Николай Златков от тима на PROSPEED с автомобил Audi S1 Quattro стана шампион в класа си за 2014 година на Международната купа на FIA за планински изкачвания благодарение на три победи, две втори места и две четвърти. PROSPEED са известни у нас и със своите проекти на автомобили за рали и драг състезания, както и с доработката на изключително мощни улични коли. Николай Златков се състезава в родните шампионати от 1993 година.
Насладете се на уникалния звук на петцилиндровия двигател на този рали шедьовър. Видеото по-долу е от сътезанието в Микхаузен.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Румен Янев
11:36 12.11.2014
2 Аз
Състезанието, от което са кадрите, е от Микхаузен.
11:56 12.11.2014
3 ярослав станчев
Беше им време да спечелят.
Audi....quattro!!!
12:13 12.11.2014
4 Shmeker
12:15 12.11.2014
5 Станчо
Коментиран от #11
13:52 12.11.2014
6 Румен Янев
14:22 12.11.2014
7 Гост
Мисля, че преди време точно С1 беше дало едно от най-добрите времена на Peaks Hill
Коментиран от #8
14:33 12.11.2014
8 Shmeker
До коментар #7 от "Гост":
S1 си е ауди, с 5 цилиндровия мотор монтиран отред и т.н. Няма средно разположен мотор зад седалките, като повечето коли от онова време - т.е. всичко си е както на конвенционалните аудита.Специално S1 е със скъсено междуосие, както е тази реплика (според постовете по-долу било реплика). Звукът също е от 5 цилиндровия мотор на Ауди, така, че едва ли има големи разлики с оригинала.
15:08 12.11.2014
9 кара Лада
15:20 12.11.2014
10 Другият
Коментиран от #13, #14
15:32 12.11.2014
11 Unknown
До коментар #5 от "Станчо":
и преди да си казал подобна глупост някъде другаде имай предвид, че подобни автомобили са легенди.. същото важи и за 90-ката IMSA GTO... Няма нужда да ги сравняваме с модерен рали автомобил... времената, изискването за хомологизирани модели и т.н. са съвсем различни.. И е факт, че да поддържаш в такова състояние една такава класика, струва повече от това да имаш съвременен рали автомобил... А пък да може ВСЕ ОЩЕ да предизвикват интерес и вълнение у феновете е страхотно.... Стоял съм близо и съм гледал няколко пъти тази S1-ца, както на тестове след доработки, така и в състезание...и мога да ти кажа, че мога само да адмирирам старанието и всеотдайността на момчетата... Евалато и смело напред!15:47 12.11.2014
12 Нисан GTR
Коментиран от #21, #31
16:03 12.11.2014
13 Румен Янев
До коментар #10 от "Другият":
Адмирации към Ники ! Много пъти съм го гледал и съм се радвал на симбиозата човек-машина която постига!Резултата е на лице - БРАВО!Но нека поздравим целия екип PROSPEED защото го заслужават!!!.....Малко подробности относно проекта S 1 .....
Ауди S1 на Проспийд към днешната дата е безспорния тунинг проект №1 в България за всички времена. За създаването му специалистите по тунинг от Проспийд използваха оригинална техническа документация, създадоха много детайли на компютърна CNC фреза специално за проекта, а други уникални части за колата изработиха от композитни материали.
16:10 12.11.2014
14 Румен Янев
До коментар #10 от "Другият":
Основни характеристики на автомобила на Проспийд:- 5 цилиндров редови двигател с блок и глава произлизащи от оригинален 20 клапанов двигател Ауди, останалите му компоненти или са модифицирани или напълно различни, някои оригинални фабрични от други модели ауди, други изцяло къстъм. Двигателя е собствена разработка на Проспийд, като смукателната система е по модел от репликирания състезателен автомобил. Смукателя е двойно каскаден* (триобемен), изработен от композит с въглеродни влакна като на оригинала;
- мощност над 700 конски сили по думите на създателите;
- трансмисията е 6 степенна ръчна с планове да бъде сменена или доработена до секвенциална и 4х4 предаване;
- окачването е реплика на оригиналното като геометрия като се използват съвременни тунинг коилоувър пружини и амортесьори;
- спирачките са съвременни състезателни АП;
- джантите изглеждат като един от оригиналните използвани модели;
- теглото е под 1000 килограма;
- предпазна клетка играеща ролята и на шаси на автомобила 1:1 с оригиналната на Ауди S1;
- външния вид и съответно аеродинамиката са точна реплика на оригиналния рали автомобил;
- много участия, челни класирания и победи в нашенски и международни състезания;
- най-добро време на драг 9.7х секунди на 1/4 миля.
16:10 12.11.2014
15 германеца
Коментиран от #19, #32
16:28 12.11.2014
16 Vasik Atanasova
ЖИВА ОСА СТАБИЛЕН ВЪВ ЗАВОИТЕ С БРУТАЛЕН ЗВУК
АУДИ КУАТРО S1
18:17 12.11.2014
17 Vasik Atanasova
18:24 12.11.2014
18 Другият
18:47 12.11.2014
19 Другият
До коментар #15 от "германеца":
Ами освен да ти кажа.... ашкооулсум и машаала !!! друго не се сещам...! А ти прочете ли каква промяна и колко труд е хвърляно по тази кола както е писал под тебе "Румен Янев"....а спортът не е само много пари, корупция и наготово разопаковани сандъци със най-новите, модерни и супер скъпи технологични части докарани директно от производителя!!! ...има и любов към механиката към желанието от малкото и от ограниченият бюджет да постигнеш по вече, да се надминеш...с добри приятели, добър екип и след работа около чаша бира да обсъждате идеите си...това е удоволствието от автомобилният спорт ,а не само пари ,пари, много пари....19:06 12.11.2014
20 Германеца
Ти от агенция "Румен Янев".... ли се ограмотяваш. хахаха
Ако беше така как казваш то тогава у формула 1 щяха да си карат 30 годишни ръждиви болиди и щяха от "любов към механиката" и да "обсъждат идеите около чаша бира" в кварталната кебапчийница - както казваш.
Продължавай в същия дух скоро ще вземеш титла професор
Коментиран от #22, #27
19:18 12.11.2014
21 PlimP
До коментар #12 от "Нисан GTR":
12, вземи се скрий някъде :D:D:D, тиквааааа, изглежда не занеш, че група Б е спряна, защото убива хора, талантливи при това, с нинтендо талант не се придобива и развива19:47 12.11.2014
22 Румен Янев
До коментар #20 от "Германеца":
Време е да си изпиеш хапчето-важно е за теб!Ако си го закъсал за пари-свържи се с мен и ще ти го купя.....добър човек съм и не мога да оставя човек в състояние като твоето!!!Макар че си се нарекъл германец ще се опитам да ти помогна...21:23 12.11.2014
23 evdoki
22:40 12.11.2014
24 Никой
22:52 12.11.2014
25 Габровски
Това е ТОТАЛНО СМАЗВАЩ автомобил тотално high tech техника вътре - произведение на рали изкуството! С него Проспийд доказаха не световно, а планетарно ниво. И накрая венецът на победата.
Евалла Златков!!!
За коментарите по-долу: буахахаха! Той Албърт А. се е изказал за човешката глупост, кво да добавим?!
Коментиран от #40
23:17 12.11.2014
26 Maurice
Коментиран от #28, #29, #30
10:05 13.11.2014
27 Другият
До коментар #20 от "Германеца":
Не се ограмотявам, защото съм достатъчно грамотен ! Просто чета интересна за мен информация от статии и от хора които са запознати и наясно с темата която обсъждаме тук а, знанията и осведоменноста на "Румен Янев" са доста добри ,защото се усеща момчето се е интересувало и запознато доста добре !А ти тук в темата която обсъждаме си като.....паднал от Марс !!! Това са мъжки интереси ,остави ги за мъжете, по-добре обсъждай със сестра си и дружките и теми за маникюри, прически, панделки и дантелки....по няма да се излагаш !!!
А....и още нещо, хората са карали преди 30 г. такива коли...не ти, и престани да се наричаш "Германец" ...защото не си ,"Гастербайтер" по ти приляга !!!
10:44 13.11.2014
28 Другият
До коментар #26 от "Maurice":
Друже, дружеее..., и ти си запознат колкото "Германеца" !?! Не мога да проумея едно, кеф ли ви прави да се излагате, не се усещате ли или не ви пука защото сте анонимни тука...?Първо, Ники Златков се е показал като пилот...ти заглавието на статията не прочетели а, за линията по която води колата си...ами явно е ... "шампионската" бе майна ,щом резултатът е този ?!
Второ, и колата и то точно тази вече се е доказала на Пайкс Пийк ,като поставя рекорд и смазва американските гиганти !!! (виж Google)
Четете бе хора,...четете !!! :)
11:14 13.11.2014
29 ярослав станчев
До коментар #26 от "Maurice":
Миналата година колата беше около 770 к.с.Не знам дали някой друг може да я кара по-добре от Николай Златков,след като той се състезава с нея 3 години.Може и да има по-добър пилот,но едва ли пише в този форум.Ауди спорт куатро С1 е рекордьор в Пайкс Пийк 6 години,от 1982 до 1987 г. Валтер Рьол през 1987 г. сваля времето за изкачване под 11 мин.-10,47,850.Едва през 2011 г. Нобухиро Тажима сваля под 10 мин.-9,51,278.
Не знам защо са писали,че Николай Златков е европейски шампион на планинско,след като според класирането на FIA е шампион на международното състезание по планинско изкачване.В Европейския шампионат е победител друг пилот.Ето и линка на FIA:2014 FIA International Hill Climb Cup - Cat.1 - E1
11:55 13.11.2014
30 ярослав станчев
До коментар #26 от "Maurice":
Между другото в този клас,където Златков и Ауди С1 са победители се състезават и други легендарни рали коли,като Ланча Делта Интеграле,Мицубиши Лансер Ево,Субару Импреза ВРЦ.Така че всякакви опити да се омаловажава успеха на Проспиид моторспорт са,меко казано-смешни.Не се хабете да плюете по един от малкото успешни състезателни проекти в България.12:00 13.11.2014
31 Autohouse Randm
До коментар #12 от "Нисан GTR":
19:27 13.11.2014
32 ярослав станчев
До коментар #15 от "германеца":
Ти си бил голям късметлия,пич.Кога си карал Audi Sport quattro S1 и къде?До колкото е известно от този модел са произведени 20 бройки,които са предназначени само за заводския отбор на Ауди във WRC Има само един начин да си я карал тази кола преди 29 години.И начина е да си Стиг Бломквист,Валтер Рьол,Хану Микола или Мишел Мутон.Ако твърдиш,че си един от тези четиримата,(имай предвид,че последният е жена) веднага отиди на лекар да се прегледаш.Ако и лекаря потвърди,че си един от изброените рали състезатели,значи наистина си карал Audi Sport quattro S1 и си участвал във WRC сезон 1985 г.Обаче ако се окаже,че не си,което е по-вероятно,става лошо.Коментиран от #36
19:55 13.11.2014
33 S Doichinov
Коментиран от #34
21:29 13.11.2014
34 Румен Янев
До коментар #33 от "S Doichinov":
Хубав коментар!А относно българската завист и незачитане на постиженията на ближния си прав .... но то затова сме си и на това дередже!Коментиран от #35
22:19 13.11.2014
35 Autohouse Randm
До коментар #34 от "Румен Янев":
ot komunist komentari ne iskam da vijdamКоментиран от #37, #38
08:37 14.11.2014
36 Shmeker
До коментар #32 от "ярослав станчев":
Стиг Бломквист подкара преди време S1 в някакво шоу- Гудуд фестивала ако не бъркам. Беше от Ауди мизея.Тука нашия колега нещо яко се е объркал какво точно е карал, може да е било първото Ауди Куатро - цивилно, 220 коня.
08:54 14.11.2014
37 Румен Янев
До коментар #35 от "Autohouse Randm":
А бе тебе пак ли те пуснаха в домашен отпуск???Коментиран от #39, #43
11:46 14.11.2014
38 Shmeker
До коментар #35 от "Autohouse Randm":
Комунизмът е висш капитализъм. На там сме тръгнали всички...Коментиран от #44
15:29 14.11.2014
39 Другият
До коментар #37 от "Румен Янев":
Пуснати са..... и то двамата с онзи "ас"...Дошо, уникални шматки са ...! Само незнам той къде е, а може и да е със сменен псевдоним, въпреки че, не виждам огромни изцепки в ефира ? :))17:15 14.11.2014
40 Shmeker
До коментар #25 от "Габровски":
За този проект май имаше тема в Ауди форума, когато беше в началото още. Лично на мен ми се струваше смешно да правиш кола S1. Отнело им е две години да я понаправят, и още 5 за да стане по-голям победител.Това което се вижда от снимките е как от едно 5 цилиндрово Ауди купе става тази реплика - скъсяване на базата, турбуниране на мотора, ново модерно окачване и карбонов колектор, капак и т.н. - доста от нещата са правени собственоръчно от екипа.
Вижда се че на глед поочукано купе няма никаква корозия на солидна възраст, което е и доказателство за качеството на Ауди.
Добре е че запазват заводските философии на колата, както е и при S1 - предно разположен мотор, изнесен пред предния мост, 5 цилиндровия мотор на Ауди, предполагам трансмисията си е куатро и т.н.
Коментиран от #41, #42
10:49 15.11.2014
41 Име:
До коментар #40 от "Shmeker":
ти какви ги ръсиш само....Какво смешно има в това да правиш S1?
Колко мислиш че е останало от купето и не е кърпено, подсилвано и т.н. Калници, прагове, врати, заден капак всичко е стъкломат!!! Какво качество на купето какви дрънканици, всичко е ново! Предния капак е кевлар....
Виждам че искаш да прославиш величието на АУДИ, но това тук е добрата работа на Prospeed, не на ауди!!!
Цялото окачване е друго ..носачи, амортесьори всичко!!!
По двигателя сигурно повече от половината части НЕ са на Ауди, бутала, биели, изпускателна система, всмукателен колектор, инжектори, турбо каквото още се сетиш. Всичките части са aftermarket НЕ АУДИ! А тези които са останали на Ауди са доработвани, преправяни и т.н.
Стига си ръсил глупости!
По темата: Браво на пилота и отлична работа на Prospeed!!!
Коментиран от #45, #47
17:48 15.11.2014
42 Име:
До коментар #40 от "Shmeker":
Сам си прецени какво е правено по колата:http://www.prospeed.bg/bg/blog/2/15
Поразгледай снимките.....
Ауди какво?
17:55 15.11.2014
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Autohouse Randm
До коментар #38 от "Shmeker":
komunizma priatelio e prestaplenie sreshtu sobstveniat si narod.РуменЯнев predi izborite dremeshe denonoshtno v foruma i to ne biaha hvalbi za stanishev to nebe chudo.Rumene kato te kefi komunizma shto ne karash soc koshniak a davash mnenie za nemskite grandove.
Коментиран от #46
18:55 15.11.2014
45 Shmeker
До коментар #41 от "Име:":
Следя проекта от самото начало. Стана ми смешно през далечната 2007-ма защото мислех, че ще го правят едни келеши - за това.19:17 15.11.2014
46 Shmeker
До коментар #44 от "Autohouse Randm":
Не знаеш какво означава комунизъм. Не е това, което визираш, определено.Точно сега в развитите капиталистически страни настъпва комунизма - безплатно образование, здравеопазване и т.н. - всичко това започва да го има в богатите капиталистически страни. Просто не си го наричат комунизъм, защото там е обидна дума.
19:19 15.11.2014
47 Shmeker
До коментар #41 от "Име:":
Абе точно на снимките си личи какво ползват от колата и как отдолу е като нова. Ако беше японка щеше да е 50% кръпкиКоментиран от #48
19:21 15.11.2014
48 спомени
До коментар #47 от "Shmeker":
Ако беше Ауди нямаше да изкара състезанието без да му изпадат носачите.Толкова доработки има че само корубата отвън му е Ауди.Като говориш за комунизъм имаше едно време на манифестациите такива неща.Минават на парад с някой електокар маскиран отгоре с някаква кутия на която пише лозунги.
Тук е същото монтирали са коруба върху нещо направено от Prospeed.
Коментиран от #52, #55
20:47 15.11.2014
49 brake point
Коментиран от #53
21:07 15.11.2014
50 brake point
Днес с българска намеса най сетне нещо да спечелят.
21:09 15.11.2014
51 brake point
21:12 15.11.2014
52 Shmeker
До коментар #48 от "спомени":
Тва нашвто си бе утопия21:49 15.11.2014
53 Shmeker
До коментар #49 от "brake point":
Тва само фаровете и стоповете са на 205Коментиран от #54, #60, #61
21:49 15.11.2014
54 Бай Иван
До коментар #53 от "Shmeker":
Е то пък на това от статията кое му е от Ауди?Коментиран от #56
02:24 16.11.2014
55 Shmeker
До коментар #48 от "спомени":
Алуминиеви носачи има и в Мерцедесите, БМВ-тата и много много коли вече. Истината, е че изкарват 300-400 хил. км. и трябва да се сменят или правят.Колкото до рали спорта - не се ползват.
Коментиран от #57
08:45 16.11.2014
56 Shmeker
До коментар #54 от "Бай Иван":
Много повече е Ауди отколкото онова е Пежо. Пежото е с централно разположен мотор, дори е с тръбна рама. Само пластмасовите кори, решетки, фарове, стопове го правят да прилича на 205.Аудито както казах и както от Ауди са се старали да бъде - е с конвенционален блок, конвенционално куатро и двигател монтиран както е при аудитата - пред предния мост. Самата конструкция си е купе от ауди, подсилено спрямо изискванията на ФИА. Само за S1 скъсяват базата, както правят от Проспийд. За да се запази баланса на колата, всички радиатори са на задния мост, това е направено и при тази реплика тук.
08:51 16.11.2014
57 спомени
До коментар #55 от "Shmeker":
300 400 хил ще изкара друг път.А6 на 120 000 почва с проблемите при това карана в Испания и Франция не в България.Хайде не ми разправяй неща на които сам не си вярваш.
Коментиран от #58
10:16 16.11.2014
58 Shmeker
До коментар #57 от "спомени":
Еми мойта е на 300 000 реални и е с оригиналните още.Коментиран от #59
10:23 16.11.2014
59 спомени
До коментар #58 от "Shmeker":
Тези съм ги чувал,мойта е на 3 милиона и нищо и няма и т.н.А после като отидеш в магазина за авточасти и гледаш пълно с треперещи собственици на Ауди.Като чуят колко им струва ремонта на окачването и припадат.
Сигурно всички на рали са карали и за това са с проблеми.Иначе който и да питаш ходовата част на Ауди била здрава.
Ха ха ха.
Коментиран от #62
10:51 16.11.2014
60 brake point
До коментар #53 от "Shmeker":
И двигателя да не забравиш.С две думи франсетата направиха кола с която се присмяха на тромавия кош на Ауди.
Говорим за две коли в които заводски отбори на двата тима правят най доброто на което са способни.
Резултатът е ясен.
10:57 16.11.2014
61 brake point
До коментар #53 от "Shmeker":
Я после ни кажи и за 1987 ма как така уж Ауди са голяма работа и пак бяха наритани този път от Ланча.За следващите години въобще да не говорим.Коментиран от #63, #64
11:05 16.11.2014
62 Shmeker
До коментар #59 от "спомени":
И кво? 108 лв е немски носач TRW с шарнир, тампон и всичко. Турските са по 50 и си карат доволно.Иди вземи за W211 да видим колко е. Иначе мога да ти покажа моите 14 годишни носачи с щампа 2000 г.12:29 16.11.2014
63 Shmeker
До коментар #61 от "brake point":
Забраняват групата. Колата на Ауди в последната версия е била вече 1000 коня, но не влиза в състезаниеКоментиран от #65
12:39 16.11.2014
64 ярослав станчев
До коментар #61 от "brake point":
През 1987 г. Ауди участва в Група А на ВРЦ с модела 200 куатро Ц3,който е 4 врат седан,дълъг 4,8 метра,с тегло между 1200-1400 кг.Ланча участва с Делта ХФ 4вд с тегло 1100 кг и дължина 3,9 метра.Въпреки огромния размер и килограми на колата,Ауди печели Рали Сафари и в крайното класиране при конструкторите е на второ място.
Между другото,докато съществува група Б от 1982 до 1986 г.,Ланча няма спечелен шампионат във ВРЦ,има 1 конструкторска титла и толкова.Опел има 1 спечелен шампионат,Ауди-2 и Пежо-2.Ауди има 2 конструкторски титли,Пежо също 2,а както казах Ланча е с една.Та кой кого мачкал в чудовищната Група Б на ВРЦ е малко относително да се говори.Точно Ланча в този период не е от най-сериозните играчи с вече остарялата 037.От 1987 г. вече доминацията на Ланча е безспорна.
15:38 16.11.2014
65 brake point
До коментар #63 от "Shmeker":
Не е въпроса колко коня е а какъв сандък се налага да движат тези коне. Ауди винаги са страдали от лошо пътно поведение.В началото предимство им е куатрото но после след Пежо тотално ги смазва въпреки по големия двигател на Ауди.А дори да не забраняват шампионата и Ланча и Пежо са готови с нови версии.След като Ауди разбират че нямат шанс се оттеглят безславно и си остават с двете титли.Ланча и преди това и след това печели титли и е далеч по успешна марка в шампионата.Същото се отнася и за Пежо Ситроен.
Коментиран от #66, #85, #86
19:24 16.11.2014
66 Shmeker
До коментар #65 от "brake point":
Пежо не ги смазва, щото това на практика не е пежо. Нали това се опитвам да кажа - пежото няма нищо общо със серийната кола. Ауди правят кола, която е като серийната, ползват наученото в серийното производство, а онова пежо не е правено да развият колата 205Коментиран от #67
19:33 16.11.2014
67 brake point
До коментар #66 от "Shmeker":
Хайде сега да си приказваме кое било кое не било.Кой ги смазва тогава щом не е Пежо?Може би Дядо Мраз?После и Ланча Делта и тя не е Ланча и т.н.Само Ауди било Ауди.
Коментиран от #68
19:51 16.11.2014
68 Shmeker
До коментар #67 от "brake point":
Еми да, колата е прототип. Това е. Фердинанд Пийх до пследно е държал аудито да е с заводска концепция.Виж при Льоман се видя с прототипите кой колко може. Даже от Пежо ходиха да им падат на крака
Коментиран от #72
19:57 16.11.2014
69 Радой Мянков
Коментиран от #71
20:03 16.11.2014
70 Shmeker
20:12 16.11.2014
71 Shmeker
До коментар #69 от "Радой Мянков":
308 е много по-зле от Б4 - клатушка се като кофа.Коментиран от #73
20:21 16.11.2014
72 brake point
До коментар #68 от "Shmeker":
Сега за прототипи ли ще говорим.Като не става в WRC ще ходим на Льо Ман.Там даже и мигачите не са от АудиДай ако искаш и за Формула1 кажи нещо или там на Ауди не му се отваря парашута че много е жестока конкуренцията.Те да се молят Мерцедес или Рено да не влязат в Льо Ман че тогава веднага са изхвърчали.
21:11 16.11.2014
73 brake point
До коментар #71 от "Shmeker":
Б4 и старата 80 ка са най недозавиващите и скапани кошове в завои.Повечето коли от това поколение са с по добро поведение от тях.Коментиран от #76, #80, #81
21:13 16.11.2014
74 Shmeker
Коментиран от #75
21:39 16.11.2014
75 brake point
До коментар #74 от "Shmeker":
Audi участва там където няма конкуренция VW също не знам що не си забелязал.Коментиран от #77, #78
22:01 16.11.2014
76 Shmeker
До коментар #73 от "brake point":
Ама не е толкоз фрапиращо. А ако е авант хич го няма. Куатрото пък прави нещата още по-добри22:05 16.11.2014
77 Shmeker
До коментар #75 от "brake point":
Къде? Във ДТМ ли? Или WRC?22:12 16.11.2014
78 Shmeker
До коментар #75 от "brake point":
Или пък едно време Seat TDI в WTCC?Коментиран от #79
22:14 16.11.2014
79 brake point
До коментар #78 от "Shmeker":
Световните автомобилни шампионати са два Формула1 и WRC.Можеш да си пресметнеш когато е имало конкуренция какво са печелили и колко са участвали.
Коментиран от #83, #84, #90
22:41 16.11.2014
80 Радой Мянков
До коментар #73 от "brake point":
Aма това го казваш, защото си ги карал, или защото на девер ти Петко, зълвиния син бил чувал от приятел на братовчед си? И като казваш старата 80-ка коя имаш предвид B1, B2, B3? Не твърдя, че са съвършени в управлението, но в сравнение с изброените по-рано от мен сандъци са по-добре. И тръгна да споменаваш Рено и Мерцедес в LeMans сериите. Нали набиваше краци в чест на Пежо? Или като опря ножа в кокала взе да извърташ другия край. И е малко спорно колко добре биха се справили двете марки спрямо Ауди без реалния си опит при болидите от 24-те часа и тамошните рестрикции.ПС: Ако си следил задълбочено новините в автомобилния спорт, щеше да знаеш, че планове за влизане във F1 имаше. Попречиха вътрешните търкания между Ауди и Фау-Ве по въпроса коя марка да влезе във WRC. Проблемът се породи от това, че Ауди имаха разработен прототип и не искаха да се откажат от намеренията си. Скандалът беше толкова голям, че от VW заплашиха Ауди с ликвидиране на екипите им в LeMan's. В крайна сметка решиха да запазят мира като отказаха поканата за включване във F1.
01:30 17.11.2014
81 Радой Мянков
До коментар #73 от "brake point":
Тъй като не успях да напиша достатъчно ясно предходното. (в тази връзка няма да е зле да се включи редакция на постовете)Та VW получиха WRC, Ауди си запази участията в LeMan's, а за формула едно решиха да не спорят.
Коментиран от #82
01:34 17.11.2014
82 Shmeker
До коментар #81 от "Радой Мянков":
Там най-вероятно щяха да пуснат Порше, Бентли или Ламбо- зависи коя марка искат да рекламират. Ама слухове за намерения относно Ф1 излизат през няколко години.05:51 17.11.2014
83 Shmeker
До коментар #79 от "brake point":
Е какво? Във WRC как са???Относно F1- не знам каква история имат Ауди, единствено когато са били Auto Union са имали участия и победи заедно с Мерцедес в тогавашния формат.
06:00 17.11.2014
84 Shmeker
До коментар #79 от "brake point":
....Точно тогава са ги наричали "Сребърни стрели".06:01 17.11.2014
85 ярослав станчев
До коментар #65 от "brake point":
brake point,в стремежа си да изкараш Ауди най-големите неудачници и таралясници във ВРЦ пишеш леко несериозни неща.По-назад се опитах да ти разясня какво е положението в Група Б и кой кого мачка там,но явно не си прочел.Няма значение.Да те питам,кой ти каза,че Ауди нямат кола в група Б,за сезон 1987 във ВРЦ?Имат две машини,Ауди спорт куатро РС002,която е прототип и втора тестова кола Спорт куатро С2 със средно разположен двигател,подобна на Форд РС 200 и на Пежо 205 Т16.След забраната на групата се отказват от други подобрения,защото правилата се променят.През 1987 само Ланча има готова кола за група А-Делта ХФ 4ВД.Затова доминира в шампионата.Ауди участват с 200 куатро и Купе куатро и стават втори в класирането за конструктори.Пежо нямат конкурентна кола,участват с 205 ГТИ 1,9 група А и не постигат никакви резултати.Едва през 1998 г отново влизат във ВРЦ с модела 306 макси.Но чак през 2000 г печелят с 206 ВРЦ.Ланча от 1978 до 1986 има точно 1 спечелена конструкторска титла във ВРЦ.През цялото съществуване на група Б това е единствения успех на Ланча.През този период конкуренти са Фиат 131,Форд ескорт РС,Опел Аскона,Ауди куатро и Пежо 205.По-лесно е да плюеш по Ауди,които едва ли не са виновни,че пускат кола 4х4 във ВРЦ и показват на състезателния свят как се печели рали с тежка,недозавиваща,тромава,чуплива и бавна машина.Направо да се чудиш и маеш,защо ли в рали спорта Ауди куатро е определена за една от най-добрите състезателни машини.
Между другото шам
12:35 17.11.2014
86 ярослав станчев
До коментар #65 от "brake point":
Между другото шампионатите на ФИА не са само Ф1 и ВРЦ.Има и ВЕЦ,ВТЦЦ,Световен шампионат по рали-крос,Световен шампионат по картинг,ФИА-Формула-Е,Фиа-Формула 3 и сума ти още.Ама то е по-лесно да плюеш по един отколкото да прочетеш за всички.
Относно колата на Проспийд,която спечели планинския шампионат.Ами съжалявам,ама те са си решили да направят реплика на Ауди спорт куатро С1 и ако не ти е приятно иди и им кажи да сменят емблемата на четирите кръга с някоя от Пежо,Ланча или Тойота.А в момента правят реплика и на Ауди Спорт куатро рали от 1984 г.Мисля,че ще е копие на шампионската кола на Стиг Бломквист от 1984г.
Коментиран от #87
12:42 17.11.2014
87 Shmeker
До коментар #86 от "ярослав станчев":
Мдааа.. Заядлив и омагьосан, все едно Ауди, VW, Porsche са се пънали да правят нещо и нищо никога не са били направили.. Ама окачването на аудито било слабо, ама тва ама онова... кара някоя изгнила не-германка и се е самонадъхал. Отказва да повярва, че карам 14 годишно B5 с оригинални носачи, макар че си имат щампа и си пише коя година са произведени - типичен хейтър, който отрича очевидни постижения и оспорва факти..13:09 17.11.2014
88 автофен
Ако броим титли Пежо има много повече от Ауди,Фолксваген,Шкода,Сеат в рали шампионата.При това в директни сблъсъци като заводски отбори.Да ви напомня че в Момента Фолксваген се състезава с Хюндай.Ситроен ги няма от 2 години на практика.За толкова години участия 2 титли не е много добре.
За Формула1 няма какво да коментираме там Ауди и Фолксваген не припарват и има защо.На Ауди му дай да върти кръгчета на Льо Ман с конкурент като Тойота не е много трудно.
А за носачите няма нужда да се обяснявате,просто се разходете по сервизите и ще видите колко сменени носачи на Ауди и Фолксваген има от онези кашкавалените алуминки.Може да поговорите и с монтьорите да ви кажат колко струва ремонта на окачването на Ауди пък и не само,поговорете за великия 2,5 TDI поговорете и за софтуеърните бъгове.Много може да се говори за този напудрен Фолксваген.
А и за стабилноста.Б4 с предно отзад е с цял мост като каруца.Това е адски нестабилна и недозавиваща кола.Куатрото е малко по добре но си остават някои проблеми.Единственото им предимство са подцинковани ламарини ако на някого това му е важно.
Коментиран от #91
15:46 18.11.2014
89 Радой Мянков
16:29 18.11.2014
90 Другият
До коментар #79 от "brake point":
Малки сте и затова от куриоз питайте бащите си за Ауди куатро какво знаят Илия Чубриков, Мишел Мутон и т.н. Как да ви кажааа.... нещо както преди време беше М. Шумахер....кой спечели... Шуми и пак Шуми ...и все беше Шуми....ама вие и това не помните ...!Коментиран от #103
18:32 18.11.2014
91 ярослав станчев
До коментар #88 от "автофен":
Виждам писал си се автофен.Интересуваш се значи от това.Има една кола,която е в музея на Ауди в Инголщадт.Колата е Audi quattro с регистрационен номер IN-NE 3,поинтересувай се защо е в музея на Ауди и ще разбереш защо Ауди куатро е определена за една от най-добрите рали коли,създавани някога.
Никой не оспорва успехите на Пежо,Ланча и другите марки в моторните спортове и в частност в ралитата.Едва ли помниш,но аз бях 10-11 годишен,когато през "комунизъма" гледах репортажи от Рали Париж-Дакар,където пустинната лисица Ари Ватанен с тая "бълха" Пежо 205 Турбо 16 мачкаше всички.И се радвах като дете,каквото си бях.Ама едва ли помниш.Знаеш ли,че Пежо 205 Т 16 е печелило Дакар рали 2 пъти.Не знаеш.Това е велик автомобил,както и Ауди куатро,Ланча 037 и Делта,Форд ескорт РС200,MG Metro 6R4 група Б,Рено 5 турбо група Б,Опел аскона 400 и Манта 400.Това са колите направили ралитата истински ралита.Съжалявам,че вече няма такива коли и пилоти,затова и не гледам вече ралита.Няма за какво.
Коментиран от #92, #94
21:08 18.11.2014
92 Shmeker
До коментар #91 от "ярослав станчев":
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xxJPLB0_qUc[/youtube]Тази кола е и доста близо до цивилната версия.
01:44 19.11.2014
93 Shmeker
01:56 19.11.2014
94 автофен
До коментар #91 от "ярослав станчев":
Помня доста неща.Помня и Ватанен и Юха Канкунен също,помня и Шлесер с вечното му бъги.Помня битката Мицубиши Пежо Ситроен оформила цяла епоха в това състезание.Помня и камионите чудовища DAF и Perlini движещи се с над 220 километра из пустинята с двигатели над 1500 коня.
Всяко време има своите герои.Както някога Формула1 беше различен спорт и горе долу по това време беше турбо ерата създала легенди като Сена,Прост,Пикет,Менсъл.Помня какво вълнение будеха битките на Макларън и Уилямс Хонда.Помня Сена по улиците на Монте Карло това беше истинска наслада.
После смениха правилата и онова джудже превърна този спорт в пълен шит.
Днес сме в ерата на метросексуалните футболистчета и всякакви други меки китки.
Само виж кой ще стане шампион във формулата тази година и ти стига.
Всичко стана толкова нагласено трудно ще израстнат в тази среда шампиони като Лауда,Фитипалди,Джеки Стюърт,Фанджо, и много други истински герои оставили живота си на пистата.Това бяха гладиаторите на своето време,пистата и колите за тях бяха нещо повече от средство да изкарваш милиони.Те бяха техния живот.
Жалко за тези времена иска ми се но не вярвам някога да се повторят.
14:52 19.11.2014
95 brake point
15:01 19.11.2014
96 brake point
15:03 19.11.2014
97 brake point
15:08 19.11.2014
98 brake point
15:14 19.11.2014
99 brake point
15:25 19.11.2014
100 brake point
15:26 19.11.2014
101 Shmeker
16:02 19.11.2014
102 Име:
Ауди quattro S1 е велика рали кола! Точка, неуспоримо. Велика е в това че е първата с двойно задвижване в рали спорта. Пежото и Ланчата, последват нейния успех, но докато се включат Ауди куатро доминира 2 години. Ако трябва да сравняваме куатрото с пежото и ланчата директно - то отстъпва и на 2те.. Пежото и ланчата делта с4 са пo-леки, по-балансирани а и в по-нисък клас. В класа на аудито е ланча 037, която е задно предаване и на асвалт е доста по-бърза от куатрото, което пък е по-добро на останалите настилки и сняг. Една от годините обаче 037 отмъква конструкторската титла на куатрото, което си е сериозен успех...
Отклоних се много, та рали куатрото е страхотно, шосейната версия - изобщо не ми харесва....
Коментиран от #104
01:43 22.11.2014
103 Име:
До коментар #90 от "Другият":
За мен също Шумахер е може би най-добрия пилот във Ф1 за всички времена. Жалко че много малко време се състезаваше срещу Сена. Турбо ерата, а и след нея с v12 и v10 моторите са наистина най-страхотните времена във Ф1, защото са най-интересни състезанията. Нямат я и електрониката както в края на 90те, но пък имат доста повече притискане и огромни сликове...01:49 22.11.2014
104 555
До коментар #102 от "Име:":
Да бъдем по прецизни Audi Quattro е първата кола с двойно задвижване и тя печели конструкторска титла през 1982 ра с малка преднина пред Опел.На следващата година Ланча Rally 037 печели срещу Audi Quattro A1.През 1984 та с Qattro A2 и Quattro sport успяват пак с малка преднина пред Ланча.И това е краят за Ауди.
1985 та е пълно разочарование за тях и дори въвеждането на Audi Sport Quattro S1 не ги спасява а напротив губят от Peugeot T16 и Delta S4 през 1986.
Точно S1 се оказва най неуспешната им кола и с нея са едва четвърти през 1986 та.После знаем какво става,спират група B и Ауди никога повече въпреки участията си в А група е далчеч назад от конкуренцията.
Все пак предимството 4х4 срещу конвенционално вече го няма.
09:14 23.11.2014