, представител на серията S. Двигателите от това семейство се смятат за едни от най-здравите и непретенциозни машини, проектирани някога. Имат типична конструкция от средата на 90-те години - обем от 2.0 литра, 16 клапана на цилиндър, обикновен инжекцион и разпределителен вал, задвижван с ремък. Произвеждат се от 1986 до 2000 г.
Мощността на 3S-FE варира от 128 до 140 к.с. По-напомпаните версии на този мотор - 3S-GE и турбинираният 3S-GTE - също имат нелош ресурс. Toyota монтира 3S-FE на цял ред модели - Camry (1987-1991),Celica T200, Carina (1987-1998), Corona T170 / T190, Avensis (1997-2000), RAV4 (1994-2000), Picnic (1996-2002) и MR2. Версията с турбокомпресор намира място под предния капак на Caldina и Altezza.
Механиците отбелязват удивителната способност на този японския двигател да понася огромни натоварвания и немарливо обслужване. Хвалят също удобството при ремонт и премислената конструкция. При полагане на елементарни грижи с лекота изминават по половин милион километра без ремонт и не досаждат на собствениците с дребни проблеми.
Друго японско семейство двигатели с огромен ресурс е 4G63 на Mitsubishi. Първите му представители се появяват през 1982 г., а лицензни версии се произвеждат и до днес. Първоначално този мотор има един разпределителен вал (SOHC), но през 1987 г. се появява и DOHC с два вала. С една от последните разновидности на агрегата се оборудва Lancer Evolution IX до 2006 г. 4G63 се монтира не само автомобили на Mitsubishi, а също и на Huyndai, Kia и множество китайски производители.
През годините четирицилиндровият японски мотор е подлаган на модернизация безброй пъти. Най-новите му версии разполагат с променливи фази на газоразпределението, по-сложни горивни системи и принудително пълнене, които не се отразяват благоприятно на надеждността, но пригодността за ремонт и удобствата на архитектурата си остават. В клуба "милион километра" попадат само атмосферните модификации, макар че турбинираните версии също разполагат с по-голям ресурс от конкуренцията.
В категорията "неунищожими" попада и още едно семейство японски двигатели с повече от десет разновидности с обем от 1.2 до 1.7 литра. Серията D на Honda се произвежда от 1984 до 2005 г. За най-сполучливи се смятат версиите D15 и D16, но всички имат огромна воля за живот и неутолим апетит за километри.
Мощността на серията D достига 131 к.с., а оборотите - до 7 000. Такива мотори се монтират на Civic, HR-V, Stream, Accord и Acura Integra. Въпреки боеспособността и малката кубатура ресурсът обикновено стига за 350-500 хил. км, а добре премислената конструкция позволява още толкова след основен ремонт.
Списъкът на отличниците при бензиновите четирицилиндрови двигатели се допълва и от един немец. x20se от семейството мотори 20ne на Opel всъщност е част от още по-голямата Family II на General Motors и често надживява автомобила, на който е монтиран.
Тайните на дълголетието на x20se се крият в простата конструкция с по два клапана на цилиндър, разпределителен механизъм с ремък и елементарна система за впръскване на горивото. Както и най-удачните представители на японската школа, той има работен обем от 2.0 литра и същото съотношение между диаметъра на цилиндъра и хода на буталото като 3S-FE на Toyota - 86 х 86мм. Мощността варира от 114 до 130 к.с.
В периода 1987-1999 г. General Motors оборудва с x20se бестселъри като Kadett, Astra, Vectra, Omega, Frontera, Calibra, австралийските Holden и и щатските Buick и Oldsmobile. В Бразилия се произвежда и турбинирана версия Lt3 с мощност 165 коня.
До миналата година знаменитият 16-клапанов вариант C20XE се монтираше на автомобилите на Chevrolet в шампионата WTCC, а версията с турбокомпресор C20LET постига нелоши резултати на рали сцената и се слави като един от най-удачните двигатели от този тип.
Най-простите версии на x20se изминават по 500 000 километра без основен ремонт, но при полагане на повече грижи са в състояние да навъртят и милион. Шестнайсетклапановите разновидности X20XEV и C20XE не могат да се похвалят с такава издръжливост, но въпреки това могат да служат дълго на собственика, а конструкцията им си остава също толкова проста и логична.
V-ОБРАЗНИ ОСМАЦИ
Леките коли с V8 по правило не се отличават с гигантски ресурс. Олекотената конструкция и сложността на компоновката с толкова голям мотор не работят за надеждността. Това не важи за американските V-образни осмаци, но те са тема на отделен разговор. Истински надеждните двигатели с такава архитектура, които да навъртат по 500 000 км, без да се напрягат особено и да досаждат на собственика с дребни или по-сериозни проблеми, се броят на пръсти.
В това отношение баварската продукция в лицето на M60 може да служи за пример. Първият V8 на BMW от десетилетия веднага си спечели почитатели с двуредната верига, никасиловото покритие на цилиндрите и добрия запас от здравина. Ресурсът се дължи на сравнително ниската степен на форсиране и премислената конструкция.
Никел-силициевото покритие прави цилиндрите на този мотор практически неуязвими към износване. Често не се налага смяна на сегменти дори след пробег от 500 000 км. Никасилът обаче си има и слаба страна - крайно чувствителен е към сярата в горивото. След множество повредени двигатели в Щатите BMW се отказва от него в полза на технологията "Алусил" с по-меко покритие. Независимо от здравината му то се изтрива с времето под въздействието на ударните натоварвани и други фактори. M60 се монтира на 5er и 7er в периода 1992-1998 г.
По-късните баварски V-образни осмаци M62 са много по-сложни, което се отразява на надеждността им. Ресурсът им до основен ремонт е съпоставим с този на M60, но като брой на повредите двата агрегата са несравними.
РЕДОВИ ШЕСТАЦИ
За някого може да прозвучи изненадващо, но сред редовите шестцилиндрови бензинови двигатели има огромен брой "милионници". Относително простата конструкция, съвършената балансираност, а оттам и липса на вибрации, и мощността си отразяват изключително благоприятно върху надеждността и ресурса.
Серията JZ-GE и 2JZ-GE на Toyota с обем 2.5 и 3.0 литра с право се смята за легендарна. Формулата на успеха се състои в комбинацията между нечовешки ресурс и изключително боен нрав. Съществуват и версии с принудително пълнене - 1JZ-GTE и 2JZ-GTE. Атмосферните варианти се монтират на Mark II, Soarer, Supra, Crown, Chaser и американските Lexus Is 300 и GS300. Безпроблемно навъртат по милион километра преди да се наложи ремонт, което се дължи на опростената и изпипана конструкция и безупречното качество на изработката.
Без баварски мотори класацията при шестаците би изглеждала нелепо. Историята на легендарния M30 започва през 1968 г., а някои модификации се монтират чак до 1994-а. Работният обем варира от 2.5 до 3.4 литра, а мощността - от 150 до 220 к.с. Конструкцията е максимално проста - чугунен блок, газоразпределителен механизъм с верига и 12-клапанова алуминиева глава. Спортните варианти М88 имат и 24 клапана.
Както и всеки друг надежден двигател, M30 има и турбинирана версия. Принудителното пълнене по правило ускорява износването на двигателя, но при наличието на добър ресурс няма инженер, който да не се изкуши да го използва докрай. M102B34 развива 252 к.с.
BMW монтира M30 на "петиците", "шестиците" и "седмиците" от няколко поколения. Няма точна статистика на какъв пробег са способни, но 500 000 км са напълно естествено явление. Ако се отчете и сложната управляемост на автомобилите със задно предаване от онези години, повечето подобни агрегати са напускали кошовете не заради износване.
Достоен продължител на шестцилиндровите традиции на BMW е серията M50. Работният им обем е от 2.0 до 2.5 литра, а мощността - от 150 до 192 коня. Блокът също е чугунен, но главата вече има по четири клапана на цилиндър. По-късни версии са снабдени с хитрата газоразпределителна система VANOS.
Двигателите от серията M50 повтарят подвизите на предшествениците си и навъртат по половин милион километра без проблем. Следващото поколение M52 също има репутация на надеждни мотори, но заради никасиловото покритие и по-сложната конструкция повредите са повече, а ресурсът е по-малък.
Няма съмнение, че пробегът на двигателя зависи в голяма степен от начина на експлоатация. Ако автомобилът се използва като такси, моторът натрупва гигантски пробег за много кратко време. В такъв случай аргументът "навъртя 200 000 за три години без повреди" олеква и няма никакво отношение към ресурса и износването.
Ако автомобилът се ползва в страни с по-разнообразен климат, в който студените стартове през зимата се редуват с високи натоварвания през лятото и дълъг престой в задръствания, запасът на мотора се изчерпва много по-бързо. Това обяснява защо от класацията отсъстват съвременни двигатели, навъртели над 500 хил. км за няколко години. За тяхната надеждност не може да се съди, тъй като са експлоатирани в далеч по-щадящи условия от именитите си предшественици, приключва анализът на "Колеса".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
Макар, че БМВ са ми на сърце не мога да кажа че М51 е надежден. Или може и да е надежден, но е много капризен.
Хубаво сте писали за дизелите на старите Мерцедес, ама 5 цилинрдовия дизел 2.5 и четири цилиндровия 1.9 ТДИ на VAG (особено 90 и 110 коня) - тука никой не ги е отразил... което е адски голям пропуск.
Коментиран от #63, #141, #145, #191, #214
13:16 09.10.2014
2 -_-
Коментиран от #137, #197, #215
13:27 09.10.2014
3 Hah
Коментиран от #10, #11, #50
13:33 09.10.2014
4 Гостенин
13:36 09.10.2014
5 Гостенин
Коментиран от #131
13:40 09.10.2014
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Доброплодов
Коментиран от #157, #183
13:42 09.10.2014
8 Кобрата
13:46 09.10.2014
9 ИЛИЯНЧО
13:59 09.10.2014
10 Emre Mustafa
До коментар #3 от "Hah":
не АVF а AFN !!!14:00 09.10.2014
11 Emre Mustafa
До коментар #3 от "Hah":
В дизела трябваше и 1.9 ТДИ АФН 90/110к.с супер здрав, економичен и малък данък (при 90)Коментиран от #22
14:01 09.10.2014
12 Коко
Коментиран от #32, #33, #184
14:07 09.10.2014
13 ярослав станчев
Обаче трябва да се отбележи факта,че тези двигатели са замислени и въведени в средата на 80-те години на 20 век.Използвани са през 90-те години на 20 век и първите 3 до 5 години от 21 век.Това прави грубо около 20 години.И са спрени от производство.Защо ли?
Защото на практика са неубиваеми.Няма ваноси,маноси,ви-теци,вцм1,2,няма тфси,фси,комън рейли,бомба-дюза,дпф филтри и други изгъзици.Няма електронно управление на валове,на инжекцията,на клапаните.Няма нищо излишно.Всичко е смятано да издържи минимум 10 години.И за целта е правено от стомана,чугун и тук там алуминий.Затова тези мотори ще издържат още по 10 години без драма. Не като сегашните,по 5 години или 150 000 км. и в контейнера за разделно събиране.
Коментиран от #34, #41, #169
14:08 09.10.2014
14 123
Коментиран от #186
14:14 09.10.2014
15 PIRANHA
14:16 09.10.2014
16 dmxl
Коментиран от #163
14:25 09.10.2014
17 Име:
Интересна статия без кой знае какво класифициране по работен обем.
Липсват доста двигатели. И броя им е безкраен. Има толкова много здрави двигатели, че те не могат да бъдат събрани в една малка статия....
14:40 09.10.2014
18 525
Коментиран от #151, #152
14:40 09.10.2014
19 Курти Куртев
14:46 09.10.2014
20 Петър
Не се казва Toyta, а Toyota и не може един цилиндър да има 16 клапана!
Колко сте неграмотни и невежи...
Бих допълнил, че дизелите на Мерцедес са наистина здрави и надеждни (като изключим произведените през последните 8-10 г.), но да ми класирате дизел на БМВ е нелепо. Освен това, къде са атмосферните дизели на Пежо, които конкурират Мерцедес? Къде е легендарният 2.2 турбо-дизелов агрегат на Хонда разработван 10 години и никога не отварян от сервизен механик?
Не сме расли в саксии все пак.
Коментиран от #24, #171
14:46 09.10.2014
21 наблюдател
,.... по горе някъде в началото пише за бензиновите двигатели " 16 клапана на цилиндър "
14:49 09.10.2014
22 Radostin Velchev
До коментар #11 от "Emre Mustafa":
AFN e само 110 коня, моторите с роторна помпа VP37 90 конски сили най-масовите са 1Z и AHU като по-късно има и други варианти.14:56 09.10.2014
23 Инж химик
14:58 09.10.2014
24 330и
До коментар #20 от "Петър":
Еее Пешо, не са коси толкова сега де, за теб може и да е така, ама за мен не е, и за братушките тоже, къде се мушкате с тез лагерни колички при батковците не ми е ясно, ми така де, по какво ще сравняваш 1.4 хонда или каквото и да е, със да речем ... защо не и моя .. М54B30.Коментиран от #28
15:16 09.10.2014
25 инженера
Коментиран от #62
15:18 09.10.2014
26 тото
Коментиран от #31
15:19 09.10.2014
27 Аз
Коментиран от #36
15:35 09.10.2014
28 Bravo
До коментар #24 от "330и":
Ти пък си събирал 20 години пари от закуска и си си купил някакво 15 - годишно магаре ... и си тръгнал тука да го изтъкваш във всеки един пост. Само ти ли имаш 6 цилиндъра, само ти ли имаш 3000 кубика ?Коментиран от #29, #37
15:38 09.10.2014
29 300и
До коментар #28 от "Bravo":
:)Добре де прекалявам малко наистина, ми ко да напрая като е най-доброто :))))
шегата настрана, как ше ми сравняваш 6-к с малолитражка???
и дизела на БМВ е добър, тия куци коня 124 със 75 коня, дето ладите се подпичкват с тях, въобще не ми ги давайте за пример, егати куците коне са наистина
Коментиран от #30, #108
15:46 09.10.2014
30 Bravo
До коментар #29 от "300и":
Не го приемай като заяждане. Исках да кажа да не се хвалиш сам, остави другите да те хвалят. Така като се хвалиш сам, сякаш правиш "с*ирки" на себе си, "разиийш ли" ? :P :D16:13 09.10.2014
31 коко
До коментар #26 от "тото":
Ланд круизер, но не дизел с двигател 4,2 , а бензин- 4,8- неубиваем е! Другото неубиваемо животно от по-слабичките е Тойота Камри........... Най-слабата талига е Ауди кю7. Много сполучлив двигател има последното поколение на БМВ Х5- дизеловата версия!16:15 09.10.2014
32 Shmeker
До коментар #12 от "Коко":
Боксерите не могат да изкарат чак толкова много КМ. без поне да смениш някоя гарнитура, щото са боксери.16:16 09.10.2014
33 Shmeker
До коментар #12 от "Коко":
Боксерите се слагат за да се понижи центъра на тежестта, за да е по-приятна колата. Това им е единствения +16:17 09.10.2014
34 Shmeker
До коментар #13 от "ярослав станчев":
Кво са ти криви ваносите???16:18 09.10.2014
35 Shmeker
1. Волво с колите си до средата на 90те. - 740, 850, 960... и още няколко по-стари модела.
2. Рено 25, което има няколко много здрави катъра на здраво купе.
16:20 09.10.2014
36 Shmeker
До коментар #27 от "Аз":
Това за пластмасите ли говориш ?16:21 09.10.2014
37 Shmeker
До коментар #28 от "Bravo":
Трилитровите шестаци са си пословично-легендарни. Може и на 20 години да е, може и на 30 да е ако е каран кадърно и читави консумативи ще те радва и теб.Коментиран от #40
16:22 09.10.2014
38 Обективен
16:25 09.10.2014
39 carl
Напълно подкрепям Дизелите на Мерцедес преди 2000 година.
Двигател с който имам опит е 1.6D чист (без турбо) дизел на Опел. Монтиран в Кадет, Аскона от 1986 до 89-та когато го заменя 1.7D (Isuzu). Версията 1.6D изкарва по 600 000 км. без проблеми. Супер непретенциозен двигател, за съжаление много тромав със свойте 54 конски сили.
16:25 09.10.2014
40 Bravo
До коментар #37 от "Shmeker":
Преди малко казах на момчето да не се хвали, но ся ти ме предизвикваш. :D Карам 330D (Е46 - дет са го споменали горе) съм, баце. ;)Коментиран от #43
16:29 09.10.2014
41 мнение
До коментар #13 от "ярослав станчев":
Има и ви теци недей да говориш.От 89 та нататък Хонда масово слага тази технология точно на този двигател от примера.Между другото акорда от снимката е с К20 двигател не с този който споменават това е i-VTEC също изключително здрав с верига,този двигател кара половин милион без проблеми въпреки че някои версии са с 220 коня от 2 литра.Има много електроника но е ЯПОНСКА за това няма грижи.Изключително икономичен такъв Акорд дава разход на бензин при разумно каране 5,5 - 6.Ваноса на БМВ малко се дъни но все пак е добре да го има.
БМВ ДОСТИГНАХА ДО ИСТИНАТА ЧЕ НЕ МОГАТ ДА ПРАВЯТ МАЛКИ ДВИГАТЕЛИ С ГОЛЯМА МОЩНОСТ и за това се презапасяват.Слагаш 3 литра и нагоре и постигаш някаква надеждност.
16:31 09.10.2014
42 Alexander
16:37 09.10.2014
43 330i
До коментар #40 от "Bravo":
Охоооо, значи аз от закуски (аз и без това не закусвам), ами ти колко години гладува за това?Коментиран от #57
16:42 09.10.2014
44 BENZ
16:59 09.10.2014
45 МИРО
17:16 09.10.2014
46 Красимир 0
17:47 09.10.2014
47 Stoyan
Има здрави двг но са набутани и някои с досадни пропуски способни да унищожат двигателя.
Явно поредната леймарска компилация.
M57 - пеперудките
Никасил, едва ли има жив никасилов двг
и т.н.т.
Между другото в България се внасят коли с пробег обикновено над 450-500ккм.
Коментиран от #52
18:25 09.10.2014
48 George Radkov
18:30 09.10.2014
49 Рони
19:34 09.10.2014
50 Бхд БхД
До коментар #3 от "Hah":
3.0d на БМВ е прекрасен двигател.Аз лично минах 90 000 смених 1 дюза и то заради евтина нафта в туби.Коментиран от #55
19:38 09.10.2014
51 Бемвист Баварски
Честта да оглави класацията при най-масовите агрегати се пада на Toyota 3S-FE, представител на серията S. Двигателите от това семейство се смятат за едни от най-здравите и непретенциозни машини, проектирани някога. Имат типична конструкция от средата на 90-те години - обем от 2.0 литра,(^^ 16 клапана на цилиндър^^), обикновен инжекцион и разпределителен вал, задвижван с ремък. Произвеждат се от 1986 до 2000 г.
:D .ах ти японци бре !?
По 16 клапана на цилиндър слагат
20:19 09.10.2014
52 Име:
До коментар #47 от "Stoyan":
Никасила си беше автогол.20:21 09.10.2014
53 S Doichinov
20:22 09.10.2014
54 Гената
за 170 000 километра съм семнил само едни свещи и водна помпаа на магистралата често ме гледаха с недоумение като им давах мигача на над 160 километра в час .
20:28 09.10.2014
55 Емо
До коментар #50 от "Бхд БхД":
А знаеш ли че колекторът на този двигател е консуматив и струва 800 лева !?Какво общо има нафтата в туби, нали за това има горивен филтър с едрина 5 микрона !?
20:41 09.10.2014
56 гост
Интересно как няма 1 жабарски мотор? Някой удрял ли е прекъсвач на туин спарк на алфа, напримем? Или не смеете? ХА!
Коментиран от #61, #72, #177
20:59 09.10.2014
57 Bravo
До коментар #43 от "330i":
Ами да не прозвучи като хвалба, спестих 2 заплати. :DКоментиран от #147
21:11 09.10.2014
58 Калата
21:14 09.10.2014
59 DVG
Коментиран от #60, #109
21:14 09.10.2014
60 Bravo
До коментар #59 от "DVG":
Съгласен съм приятелю, аз смених 2-ра и 4-та дюза. Не ме питай колко се изръсих. :D През годините към тях се добавиха и една турбина - нова, и един съединител - нов. Пак не ме питай колко. :D :D :D Но пък двигателя - шепне , шепне. За скоростната кутия не знам как е с автоматите , те са за женчовците. :D21:22 09.10.2014
61 Име:
До коментар #56 от "гост":
Аре сега прекъсвач.....Коментиран от #154, #195
21:31 09.10.2014
62 PIRANHA
До коментар #25 от "инженера":
Колко много си в грешка.... ако знаеш дори колко много основни ремонти на Авенсиси съм гледал и като отворим двигателя в цилиндрите буталата на Тойотите ви имат ЛУФТ като за световно.... нови ризи нови бутала сегменти и прочие се сменят, компромисен вариант е само нови ризи и старите бутала, правено е няколко пъти понеже собствениците им не им се дават по 600 лв/бр. за бутало и колите почват да работят по-добре, напасване на клапани шлайфане на главата, това че вие си мислите че са здрави не значи, че те наистина са такива. Мерете им компресиите, най-основно ремонтирани са 1.8 бензиновите двигатели.21:39 09.10.2014
63 Venom
До коментар #1 от "Shmeker":
1. къде е 24 клапановия B234F на Volvo 740..???.2. НЯМА АБСОЛЮТНО НИЩО ОБЩО МЕЖДУ 3S-FE и 3S-GE и 3S-GTE, както и между 2JZ-GE и 2JZ-GTE всеки един от тези мотори е съвсем различно конструиран и предназначен да издържа на различни натоварвания.
3. този 4G63Т, който се поставя на Evolution изобщо не може да се мери с този 4G63Т, който преди 20 години са го слагали на Mitsubishi Eclipse (Eagle Talon / Plymouth Laser), който също така е наречен 6 болтов мотор.. съществува и 4G63T наречен също така и 7 болтов водещ се за доста чуплив..
4. Бащата на плиятелката ми кара една W124 200D чистак дизел, с който е навъртял повече от 1 300 000 километра без никакъв основен ремонт и така тази кола все още пали от раз и работи като по часовник.. изумен съм.... за мен това е най-здравия дизел... НО здравина като на 2JZ-GTE не мисля, че съществува в друг редови 6-так.. съществуват доста ъпгрейди, от които с много голямо помпане скачат от 1600 коня нагоре, а 3-те Супри на Ebrahim Kanoo са със по 1744, 1800 и 2000 коня на колелата и ядът яко бой и издържат... ЗА МЕН 2JZ-GTE ВИНАГИ СИ Е БИЛ ГОСПОДА НА 6-ЦИТЕ!!!!
21:44 09.10.2014
64 Гостт
Както и дизеловите агрегати на Хонда до 2005г не са с мощност до 136к.с. а до 140к.с.
21:53 09.10.2014
65 Мерцедес Бенц
22:06 09.10.2014
66 Plovdiv
Коментиран от #142
22:16 09.10.2014
67 тодор
Макар че и моя TU9K (за хората които не са запознати това е 1000 кубиковия бензинов мотор слаган на моделите 106 на пежо от 91 до 93-та година) си излезна огромно куче това малко моторче колкото пържене е видяло все още не се е отказало! :)
23:08 09.10.2014
68 Dell
23:34 09.10.2014
69 Майстора
23:35 09.10.2014
70 Истина
23:59 09.10.2014
71 Димитър
Коментиран от #73, #178
00:26 10.10.2014
72 mitko mitov
До коментар #56 от "гост":
Ще ти посоча пример за италиански мотор издържащ много километри,имах преди години lancia Thema 2.5 tdi купих е на 200 000 км,и след като изминах още 250 000 км. без ремонт само смяна на консумативи ,е продадох на 450 000 км.Другият собственик го виждам все още по пътищата с нея.Споделям от личен опит.00:40 10.10.2014
73 Аз
До коментар #71 от "Димитър":
в моргата :)00:50 10.10.2014
74 fen
01:05 10.10.2014
75 1234
01:53 10.10.2014
76 Нема Бира
02:22 10.10.2014
77 asdasd
Коментиран от #84
02:31 10.10.2014
78 MIKE USA
Това за мене е наи надеждният двигател!!!
Коментиран от #80, #83
02:31 10.10.2014
79 Име:
А ето и явния произход на тая статия. Нещо последната седмица коментираме кривата нива, ужаската, крадената кола на Путин и ето още 1 руска статия. Аре стига толкова глупости! Толкова ли няма автоновини от целия свят интересни, че да четем руските глупости....
02:44 10.10.2014
80 Име:
До коментар #78 от "MIKE USA":
За мен също.02:47 10.10.2014
81 Джо
02:56 10.10.2014
82 гост
03:28 10.10.2014
83 DELL
До коментар #78 от "MIKE USA":
Само да не е дизеловия боксер на Субару, нали така? Защото и там са големи драми със скъсани колянови валове.09:01 10.10.2014
84 PIRANHA
До коментар #77 от "asdasd":
Абе да не се боцкаш нещо?09:31 10.10.2014
85 Size King
14:03 10.10.2014
86 Shmeker
Редовият шестак е най-добрата конфигурация на мотор, съжалявам, че БМВ оставиха само 3.0 мотори а по-малките ги направиха 4 цилиндъра.
Според мен няма какво да пишете за разни хонди, дето изкарвали 350- 500 000 км и след основен ремонт изкарвали още толкоз. Ми то един голф изкарва повече без ремонт.
23:40 10.10.2014
87 Autohouse Randm
08:38 11.10.2014
88 Shmeker
Коментиран от #149
08:47 11.10.2014
89 Autohouse Randm
09:29 12.10.2014
90
12:10 12.10.2014
91 zelenata strela
Коментиран от #92
22:19 17.10.2014
92 gost
До коментар #91 от "zelenata strela":
Къде е зелената стрела сега? А , да! 1/4 донор за части за мазохисти които още карат с псувня на устата , другото негодно или нарязано за вторични. Поне 50 обаждания имах за 3тия стоп на бравата, масово се изпочупил, познай защо22:31 17.10.2014
93 zelenata strela
A astrata q olekoti tolkova rujdata che stana okolo 600 kila i pochna da dava niski 10ki na 1/4m. Koeto ot svoq strana privleche silen batka interes i kelesh ot Trunska oblast q otkupi :)
22:43 17.10.2014
94 Венцеслав Масларов
16:54 04.01.2015
95 KZL
Цифрите говорят ...
17:35 24.08.2015
96 Gost 3
08:50 06.10.2016
97 doctora79
17:33 31.12.2016
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 ЕВГЕНИ-³⁴г. зад волана
19:59 26.02.2017
100 Ами волвините
20:12 26.02.2017
101 ГОст
Д серията на хонда не е до 131, а до 136кс. И са близки всичките по конструкция. И карат по много над 500 хил и са доста непретенциозни, дори и разпилените екземпляри.
20:37 26.02.2017
102 Гост
20:42 26.02.2017
103 123
Коментиран от #170
20:51 26.02.2017
104 nedjo
21:00 26.02.2017
105 Да Да
какви са тея жълтурски дивотии с техника от Пежо, Къде са прословутите 1.9 дизели на ФВ, Пежо и Рено ...
къде е F серията на рено, която е основа от началото на 80те и до ден днешен се ползва ......
статията, просто за нищо не става, особено като говорим за Е46... там е ужас още от гаранцията ...
21:30 26.02.2017
106 HughMungus
21:52 26.02.2017
107 neyjei
22:26 26.02.2017
108 w209
До коментар #29 от "300и":
хаха г-н бмХ, ела да ти покажа какво е три-литров шестак ;) Ти за М112 да си чул някога ?23:32 26.02.2017
109 Dany
До коментар #59 от "DVG":
Малко ме уби стова изказване за автоматиците и дизела. Карам BMW 3.0d от 8-9 години, автоматик. Навъртял съм му почти 400 000 км. и ела да видиш колко ми е счупена скоростната кутия.02:31 27.02.2017
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 asfasf
11:07 27.02.2017
113 Фалконети
21:22 27.02.2017
114 м-р Костов
18:31 01.03.2017
115 Isko
20:11 23.04.2017
116 Този коментар е премахнат от модератор.
117 Баъ Сандо
16 клапана на цилиндър??? Аз ли не виждам добре, или сте измислили някакъв нов невиждан до сега двигател?
20:23 23.04.2017
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 смешка
21:34 23.04.2017
120 Бубу
2.5тди АЕЛ!!!
21:44 23.04.2017
121 Shami
22:58 23.04.2017
122 Секо 27
07:30 24.04.2017
123 Краско
10:03 24.04.2017
124 16 клапана
14:04 24.04.2017
125 бмвист
17:21 24.04.2017
126 Гост1
17:24 25.04.2017
127 VW club
19:43 26.04.2017
128 Tdi
Колата е на 850 000 хл километра
Вдига 210 без проблем ,без никакви повреди досега ,на всеки 10 хл км сменям само масло и това е 👍
13:00 01.05.2017
129 Shafior
Коментиран от #130
14:15 15.05.2017
130 Shafior
До коментар #129 от "Shafior":
Имах предвид 12 клапана!14:17 15.05.2017
131 Радо
До коментар #5 от "Гостенин":
Защо неказвате нищо за бензиновите V6 на аудо 2.6/2.8 12 клапановите?Коментиран от #136, #140
23:34 17.05.2017
132 жоро
Това е моето мнение.
20:23 27.06.2017
133 REalnost
20:30 27.06.2017
134 ivo
21:05 27.06.2017
135 BanditBoy
22:18 27.06.2017
136 Бахур
До коментар #131 от "Радо":
Ай са сети,манияк; защото са кенефи00:31 28.06.2017
137 Бахур
До коментар #2 от "-_-":
Те Сааб ги нема от бая години,ти се надъхваш:) А и С20XE иC20LET ако нищо не ти говори,започни с мода да се занимаваш00:35 28.06.2017
138 Аз съм
01:00 28.06.2017
139 RS6
Моля ви се, забавлявате ме от сърце !!! БМВ никога НЕ Е ИМАЛ и НЯМА И ДА ИМА добър дизелов мотор.
....... Този невероятен КОШ е най-голямото извращение на автомобилната индустрия.
Създаден само и единственно да впечатлява малки, умственно объркани пуберитети, изживяващи се в стил "Дон Корлеоне".
За мен лично НАЙ-ИЗДРЪЖЛИВИЯТ ДВИГАТЕЛ е 300D на Мерцедес.
На Ауди 1.9 ТДИ и 3.0 ТДИ също не са за подценяване, а при бензина са Хонда Тойота и т.н.
09:32 28.06.2017
140 Друг Радо
До коментар #131 от "Радо":
Защото са кенефи, примерно12:55 28.06.2017
141 мекер
До коментар #1 от "Shmeker":
2.5 е най-големият боклук, който съм карал! Хем харчи, хем не върви! Не се набутвайте с това недоразумение на природата... 1.9 тди с чип ще го направи да си говори сам тоя двигател!19:13 28.06.2017
142 Кандилото
До коментар #66 от "Plovdiv":
Ти клоко мотора си отремонтирал през живота си сам инъче псевдокомпетентност не ти липса .Каня те на работа в сервиза ми ама на автомивката за агрегатното с моторите и кутиите ще трябва да те учим с години
23:27 29.06.2017
143 ЩСЗ
20:02 25.08.2017
144 Hevn
Имам Пежо 306 1995г с двигател XUD9 на 400 000км и ако не бях толкова немарлив нямаше да ми се наложи да шлайфам главата.
Когато свалих главата се изумих от състоянието на цилиндрите и по точно от това , че хонинга все още е непокътнат и няма никакъв ръб в края на хода на сегментите.
Може да съм немарлив в някои отношения , но си храня моторчето с хубаво масло ;)
22:57 02.10.2017
145 Ти добре ли си?
До коментар #1 от "Shmeker":
От 2.5TDI по-голям боклук няма.Коментиран от #185
17:21 30.11.2017
146 Село
09:42 16.12.2017
147 Митничар
До коментар #57 от "Bravo":
Решил съм да взимам ВМW, но ще ми трябва поне година и половина....все пак не са малка компания... :D :D :D14:29 18.12.2017
148 автофен
K серията на Хонда, F20 C също този двигател от 2 литра без турбина вади 250 коня и е много здрав.
Още много двигатели има които не са споменати а са много по здрави и технологично по добри от някои от посочените.
21:16 18.12.2017
149 Някой
До коментар #88 от "Shmeker":
Дай да видим кой двигател шестак на БМВ е по здрав от RB 26 примерно или от 2JZ.Сравняваме шестак със шестак не да ми говориш как някакъв 5 литров двигател изкарал повече от 1,5 примерно.
Кажи тъпите 1,6 на БМВ как са издухани още на 200 хиляди.
D серията на Хонда със сигурност кара повече от аналозите си от БМВ.
21:29 18.12.2017
150 japbest
Manufacturer Toyota Motor Corporation
Production 1993–2014
Layout
Configuration V6
22:48 20.12.2017
151 Иванчо
До коментар #18 от "525":
Нещо си в грешкаКарам 2003г. 525d Commonrail 163к.с.
12:34 21.12.2017
152 Иванчо
До коментар #18 от "525":
Нещо си в грешкаКарам 2003г. 525d Commonrail 163к.с.
12:35 21.12.2017
153 Карло
21:35 21.12.2017
154 Asd
До коментар #61 от "Име:":
Колега, не се очудвай ако отвориш Субарото а на блока ти пише Alfa Romeo.Прочети малко откъде взимате моторите.
21:56 22.12.2017
155 todor
00:53 23.12.2017
156 Онзи
P.s.не сравнявайте хонда 1.5 и 1.6 4 цилндра с бмв 6 цилинцрово сравнете с 6 цилиндрова хонда
03:04 25.12.2017
157 бодридобов
До коментар #7 от "Доброплодов ":
редовия шестак на бмв криви глава защото специалистите спестяват по едни 70-80 лева на 100000 км за водна помпа20:17 26.12.2017
158 hah
20:50 26.12.2017
159 Vag
21:18 26.12.2017
160 Krio
21:34 26.12.2017
161 гост
03:22 27.12.2017
162 1.9 tdi
11:08 27.12.2017
163 Зоро
До коментар #16 от "dmxl":
Така е,моя е M57TUD25 и е 177 к.с.12:53 27.12.2017
164 Aham
05:08 28.12.2017
165 Облака
11:05 01.01.2018
166 Benza
13:51 05.02.2018
167 george
14:07 09.02.2018
168 тодор
22:31 11.02.2018
169 Ззз
До коментар #13 от "ярослав станчев":
АБСОЛЮТНО СЪМ СЪГЛАСЕН , с казаното от колегата! Правели са се истински мотори без значение марката, ГЛАВНОТО Е БИЛО ДА БЪДАТ РЕСУРСНИ И НАДЕЖДНИ!!!всички са с чугунени блокове, без ненужни „екстри”. Сега чугуна е заменен от алуминий, а алуминия от пластмаса и то некачествена... Силно форсирани но не по нормалния начин, а с разни там фазовръщатели на разпр.вал, масово турбини на бензинови мотори от 1,5 вадят по 240 коня вместо нормалните 100_ после защо се чупели_ ами защото така ги правят/ караш 3 год. И на скрап, за нищо не стават повечето...01:50 14.02.2018
170 Зьд
До коментар #103 от "123":
М51 е много здрав и добър мотор друг е въпроса че се експлоатира неправилно, главно от неграмотни по отношение обслужването хора...02:03 14.02.2018
171 Боби
До коментар #20 от "Петър":
Даа..хонда 2.2 е върхът..06:35 06.03.2018
172 Валя
15:53 09.03.2018
173 Azko
15:58 20.03.2018
174 VAG
20:56 20.03.2018
175 Vw ecofuel
21:35 20.03.2018
176 Vw ecofuel
21:35 20.03.2018
177 Alfa owmer
До коментар #56 от "гост":
Искаш ли клип 2 минути на прекъсвач на 2.0 тс?22:13 20.03.2018
178 Доктора
До коментар #71 от "Димитър":
На дъното.11:21 21.03.2018
179 бмв
12:01 21.03.2018
180 Pataran
23:49 21.03.2018
181 Варненски
И още за двигателите на Пежо. Още преди 10 години в Египет ми направи впечатление че карат много Пежа. Изгнили каросерии, но вървяха. Преди няколко дни в центъра на Марсилия видях едно много дърто Пежо, натоварено на макс и се движи. 303 или по дърто. Баща ми караше едно 304 бензин след волвото, което за съжаление аз блъснах. Имаше си доста проблеми, но не и с двигателя. Веднъж го бях удавил и след това работеше само на 2 цилиндъра. Голяма мъка, но вървеше. Като поизсъхна заработи на 3. На 4-я цилиндър се беше счупила свещта. Смених я и всичко отново си работи. Само да добавя, че бащата на най-добрия ми приятел имаше Мерцедес 200 D W124 и сме го експлотирали много здраво. Както е със задно е минавал през невероятни места. Горкия, малкия брат на приятеля го блъсна зверски, иначе си вървеше без проблеми. Масло, филтри и гориво.
16:36 07.05.2018
182 Фиатаджия
18:40 31.05.2018
183 Боян
До коментар #7 от "Доброплодов ":
Криви глави заради тъпо измислена охладителна система21:30 31.05.2018
184 Този коментар е премахнат от модератор.
185 бай хой
До коментар #145 от "Ти добре ли си?":
Аз пък съм собственик на ауди а4 с 2,5тди. За 10години и 200к км никакви проблеми с двигателя, но всички останали агрегати се счупиха и то не по един път.Като се разлопа окачването става mamma mia.
Така че Ауди - благодаря, но не благодаря!!!!
12:46 01.06.2018
186 Академик Стоянов
До коментар #14 от "123":
Мерцедес 123 300Д 5 цилиндъра чист дизел 88 коня това е НАЙ ЗДРАВИЯ ДВИГАТЕЛ ПРАВЕН НЯКОГА!!!!!20:34 13.06.2018
187 Най Иван
13:18 30.06.2018
188 Този коментар е премахнат от модератор.
189 Асен
Сигурно защото не става са го произвеждали само някакви си 14 години. :)
Коментиран от #198, #199
16:35 16.07.2018
190 Този коментар е премахнат от модератор.
191 Неразбиращ от дизели
До коментар #1 от "Shmeker":
Тука си прав наполовина, верно за 1.9 тди няма писано ама статията почва точно с 5 цилиндровия дизел на Мерцедес! Или ти си я почнал от средата?11:09 25.07.2018
192 Луд
10:46 24.08.2018
193 москвич-ГОЛЯМА БРАКМА
15:14 25.08.2018
194 Да бе да
18:39 02.09.2018
195 Иван
До коментар #61 от "Име:":
Аман от професори18:52 15.09.2018
196 necuk
10:14 19.09.2018
197 АLFA Q4
До коментар #2 от "-_-":
ДВИГАТЕЛЯ С НАЙ ГОЛЯМ ПРОБЕГ И ТО ЧЕТИРИ ЦИЛИНДРОВ Е НА ВОЛВО4 600 000,,,но той изобщо не.е упоменат
ХАЙДЕ ПО НЕГО РАВНЯВАЙТЕ МИЛИОННИЦИТЕ,,,НОРМАЛНО Е ЗА ТЕЗИ ДВГ НА МЕРЦЕДЕС ДА.СА МИЛИОННИЦИ,,ЗАЩОТО СА УМРЕЛИ КОНЕ И НИКОЙ НЕ.ГИ И НАПЪВА
01:05 09.10.2018
198 АLFA Q4
До коментар #189 от "Асен":
А СТАВА МА НА ИКОЛО 200К ТРЯБВА.ДА ГО СВАЛИШ ДА СПРЕШ КАМАРА ТЕЧОВЕ НА.МАСЛО.И.АНТИФРИЗ. ГУМИЧКИ КЛАПАнИ ИПАК.ОБРАТНО.01:09 09.10.2018
199 АLFA Q4
До коментар #189 от "Асен":
А НЯКОЙ.ПОЗНА ЛИ.ДВИГАТЕЛЯ НА СНИМКАТА НАЙ ОТГОРЕ01:15 09.10.2018
200 Taxi
15:41 04.01.2019
201 Милиони TDIта пушат към Германия
Мотора не е лош като замисъл и динамика, но има отделни, дребни проблемчета, които досаждат нон-стоп от определен момент нататък.
Те проблемчетата не са големи, но струват скъпо и на всеки нормален човек рано или късно му писва.
08:59 16.01.2019
202 Holk
06:17 30.01.2019
203 doli
20:19 14.03.2019
204 Ради
14:47 13.04.2019
205 Бург
17:05 13.04.2019
206 Иво
20:28 13.04.2019
207 ники
00:32 14.04.2019
208 Ники
22:41 14.04.2019
209 Охо
12:44 15.04.2019
210 Баце Франци
13:07 15.04.2019
211 QUADRIFOGLIO
18:37 15.04.2019
212 Георги
19:50 15.04.2019
213 supra
00:04 16.04.2019
214 Механик
До коментар #1 от "Shmeker":
Нали тези статии се пишат от сополанковци, които освен да ровят в wikipedia не са карали дори един от тези автомобили.11:17 16.04.2019
215 Турбото
До коментар #2 от "-_-":
Мн правилно за W-те са железни21:31 16.04.2019
216 Турбото
21:32 16.04.2019
217 BMW 750i V12
21:45 21.04.2019
218 Daimler
М113 5.5 V8 KOMPRESSOR с К
какво ми опявате за нафтови печки 1.9 тди. По добре да карам ГРИП, отколкото ВАГ
02:45 02.12.2019
219 Бончо Бонев
10:19 23.01.2020
220 Й.й
07:28 06.03.2020
221 Този коментар е премахнат от модератор.
222 Харакадъгел
17:41 15.01.2022
223 Гош
02:14 22.11.2022