30 Октомври, 2014 15:38, обновена 30 Октомври, 2014 15:40 69 454 70

Жигули за 45 000 лева

  • ваз-2101-
  • жигули-
  • продажба

Някои автомобили са обречени само да поскъпват с годините. Едва ли обаче някой някога си е въобразявал, че един от най-масовите модели в Социалистическия лагер принадлежи към тази елитна порода.



Собственикът на лачения ВАЗ-2101 от снимките не смята така. След като десетилетия наред е треперил за всяко петънце по драгоценната си кола, той най-сетне е решил да се раздели с нея срещу... 1 200 000 рубли (44 600 лева по актуалния курс).



Обявата за продажба описва "жигулата" от 1970 г. като представител на "една от първите партиди". Както може да се види на снимките, колата се намира в идеално състояние до най-дребните подробности, а продавачът не без основание я смята за колекционерска рядкост.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Autohouse Randm

    0 10 Отговор
    samo deto e Fiat a ne jiga

    Коментиран от #21, #24

  • 2 Жига е

    5 9 Отговор
    Когато са ги пуснали за първи път, ключалките са им били италиански и е пишело ФИАТ на ключовете. Даже са имали някакви проблеми със задния мост, затова като са ги пуснали в БГ през 1972 са ги водили Руски ФИАТ и никой не ги е искал, че били опасни за каране. А и цената от 6200 лева си е била солена за онова време.

    Коментиран от #12

  • 3 Сергей Чукарев

    9 14 Отговор
    В търговията с антики има един основен принцип - Това, което не е било ценно преди, не е ценно и след 100 години! При условие, че тия котори са пуснати в многомилионен тираж и не са въобще рядкост, не виждам кое им е ценното?! Кенефа си е кенеф, ако ще и след 1000 години!

    Коментиран от #5

  • 4 slavi

    11 1 Отговор
    По лиценз на фиат е, но е 100% СССР производство! Наистина е уникат!
  • 5 Shmeker

    10 4 Отговор

    До коментар #3 от "Сергей Чукарев":

    Доста ценна кола е жигулата, щото руснака подобрява сумати работи, дори и главата на мотора е различна от фиатската.
  • 6 ярослав станчев

    10 1 Отговор
    Аааа,ко знаят сегашната младеж,нищо не знаят.Има и дупка за манивела ве пичуи.Може да я запалиш по всяко време,без акумулатор и в 50 санта сняг.Не е като сегашните,свърши им тока,бъгва се компа и няма палене.Чакаш и мръзнеш да дойде айти-то да ти я оправи.
    Специално за всички фенове на съветското чудо.Наско Ментата - Жигули Ти Си Чудна Кола

    Коментиран от #7, #38

  • 7 Естребовски

    3 9 Отговор

    До коментар #6 от "ярослав станчев":

    Как без акумулатор Ве станчев?Помисли малко.Ти виждал ли си Жигула?Не забравяйте,че това е FIAT.

    Коментиран от #9

  • 8 djoko

    3 10 Отговор
    НИКАКЪВ ФИАТ НЕ Е ТОВА ---САМО ВЪНШНО Е ФИАТ---МОТОРА СИ Е РУСКА ПРОСТОТИЯ----ВЪНШНИЯ ВИД СЕ РАЗЛИЧАВА САМО ПО ДРЪЖКИТЕ НА ВРАТИТЕ ОТ ФИАТ
  • 9 ярослав станчев

    6 1 Отговор

    До коментар #7 от "Естребовски":

    Естребовски,ако щеш вервай,ама ей ся видях Жигули,на тези снимки,човек. Ако не беше тази статия сигурно щях да си умра без да знаш,че е имало такава кола,заклевам се.
  • 10 Аз

    7 6 Отговор
    Той мужикът може, ако иска, не 45 000 лева, а 450 000 Евро цена да и сложи, въпросът е ще се намери ли някой толкова тъп да му ги даде?
    Тази талига е масов автомобил, произведен в милиони бройки. ОК, запазена е, но нищо повече. Нито е уникат, нито нищо.

    Коментиран от #11

  • 11 Ilyan

    3 8 Отговор

    До коментар #10 от "Аз":

    5000-6000 евро ще си купя най-големия гнилоч и ще го превърна в чисто нова кола!!!
  • 12 Име:

    6 4 Отговор

    До коментар #2 от "Жига е":

    Извинявай, но това са пълни глупости! Фиат 124 е бил много по-здрав, по-лек (по-тънки ламарини), по-добре сглобен и много по-надежден. (Сглобяваните в Италия)
    Тези които са правени в Русия сам се сещаш с какво качество са идвали.
    Имам познат който наскоро намери един изключително запазен фиат 124 и си го търкаля. По-ранните 124-ки имат по-финни, по-ретро дръжки на вратите, различна решетка, различни по-малки буфери на бронята, други стопове. След това има и фиат 124 със същите дръжки като на жигулата. Фиат 124 има кръгли километраж и оборотомер, за разлика от "хоризонталния" в жигулата. Фиат 124 S е пък със 4 фара отпред и още по-различни стопове.
    Фиата се е предлагал и с двувалови мотори 1400, 1600, Абарт 1800, и 2000 като абарт мотора е бил 130к.с.
    Сеат също произвеждат модела.

    Коментиран от #28

  • 13 Златко Тролчев

    3 7 Отговор
    lada i mercedes sa kolite

    Коментиран от #15

  • 14 Станчо

    3 8 Отговор
    До коментар #11 от " Ilyan":


    Какви 5000 евро. Такава взимаш за 2-3000 лева и за още 1000 става като нова
  • 15 Златко Кабагьотлийски

    3 2 Отговор

    До коментар #13 от "Златко Тролчев":

    pokloni se na caria na patia
  • 16 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно

    5 12 Отговор
    Тук във форума има поне 15 про-съветски настроени, които са готови да дадат и половин милион евро за този таралясник ако ги имаха
  • 17 Ники Николов

    6 3 Отговор
    внасят жигула във Франция един си я купува , идва съседа при него и го пита-къде е жена ти, а оня-взе жиголото и отиде на разходка
  • 18 креси

    2 9 Отговор
    450лв може да платя. кви са тия откачени цени за дъргели.
  • 19 Кобрата

    9 3 Отговор
    Жигулката е хубава, здрава колица, но 45 бона НЕ струва. В това състояние цените вървят по 4-5 хиляди лева, защото все пак е антика, но да дадеш 45 000 за Жигула си е безбожие.
  • 20 Гост

    3 6 Отговор
    Този колега (продавачът на въпросния "автомобил") има сериозна нужда от консултация с психиатър!
  • 21 Черния Златко

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "Autohouse Randm":

    nai dobrite avtomobili sa ruskite sega tarkalqm edna lada 1.3 karburator i nqma chupene

    Коментиран от #22

  • 22 БУМЕР КАМОР

    2 2 Отговор

    До коментар #21 от "Черния Златко":

    vijdam che razbirash ot avtomobili
  • 24 Бивш Жигулист

    3 4 Отговор

    До коментар #1 от "Autohouse Randm":

    Първоначално Жигулите се продаваха на изплащане с цена 5900 лв., болшинството от частите им бяха оригинални Фиатови, например на болтовете на главата пишеше Фиат, ел. оборудването беше на Магнет Марели и т.н., а двигателя си е баш фиатски, но никога не е слаган на Фиат, директно е даден на руснаците.

    Коментиран от #36

  • 25 Мони НСА

    1 4 Отговор
    евала за коментара човече. дизаина на ладата е супер
  • 26 nikolay

    0 1 Отговор
    Втората ни нова кола някъде около 1977 година; тъмно зелена.
  • 27 Петър Георгиев

    1 3 Отговор
    Парите определено са много.Аз имам 34 годишна Ваз 2101 с много подобрения и я ползвам като втора кола за лоши пътища и на къси разстояния. Този продавач определено не е наред.
    За колекционерите в автокъща Марио М-5 има доста добри екземпляри по 4-5 хиляди лева.
  • 28 тадд

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "Име:":

    Първите мотори им бяха 1:1 спрямо лицензния двигател за около година и половина. Буталата в ГМТ спираха на 0.1 мм от ръба на блока и външно ги различавахме по побеляващия ауспух. Но двигателя изискваше бензин мин. А-93, а в Съюза на много места,или по скоро масовия бензин беше А-76и А-83. Затова се "дефорсира" с по къс ход на буталото и от '76г. буталата почнаха да спират на 1.9 мм от ръба. И не хвали толкова италианската сглобка. На светлинни години са от бразилците, но това е друга тема .. ;)
  • 29 7пбж

    2 2 Отговор
    Браво на собственика че е запазил колата Рядко се срещат такива хора
  • 30 краси

    2 2 Отговор
    щракни в мобиле БМВ за 45000лв. па правете сравнение, коя кола ще предпочетете?
  • 31 шефа

    1 1 Отговор
    моята беше производство 1972 и я карах до 2003 на 360000 км и правих основен ремонт безгрешни колички но пък 45000 този е за психото
  • 32 Симеон Тасев

    0 1 Отговор
  • 33 Misira

    1 1 Отговор
    moqta beshe sashtata izdyhna predi 3 godini na 700000 km nai dobrata mashina !!!!!!!!!!!
  • 34 Бай Шиле

    5 1 Отговор
    Наскоро гледах как продадоха Ферари от 1967г. за 25 000 000 $. Като ново сигурно е струвало 2% от тази сума, и не е луд който иска парите, така че някои може да си злобеят на воля.
  • 35 руския

    9 1 Отговор
    Човека я продава на хора с пари, които отдавна карат висок клас коли, но се сещат за старите времена, когато тази жигулка е била в мечтите им. Не я продава на скъсаняци с голфове и БМВта тройки от 92ра година, които се вайкат колко много пари иска и че бил луд, тъй че по-добре е човек да мълчи понякога!
  • 36 Пича

    8 0 Отговор

    До коментар #24 от "Бивш Жигулист":

    Чуваш ли се какви глупости говориш? Двигателя на жигулата е с горен разпределителен вал а на Фиата с долен.Как може да са еднакви? Дори и купето което на външен вид е еднакво е променено подобрени и заякчено.Жигата е с много по съвременен мотор от Фиата ,лошото е ,че след това 40 години не ги промениха грам
  • 37 Джони

    2 4 Отговор
    За тази грозна бангия 45 бона мога да дам само ако ми опрат пищов в главата!
  • 38 Кобрата

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "ярослав станчев":

    Това е страшна песен...преди я слушах всеки ден, но скоро не бях я слушал и много ме зарадва
  • 39 Александров

    0 0 Отговор
    Тази кола е 100 % колаж. Не е възможно , поакзаната гума да на 44 години. Тя изглежда като нова. акумулаторат пък е идентичен с оригиналните руски т.е също на 44 години. Колата няма и регистрация и по нищо не личи да е карана някога. Резонно е да се попита , какво се е случвало с тази кола 44 години?!
  • 40 ВАЗ

    2 0 Отговор
    Гумите е възможно да са доста по нови, просто да са същите каквито са слагани от завода. Не се знае кога реално е прекратено производството на точно тези гуми. Акумулаторите на доста ретро автомобили само отвън са оригинални, вътре са изтъбушени и е сложен модерен такъв.
    Наистина тази Жигула е в състояние като за музей. Цената не смея да я коментирам, само си преставям усилието вложено за да е в този вид.
  • 41 2101

    2 0 Отговор
    Може да се добави ,че всички маркучи, оплетката им, скобите за стягането им, гумените тампони за окчване на двигателя ... и комплексно визията може да се отдаде или на колаж или за добре подържан експонат от завода в Толиати, който никога не е каран, но е обгрижван в инкубаторна среда при строги температурни условия. Само това може да консервира колата. Със сигрност не е кола обслужвала някого в определен етап от живота си.

    Коментиран от #59

  • 42 Rusty Nail

    4 2 Отговор
    Тези хора с тия лади и москвичи се побъркаха да им искат текива суми.
    Тези коли няма никога да са ретро и нямат такава стойност.Карам самара и няма нещо да не е сдало багажа и да не съм го сменил някои работи по два пъти защото частите са ментета пълни боклуци.Ако сметна колко пари съм набил сигурно колко една западна 15 годишна кола.

    Коментиран от #46

  • 43 Е46 330XI

    3 0 Отговор
    Да напомним първо че за стоки извън ЕС се дължи допълнителен данък във вид на акциз или т.нар. мито - 10% за всяка стока извън ЕС!

    И така Жигулата след обмитяване става уникалните 49 000 лева!
    Общо взето абсолютен идиотизъм!
    За същите пари 25 000 евро има уникални Порше 911!
    - истинското Порше е 911! в автентичен вид от Германия и Швейцария!
  • 44 Shmeker

    2 0 Отговор
    абе кво ви бърка колко й искат? Ще се намри някой колекционер и ще я вземе . или пък не. Тва са вариантите
  • 45 Autohouse Randm

    0 3 Отговор
    principno slabo me valnuva tozi klozet no shtom pishe fiat e fiat

    Коментиран от #48

  • 46 ВАЗ

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "Rusty Nail":

    Явно такива части си купуваш. Не знаеш как дая поддържаш. А относно западната - купи си. После като я покараш пак си помисли. Познавам доста хора който скачаха, плюха докато не събраха заветните 2-3000лв за нов внос от запад. След 1-2 години млъкнаха след като видяха истинската стойност на нов внос кенеф на 10-15г.
  • 47 rfgdf

    0 0 Отговор
    ne vidqh kakav e dvigatelqt ama kato go gledam baq si e moshten, i ne vijdam logikata, zashto na tolkova star model avtomobil shte se pravqt takiva podobreniq,nqkak si ne go vijdam shofiora s visoka skorost v toq ka6on .. kak li vliza v zavoite..... taz kola e samo za snimka pod kapaka ili za eventualno driftene ....
  • 48 Златко Тролчев

    0 1 Отговор

    До коментар #45 от "Autohouse Randm":

    evala za komentara i az kato teb sam saglasen che lada e caria napatia

    Коментиран от #52, #53, #57

  • 49 Japoneze

    2 2 Отговор
    Музея да я купят - да я показват след 100 години на децата какво сме карали при Социализма.Да не му се предлага на тоя разбира се повече
    от 3500 "валутни лева" - нали така ни мъчеха тогава!
  • 50 CarPro

    0 1 Отговор
    Moje da se govorqt gluposti no togava se praveha koli a sled okolo 2000
    godina pochnaha da se pravqt troshlqvi bokluci deto samo se troshat sled parvite 100 km tozi chovek se e grijel predobre za kolata
  • 51 бумеранг

    1 0 Отговор
    Може би 1.9 те де и:))
  • 52 БУМЕК КАМОР

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "Златко Тролчев":

    nikoi drug ne moje po dobre da go kaje. fiat-jigulata e nomer nomer 1
  • 53 Златко Кабагьотлийски

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "Златко Тролчев":

    1.3 karburator e strashen dvigatel. daje i nika mislih da mi e takav ama posle vikam are da ne e. daje edin lapeshnik tuka se opitvashe da me ubedi che dacia e po dobro ot lada ti predstaviash li si
  • 54 Pecata Garkov

    4 1 Отговор
    Няма равна!
  • 55 Ivan

    1 2 Отговор
    Тоя е спал на течение ми се струва

    Коментиран от #56

  • 56 9119

    2 0 Отговор

    До коментар #55 от "Ivan":

    а ти си спал на течение върху мокри вестници
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Име:

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "2101":

    Абсолютно. Ти даже остави че са се запазили маркучите, ами то няма дори прах, което ме съмнява да е изчистена толкова добре, по-скоро е била опакована или в камера...
  • 60 Анатол

    5 1 Отговор
    Незнам За какво е спора ,мен ме върна в детството ,всеки детайл ми напомня нещо,може би затова това няма цена ,,която да е точна ,,
  • 61

    2 1 Отговор
  • 62

    4 1 Отговор
    Преди да оплюваме все пак да не забравяме, че ФИАТ 124 е станал кола на годината 1967г и за времето си е бил доста вървежен компактен седан.
  • 63 бай Иван

    0 3 Отговор
    Какво сте и се закланяли на тази скапана Жига? И последния дарак в някоя морга е по добър от нея във всяко отношение. Няма усилвате на волана, няма усилвател на спирачките дори и място за касетофон няма.

    Коментиран от #64

  • 64 Име:

    4 0 Отговор

    До коментар #63 от "бай Иван":

    Да жестоко проста и тъпа кола е, ама гледам още се движат.... И какъв е извода? Че не се правят вече прости автомобили, които да се поддържат евтино и да се движат 30 години
  • 65 Vasik Atanasova

    5 0 Отговор
    ТЯ Е ЗА МУЗЕЯ
    НАИСТИНА Е ЗАПАЗЕНА
  • 66 боссхосс

    1 3 Отговор
    руски биклук струващ 400лв за желязо

    Коментиран от #69

  • 67 Gost

    4 1 Отговор
    Като чета коментарите..... И форд модел Т е бил масов, продадени са над 15 мил. Като по едно време 25% от всички пройзведени автомобили са били модел Т. И въпреки, огрмония тираж запазени модели струват над $80.000 долара. Ако това найстина е една от първите лади, то цената е оправдана, дори ниска.
  • 68 tazika

    5 0 Отговор
    Който не е карал и ровичкал по такава машина, той не знае какво е пропуснал!!!
  • 69 Autohouse Randm

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "боссхосс":

  • 70 АЗЛК

    2 0 Отговор
    Не знам какъв ви е проблема със старите Руски коли.. .. Кво ми са радвате на тея 1-2 годишни мерцедеси и бмв-та които горят по 15-20 /100км. и ръждясват на първата горина, не палят на температура по-ниска от -15 градуса, частите им са скъпи и не вървят със всякакво масло... Баща ми е имал Лада, Жигули и Москвич, от 3-те руски коли е доволен, въвряли са с най-скапаните масла, палят на температури от -26 градуса ( в Русия ), и държат на товар, особено Москвичите които са на ресьори и могат да се товарят като камион. Айде сложете ми 1 ремарке с камъни на някое бмв или мерцедес да видим дали ще им изпуснат тъпите амортисьори ... На руските автомобили частите им са евтини, поддръжката и тя и на всичкото отгоре можете да си смените карбураторите в гаража а не да давате по 700-800 лева за едни ш...ни дюзи .. И после пак да не върви като хората..
  • 71 Aleko

    1 0 Отговор
    Не винаги палят москвичите виждал съм зимата самари и москвичи нимоот да запалят само кювкат кюкюкю и накрая акомулатора каже кюуу