2015-а може да се окаже последният състезателен сезон за Audi в Германския шампионат за туристически автомобили и "Льо Ман", твърди Motoring. Информацията на австралийското списание се опирала на "множество източници", според които "луксозната марка най-сетне се е огънала под вътрешния натиск във Volkswagen Group и ще отстъпи мястото си в DTM и Световния шампионат за издръжливост на Porsche".
Ръководството на най-големия европейски производител имало идея да върне старата слава на четирите преплетени кръга от 30-те години на миналия век в тогавашния предвестник на Формула 1. В периода между двете световни войни "Сребърните стрели" на Auto Union и Mercedes-Benz нямат равни на себе си в Гран при.
Според източниците на Motoring Audi нямало да изгражда отбор от нулата. Компанията смятала да закупи съществуващ тим, който да снабди с технологиите си. Най-вероятна цел на немците били Red Bull Racing или Toro Rosso.
Слуховете за оттеглянето на Audi от DTM и "Льо Ман" трупат достоверност и от официално потвърдената разработка на нов турбодвигател с архитектура V6 и наемането на бившия шеф на Ferrari Formula One team Стефано Доменикали, който нямал абсолютно никакъв опит нито с прототипи от Световния шампионат за издръжливост, нито с туристически автомобили. Италианецът дори не говорел немски.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Павката
11:10 28.10.2014
2 Дошо
Коментиран от #8, #31
11:11 28.10.2014
3 ярослав станчев
Ауди куатро.
Коментиран от #5
11:20 28.10.2014
4 Име:
От сезон 2015 ще гледаме McLaren-Honda отново!
11:31 28.10.2014
5 триста итридесети
До коментар #3 от "ярослав станчев":
В ДТМ рекордьори са Мерцедес.Коментиран от #6
12:17 28.10.2014
6 ярослав станчев
До коментар #5 от "триста итридесети":
От 1984 г. до 2014 г. състезатели с кола на Ауди имат спечелени 11 шампионски титли в ДТМ. Мерцедес има 9.От 2000 г. до 2014 г. Ауди има 7 титли в ДТМ а Мерцедес има 6 ,БМВ има 2.Мерцедес са рекордьори,но при конструкторите с 9 спечелени титли.
Коментиран от #7
12:31 28.10.2014
7 триста итридесети
До коментар #6 от "ярослав станчев":
В грешка си:http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%A2%D0%9C
Първите победи на ауди са чак през 1990 и 1991, после почиват чак до 2002 г.
Коментиран от #15
12:39 28.10.2014
8 ккко
До коментар #2 от "Дошо":
Мразиш Ауди, ама щом видиш статия за тях, бързаш като куцо пиле на л..но да влезнеш вътре..... та ме навява по скоро да си мисля, че твоето си е жива завист !!!Ти едно не разбра от всичко което хората ти пишат когато спорят с тебе.....просто Ауди не е кола за теб ,ти си класи отдолу поне на този етап от живота ти, бедно момченце си и комплексирано.... просто ти личи !
А как ;... ти търсиш кола с критерия за "сносно качество/разумна цена".... издръжлива да няма чести проблеми ,евтина за поддръжка от към части, такси данъци и т. н. ....няма лошо и аз не те осъждам за това ,а за туй че, ти нападаш и дразниш хората с критерии различни от твоите, които търсят лукс, качество, удобство имидж и проблемите за поддръжка не е проблем !!! Така че, спри се и престани да ни налагаш еснафското си мнение ...!
Коментиран от #11
12:40 28.10.2014
9 comment
Коментиран от #13
12:53 28.10.2014
10 Shmeker
...за не знам кой си път тоя месец...
14:06 28.10.2014
11 Дошо
До коментар #8 от "ккко":
Аз пък не знам ти как свързваш имидж и скъпа поддръжка.Значи е нормално колкото по-скъпа е една кола и с по-големи претенции да се троши по-често така ли?Значи какчествените коли се чупят, а некачествените не.А добре, че ми каза, че нямаше да се сетя.Защо плюя по Алуди а не по Лексус, Инфинити, Мазерати, Ферари и т.н. ?И тях също не мога да си ги позволя.По принцип не съм фен на BMW ама винаги казвам, че те са много, много по-добри коли от Алуди.Какво, да не би да са по-евтини та за това не ги соля като Алудитата а?Всичко що е произведено от СОЦваген/Четири нули ще го плюя дето го сваря защото е най-долен, гнусен, долнопробен, некачествен, боклук с големи претенции.Коментиран от #12, #23, #32
14:11 28.10.2014
12 Ilyan
До коментар #11 от "Дошо":
Виждам , че гнева ти е породен от дългогодишните ти проблеми с твоето Ауди 80 , но разбира се ти си в правото да не доволстваш от автомобил на 25г. и 500 000км. но моля те вземи прочети малко техническа литература преди да се изказваш... Защото по твоята логика и всички останали автомобилни марки са скапани защото се развалят!Коментиран от #14, #16
16:24 28.10.2014
13 iha
До коментар #9 от "comment":
гледам тук само разбирачи коментират , те всички са така ,младеж16:28 28.10.2014
14 Дошо
До коментар #12 от "Ilyan":
НЕ!По моята логика всички останали марки(с изключение на всякакви боклуци произведени от СОЦваген) са по-добри от недъгавото компексно преебано проектираното и сглобено с китайски и турски части Алуди за двойно повече пари от една Шкода криеща се под други тенекии, фарове и емблема четири нули16:35 28.10.2014
15 ярослав станчев
До коментар #7 от "триста итридесети":
До 1991 в ДТМ,БМВ има 3 победи,Ауди-2,а Волво,Ровер и Форд по 1.Мерцедес печели ДТМ едва през 1992г. От 1993 до 1999 Ауди и БМВ участват в STW ,което пак е немски шампионат (Super Tourenwagen Cup),където БМВ има 3,а Ауди 2 победи.От 1995 до 1999 на практика ДТМ няма,през 1995 и 1996 се провежда шампионата ITC,който се смята за наследника на ДТМ,но съществува само 2 години.От 2000 г. до сега вече се подновява шампионата ДТМ.И като махнем 3-те победи на БМВ и 2-те на Ауди в STW и 1 на Мерцедес в ITC резултата става Ауди-9,Мерцедес-8,БМВ-5 победи в ДТМ.
Коментиран от #24
17:01 28.10.2014
16 Име:
До коментар #12 от "Ilyan":
О не не 80тките си бяха наред. Дошо караше а4-ка куатро мисля но не съм сигурен той да каже. Дошо ?Коментиран от #18, #36
17:10 28.10.2014
17 Стоян Стоянов
17:24 28.10.2014
18 Maurice
До коментар #16 от "Име:":
На Дошето Алудито е най-обсъжданата кола в този форум. Помня, че беше 1,9 дизелак без куатро. Като цяло се броят на пръсти хората, които не се оплакват от В5. На всеки се случва да се издъни подобаващо с някой модел. Дошо прибързва да заклейми марката само от този си опит. Да не забравяме, че макар и кречетало, 1.9ТДИ си е двигател достигащ пробег от 1000000000 метра.Коментиран от #20, #37
18:10 28.10.2014
19 Maurice
Коментиран от #30, #38
18:15 28.10.2014
20 Shmeker
До коментар #18 от "Maurice":
Дошо е като студента дето правил лабораторно упражнение с паяк..Сложил го на масата, тупнал и извикал ''тръгни'' и паякът тръгнал..
Махнал му краката, тупнал и извикал ''тръгни'', а паякът стоял на място и не помръдвал....
За извод от упражнението написал: ''когато краката на паяка се откъснат, той оглушава...''
Та тва е Дошо. Грешни изводи и грешни действия с иначе железния 1.9 тди на VAG, юоже би най здравия, динамичен и икономичен дизел в света за времето си, а и днес също, всепризнат и обичан.
Коментиран от #25
18:32 28.10.2014
21 Нема Бира
18:34 28.10.2014
22 ккко
18:42 28.10.2014
23 Shmeker
До коментар #11 от "Дошо":
Как може да не си фен на БМВ? И наистина може би са по-добри от ауди в някои опношения, но доста по-трудно е да си вземеш добро ауди на старо отколкото добро БМВ или друга марка- казвам го от опит. Това ще рече, че хората ги търсят много, нали се сещаш, тук може да има всякакви мнения, но търсенето, било то на ново или старо е ИСТИНАТА. За това и Акорда, Галанта, дайхатсута и т.н. ги няма вече.18:46 28.10.2014
24 Shmeker
До коментар #15 от "ярослав станчев":
Това за титли ли говорим? Кога Ауди печелят титлите с куатрото? След хегемонията на пистата се налага да забранят тази системаКоментиран от #26
18:53 28.10.2014
25 Име:
До коментар #20 от "Shmeker":
"1.9 тди на VAG, юоже би най здравия, динамичен и икономичен дизел в света за времето си, а и днес също, всепризнат и обичан."Браво! С едно изречение обобщи всичко. Както би казал Джеръми Кларксън:
And on that bombshell good night!
Коментиран от #27
19:01 28.10.2014
26 Autohouse Randm
До коментар #24 от "Shmeker":
smiah v zalata.kade se butat v A grupa.Коментиран от #28, #29
19:13 28.10.2014
27 Shmeker
До коментар #25 от "Име:":
Мерси, само дето тоя батка-клоун ъф дъ кингдам не мога го гледам20:02 28.10.2014
28 Shmeker
До коментар #26 от "Autohouse Randm":
Ами вземат редбул, слагат си техния мотор и почват да млатятКоментиран от #57
20:04 28.10.2014
29 Shmeker
До коментар #26 от "Autohouse Randm":
Вземи се поинтересувай от спортната история на марката и Ауто уноин20:10 28.10.2014
30 Shmeker
До коментар #19 от "Maurice":
Немските марки ще доминират, особено Ауди. Тия са маниаци на тема победи, но Мерцедес и БМВ са също на подобно маниашко ниво20:40 28.10.2014
31 Leshper
До коментар #2 от "Дошо":
Много добро21:44 28.10.2014
32 Shmeker
До коментар #11 от "Дошо":
Дошо, кво означава качествен и некачествен автомобил? Един автомобил може да е направен качествено, да има всички сертификати ISO, Q1 и т.н. но пак да е трошлив ако не е сметнат да е здрав.Или обратно като е при японците - по-евтини материали и добре сметнат да изкара 8-10 години (но пък после да се разпадне, ама това е отделен въпрос)
Предполагам има златна среда и това са премиум марките и до-премиумите каквато е VW в момента и Лексус.
22:18 28.10.2014
33 аз
Коментиран от #39
22:35 28.10.2014
34 триста итридесети
Сега - още повече, ауди фалираха отдавна, останаха мерцедес и БМВ, като БМВ залагаха на иновациите и разработиха дизела, а сега и хибрида, да не отварям дума и за водородния двигател през 90-те.
Фолксваген групата правят добри коли, не оспорвам, но са една идея надолу в сравнение с баварците.
Коментиран от #35
23:47 28.10.2014
35 Shmeker
До коментар #34 от "триста итридесети":
1.BMW са по-добре от ауди откъм баланс, редови шестак имат и са доста по-агресивни. Относно дизелите ауди водят всички до изравняването на комънрейла с параметрите на PD двигателите на VAG. Това става окончателно 2005-та година някъде. До тогава 1.9 и 5цилиндровия 2.5 TDI са много добри и здрави в сравнвние с TDS-итеАуди не фалират, просто заводите остават в ГДР, освен това са разрушени от бомбардировки.
00:34 29.10.2014
36 Дошо
До коментар #16 от "Име:":
Точно - 1.8Т Quattro09:03 29.10.2014
37 Дошо
До коментар #18 от "Maurice":
Нищо не помниш09:06 29.10.2014
38 Дошо
До коментар #19 от "Maurice":
Алуди НИКОГА не са били във F1 за да се връщат там!09:10 29.10.2014
39 Shmeker
До коментар #33 от "аз":
Вероятно това ще е реален тест за бъдещия мотор за F1. Ако това стане, вероятността да ги видим във F1 е много вероятна.Ако си оставят дизела обаче ще се съмнявам да минат в F1
09:12 29.10.2014
40 триста итридесети
2.5 със 143 коня, а знаеш ли какво излиза от ауди ЕДНА ГОДИНА по-късно? 2.5 тди със 140 коня, като в същото време продължават да произвеждат и слагат на колите си 2.5 тди със 116 коня, та ако ще сравняваш 116 със 144 коня някакси не му мяза много.
И ако проследи и през годините: през 1998 БМВ правят от 1951 кубика - 136 коня, ауди - от 1898 кубика - 110 коня, през 2001 бмв от 199х кубика - 150 коня , ауди от 1898 - 131 коня, а през 2004 го правят 140 коня, и през 2005 - 150 коня, като тогава на БМВ е вече 163 коня
Коментиран от #41, #43, #44, #49
09:38 29.10.2014
41 Име:
До коментар #40 от "триста итридесети":
Много са мощни БМВ-тата!Коментиран от #45
10:51 29.10.2014
42 Иван
https://www.facebook.com/pages/%D0%94%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B3%D0%BD%D0%B5%D0%BC-%D0%BD%D0%B0-%D0%94%D0%BE%D1%88%D0%BE-%D0%B4%D0%B0-%D1%81%D0%B8-%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%B8-NISSAN-GT-R/190406097675126
11:08 29.10.2014
43 Shmeker
До коментар #40 от "триста итридесети":
Просто гори с литър и половина под разхода на ТДС-а и е изродски здрав. ТДС-а пука глави на поразия и е капризен. Тва е.11:13 29.10.2014
44 Ilyan
До коментар #40 от "триста итридесети":
Факта , че сравняваш само и единствено конски сили е показателен... Само да те светна , че 150кс. може да са мудни колкото 90кс.За сравнение 2,5 на Ауди с 140кс. е с макс. въртящ момент 290nm/1900об от 5 цилиндров двигател , а 2,5tds на BMW със 143кс. е с 180nm/2200 от 6 цилиндров двигател.
Коментиран от #46
11:33 29.10.2014
45 ккко
До коментар #41 от "Име:":
Даааа... и затова 80% от убилите се в катастрофи младежи са с BMW, дава ти чувство че, си велик и мощен ....а то ! тя си е един лигав боклук с китайска пластмаса в интериьора....!11:50 29.10.2014
46 Shmeker
До коментар #44 от "Ilyan":
290 Nm е невероятен за времето си въртящ момент от такъв мотор. За сравнение - Мерцедес 320CDI от 2000-та година има 310 Nm.По принцип дизелите на VAG се славят с голям въртящ момент от край време.
Пак от 2000-та 1.9 TDI има 115 коня, но 310 Nm въртящ момент колкото споменатия Мерцедес. Точно тоя мотор като го кротнеш с 90 км/ч на пета е точно в този максимален въртящ момент и дава разход 4.3-4.5 на 100 нафта на Пасат комби. Нещо непосилно за повечето конкуренти от онова време.
12:26 29.10.2014
47 симпатяга
Dazu muss man wissen: Die Formel-1-Idee wurde vor drei Jahren von VW-Chef Martin Winterkorn zur geheimen Chefsache erklärt. Nur ganz wenige Mitarbeiter wurden in das Projekt mit dem Decknamen „Auto Union“ involviert. Pressesprecher waren nicht dabei
12:28 29.10.2014
48 Shmeker
12:46 29.10.2014
49 титов
До коментар #40 от "триста итридесети":
За един среден и висок клас автомобил - тип лимузина ,по важен е Нютон/метъра отколкото конските сили. Така че, с тези си к.с. в по-вече БМВ може само да се фукат на хартия,.... еле и пък с това задно предаване само на завоите ще им помагат да изхвърчат по-лесно !!!14:19 29.10.2014
50 триста итридесети
2461 кубика - 265 нм/1900 об за ауди
2498 кубика - 260 нм/2200 об за бмв
като двигателя на удито е една година по-нов
Шмекер - нищо лично, просто тона ми е такъв.
Коментиран от #51, #52
15:39 29.10.2014
51 Ilyan
До коментар #50 от "триста итридесети":
Тия данни от де ги измука е.... или виде дачията на комшията и ти стана п*цата и получи проблясък?Коментиран от #53
15:44 29.10.2014
52 Ilyan
До коментар #50 от "триста итридесети":
А и дилъра ми е Промобил. ;) Не съм толкова заможен за Ауди и БМВ.15:45 29.10.2014
53 триста итридесети
До коментар #51 от "Ilyan":
Ето, ето, заповядай:http://automedia.investor.bg/catalog/car_10/model_165/cartech_2621/
http://automedia.investor.bg/catalog/car_6/model_53/cartech_756/
Коментиран от #54
16:16 29.10.2014
54 Ilyan
До коментар #53 от "триста итридесети":
Не знам какво си гледал но най-малкото в аутомедиа повече от 50% от информацията е потребителска и е сгрешена ако искаш да се ограмотиш е ти плати си и се кефи http://www.autodata.com.au/ . Но и честно казано ми е все едно всеки път си казвам да не чета постовете в тази секция още по малко да пиша и наистина спирам защото е напълно без мислено. Всички са професионалисти и разбирачи така че по добре да не се спори ...Ае с здраве.Коментиран от #55
16:33 29.10.2014
55 триста итридесети
До коментар #54 от "Ilyan":
Абе ти верно ли си вярваш за 180 нм ?ето тука го дават даже 280 нм/2200 об.
http://bmw.testdrive.bg/modification/4810/5er-E39-525tds143Hp.html
17:09 29.10.2014
56 Shmeker
Коментиран от #59
00:09 30.10.2014
57 Autohouse Randm
До коментар #28 от "Shmeker":
shte mlatiat ama ch.....Коментиран от #58
08:08 30.10.2014
58 Shmeker
До коментар #57 от "Autohouse Randm":
Тоа па. Няма как ТДС-а да се сравнява с AEL-а на Ауди13:53 30.10.2014
59 mmm
До коментар #56 от "Shmeker":
Как си, Марто? Шмекер, Андонов иде с Аудито!А сега дефинирай "предкамерно пълнене" и защо ТДС е с него. Ако не е проблем, обясни ми разликата с директното. Не, не, чакай, не възпроизвеждай на плейбек прочетеното сега в нета, защото...там не го пише :(
Слушам те:)
01:53 01.11.2014
60 Shmeker
10:21 01.11.2014
61 mmm
Не, забрави, ето какво искам да ти кажа за финал, приятелю:
МАРТО, ТОВА Е ПРОСТО ФИЛМ ! :)))
Коментиран от #62
16:17 01.11.2014
62 Shmeker
До коментар #61 от "mmm":
Абе прочете ли линка?17:50 01.11.2014
63 mmm
20:14 01.11.2014
64 Shmeker
22:43 01.11.2014
65 F1.
Коментиран от #66, #67
10:44 02.11.2014
66 Shmeker
До коментар #65 от "F1.":
То до сега не мисля, че са участвали. Само Порше, но те са били самостоятелни тогава. А и онези години са давали приоритет на Lemans и AMLS.Иначе по хитлерово време Ауто Унион и Мерцедес са властвали на пистите.
09:54 03.11.2014
67 ярослав станчев
До коментар #65 от "F1.":
От VAG групата само Порше са участвали и то като доставчик на двигатели за Макларън от 1983г. до 1987г.И се представят много добре.Шампиони са 3 пъти-1984,1985 и 1986г.Печелят конструкторската титла 2 пъти. Двигателя е бил на Порше,но доработен от TAG и доставен на Макларън.Мисля,че 3 титли при пилотите и 2 при конструкторите за 5 години участие си е добро постижение.
Порше участва и през 60-те години,като самостоятелен отбор,но не постига големи резултати и се оттегля до 80-те.
11:54 03.11.2014
68 тт
16:25 05.11.2014