27 Октомври, 2014 08:27 59 438 128

Добре ли работи 4х4 системата на Honda?

  • honda-
  • cr-v-
  • 4x4
4х4 системата на кросоувъра Honda CR-V се води за една от добрите при т.нар. "паркетни всъдеходи". Принципът и се заключава в това, че когато пътните условия са нормални, въртящият момент се предава само на предните колела. При загуба на сцепление в предния мост, електрониката прехвърля чрез муфа въртящ момент на задния мост и в действие влизат и четирите колела. Оказва се обаче, че при новото CR-V нещата не стоят точно по този начин.
 
До този извод достигнаха журналисти от шведското издание Teknikens Värld, които разпространиха видео, в което е заснета работата на 4х4 системата на Honda CR-V. По думите на журналистите предходната модификация е имала същия проблем, но от Honda са взели мерки, като са препрограмирали електрониката. Сега обаче се появява същият проблем. Японците се оправдават с факта, че при теста разликата в сцеплението между предния и задния мост е много голяма и считат експеримента за нереален.
 
Електрониката не подава въртящ момент към задните колела заради възможност от прегряване на муфата в 4х4 системата. От Honda заявяват още, че в реална пътна обстановка е невъзможна ситуация, при която предните колела да нямат почти никакво сцепление с пътя, а задните да имат 100-процентово такова. Поради тази причина японците считат теста на Teknikens Värld за неотразяващ точно работата на CR-V. Те добавят още, че до този момент нямат нито едно оплакване от клиенти.
 
От шведското издание контрират думите на представителите на Honda със същия тест, само че с автомобил Ford Kuga и показват, че Kuga-та се справя безпроблемно. Ще припомним, че през 2012 година същото издание направи т.нар. лосов тест на Jeep Grand Cherokee и всъдеходът за малко не се преобърна. От Chrysler обаче казаха, че колата е била претоварена и помолиха Teknikens Värld да повторят изпитанието, но да не превишават максимално разрешената маса.
 
Изданието проведе още 11 опита, но в нито един от тях не успя да повтори ситуацията, при която Grand Cherokee за малко щеше да се преобърне. Сега ви представяме и въпросното видео, в което ясно се вижда, че въртящ момент към задните колела на Honda CR-V въобще не се подава. Както вече споменахме, в края на клипа може да се види същия стенд, но с Ford Kuga върху него, който не изпитва никакви затруднения.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    7 19 Отговор
    Не. Тва е смехотворен автомобил. След акорд очаквайте и CRV да изчезне в небитието

    Коментиран от #2, #6, #11

  • 2 аноним

    5 18 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    прав си , и аз считам Хонда за автомобили с претенции ,
    които обаче не се продават..

    съвсем обикновени автомобили са , рекламата им е в повече..

    а хората знаят какво да купуват , за това Акорд го свалиха от европейския пазар , СРВ-то..не ми харесва
  • 3 Марто

    4 18 Отговор
    Маллее, джапанките се изложиха много. Щом пикливата Куга е по-добра, представям си ако се изправи срещу някой от големите - БМВ Х3 или пък Ауди Q5.

    Коментиран от #4, #43

  • 4 Shmeker

    7 10 Отговор

    До коментар #3 от "Марто":

    Не мисля, че Кугата е пиклива. За класа и цената си е супер.

    Коментиран от #16

  • 5 ярослав станчев

    5 11 Отговор
    От Honda заявяват още, че в реална пътна обстановка е невъзможна ситуация, при която предните колела да нямат почти никакво сцепление с пътя, а задните да имат 100-процентово такова.
    И как стигнаха до заключението,че е невъзможна ситуация???Ето я ситуацията,напълно възможна в реални пътни условия.Дори е с участието на Хонда ЦРВ.
    Текст към връзката
    Не казвам,че колата не е добра.Просто и японците не са изпипали всичко.Който иска реално 4х4 си купува Ленд Ровер,Ленд Крузер,Нива или някое дърто Куатро и готово.

    Коментиран от #9

  • 6 Дошо

    20 4 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    Нагласена работа.Иначе ти си очаквай да изчене най-продавания автомобил в този клас.Вероятно са отхапали огромен пазарен дял и сега конкуренцията се опитва да ги очерни

    Коментиран от #8

  • 7 icaka

    3 0 Отговор
    Не виждам нищо общо в тази ситуация!Тук и задните колела нямат никакво сцепление!
  • 8 Иван Евтимов

    6 14 Отговор

    До коментар #6 от "Дошо":

    Чета редовно, но рядко коментирам.- Този път обаче не се сдържах. Естествено, че точно ти ще кажеш, че работата е нагласена, ама вътрешно знаеш, че не е така. Отдавна трябва да ти е станало ясно, а и не само на теб, че европейските аналози са в пъти по-добри от японските. Ама не си го признавете.

    Коментиран от #10, #27, #44

  • 9 Shmeker

    7 7 Отговор

    До коментар #5 от "ярослав станчев":

    Стига бе тия искат сумати пари за тая умряла хонда. В 21-ви век сме.
  • 10 Лада Нива

    9 1 Отговор

    До коментар #8 от "Иван Евтимов":

    Я, пак. Субару каква марка е? Едва ли има паркетници с по добро 4х4 ама айде...
  • 11 никой

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    първо прочети за акорда и тогава коментирай

    Коментиран от #19

  • 12 Ivo Angelov

    11 7 Отговор
    На журналистите направили клипа бих им казал само едно:
    -прочетете ръководството!!!
    ако не ви е ясно как става, просто питайте преди да дрънкате глупости

    Коментиран от #13

  • 13 Shmeker

    3 8 Отговор

    До коментар #12 от "Ivo Angelov":

    Точно тия цурналисти знаят какво правят. Аз лично им следя тестовете от години. Много често гледам и тестовете им за гуми

    Коментиран от #17

  • 14 Stenlo

    4 7 Отговор
    Нормално за Хонда много реклама, и прекриване и отричане на проблемите :)
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Стенло

    2 9 Отговор

    До коментар #4 от "Shmeker":

    4х4 на Хонда е доказано че е кръгла нула незнам защо изобщо го предлагат
  • 17 Ivo Angelov

    15 2 Отговор

    До коментар #13 от "Shmeker":

    ако колата не е в режим 4х4. няма как да сработи двойното предаване. Забележи колко долна реклама се прави на форд. Класическа форма на анти реклама с рекламиране на друг автомобил. Четете между редовете бе хора!

    Коментиран от #21, #22, #31

  • 18 cubalibre

    4 2 Отговор
    Ето го и великото quattro ; https://www.youtube.com/watch?v=DQqqucVHuMs
  • 19 Ivo Angelov

    6 0 Отговор

    До коментар #11 от "никой":

    Амън от разбирачи ,но колите които коментират са ги виждали само на снимки или от тротоара
  • 20 Име:

    13 0 Отговор
    Това дали изобщо е 4х4 CR-V или е от безумните варианти само с предно предаване????
  • 21 Shmeker

    1 5 Отговор

    До коментар #17 от "Ivo Angelov":

    Това не ти е Топ Гиър. Шведите са доста сериозни тестери.
    Освен това прочети коментар 5 от колегата ярослав
    станчев - хонда не оспорват това поведение на колата, а казват, че реално нямало как да изпадне колата в подобна ситуация. Сигурно е така, ако се приеме че постоянно се движи, ама на тръгване от светофар може да изпадне в такава ситуация.
    И дори да си прав какво? Ще чакаш да поднесеш, че тогава да пипаш настройките така ли? То ако изпаднеш в такава ситуация нямаш време да пипаш каквото и да е освен волан и разните педали.

    Коментиран от #23, #127

  • 22 Име:

    5 1 Отговор

    До коментар #17 от "Ivo Angelov":

    Ще се избият тука на тая статия, след малко ще видиш какво става. А ето вече и влиза спор X-drive срещу QUATTRO...
  • 23 Име:

    5 0 Отговор

    До коментар #21 от "Shmeker":

    Виж сега, при всички положения ако изпадаш в такава ситуация е по-добре да си с 4х4 автомобил отколкото с предно или задно или ако караш зимата. Разликата е много голяма.
    А дали Хонда изобщо са се занимавали да комуникират с тия и нещо да им обясняват - силно се съмнявам.
    Друг фактор (за който нямаме място да коментираме) е това че често пъти по-простата и по-лоша 4х4 система излиза по-добра от по-сложната, защото е по-евтина за подръжка = по- здрава. (не визирам Хондата и Форда от клипа за да не се водят тъпи спорове)
  • 24 Subaru rules 4x4

    4 2 Отговор
    Никоя фирма с име няма да си позволи да пусне такъв тест, ако е нагласен, щото ще я осъдят зверски.
    Резултатът си е напълно реален, Хонда имат чудесни двигатели и скоростни кутии, но в 4 х 4 са пълна нула...както и в правенето на купета последно време.

    Коментиран от #28

  • 25 Име:

    6 0 Отговор
    По принцип си прав.
    Нямам впечатление от двойно задвижвана хонда, но имам съмнения за теста. На такива тестове обикновенно колите са на тласъци когато се предава въртящ момент на задните колела, но в повечето случаи той не е достатъчен да премине ролерите и има едно придвижване напред-назад, а тук го няма изобщо, което ме води на мисълта че това е вариант 2wd.
    Иначе за фирмите и имената:
    Не е голяма философия да се снима и пусне клип в youtube.
  • 26 Subaru rules 4x4

    1 3 Отговор
    Не става въпрос за клипа, то е ясно, че всеки може да снима нещо.
    Тук явно става въпрос за реномирано издание, което не може да си позволи да снима просто нещо, да нагласи нещата и така нататък, просто защото ако е така, то ще престане да съществува след едно дело с милиони компенсация за невярна информация.
    Тук сме свикнали да се съмняваме във всичко (и основателно в доста случаи), но в страни, като Швеция, така не се прави.
  • 27 Дошо

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "Иван Евтимов":

    http://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68

    Вярно, тук става въпрос за SH-AWD, но го поствам заради твърдението ти за европейските аналози
  • 28 Дошо

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Subaru rules 4x4":

    В някои страни законодателството, е такова, че позволява антирекламите
  • 29 Blizzard

    5 5 Отговор
    CRV не е с истинското 4x4 на Хонда! Това е само някакво бюджетно подобие на 4х4. Хонда от 2004-5г. насам и до сега има най-умното 4х4 в света и хората, които мислят че Куатро е по-добро, са просто заблудени фенове на Ауди (не се опитвам да обидя никого, просто според мен това наистина е така). Истинското 4х4 на Хонда се нарича SH-AWD и се предлага за Acura. Единствения модел на Хонда, който има SH-AWD е Legend. Дори последните 4х4 системи, от 2014, не могат да се мерят със SH-AWD. Единствено Субару се справя по подобен начин и най-новия X Drive на BMW би трябвало да се справя сравнително добре и то пак е на години от SH-AWD.

    Коментиран от #33, #81

  • 30 Blizzard

    7 1 Отговор
    Неведнъж съм ставал свидетел на преки сравнения на SH-AWD с Quattro, 4Motion, X Drive и т.н. и до сега не съм виждал някъде другата система да бие. На всякакви условия, по всяко 1 време.
  • 31 ярослав станчев

    4 3 Отговор

    До коментар #17 от "Ivo Angelov":

    Какъв режим 4х4 бе човек.То си пише,че колата е постоянно 4х4 или по-скоро е при нужда.И ако стане нещо,което изисква намеса на задните колела електрониката ги задейства.Това да не ти е Ауди Куатро или Субару,които са постоянно 4х4.
    А колкото до списанието Teknikens Värld,малко е смешно да се говори за постановки от тяхна страна.Точно те бяха,които през 90-те обърнаха А-клас на МБ на лосовия тест.Същите са,заради които Крайслер изтегли Чероки,пак заради теста и преди 2 месеца почти обърнаха Порше Макан пак на лосовия тест.Тези "басма не цепят" на никого.

    Коментиран от #32

  • 32 cubalibre

    3 0 Отговор

    До коментар #31 от "ярослав станчев":

    Ауди quattro е постоянно 4х4?!?......https://www.youtube.com/watch?v=DQqqucVHuMs

    Коментиран от #34

  • 33 Shmeker

    6 4 Отговор

    До коментар #29 от "Blizzard":

    Зависи за кое куатро говориш. По принцип идеята на куатрото е да е механично и да е необслужваемо. Не се сменя нищо по него. Маслото също не се сменя, може да се смени на 10 години 1 път и то ако си фен на колата си. Здрава и надеждна сиситема.
    При топ-версиите на Ауди в момента се ползват различни куатро системи от обикновените, за да покриват спортните характеристики на авбомобила предават по-голям въртящ момент на задните колела. Това го постигат със съединители, които се износват.
    При норманото куатро разпределението преден/заден мост е еднакво и там няма какво да се износи, на практика може да надживее колата, стига да не пробиеш корпуса на съответните дифове и да ги оставиш без смазване.
    За това куатрото е най-доброто, щото не ти бърка в джоба, а в същото време е много много добро. Особено за кола на старо друго освен куатро е компромис с личния бюджет...
  • 34 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "cubalibre":

    Тук аудито е с изключена електроника

    Коментиран от #36

  • 35 Skier

    2 0 Отговор
    До коментар #31 от "ярослав станчев":


    Ярославе писаниците ти са пълни с измишльотини.

    Крайслер не е изтеглял никакво Чероки защото не е установен реален проблем.

    Да беше прочел поне статията.

    "От Chrysler обаче казаха, че колата е била претоварена и помолиха Teknikens Värld да повторят изпитанието, но да не превишават максимално разрешената маса.

    Изданието проведе още 11 опита, но в нито един от тях не успя да повтори ситуацията"

    Коментиран от #45

  • 36 cubalibre

    3 0 Отговор

    До коментар #34 от "Shmeker":

    Май не ти е много приятно ауди за 200к,да се представя като хонда за 60к.Смях..!

    Коментиран от #37, #38

  • 37 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "cubalibre":

    X-Drive е по-добро, но тук аудито не се представя реално както трябва. EDL-а го няма никакъв. Просто е изключен.
  • 38 Shmeker

    4 0 Отговор

    До коментар #36 от "cubalibre":

    .. нали се сещаш, тва е видео заснето от дилър на БМВ, а хондата я тестват шведите дето обърнаха доста коли.

    Коментиран от #39

  • 39 cubalibre

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "Shmeker":

    Ти явно работиш врачка.LOL...Иначе ми е много чудно как разбра за изключени системи,дилъри разни,а не разбра че шведите са на заплата при ауди...Смях..!

    Коментиран от #40, #41

  • 40 Shmeker

    3 0 Отговор

    До коментар #39 от "cubalibre":

    Ми щото тия клипове с БМВ и ауди ги дискутираме в ауди форума отдавна
  • 41 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "cubalibre":

    Не са някаква новост, има сумати теми.. При BMW централния диф се управлява електронно, там нещата са други. Но се и сменят като консуматив като навърти определен брой км.
    При мерцедес са съвсем други, но това е друга тема.
  • 42 Кирил Евимов

    2 0 Отговор
    До коментар #40 от " Shmeker":

    Shmeker как ти е ника във форума?
    Аз също съм там от доста време ще се радвам да дискутираме

    Коментиран от #46

  • 43 Аз

    1 2 Отговор

    До коментар #3 от "Марто":

    Кое те кара да мислиш, че Куга е пиклива, а системите на премиум производителите - значително по- добри?
  • 44 stenly

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "Иван Евтимов":

    Ако разбирам какво искаш да кажеш то е че според теб Шкода Иети или VW тигуан са по-добри от Субару Форестър...извинявай приятелю ама найстина няма как да стане. Всеки един модел си е отделен за себе си както е и с всяка марка.
  • 45 ярослав станчев

    1 2 Отговор

    До коментар #35 от "Skier":

    Вярно е,Крайслер не изтеглиха джипове тогава.Изтеглиха 2,7 милиона една година по-късно,заради други проблеми.
    Моя грешка,извинявам се.
  • 46 Shmeker

    1 1 Отговор

    До коментар #42 от "Кирил Евимов":

    Не мисля да си казвам ника тук, в ауди форума не съм влизал от повече от две години, но ако си регистриран от по-рано там сигурно се сещаш кой съм. Имам 10 000 или 12 000 поста
  • 47 Skier

    0 2 Отговор
    До коментар #45 от "ярослав станчев":


    Няма такова нещо
  • 48 Дошо

    1 1 Отговор
    До коментар #45 от "ярослав станчев":

    Хех ама ти нищо не казваш за 850 000 хиляди аЛудита дето ги изтеглиха сега?? щото са много хубави

    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/23625-audi-izteglia-850-000-ekzempliara-ot-modela-a4/


    Коментиран от #49, #51, #53

  • 49 Име:

    0 1 Отговор

    До коментар #48 от "Дошо":

    Само не знам защо са постнати в раздела (технологии) вместо (автомобили)????
    http://fakti.bg/technozone/117971-audi-otzovava-850-hil-koli
  • 50 330i

    0 3 Отговор
    До коментар #48 от " Дошо":


    Нормално. Те на Ярослав Станчев писанията са му подбрани. За едни лъже , за други крие. Важното е да си вярва

    Коментиран от #60

  • 51 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #48 от "Дошо":

    Да ве заради японски чарк

    Коментиран от #54

  • 52 Кара японско

    1 1 Отговор
    Шмекер заради кой японски чарк?
  • 53 ярослав станчев

    1 3 Отговор

    До коментар #48 от "Дошо":

    Нормално да изтеглят.Бъкат ги с компютри и всевъзможни системи и после искат да не се чупят.Как да стане?Кой прави изключение вече? Е,не изтеглят по 6 милиона като Тойота и по 10 милиона като Дженерал мотърс,ама и 850000 не са малко и то само от един модел-А4.
    Специално за Skier,понеже казваш,че няма такова нещо.Chrysler Agrees to Recall of 2.7 Million Jeep Vehicles
  • 54 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Shmeker":

    Докажи!
  • 55 Кара японско

    2 1 Отговор
    До коментар #45 от "ярослав станчев":


    Изтеглят защото американците имат грижа за клиентите си. Японците също. А твоето 25 годишно ауди като се счупи висиш 2 седмици да ти оправят бричката и накрая си плащаш на баш-монтьора в кварталния сервиз

    Коментиран от #57

  • 56 Кара японско

    2 1 Отговор
    До коментар #53 от "ярослав станчев":

    Какви електрониките гонят. Пак не си чел статията.

    Това е старата тема със резервоарите на много старите модели.

    чети момче, чети.......

  • 57 ярослав станчев

    1 3 Отговор

    До коментар #55 от "Кара японско":

    Сигурно,сигурно.Изтеглят,не защото имат грижа за клиентите,а защото Националната агенция за пътна безопасност на САЩ ги кара.Понеже с дефекта се свързват и 51 смъртни случая.Японците са същите.Имали грижа за клиента.Ми имат,как няма да имат,като NHTSA ги натиска да си оправят боклуците.Ако има 1000 жалби,примерно,до дилъра на една марка толкова има и до NHTSA.И ако фирмата се прави на ударена,то агенцията им си върши работата.Хората имат закони и стандарти и ги спазват.Просто и ясно,при определен брой сигнали за нередност започват разследване и вземат мерки да не се повтаря.А тука и 5000 жалби да има и още толкова разследвания,все тая.

    Коментиран от #58

  • 58 Име:

    0 1 Отговор

    До коментар #57 от "ярослав станчев":

    Чакай чакай чакай. NHTSA ги натискат така ли? Защото ти каза че тия шведи били причината. Така и не намерих връзка със шведите и тяхното издание, откъдето всъщност започна спора...

    Коментиран от #59

  • 59 ярослав станчев

    2 3 Отговор

    До коментар #58 от "Име:":

    Кого натиска NHTSA? И за какво са причина шведите?
    Ако следиш коментарите ще си отговориш.В един коментар съм се извинил за грешката.В друг,коментирам мнението на втори човек и става въпрос за друга кола.В трети пак към нов човек става въпрос за трето.Следете кой на кого и за какво отговаря и няма да има проблеми.
    Специално към " Кара японско":човек ама ти ако си седнал да ми мислиш дъртото Ауди,акъл нямаш.Аз не го мисля,карам го и си го ремонтирам за без пари.Вози ме вече 4 години и като го гледам поне още 8 ще ме кара.Не се притеснявай за мен,но благодаря все пак,за загрижеността.

    Коментиран от #65

  • 60 триста итридесети

    1 1 Отговор

    До коментар #50 от "330i":

    Не става - разгадали са те, че не съм аз, никой не ти е отговорил.
  • 61 Rav4ever

    6 2 Отговор
    Аз карам RAV4 от 1997. Никава електрника, блокаж само на централния диференциал, full time 4wd, много съм доволен. До сега не съм закъсвал никаде а ходя по планини, реки и язовири. Минавал съм и през места през които все едно не може да се мине. Не бих го сменил ни за BMW, ни за Audi.
  • 62 триста итридесети

    2 3 Отговор
    Как да не може да стане в реална пътна обстановка ????
    Винаги има вариант предния мост да "стъпи" на камък, дърво или друго.
  • 63 Симеон Тасев

    4 3 Отговор
    то си го пише в статията
    4х4 системата на кросоувъра Honda CR-V се води за една от добрите при т.нар. "паркетни всъдеходи"
  • 64 Симеон Тасев

    0 10 Отговор
    смешни са японците с тоя боклук цр-в както каза единия близнак в подприкритие за тая хонда все едно е правена за жената каучук мани мани опасна раооо са тея японци големи бре
  • 65 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #59 от "ярослав станчев":

    Ти сам даже не знаеш какво пишеш. Ето виж какво си казал:
    "А колкото до списанието Teknikens Värld,малко е смешно да се говори за постановки от тяхна страна.Точно те бяха,които през 90-те обърнаха А-клас на МБ на лосовия тест.Същите са,заради които Крайслер изтегли Чероки,пак заради теста и преди 2 месеца почти обърнаха Порше Макан пак на лосовия тест.Тези "басма не цепят" на никого."
    Та в линка който пусна никъде няма връзка между Teknikens Värld и изтеглянето на черокитата....... оттам тръгна всичко.

    Коментиран от #66, #67

  • 66 ярослав станчев

    1 2 Отговор

    До коментар #65 от "Име:":

    Така е.Прав си.Но като стигна до там да ме цитираш,защо не прочете и няколко коментара по-нагоре.Например този,който беше адресиран до Скиер,или както се пише там,
    "Вярно е,Крайслер не изтеглиха джипове тогава.Изтеглиха 2,7 милиона една година по-късно,заради други проблеми.
    Моя грешка,извинявам се."
    И всичко беше приключило.
  • 67 ярослав станчев

    1 4 Отговор

    До коментар #65 от "Име:":

    Много разводнихме темата обаче.А тя беше дали работи системата 4х4 на Хонда ЦРВ или не?Като гледам клипа на хората от шведското списание,явно има някакъв проблем с включването на задния мост,нали?
    Е не всеки може да направи симетричното 4х4 на Субару или Куатрото на Ауди.Те затова са еталон за всички останали.
    Ама от къде тръгна и до къде стигна спора,заради една грешна приказка от моя страна.Извинявам се още веднъж,ще внимавам повече следващия път.

    Коментиран от #73, #74

  • 68 някой

    7 0 Отговор
    Шмекер, лъжеш. Лъжеш за форуми, никове, постове, диференциали и всичко. Ти дори нямаш кола, дори не си пипал гаечен ключ в живота си, а бълваш тонове с мнения из мобиле. Нали ти казах - едно е да гледаш "Под прикритие", някакво филмче, съвсем друго е да разбираш от коли. Ти правиш само първото - стига мнения, защото пишеш глупости, ведно със Симеон Тасев.
  • 69 ккк

    4 5 Отговор
    Форд е номер 1 от нормалните коли/без "премиума"/.Имам мондео МК3 на 10 години и незнайно колко км.Върви си перфектно и нямам ядове.За парите които съм платил е супер. Новите фордове са още по яки.
  • 70 Acura

    0 0 Отговор
    Нека след този клип немските фенчета да замълчат https://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68
  • 71 Subaru rules 4x4

    3 5 Отговор
    T'ва дето "Форд е номер едно от нормалните коли" сигурно е някакъв виц, а?
    Освен ако имаш предвид, че "нормалните коли" са Фиат, Сеат, Дачия, Тофаш и Опел...
  • 72 EMSKI

    5 0 Отговор
    Принципа на HONDA е ,при загуба на сцепление на което и да е от предните колела,да се включи задния мост!!! От теста е видно,че загуба на сцепление няма.....на HONDA HR-V принципа на задвижване на задния мост е същия...съчетано с малкото тегло и високия клиренс е супер проходима количка,дори руснаците я сравняват с ЛАДА НИВА !!!! Откога вярвате на журналисти??
  • 73 Име:

    0 2 Отговор

    До коментар #67 от "ярослав станчев":

    За двойното на CR-V нямам никакво наблюдение, защото не са ме интересували 4х4 Хонди.
    Всеки знае че Субару и Ауди, предлагат най-добрите 4х4 системи на пазара (двете доста различни една от друга). НО преди десетина години Хонда ги понаучи че има още накъде да се развива двойното задвижване. Става дума за SH-AWD - първата система която разпределя въртящия момент не само между преден и заден мост а и ляво - дясно между предните и задните колела. Преди (Super Handling AWD на Хонда) само ATTESA E-TS на Нисан GTR и системата в митсубиши лансър EVO (след 4та генерация) предлагаха активно разпределение на въртящия момент. Разпределението ляво-дясно на SH-AWD има в Honda Legend и има огромен ефект върху завиването, постигайки неутрален баланс (без недозавиването характерно за 4х4 системите).

    Коментиран от #75

  • 74 Име:

    2 0 Отговор

    До коментар #67 от "ярослав станчев":

    4 години след това Ауди също направиха такава система само че със торсен "C" централен диф, който не прехвърля 100% само на задната или само на предната ос. За да подобрят това през 2010 Ауди заменят Торсен Ц със "Crown Gear" който може да прехвърли до 70% на предната ос и до 85% на задната в зависимост когато е необходимо.
    (бях се запалил по аудита по едно време за кратко)
    Субару пък разчитат на това че боксера им позволява да имат симетрична система с еднакво дълги леви и десни полуоски (Symetrical AWD), а в последните години и те въведоха електронен контрол.
    Разликата в различните системи е че повечето awd автомобили стават 4х4 само в определени ситуации, а през останалото време са или предно или задно. Тоест не са Full Time AWD...
    Ако се чудите защо новия Nissan GTR (R35) е толкова бърз през завоите попрочетете за неговия torque vectoring (ляво-дясно).

    Коментиран от #76, #79

  • 75 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #73 от "Име:":

    Аве по принцип аз харесвам торсените. Както казах, най-непретенциозните 4х4 са на ауди, другите които ми харесват са на Алфа Ромео - Q4. Само че Алфа май няма да си взема...
  • 76 NSX

    3 0 Отговор

    До коментар #74 от "Име:":

    On a very gross level, the SH-AWD system is combination of the Honda VTM-4 automatic all-wheel-drive system and the ATTS variable torque distribution system. Honda introduced the Active Torque Transfer System (ATTS) technology in the 1997 Honda Prelude Type SH.[7][8] Honda introduced the Variable Torque Management 4WD (VTM-4) automatic all-wheel-drive system in late 2000 on the 2001 model year Acura MDX sport utility vehicle (SUV)[9] and later on the 2002 Honda Pilot SUV

    Хонда е първата фирма въвела "торк векторинг" още през 1997.Преди това само Мицубиши имат такава разработка за състезателното Ево във ВРЦ.
    Що се отнася до статията наистина настройката на софтуеъра не е направена добре и не позволява при голяма разлика в скоростите на преден и заден мост да се компенсира.Друг е въпроса дали в реалния живот това може да се случи.

    Коментиран от #80

  • 77 Easy ryder

    0 1 Отговор
  • 78 пси

    1 4 Отговор
    Реален случай от кв. Симеоново. Бях си заключил ключа в багажника и докато чаках да дойде ключаря побутах доста коли на един паркинг. Нямам никакви пристрастия, просто една новичка Хонда CR-V 5 човека я бутахме, колите с предно по- лесно излизаха от нея. Единствено едно типче със Субару нямаше никакъв проблем. Дори Туарег се позавъртя, но понеже е тежък си излезна сам, ноо Субаруто нищо общо с другите коли от паркинга...

    Коментиран от #84

  • 79 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #74 от "Име:":

    Щот на ауди не са симетрични. Само без А3....
  • 80 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #76 от "NSX":

    1997 на прелюда има torque vectoring, но той е предно предаване. Това ме навежда на мисълта за новия type R и нурбургринг. Дано не пестят и го наблъскат с технологии както прелюда 4ws, torque vectoring, независимо окачване, леко купе + типичния type R мотор с крива на мощността като на състезателен автомобил....... рено меган ще гледа... отклоняваме се
    До #77:
    SH-AWD може да предаде 100% от мощността само на 1 от задните колела, затова успява да се качи дори само с едно колело със сцепление. Както писах малко по-долу повечето системи не го могат, но явно двойното в CR-V е доста по-слабо от SH-AWD...
    До #79 Шмекере дори незнаеш как работи куатрото, камо ли знаеш как работи AWD-то на субару, че да ги сравняваш 2те още повече. Двете системи са много, много различни и ме мързи да ти обяснявам как, къде и защо са разликите и какви са резултатите. (С две думи субару - повече механично разпределение, куатро - ABS датчици и разпределяне към колелата със сцепление) иди прочети.


    Коментиран от #82, #87, #112

  • 81 Night Rider

    0 4 Отговор

    До коментар #29 от "Blizzard":

    Такова нещо като най-доброто 4х4 няма, иии да, всичко което е с напречен двигател и се води 4х4, всъщност не е, то си е на предно и само когато предните ти колело превъртят тогава си на 4х4 ;) В завой, дори и на сухо с кое ще си по-стабилен? С "най-добрата 4х4 на Хонда" или с дъртата А4-ка куатро от 97ма? Или с импрезата 1.6 на газ? Нека ти подскажа - няма да е хондата :) Такива филми като електрониката помага ала бала като си с напречен двигател ги заеби :)
    Най-добре е когато си с 3 заключващи диференциала - примерно Мерцедес Г-клас, Импреза STi 2004-2008ма, Ауди V8 с ръчна кутия ;)
  • 82 някой

    1 3 Отговор

    До коментар #80 от "Име:":

    Брато, ще ти кажа две неща и ме послушай:
    1. Имаш вкус за автомобили, за разлика от...айде, няма значение кой ни е народа
    2. Не се хаби и не се нервирай с безсмислени дейности като тази, да обясняваш на българи

    Коментиран от #99

  • 83 mediator37

    3 1 Отговор
    Хубавото е, че всяка фирма върви по свой, различен път в развитието на системата 4х4 . Конкуренцията ражда качество.

    А дали ще дочакаме денят, в който системата мотор-колело при електромобилите ще зададе нови хоризонти. По едно ел.двигателче с кпд 96% на всяко от 4-те колела - и здравей живот!

    Иначе... Твърде смущаващо за Хонда е, че нейното джипче не го може, а другото го може.
  • 84 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #78 от "пси":

    Много зависи от гумите. Аз с Баварката съм се качвал в доста сериозен сняг на балкана, имаше разни дето са в преспите и ме гледат как минавам. Но гумите бяха зимни и нови.
  • 85 stenlyaka

    2 0 Отговор
    Добре де , Субару има ненадминато 4Х4 ....и какво от това , като е с толкова неудобна седалка , че може да се кара само от бушмени ?

    Коментиран от #86

  • 86 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #85 от "stenlyaka":

    Subaru има бюджетно 4х4, просто е добре настроено и има къси скорости. Това е. Изкарват максимума от евтината технология.
  • 87 Shmeker

    1 2 Отговор

    До коментар #80 от "Име:":

    Едва ли ще бият Реното с прелюд.
  • 88 stenlyaka

    1 0 Отговор
    Не знам кой им е евтиния модел , ама в Аутбака не може да седнеш като човек ( аз съм 178 см /90кг ) .Tribeka-та е ужасно скъпа !
  • 89 КиБик

    1 4 Отговор
    Ако говорим за сериозни 4x4, Ленд Круйзър с блокажи е като танк (евентуално може и Нисан Патрол), ако говорим за нещо здраво, надеждно и проходимо, но по-"паркетно" на вид и цена - само Субару, лично мнение, пробвал съм ги почти всичките
  • 90 Subaru rules 4x4

    4 1 Отговор
    Пак "специалисти" от рода "гроздето е кисело" са се събрали!

    Лоша била седалката на Субару, неудобна - това ли измислихте??!

    Или че било "евтина технология"? Виждам всяка зима някой немски варел със "скъпа" технология как се гърчи из снега, а тия летните автомобилчета БМВ, особено без Х отзад, зимата будят само смях и съжаление.

    Аз съм 195 см на 115 кг и да ви кажа седалката на Форестъра ми (2009) е толкова удобна, че след 5 часа каране слизам, без да съм уморен.

    Коментиран от #93

  • 91 Subaru rules 4x4

    0 1 Отговор
    Изключвам единствено Г класата от твърдението си.
  • 92 stenlyaka

    1 4 Отговор
    Поздравления за габаритите , ама аз в тоя грозилник Форест-ръб няма да вляза .Въпрос на естетика .
    БМВ-то ми като почне да се затруднява в тежка зима, ще наема един 'къв да е джип за един месец .Елементарно
    Всъщност тази зима , ако има сняг , мисля да съм по тази система
  • 93 Shmeker

    1 6 Отговор

    До коментар #90 от "Subaru rules 4x4":

    Forester не е автомобил а SUV от нисък клас.

    Субару си е евтина 4х4 технология баце и това е ясно на всички. Иначе Субару трябва да направят паметник на Ауди Куатро в централата си и да се кланят, понеже ако не беше Куатрото да отвори пазара на подобен род автомобили, отдавна щяха да са в небитието.
  • 94 Night Rider

    5 0 Отговор
    Субару са първите които пускат сериен автомобил с 4х4 ;) До като швабата е мислил ще се продава ли, Субару вече са навъртели една петилетка продажби ;) А като тръгват продажбите на куатро, Субару вече е утвърден 4х4 автомобил ;) Писал си че караш БМВ - нормално да не харесваш Субару, нали една "проста" импреза wrx на селския ви събор ви показа, че колите ви не струват ;)

    Коментиран от #95

  • 95 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #94 от "Night Rider":

    Утвърден само в Япония обаче

    Коментиран от #98

  • 96 AWD

    2 0 Отговор
    Шмекер, Аудито е най-добро. И аз ще си купя 5 да си имам да си бръмча и да си карам. Само кажи на Батките да пуснат КТБ, че още си чакам парите...
    Докато чакам КТБ да отвори врати и да пусне парите, ще си взема едно Субару.
  • 97 Дошо

    2 0 Отговор
    Ти май наистина си вярваш?Личи ти, че идваш от Алуди форума.
  • 98 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #95 от "Shmeker":

    Шмекер една лоша дума не съм казал за куатрото в тая тема. Не разбирам защо започна да плюеш субаруто. Не искаш да започваме тоя спор повярвай, пък и ти няма да разбереш. (къси скорости - )
    Утвърден не само в япония, а в щатите и австралия - точно 8 години преди ауди да пуснат 1 модел с 4х4. Дали са чакали да се отвори пазар а? Не си заслужил да ти разказвам подробности.
  • 99 Име:

    2 2 Отговор

    До коментар #82 от "някой":

    Много пъти съм се отказвал да пиша в тоя сайт. Така е няма смисъл, но си се забавлявам от време на време с хората черпещи авто новини от тук и едновременно с това се наричат фенове (автоманяци) а се избиват под всяка статия да се плюят.
    80% са фенове на немското и е напълно оправдано. Все пак през соца и 90те единствените хубави коли са били западните предимно немски.
    Само не разбирам защо няма или има, но много рядко, статии за други европейски автомобили - пежо, рено, ситроен, фиат, алфа, английски автомобили, шведски...... Не само немски, много руски и японски, защото е доказано че стават спорове и ............. Прав си иначе ние българите по нашенски и по балкански си знаем да мразим всичко което нямаме.
    Примерно: Американците имат висок стандарт на живот.
    Отг: Да, ама са тъпи.
    комплексарщина лъха отвсякъде

    Коментиран от #100, #101

  • 100 триста итридесети

    1 4 Отговор

    До коментар #99 от "Име:":

    Японските коли си останаха там - в 90-те и 80-те, сега са боклуци, жив пример е колата от статията, ладата е така - като и вдигнеш едното задвищо колело във въздуха и почва да върти само него.

    Коментиран от #105, #106, #107

  • 101 ждяш

    0 2 Отговор

    До коментар #99 от "Име:":

    шапка ти свалям за коментара
  • 102 mmm

    0 0 Отговор
    http://news.data.bg/4/economics/625963/%D0%BA%D0%BE%D0%B8_%D1%81%D0%B0_%D0%BD%D0%B0%D0%B9_%D0%BD%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5_%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B8_%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB
  • 103 Night Rider

    2 0 Отговор
    Многознайко доказал се тук, искаш ли да вдигнем на някое Ауди куатро една от предните гуми или на някое Субару да кажем (въпреки че това са най-добрите 4х4) на крик и да видим кое от тях ще потегли? Това че е 4х4 не означава че и 3те дифа са заключващи!
  • 104 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 105 Easy ryder

    1 1 Отговор

    До коментар #100 от "триста итридесети":

  • 106 Easy ryder

    2 4 Отговор

    До коментар #100 от "триста итридесети":

    Коментиран от #108

  • 107 Easy ryder

    3 4 Отговор

    До коментар #100 от "триста итридесети":

    Ако японците са в 90 те значи БМВ е в 30 те.

    Даже без да му вдигаш едното колело се тътри като краставо куче по тревата.

    Коментиран от #109, #110, #111

  • 108 samo nemsko

    4 3 Отговор

    До коментар #106 от "Easy ryder":

    кво си показал бе човек то е ясно че клипа е нагласен невиждаш ли с къкъв цолаж е БМВ кат да върви в тази кал ма от де да сетиш
  • 109 samo nemsko

    5 3 Отговор

    До коментар #107 от "Easy ryder":

  • 110 samo nemsko

    6 3 Отговор

    До коментар #107 от "Easy ryder":

  • 111 samo nemsko

    3 4 Отговор

    До коментар #107 от "Easy ryder":

    научи малко за БМВ па тогава коментирай

    Коментиран от #113

  • 112 Easy ryder

    1 5 Отговор

    До коментар #80 от "Име:":

    Различна е системата която монтират на MDX и CRV.На Акюра монтират по скъпата система тъй като тя е луксозния клас.Там поне от 10 години имат система която Субару и останалите едва сега въвеждат.Хонда вече въвежда следващото поколение.С нетърпение очаквам освен Type R и NSX.Там ще бъде върха на технологията.
    Скоро имаше изказване от един от шефовете че Акюра ще започне да се предлага изцяло с 4х4 системи.
    Възможно е скоро да се появи и в Европа както Лексъс и Инфинити.
    Тогава вече с 300+ коня двигатели и SH AWD ще бъде интерсно.
  • 113 Easy ryder

    2 7 Отговор

    До коментар #111 от "samo nemsko":

    Научил съм доста повече от теб за БМВ.Щом искаш се оплачи на Топ Гиър за цолажа.Сигурно са взели специални джанти които е вървят по терва. Ха Ха Ха.

    Коментиран от #115

  • 114 Shmeker

    0 0 Отговор
  • 115 Shmeker

    1 1 Отговор

    До коментар #113 от "Easy ryder":

    Топ гиър не е меродавно предаване.

    Коментиран от #116, #119

  • 116 Easy ryder

    4 0 Отговор

    До коментар #115 от "Shmeker":

    Може да не е меродавно но това на филмчето си е факт.И точно БМВ да ми рекламирате за 4х4 е смешно.
  • 117 триста итридесети

    1 3 Отговор
    На изгорели бушони няма да отговарям,
    клипа е меродавен и е верен, хонда да разглобят един х-драйв и да се научат, както са правели почти винаги. Това е по темата.

    Коментиран от #118, #121

  • 118 Име:

    3 0 Отговор

    До коментар #117 от "триста итридесети":

    Това ли е по темата. Ами всички ти благодарим, че ни даде малко от капацитета си! Жалко че от хонда не те слушат.
  • 119 Име:

    0 1 Отговор

    До коментар #115 от "Shmeker":

    А под прикритие ли е меродавно??????? Като не разбираш топ гиър ходи гледай Motorvision.

    Коментиран от #126

  • 120 не се карайте

    3 0 Отговор
    Нормално, предните колела се въртят, няма приплъзване, виско муфата не вкл. задните.Гледах клип със същите валове на задния мост на Ауди 4х4, и то не помръдна!Точно обратната ситуация спрямо задвижващите гуми.
  • 121 пулцо

    2 1 Отговор

    До коментар #117 от "триста итридесети":

    Колега системат xdrive е аналогична на системата SH-AWD.Чети преди да пишеш!А тука на клипа гледаме Хонда с виско муфа.Трябва приплъзване за да се включи.Системата наистина не е от най-добрите!
  • 122 Japoneze

    1 0 Отговор
    Ще ме накарат на съседа CR-Vто да му сложим отпред две ролки като техните,и ако тръгне Хондяка !Иначе изглеждат честни!

    Коментиран от #124, #125

  • 123 Shmeker

    0 0 Отговор
    Направи го и го снимай
  • 124 Име:

    2 0 Отговор

    До коментар #122 от "Japoneze":

    Да бе аз много търсех друго видео с такава хонда на ролки, щото много ме съмнява това че го няма клатушкането напред-назад и дали това не е 2wd модел. Щом е с двойно предаване поне малко мощност ще отива назад.
  • 125 триста итридесети

    1 0 Отговор

    До коментар #122 от "Japoneze":

    Достатъчно е леко да отлепиш от земята предния мост с един крик, дори и да тръгне щети няма да има.
  • 126 Shmeker

    1 3 Отговор

    До коментар #119 от "Име:":

    Въпроса е важен. Аре ще ти го напиша: "Q7-ца карал ли си нЕкога?"
  • 127 П. П.

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Shmeker":

    При тръгване от място Хондата си има система visa, която след включване автомобилът си потегля без проблем
  • 128 Хонда

    1 0 Отговор
    Много" разбирачи" пък се излагат като кифладжии. прочетете погледайте попитайте за хондата тогава спорете,няма смисъл да ви убеждавам в нещо което не го разбирате и няма и да го разберете само ще кажа че от японците са по умни само извънземните лека от мен