Някои автомобили са обречени само да поскъпват с годините. Едва ли обаче някой някога си е въобразявал, че един от най-масовите модели в Социалистическия лагер принадлежи към тази елитна порода.
Собственикът на лачения ВАЗ-2101 от снимките не смята така. След като десетилетия наред е треперил за всяко петънце по драгоценната си кола, той най-сетне е решил да се раздели с нея срещу... 1 200 000 рубли (44 600 лева по актуалния курс).
Обявата за продажба описва "жигулата" от 1970 г. като представител на "една от първите партиди". Както може да се види на снимките, колата се намира в идеално състояние до най-дребните подробности, а продавачът не без основание я смята за колекционерска рядкост.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Autohouse Randm
Коментиран от #21, #24
08:36 31.10.2014
2 Жига е
Коментиран от #12
08:53 31.10.2014
3 Сергей Чукарев
Коментиран от #5
08:54 31.10.2014
4 slavi
08:54 31.10.2014
5 Shmeker
До коментар #3 от "Сергей Чукарев":
Доста ценна кола е жигулата, щото руснака подобрява сумати работи, дори и главата на мотора е различна от фиатската.09:00 31.10.2014
6 ярослав станчев
Специално за всички фенове на съветското чудо.Наско Ментата - Жигули Ти Си Чудна Кола
Коментиран от #7, #38
09:23 31.10.2014
7 Естребовски
До коментар #6 от "ярослав станчев":
Как без акумулатор Ве станчев?Помисли малко.Ти виждал ли си Жигула?Не забравяйте,че това е FIAT.Коментиран от #9
09:30 31.10.2014
8 djoko
09:43 31.10.2014
9 ярослав станчев
До коментар #7 от "Естребовски":
Естребовски,ако щеш вервай,ама ей ся видях Жигули,на тези снимки,човек. Ако не беше тази статия сигурно щях да си умра без да знаш,че е имало такава кола,заклевам се.09:51 31.10.2014
10 Аз
Тази талига е масов автомобил, произведен в милиони бройки. ОК, запазена е, но нищо повече. Нито е уникат, нито нищо.
Коментиран от #11
10:06 31.10.2014
11 Ilyan
До коментар #10 от "Аз":
5000-6000 евро ще си купя най-големия гнилоч и ще го превърна в чисто нова кола!!!10:10 31.10.2014
12 Име:
До коментар #2 от "Жига е":
Извинявай, но това са пълни глупости! Фиат 124 е бил много по-здрав, по-лек (по-тънки ламарини), по-добре сглобен и много по-надежден. (Сглобяваните в Италия)Тези които са правени в Русия сам се сещаш с какво качество са идвали.
Имам познат който наскоро намери един изключително запазен фиат 124 и си го търкаля. По-ранните 124-ки имат по-финни, по-ретро дръжки на вратите, различна решетка, различни по-малки буфери на бронята, други стопове. След това има и фиат 124 със същите дръжки като на жигулата. Фиат 124 има кръгли километраж и оборотомер, за разлика от "хоризонталния" в жигулата. Фиат 124 S е пък със 4 фара отпред и още по-различни стопове.
Фиата се е предлагал и с двувалови мотори 1400, 1600, Абарт 1800, и 2000 като абарт мотора е бил 130к.с.
Сеат също произвеждат модела.
Коментиран от #28
10:34 31.10.2014
13 Златко Тролчев
Коментиран от #15
10:53 31.10.2014
14 Станчо
Какви 5000 евро. Такава взимаш за 2-3000 лева и за още 1000 става като нова
11:02 31.10.2014
15 Златко Кабагьотлийски
До коментар #13 от "Златко Тролчев":
pokloni se na caria na patia11:27 31.10.2014
16 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно
11:29 31.10.2014
17 Ники Николов
11:49 31.10.2014
18 креси
11:57 31.10.2014
19 Кобрата
12:17 31.10.2014
20 Гост
12:55 31.10.2014
21 Черния Златко
До коментар #1 от "Autohouse Randm":
nai dobrite avtomobili sa ruskite sega tarkalqm edna lada 1.3 karburator i nqma chupeneКоментиран от #22
12:59 31.10.2014
22 БУМЕР КАМОР
До коментар #21 от "Черния Златко":
vijdam che razbirash ot avtomobili13:03 31.10.2014
24 Бивш Жигулист
До коментар #1 от "Autohouse Randm":
Първоначално Жигулите се продаваха на изплащане с цена 5900 лв., болшинството от частите им бяха оригинални Фиатови, например на болтовете на главата пишеше Фиат, ел. оборудването беше на Магнет Марели и т.н., а двигателя си е баш фиатски, но никога не е слаган на Фиат, директно е даден на руснаците.Коментиран от #36
13:41 31.10.2014
25 Мони НСА
13:53 31.10.2014
26 nikolay
15:10 31.10.2014
27 Петър Георгиев
За колекционерите в автокъща Марио М-5 има доста добри екземпляри по 4-5 хиляди лева.
15:48 31.10.2014
28 тадд
До коментар #12 от "Име:":
Първите мотори им бяха 1:1 спрямо лицензния двигател за около година и половина. Буталата в ГМТ спираха на 0.1 мм от ръба на блока и външно ги различавахме по побеляващия ауспух. Но двигателя изискваше бензин мин. А-93, а в Съюза на много места,или по скоро масовия бензин беше А-76и А-83. Затова се "дефорсира" с по къс ход на буталото и от '76г. буталата почнаха да спират на 1.9 мм от ръба. И не хвали толкова италианската сглобка. На светлинни години са от бразилците, но това е друга тема .. ;)16:00 31.10.2014
29 7пбж
16:22 31.10.2014
30 краси
16:35 31.10.2014
31 шефа
16:59 31.10.2014
32 Симеон Тасев
17:32 31.10.2014
33 Misira
18:35 31.10.2014
34 Бай Шиле
18:37 31.10.2014
35 руския
18:58 31.10.2014
36 Пича
До коментар #24 от "Бивш Жигулист":
Чуваш ли се какви глупости говориш? Двигателя на жигулата е с горен разпределителен вал а на Фиата с долен.Как може да са еднакви? Дори и купето което на външен вид е еднакво е променено подобрени и заякчено.Жигата е с много по съвременен мотор от Фиата ,лошото е ,че след това 40 години не ги промениха грам19:03 31.10.2014
37 Джони
19:12 31.10.2014
38 Кобрата
До коментар #6 от "ярослав станчев":
Това е страшна песен...преди я слушах всеки ден, но скоро не бях я слушал и много ме зарадва19:25 31.10.2014
39 Александров
20:14 31.10.2014
40 ВАЗ
Наистина тази Жигула е в състояние като за музей. Цената не смея да я коментирам, само си преставям усилието вложено за да е в този вид.
20:56 31.10.2014
41 2101
Коментиран от #59
21:58 31.10.2014
42 Rusty Nail
Тези коли няма никога да са ретро и нямат такава стойност.Карам самара и няма нещо да не е сдало багажа и да не съм го сменил някои работи по два пъти защото частите са ментета пълни боклуци.Ако сметна колко пари съм набил сигурно колко една западна 15 годишна кола.
Коментиран от #46
22:50 31.10.2014
43 Е46 330XI
И така Жигулата след обмитяване става уникалните 49 000 лева!
Общо взето абсолютен идиотизъм!
За същите пари 25 000 евро има уникални Порше 911!
- истинското Порше е 911! в автентичен вид от Германия и Швейцария!
23:55 31.10.2014
44 Shmeker
00:24 01.11.2014
45 Autohouse Randm
Коментиран от #48
08:08 01.11.2014
46 ВАЗ
До коментар #42 от "Rusty Nail":
Явно такива части си купуваш. Не знаеш как дая поддържаш. А относно западната - купи си. После като я покараш пак си помисли. Познавам доста хора който скачаха, плюха докато не събраха заветните 2-3000лв за нов внос от запад. След 1-2 години млъкнаха след като видяха истинската стойност на нов внос кенеф на 10-15г.09:34 01.11.2014
47 rfgdf
09:48 01.11.2014
48 Златко Тролчев
До коментар #45 от "Autohouse Randm":
evala za komentara i az kato teb sam saglasen che lada e caria napatiaКоментиран от #52, #53, #57
09:57 01.11.2014
49 Japoneze
от 3500 "валутни лева" - нали така ни мъчеха тогава!
10:11 01.11.2014
50 CarPro
godina pochnaha da se pravqt troshlqvi bokluci deto samo se troshat sled parvite 100 km tozi chovek se e grijel predobre za kolata
12:58 01.11.2014
51 бумеранг
13:03 01.11.2014
52 БУМЕК КАМОР
До коментар #48 от "Златко Тролчев":
nikoi drug ne moje po dobre da go kaje. fiat-jigulata e nomer nomer 114:21 01.11.2014
53 Златко Кабагьотлийски
До коментар #48 от "Златко Тролчев":
1.3 karburator e strashen dvigatel. daje i nika mislih da mi e takav ama posle vikam are da ne e. daje edin lapeshnik tuka se opitvashe da me ubedi che dacia e po dobro ot lada ti predstaviash li si14:25 01.11.2014
54 Pecata Garkov
14:47 01.11.2014
55 Ivan
Коментиран от #56
17:12 01.11.2014
56 9119
До коментар #55 от "Ivan":
а ти си спал на течение върху мокри вестници20:41 01.11.2014
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Име:
До коментар #41 от "2101":
Абсолютно. Ти даже остави че са се запазили маркучите, ами то няма дори прах, което ме съмнява да е изчистена толкова добре, по-скоро е била опакована или в камера...00:30 02.11.2014
60 Анатол
04:15 02.11.2014
61
07:37 02.11.2014
62
07:42 02.11.2014
63 бай Иван
Коментиран от #64
17:58 02.11.2014
64 Име:
До коментар #63 от "бай Иван":
Да жестоко проста и тъпа кола е, ама гледам още се движат.... И какъв е извода? Че не се правят вече прости автомобили, които да се поддържат евтино и да се движат 30 години18:19 02.11.2014
65 Vasik Atanasova
НАИСТИНА Е ЗАПАЗЕНА
18:20 02.11.2014
66 боссхосс
Коментиран от #69
21:17 02.11.2014
67 Gost
22:38 02.11.2014
68 tazika
23:06 02.11.2014
69 Autohouse Randm
До коментар #66 от "боссхосс":
18:42 03.11.2014
70 АЗЛК
23:34 15.11.2014
71 Aleko
16:35 29.04.2015