Last news in Fakti

11 Ноември, 2014 10:56, обновена 12 Ноември, 2014 12:07 16 102 104

Ники Златков с Audi S1 Quattro стана европейски шампион по планинско изкачване

  • рали-
  • планинско изкачване-
  • prospeed

Николай Златков от тима на PROSPEED с автомобил Audi S1 Quattro стана шампион в класа си за 2014 година на Международната купа на FIA за планински  изкачвания благодарение на три победи, две втори места и две четвърти. PROSPEED са  известни у нас и със своите проекти на автомобили за рали и драг състезания, както и с доработката на изключително мощни улични коли. Николай Златков се състезава в родните шампионати от 1993 година.

Насладете се на уникалния звук на петцилиндровия двигател на този рали шедьовър. Видеото по-долу е от сътезанието в Микхаузен.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Румен Янев

    6 0 Отговор
    Евала Ники!Благодаря за това че караш света да не мисли за България като за блато!Голямо БЛАГОДАРЯ и пожелание за още успехи!!!
  • 2 Аз

    2 0 Отговор
    Bergrennen означава на немски "планинско състезание" :-)
    Състезанието, от което са кадрите, е от Микхаузен.
  • 3 ярослав станчев

    4 0 Отговор
    Пожелавам на екипа,пилота и колата само успехи и занапред.Една от малкото наистина успешни реплики на Audi Sport quattro S1 и то активно използвана в състезания е тази.
    Беше им време да спечелят.
    Audi....quattro!!!
  • 4 Shmeker

    4 1 Отговор
    Браво на Ники и легендарното Audi S1
  • 5 Станчо

    1 6 Отговор
    Жал ми става за българските състезатели които заради безпаричието се състезават с такива архаични кошове отдавна отхвърлени от автомобилната гидия по света

    Коментиран от #11

  • 6 Румен Янев

    3 1 Отговор
    Братле ако знаеш този "кош" колко струва на проспийд ще се хванеш с двете ръце за главата!!!Да не говорим за sciroсco-то на хедауто на която само скоростната кутия струва повече от един съвсем нов и съвременен автомобил!Идеята е че новите лъскави пластмасови творения със окачване от сирене и кашкавал няма да издеянат и на 1/3-та от това което показва дъртия кош S1
  • 7 Гост

    1 1 Отговор
    Чакай бе, то може само ламарината да е от ауди. Колкото автомобилите за Дакар са заводски, толкова и тва е.
    Мисля, че преди време точно С1 беше дало едно от най-добрите времена на Peaks Hill

    Коментиран от #8

  • 8 Shmeker

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    S1 си е ауди, с 5 цилиндровия мотор монтиран отред и т.н. Няма средно разположен мотор зад седалките, като повечето коли от онова време - т.е. всичко си е както на конвенционалните аудита.
    Специално S1 е със скъсено междуосие, както е тази реплика (според постовете по-долу било реплика). Звукът също е от 5 цилиндровия мотор на Ауди, така, че едва ли има големи разлики с оригинала.
  • 9 кара Лада

    2 0 Отговор
    Браво за успеха! Рядко се случват такива неща у нас.
  • 10 Другият

    6 1 Отговор
    До коментар №6 бива, обсъжда се постижението на Ники и екипът му ,така както си е редно и на това на което трябва да се радваме, това е спортът и успехите в него !!! И от там на горе пак се започва с изцепките и мнения за колите, то....туй било....онуй било хайде стига бе .... !!! Кото-щото ами била е най-добрата на трасето (точка !) ....каквито и да ги умувате, то за вас логиката е че, колите класирани на опашката са по-хубави от победителя !!!....е да ...ама не е...!

    Коментиран от #13, #14

  • 11 Unknown

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Станчо":

    и преди да си казал подобна глупост някъде другаде имай предвид, че подобни автомобили са легенди.. същото важи и за 90-ката IMSA GTO... Няма нужда да ги сравняваме с модерен рали автомобил... времената, изискването за хомологизирани модели и т.н. са съвсем различни.. И е факт, че да поддържаш в такова състояние една такава класика, струва повече от това да имаш съвременен рали автомобил... А пък да може ВСЕ ОЩЕ да предизвикват интерес и вълнение у феновете е страхотно.... Стоял съм близо и съм гледал няколко пъти тази S1-ца, както на тестове след доработки, така и в състезание...и мога да ти кажа, че мога само да адмирирам старанието и всеотдайността на момчетата... Евалато и смело напред!
  • 12 Нисан GTR

    1 7 Отговор
    Цял свят се подиграва на допотопните коли с които българите се състезават

    Коментиран от #21, #31

  • 13 Румен Янев

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "Другият":

    Адмирации към Ники ! Много пъти съм го гледал и съм се радвал на симбиозата човек-машина която постига!Резултата е на лице - БРАВО!Но нека поздравим целия екип PROSPEED защото го заслужават!!!
    .....Малко подробности относно проекта S 1 .....
    Ауди S1 на Проспийд към днешната дата е безспорния тунинг проект №1 в България за всички времена. За създаването му специалистите по тунинг от Проспийд използваха оригинална техническа документация, създадоха много детайли на компютърна CNC фреза специално за проекта, а други уникални части за колата изработиха от композитни материали.
  • 14 Румен Янев

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "Другият":

    Основни характеристики на автомобила на Проспийд:

    - 5 цилиндров редови двигател с блок и глава произлизащи от оригинален 20 клапанов двигател Ауди, останалите му компоненти или са модифицирани или напълно различни, някои оригинални фабрични от други модели ауди, други изцяло къстъм. Двигателя е собствена разработка на Проспийд, като смукателната система е по модел от репликирания състезателен автомобил. Смукателя е двойно каскаден* (триобемен), изработен от композит с въглеродни влакна като на оригинала;
    - мощност над 700 конски сили по думите на създателите;
    - трансмисията е 6 степенна ръчна с планове да бъде сменена или доработена до секвенциална и 4х4 предаване;
    - окачването е реплика на оригиналното като геометрия като се използват съвременни тунинг коилоувър пружини и амортесьори;
    - спирачките са съвременни състезателни АП;
    - джантите изглеждат като един от оригиналните използвани модели;
    - теглото е под 1000 килограма;
    - предпазна клетка играеща ролята и на шаси на автомобила 1:1 с оригиналната на Ауди S1;
    - външния вид и съответно аеродинамиката са точна реплика на оригиналния рали автомобил;
    - много участия, челни класирания и победи в нашенски и международни състезания;
    - най-добро време на драг 9.7х секунди на 1/4 миля.
  • 15 германеца

    1 7 Отговор
    Такива аудита карахме преди 30 години в Германия. Много трябва да си пропаднал за да караш още такова

    Коментиран от #19, #32

  • 16 Vasik Atanasova

    4 0 Отговор
    ЯКО ТОВА Е ЛЕГЕНДАРЕН АВТОМОБИЛ НОМЕР 1
    ЖИВА ОСА СТАБИЛЕН ВЪВ ЗАВОИТЕ С БРУТАЛЕН ЗВУК
    АУДИ КУАТРО S1
  • 17 Vasik Atanasova

    3 0 Отговор
    ШМЕКЕР СМЕНИЛ СИ ЛОГОТО
  • 18 Другият

    2 0 Отговор
    Подиграват се....ама печелим !!! Това е интересното...от нищо да направиш нещо, това вече е майсторство...с лесното всеки го може !
  • 19 Другият

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "германеца":

    Ами освен да ти кажа.... ашкооулсум и машаала !!! друго не се сещам...! А ти прочете ли каква промяна и колко труд е хвърляно по тази кола както е писал под тебе "Румен Янев"....а спортът не е само много пари, корупция и наготово разопаковани сандъци със най-новите, модерни и супер скъпи технологични части докарани директно от производителя!!! ...има и любов към механиката към желанието от малкото и от ограниченият бюджет да постигнеш по вече, да се надминеш...с добри приятели, добър екип и след работа около чаша бира да обсъждате идеите си...това е удоволствието от автомобилният спорт ,а не само пари ,пари, много пари....
  • 20 Германеца

    0 3 Отговор
    До коментар #19 от " Другия":


    Ти от агенция "Румен Янев".... ли се ограмотяваш. хахаха

    Ако беше така как казваш то тогава у формула 1 щяха да си карат 30 годишни ръждиви болиди и щяха от "любов към механиката" и да "обсъждат идеите около чаша бира" в кварталната кебапчийница - както казваш.

    Продължавай в същия дух скоро ще вземеш титла професор


    Коментиран от #22, #27

  • 21 PlimP

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Нисан GTR":

    12, вземи се скрий някъде :D:D:D, тиквааааа, изглежда не занеш, че група Б е спряна, защото убива хора, талантливи при това, с нинтендо талант не се придобива и развива
  • 22 Румен Янев

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "Германеца":

    Време е да си изпиеш хапчето-важно е за теб!Ако си го закъсал за пари-свържи се с мен и ще ти го купя.....добър човек съм и не мога да оставя човек в състояние като твоето!!!Макар че си се нарекъл германец ще се опитам да ти помогна...
  • 23 evdoki

    0 0 Отговор
    http://www.prospeed.bg/bg/blog/2/15
  • 24 Никой

    1 0 Отговор
    Браво на човека а за колата, разбирачите знаят за какво става въпрос - Ауди С1 е една от най-великите състезателни коли, учавствала в Група Б, където инженерите наистина са се развихряли и са прави чудовища. Изобщо няма място за сравнение със сегашните ограничени рали коли...
  • 25 Габровски

    2 0 Отговор
    http://www.prospeed.bg/bg/blog/2/15

    Това е ТОТАЛНО СМАЗВАЩ автомобил тотално high tech техника вътре - произведение на рали изкуството! С него Проспийд доказаха не световно, а планетарно ниво. И накрая венецът на победата.
    Евалла Златков!!!

    За коментарите по-долу: буахахаха! Той Албърт А. се е изказал за човешката глупост, кво да добавим?!

    Коментиран от #40

  • 26 Maurice

    0 0 Отговор
    Абе забележки по колата не мога да правя, както разни други се опитват тук. Но за сметка на това от клипчето ми прави впечетление слабото управление на Златков. Не знам дали се дължи на това, че колата е звяр и е трудна за управление, или он толко си може. През завоите кара върху осовата линия??!!??!! След като от Проспийд смятат, че Златков е точният пилот за този автомобил, да го закарат догодина в СЩА на Пайкс Пийк, да видим всички какво могат пилот и машина.

    Коментиран от #28, #29, #30

  • 27 Другият

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Германеца":

    Не се ограмотявам, защото съм достатъчно грамотен ! Просто чета интересна за мен информация от статии и от хора които са запознати и наясно с темата която обсъждаме тук а, знанията и осведоменноста на "Румен Янев" са доста добри ,защото се усеща момчето се е интересувало и запознато доста добре !
    А ти тук в темата която обсъждаме си като.....паднал от Марс !!! Това са мъжки интереси ,остави ги за мъжете, по-добре обсъждай със сестра си и дружките и теми за маникюри, прически, панделки и дантелки....по няма да се излагаш !!!
    А....и още нещо, хората са карали преди 30 г. такива коли...не ти, и престани да се наричаш "Германец" ...защото не си ,"Гастербайтер" по ти приляга !!!
  • 28 Другият

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "Maurice":

    Друже, дружеее..., и ти си запознат колкото "Германеца" !?! Не мога да проумея едно, кеф ли ви прави да се излагате, не се усещате ли или не ви пука защото сте анонимни тука...?
    Първо, Ники Златков се е показал като пилот...ти заглавието на статията не прочетели а, за линията по която води колата си...ами явно е ... "шампионската" бе майна ,щом резултатът е този ?!
    Второ, и колата и то точно тази вече се е доказала на Пайкс Пийк ,като поставя рекорд и смазва американските гиганти !!! (виж Google)
    Четете бе хора,...четете !!! :)
  • 29 ярослав станчев

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Maurice":

    Миналата година колата беше около 770 к.с.Не знам дали някой друг може да я кара по-добре от Николай Златков,след като той се състезава с нея 3 години.Може и да има по-добър пилот,но едва ли пише в този форум.
    Ауди спорт куатро С1 е рекордьор в Пайкс Пийк 6 години,от 1982 до 1987 г. Валтер Рьол през 1987 г. сваля времето за изкачване под 11 мин.-10,47,850.Едва през 2011 г. Нобухиро Тажима сваля под 10 мин.-9,51,278.
    Не знам защо са писали,че Николай Златков е европейски шампион на планинско,след като според класирането на FIA е шампион на международното състезание по планинско изкачване.В Европейския шампионат е победител друг пилот.Ето и линка на FIA:2014 FIA International Hill Climb Cup - Cat.1 - E1
  • 30 ярослав станчев

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Maurice":

    Между другото в този клас,където Златков и Ауди С1 са победители се състезават и други легендарни рали коли,като Ланча Делта Интеграле,Мицубиши Лансер Ево,Субару Импреза ВРЦ.Така че всякакви опити да се омаловажава успеха на Проспиид моторспорт са,меко казано-смешни.Не се хабете да плюете по един от малкото успешни състезателни проекти в България.
  • 31 Autohouse Randm

    0 2 Отговор

    До коментар #12 от "Нисан GTR":

  • 32 ярослав станчев

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "германеца":

    Ти си бил голям късметлия,пич.Кога си карал Audi Sport quattro S1 и къде?До колкото е известно от този модел са произведени 20 бройки,които са предназначени само за заводския отбор на Ауди във WRC Има само един начин да си я карал тази кола преди 29 години.И начина е да си Стиг Бломквист,Валтер Рьол,Хану Микола или Мишел Мутон.Ако твърдиш,че си един от тези четиримата,(имай предвид,че последният е жена) веднага отиди на лекар да се прегледаш.Ако и лекаря потвърди,че си един от изброените рали състезатели,значи наистина си карал Audi Sport quattro S1 и си участвал във WRC сезон 1985 г.Обаче ако се окаже,че не си,което е по-вероятно,става лошо.

    Коментиран от #36

  • 33 S Doichinov

    2 0 Отговор
    Успеха е голям за рали спорта в България.Защо българина все плюе по успехите постигнати от други българи в различни начинания не ми е ясно.Колата е звяр във всяко едно отношение.Ники Златков е точния шофьор за тази кола.Защо иначе Проспийд ще разчитат точно на него?Браво за титлата

    Коментиран от #34

  • 34 Румен Янев

    2 1 Отговор

    До коментар #33 от "S Doichinov":

    Хубав коментар!А относно българската завист и незачитане на постиженията на ближния си прав .... но то затова сме си и на това дередже!

    Коментиран от #35

  • 35 Autohouse Randm

    0 2 Отговор

    До коментар #34 от "Румен Янев":

    ot komunist komentari ne iskam da vijdam

    Коментиран от #37, #38

  • 36 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "ярослав станчев":

    Стиг Бломквист подкара преди време S1 в някакво шоу- Гудуд фестивала ако не бъркам. Беше от Ауди мизея.
    Тука нашия колега нещо яко се е объркал какво точно е карал, може да е било първото Ауди Куатро - цивилно, 220 коня.
  • 37 Румен Янев

    2 1 Отговор

    До коментар #35 от "Autohouse Randm":

    А бе тебе пак ли те пуснаха в домашен отпуск???

    Коментиран от #39, #43

  • 38 Shmeker

    1 2 Отговор

    До коментар #35 от "Autohouse Randm":

    Комунизмът е висш капитализъм. На там сме тръгнали всички...

    Коментиран от #44

  • 39 Другият

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "Румен Янев":

    Пуснати са..... и то двамата с онзи "ас"...Дошо, уникални шматки са ...! Само незнам той къде е, а може и да е със сменен псевдоним, въпреки че, не виждам огромни изцепки в ефира ? :))
  • 40 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "Габровски":

    За този проект май имаше тема в Ауди форума, когато беше в началото още. Лично на мен ми се струваше смешно да правиш кола S1. Отнело им е две години да я понаправят, и още 5 за да стане по-голям победител.
    Това което се вижда от снимките е как от едно 5 цилиндрово Ауди купе става тази реплика - скъсяване на базата, турбуниране на мотора, ново модерно окачване и карбонов колектор, капак и т.н. - доста от нещата са правени собственоръчно от екипа.

    Вижда се че на глед поочукано купе няма никаква корозия на солидна възраст, което е и доказателство за качеството на Ауди.
    Добре е че запазват заводските философии на колата, както е и при S1 - предно разположен мотор, изнесен пред предния мост, 5 цилиндровия мотор на Ауди, предполагам трансмисията си е куатро и т.н.

    Коментиран от #41, #42

  • 41 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #40 от "Shmeker":

    ти какви ги ръсиш само....
    Какво смешно има в това да правиш S1?
    Колко мислиш че е останало от купето и не е кърпено, подсилвано и т.н. Калници, прагове, врати, заден капак всичко е стъкломат!!! Какво качество на купето какви дрънканици, всичко е ново! Предния капак е кевлар....
    Виждам че искаш да прославиш величието на АУДИ, но това тук е добрата работа на Prospeed, не на ауди!!!
    Цялото окачване е друго ..носачи, амортесьори всичко!!!
    По двигателя сигурно повече от половината части НЕ са на Ауди, бутала, биели, изпускателна система, всмукателен колектор, инжектори, турбо каквото още се сетиш. Всичките части са aftermarket НЕ АУДИ! А тези които са останали на Ауди са доработвани, преправяни и т.н.
    Стига си ръсил глупости!
    По темата: Браво на пилота и отлична работа на Prospeed!!!

    Коментиран от #45, #47

  • 42 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #40 от "Shmeker":

    Сам си прецени какво е правено по колата:
    http://www.prospeed.bg/bg/blog/2/15
    Поразгледай снимките.....
    Ауди какво?
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Autohouse Randm

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Shmeker":

    komunizma priatelio e prestaplenie sreshtu sobstveniat si narod.Румен
    Янев predi izborite dremeshe denonoshtno v foruma i to ne biaha hvalbi za stanishev to nebe chudo.Rumene kato te kefi komunizma shto ne karash soc koshniak a davash mnenie za nemskite grandove.

    Коментиран от #46

  • 45 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #41 от "Име:":

    Следя проекта от самото начало. Стана ми смешно през далечната 2007-ма защото мислех, че ще го правят едни келеши - за това.
  • 46 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Autohouse Randm":

    Не знаеш какво означава комунизъм. Не е това, което визираш, определено.
    Точно сега в развитите капиталистически страни настъпва комунизма - безплатно образование, здравеопазване и т.н. - всичко това започва да го има в богатите капиталистически страни. Просто не си го наричат комунизъм, защото там е обидна дума.
  • 47 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #41 от "Име:":

    Абе точно на снимките си личи какво ползват от колата и как отдолу е като нова. Ако беше японка щеше да е 50% кръпки

    Коментиран от #48

  • 48 спомени

    2 1 Отговор

    До коментар #47 от "Shmeker":

    Ако беше Ауди нямаше да изкара състезанието без да му изпадат носачите.Толкова доработки има че само корубата отвън му е Ауди.
    Като говориш за комунизъм имаше едно време на манифестациите такива неща.Минават на парад с някой електокар маскиран отгоре с някаква кутия на която пише лозунги.
    Тук е същото монтирали са коруба върху нещо направено от Prospeed.

    Коментиран от #52, #55

  • 49 brake point

    0 0 Отговор

    Коментиран от #53

  • 50 brake point

    1 0 Отговор
    Когато Ауди участваха с тази кола през 1986 бяха тотално наритани и унижени от Пежо,Канкунен и компания.
    Днес с българска намеса най сетне нещо да спечелят.
  • 51 brake point

    0 0 Отговор
  • 52 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "спомени":

    Тва нашвто си бе утопия
  • 53 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #49 от "brake point":

    Тва само фаровете и стоповете са на 205

    Коментиран от #54, #60, #61

  • 54 Бай Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "Shmeker":

    Е то пък на това от статията кое му е от Ауди?

    Коментиран от #56

  • 55 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "спомени":

    Алуминиеви носачи има и в Мерцедесите, БМВ-тата и много много коли вече. Истината, е че изкарват 300-400 хил. км. и трябва да се сменят или правят.
    Колкото до рали спорта - не се ползват.

    Коментиран от #57

  • 56 Shmeker

    1 2 Отговор

    До коментар #54 от "Бай Иван":

    Много повече е Ауди отколкото онова е Пежо. Пежото е с централно разположен мотор, дори е с тръбна рама. Само пластмасовите кори, решетки, фарове, стопове го правят да прилича на 205.
    Аудито както казах и както от Ауди са се старали да бъде - е с конвенционален блок, конвенционално куатро и двигател монтиран както е при аудитата - пред предния мост. Самата конструкция си е купе от ауди, подсилено спрямо изискванията на ФИА. Само за S1 скъсяват базата, както правят от Проспийд. За да се запази баланса на колата, всички радиатори са на задния мост, това е направено и при тази реплика тук.
  • 57 спомени

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "Shmeker":

    300 400 хил ще изкара друг път.А6 на 120 000 почва с проблемите при това карана в Испания и Франция не в България.
    Хайде не ми разправяй неща на които сам не си вярваш.

    Коментиран от #58

  • 58 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "спомени":

    Еми мойта е на 300 000 реални и е с оригиналните още.

    Коментиран от #59

  • 59 спомени

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "Shmeker":

    Тези съм ги чувал,мойта е на 3 милиона и нищо и няма и т.н.
    А после като отидеш в магазина за авточасти и гледаш пълно с треперещи собственици на Ауди.Като чуят колко им струва ремонта на окачването и припадат.
    Сигурно всички на рали са карали и за това са с проблеми.Иначе който и да питаш ходовата част на Ауди била здрава.
    Ха ха ха.

    Коментиран от #62

  • 60 brake point

    1 1 Отговор

    До коментар #53 от "Shmeker":

    И двигателя да не забравиш.
    С две думи франсетата направиха кола с която се присмяха на тромавия кош на Ауди.
    Говорим за две коли в които заводски отбори на двата тима правят най доброто на което са способни.
    Резултатът е ясен.
  • 61 brake point

    1 2 Отговор

    До коментар #53 от "Shmeker":

    Я после ни кажи и за 1987 ма как така уж Ауди са голяма работа и пак бяха наритани този път от Ланча.За следващите години въобще да не говорим.

    Коментиран от #63, #64

  • 62 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #59 от "спомени":

    И кво? 108 лв е немски носач TRW с шарнир, тампон и всичко. Турските са по 50 и си карат доволно.Иди вземи за W211 да видим колко е. Иначе мога да ти покажа моите 14 годишни носачи с щампа 2000 г.
  • 63 Shmeker

    1 2 Отговор

    До коментар #61 от "brake point":

    Забраняват групата. Колата на Ауди в последната версия е била вече 1000 коня, но не влиза в състезание

    Коментиран от #65

  • 64 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "brake point":

    През 1987 г. Ауди участва в Група А на ВРЦ с модела 200 куатро Ц3,който е 4 врат седан,дълъг 4,8 метра,с тегло между 1200-1400 кг.Ланча участва с Делта ХФ 4вд с тегло 1100 кг и дължина 3,9 метра.
    Въпреки огромния размер и килограми на колата,Ауди печели Рали Сафари и в крайното класиране при конструкторите е на второ място.
    Между другото,докато съществува група Б от 1982 до 1986 г.,Ланча няма спечелен шампионат във ВРЦ,има 1 конструкторска титла и толкова.Опел има 1 спечелен шампионат,Ауди-2 и Пежо-2.Ауди има 2 конструкторски титли,Пежо също 2,а както казах Ланча е с една.Та кой кого мачкал в чудовищната Група Б на ВРЦ е малко относително да се говори.Точно Ланча в този период не е от най-сериозните играчи с вече остарялата 037.От 1987 г. вече доминацията на Ланча е безспорна.
  • 65 brake point

    1 1 Отговор

    До коментар #63 от "Shmeker":

    Не е въпроса колко коня е а какъв сандък се налага да движат тези коне. Ауди винаги са страдали от лошо пътно поведение.В началото предимство им е куатрото но после след Пежо тотално ги смазва въпреки по големия двигател на Ауди.
    А дори да не забраняват шампионата и Ланча и Пежо са готови с нови версии.След като Ауди разбират че нямат шанс се оттеглят безславно и си остават с двете титли.Ланча и преди това и след това печели титли и е далеч по успешна марка в шампионата.Същото се отнася и за Пежо Ситроен.

    Коментиран от #66, #85, #86

  • 66 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #65 от "brake point":

    Пежо не ги смазва, щото това на практика не е пежо. Нали това се опитвам да кажа - пежото няма нищо общо със серийната кола. Ауди правят кола, която е като серийната, ползват наученото в серийното производство, а онова пежо не е правено да развият колата 205

    Коментиран от #67

  • 67 brake point

    1 0 Отговор

    До коментар #66 от "Shmeker":

    Хайде сега да си приказваме кое било кое не било.Кой ги смазва тогава щом не е Пежо?Може би Дядо Мраз?После и Ланча Делта и тя не е Ланча и т.н.
    Само Ауди било Ауди.

    Коментиран от #68

  • 68 Shmeker

    1 2 Отговор

    До коментар #67 от "brake point":

    Еми да, колата е прототип. Това е. Фердинанд Пийх до пследно е държал аудито да е с заводска концепция.
    Виж при Льоман се видя с прототипите кой колко може. Даже от Пежо ходиха да им падат на крака

    Коментиран от #72

  • 69 Радой Мянков

    1 0 Отговор
    Пичове, вие вярно ли твърдите, че рали автомобилите имат нещо общо освен пластмасата с шосейните версии? И за какво пътно поведение иде реч при Пежо?!?! Като изключим едно 106 и едно 306, всичко останало, на което съм се качвал (307, 406, 407, 607) показва прекрасни признаци на недозавиване. Изключвам 206 от списъка, тъй като това, което съм карал е било удряно и недобре изправено)

    Коментиран от #71

  • 70 Shmeker

    2 2 Отговор
    Първото състезателно куатро е почти чиста заводска кола
  • 71 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #69 от "Радой Мянков":

    308 е много по-зле от Б4 - клатушка се като кофа.

    Коментиран от #73

  • 72 brake point

    1 0 Отговор

    До коментар #68 от "Shmeker":

    Сега за прототипи ли ще говорим.Като не става в WRC ще ходим на Льо Ман.Там даже и мигачите не са от Ауди
    Дай ако искаш и за Формула1 кажи нещо или там на Ауди не му се отваря парашута че много е жестока конкуренцията.Те да се молят Мерцедес или Рено да не влязат в Льо Ман че тогава веднага са изхвърчали.
  • 73 brake point

    1 0 Отговор

    До коментар #71 от "Shmeker":

    Б4 и старата 80 ка са най недозавиващите и скапани кошове в завои.Повечето коли от това поколение са с по добро поведение от тях.

    Коментиран от #76, #80, #81

  • 74 Shmeker

    0 0 Отговор
    Audi където участва е победител. VW напоследък също. Не знам що не си забелязял

    Коментиран от #75

  • 75 brake point

    0 0 Отговор

    До коментар #74 от "Shmeker":

    Audi участва там където няма конкуренция VW също не знам що не си забелязал.

    Коментиран от #77, #78

  • 76 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #73 от "brake point":

    Ама не е толкоз фрапиращо. А ако е авант хич го няма. Куатрото пък прави нещата още по-добри
  • 77 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #75 от "brake point":

    Къде? Във ДТМ ли? Или WRC?
  • 78 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #75 от "brake point":

    Или пък едно време Seat TDI в WTCC?

    Коментиран от #79

  • 79 brake point

    0 1 Отговор

    До коментар #78 от "Shmeker":

    Световните автомобилни шампионати са два Формула1 и WRC.
    Можеш да си пресметнеш когато е имало конкуренция какво са печелили и колко са участвали.

    Коментиран от #83, #84, #90

  • 80 Радой Мянков

    1 0 Отговор

    До коментар #73 от "brake point":

    Aма това го казваш, защото си ги карал, или защото на девер ти Петко, зълвиния син бил чувал от приятел на братовчед си? И като казваш старата 80-ка коя имаш предвид B1, B2, B3? Не твърдя, че са съвършени в управлението, но в сравнение с изброените по-рано от мен сандъци са по-добре. И тръгна да споменаваш Рено и Мерцедес в LeMans сериите. Нали набиваше краци в чест на Пежо? Или като опря ножа в кокала взе да извърташ другия край. И е малко спорно колко добре биха се справили двете марки спрямо Ауди без реалния си опит при болидите от 24-те часа и тамошните рестрикции.
    ПС: Ако си следил задълбочено новините в автомобилния спорт, щеше да знаеш, че планове за влизане във F1 имаше. Попречиха вътрешните търкания между Ауди и Фау-Ве по въпроса коя марка да влезе във WRC. Проблемът се породи от това, че Ауди имаха разработен прототип и не искаха да се откажат от намеренията си. Скандалът беше толкова голям, че от VW заплашиха Ауди с ликвидиране на екипите им в LeMan's. В крайна сметка решиха да запазят мира като отказаха поканата за включване във F1.
  • 81 Радой Мянков

    0 0 Отговор

    До коментар #73 от "brake point":

    Тъй като не успях да напиша достатъчно ясно предходното. (в тази връзка няма да е зле да се включи редакция на постовете)
    Та VW получиха WRC, Ауди си запази участията в LeMan's, а за формула едно решиха да не спорят.

    Коментиран от #82

  • 82 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #81 от "Радой Мянков":

    Там най-вероятно щяха да пуснат Порше, Бентли или Ламбо- зависи коя марка искат да рекламират. Ама слухове за намерения относно Ф1 излизат през няколко години.
  • 83 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #79 от "brake point":

    Е какво? Във WRC как са???
    Относно F1- не знам каква история имат Ауди, единствено когато са били Auto Union са имали участия и победи заедно с Мерцедес в тогавашния формат.
  • 84 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #79 от "brake point":

    ....Точно тогава са ги наричали "Сребърни стрели".
  • 85 ярослав станчев

    1 0 Отговор

    До коментар #65 от "brake point":

    brake point,в стремежа си да изкараш Ауди най-големите неудачници и таралясници във ВРЦ пишеш леко несериозни неща.По-назад се опитах да ти разясня какво е положението в Група Б и кой кого мачка там,но явно не си прочел.Няма значение.Да те питам,кой ти каза,че Ауди нямат кола в група Б,за сезон 1987 във ВРЦ?Имат две машини,Ауди спорт куатро РС002,която е прототип и втора тестова кола Спорт куатро С2 със средно разположен двигател,подобна на Форд РС 200 и на Пежо 205 Т16.След забраната на групата се отказват от други подобрения,защото правилата се променят.През 1987 само Ланча има готова кола за група А-Делта ХФ 4ВД.Затова доминира в шампионата.Ауди участват с 200 куатро и Купе куатро и стават втори в класирането за конструктори.Пежо нямат конкурентна кола,участват с 205 ГТИ 1,9 група А и не постигат никакви резултати.Едва през 1998 г отново влизат във ВРЦ с модела 306 макси.Но чак през 2000 г печелят с 206 ВРЦ.Ланча от 1978 до 1986 има точно 1 спечелена конструкторска титла във ВРЦ.През цялото съществуване на група Б това е единствения успех на Ланча.През този период конкуренти са Фиат 131,Форд ескорт РС,Опел Аскона,Ауди куатро и Пежо 205.
    По-лесно е да плюеш по Ауди,които едва ли не са виновни,че пускат кола 4х4 във ВРЦ и показват на състезателния свят как се печели рали с тежка,недозавиваща,тромава,чуплива и бавна машина.Направо да се чудиш и маеш,защо ли в рали спорта Ауди куатро е определена за една от най-добрите състезателни машини.
    Между другото шам
  • 86 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #65 от "brake point":

    Между другото шампионатите на ФИА не са само Ф1 и ВРЦ.Има и ВЕЦ,ВТЦЦ,Световен шампионат по рали-крос,Световен шампионат по картинг,ФИА-Формула-Е,Фиа-Формула 3 и сума ти още.
    Ама то е по-лесно да плюеш по един отколкото да прочетеш за всички.
    Относно колата на Проспийд,която спечели планинския шампионат.Ами съжалявам,ама те са си решили да направят реплика на Ауди спорт куатро С1 и ако не ти е приятно иди и им кажи да сменят емблемата на четирите кръга с някоя от Пежо,Ланча или Тойота.А в момента правят реплика и на Ауди Спорт куатро рали от 1984 г.Мисля,че ще е копие на шампионската кола на Стиг Бломквист от 1984г.

    Коментиран от #87

  • 87 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #86 от "ярослав станчев":

    Мдааа.. Заядлив и омагьосан, все едно Ауди, VW, Porsche са се пънали да правят нещо и нищо никога не са били направили.. Ама окачването на аудито било слабо, ама тва ама онова... кара някоя изгнила не-германка и се е самонадъхал. Отказва да повярва, че карам 14 годишно B5 с оригинални носачи, макар че си имат щампа и си пише коя година са произведени - типичен хейтър, който отрича очевидни постижения и оспорва факти..
  • 88 автофен

    1 2 Отговор
    Много взехте да се увличате.Ауди има звезден миг през 83 та и 84 та.Това е.Точно тази кола от статията е победена от Пежо.
    Ако броим титли Пежо има много повече от Ауди,Фолксваген,Шкода,Сеат в рали шампионата.При това в директни сблъсъци като заводски отбори.Да ви напомня че в Момента Фолксваген се състезава с Хюндай.Ситроен ги няма от 2 години на практика.За толкова години участия 2 титли не е много добре.
    За Формула1 няма какво да коментираме там Ауди и Фолксваген не припарват и има защо.На Ауди му дай да върти кръгчета на Льо Ман с конкурент като Тойота не е много трудно.

    А за носачите няма нужда да се обяснявате,просто се разходете по сервизите и ще видите колко сменени носачи на Ауди и Фолксваген има от онези кашкавалените алуминки.Може да поговорите и с монтьорите да ви кажат колко струва ремонта на окачването на Ауди пък и не само,поговорете за великия 2,5 TDI поговорете и за софтуеърните бъгове.Много може да се говори за този напудрен Фолксваген.
    А и за стабилноста.Б4 с предно отзад е с цял мост като каруца.Това е адски нестабилна и недозавиваща кола.Куатрото е малко по добре но си остават някои проблеми.Единственото им предимство са подцинковани ламарини ако на някого това му е важно.

    Коментиран от #91

  • 89 Радой Мянков

    2 0 Отговор
    Чакай бре, симпатяго, нали точно Пежо се форсираха като муха в бурканче, че ще размажат Ауди на ЛьоМан? В крайна сметка се изхвърлиха и толкоЗ.
  • 90 Другият

    2 0 Отговор

    До коментар #79 от "brake point":

    Малки сте и затова от куриоз питайте бащите си за Ауди куатро какво знаят Илия Чубриков, Мишел Мутон и т.н. Как да ви кажааа.... нещо както преди време беше М. Шумахер....кой спечели... Шуми и пак Шуми ...и все беше Шуми....ама вие и това не помните ...!

    Коментиран от #103

  • 91 ярослав станчев

    2 0 Отговор

    До коментар #88 от "автофен":

    Виждам писал си се автофен.Интересуваш се значи от това.
    Има една кола,която е в музея на Ауди в Инголщадт.Колата е Audi quattro с регистрационен номер IN-NE 3,поинтересувай се защо е в музея на Ауди и ще разбереш защо Ауди куатро е определена за една от най-добрите рали коли,създавани някога.
    Никой не оспорва успехите на Пежо,Ланча и другите марки в моторните спортове и в частност в ралитата.Едва ли помниш,но аз бях 10-11 годишен,когато през "комунизъма" гледах репортажи от Рали Париж-Дакар,където пустинната лисица Ари Ватанен с тая "бълха" Пежо 205 Турбо 16 мачкаше всички.И се радвах като дете,каквото си бях.Ама едва ли помниш.Знаеш ли,че Пежо 205 Т 16 е печелило Дакар рали 2 пъти.Не знаеш.Това е велик автомобил,както и Ауди куатро,Ланча 037 и Делта,Форд ескорт РС200,MG Metro 6R4 група Б,Рено 5 турбо група Б,Опел аскона 400 и Манта 400.Това са колите направили ралитата истински ралита.Съжалявам,че вече няма такива коли и пилоти,затова и не гледам вече ралита.Няма за какво.

    Коментиран от #92, #94

  • 92 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #91 от "ярослав станчев":

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xxJPLB0_qUc[/youtube]

    Тази кола е и доста близо до цивилната версия.
  • 93 Shmeker

    1 0 Отговор
  • 94 автофен

    1 0 Отговор

    До коментар #91 от "ярослав станчев":

    Помня доста неща.Помня и Ватанен и Юха Канкунен също,помня и Шлесер с вечното му бъги.Помня битката Мицубиши Пежо Ситроен оформила цяла епоха в това състезание.
    Помня и камионите чудовища DAF и Perlini движещи се с над 220 километра из пустинята с двигатели над 1500 коня.

    Всяко време има своите герои.Както някога Формула1 беше различен спорт и горе долу по това време беше турбо ерата създала легенди като Сена,Прост,Пикет,Менсъл.Помня какво вълнение будеха битките на Макларън и Уилямс Хонда.Помня Сена по улиците на Монте Карло това беше истинска наслада.
    После смениха правилата и онова джудже превърна този спорт в пълен шит.
    Днес сме в ерата на метросексуалните футболистчета и всякакви други меки китки.
    Само виж кой ще стане шампион във формулата тази година и ти стига.
    Всичко стана толкова нагласено трудно ще израстнат в тази среда шампиони като Лауда,Фитипалди,Джеки Стюърт,Фанджо, и много други истински герои оставили живота си на пистата.Това бяха гладиаторите на своето време,пистата и колите за тях бяха нещо повече от средство да изкарваш милиони.Те бяха техния живот.

    Жалко за тези времена иска ми се но не вярвам някога да се повторят.
  • 95 brake point

    0 0 Отговор
  • 96 brake point

    0 0 Отговор
  • 97 brake point

    0 0 Отговор
  • 98 brake point

    0 0 Отговор
  • 99 brake point

    1 0 Отговор
  • 100 brake point

    1 0 Отговор
  • 101 Shmeker

    0 0 Отговор
  • 102 Име:

    1 0 Отговор
    Еййй тук станало доста интерсно, пропуснал съм...
    Ауди quattro S1 е велика рали кола! Точка, неуспоримо. Велика е в това че е първата с двойно задвижване в рали спорта. Пежото и Ланчата, последват нейния успех, но докато се включат Ауди куатро доминира 2 години. Ако трябва да сравняваме куатрото с пежото и ланчата директно - то отстъпва и на 2те.. Пежото и ланчата делта с4 са пo-леки, по-балансирани а и в по-нисък клас. В класа на аудито е ланча 037, която е задно предаване и на асвалт е доста по-бърза от куатрото, което пък е по-добро на останалите настилки и сняг. Една от годините обаче 037 отмъква конструкторската титла на куатрото, което си е сериозен успех...
    Отклоних се много, та рали куатрото е страхотно, шосейната версия - изобщо не ми харесва....

    Коментиран от #104

  • 103 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #90 от "Другият":

    За мен също Шумахер е може би най-добрия пилот във Ф1 за всички времена. Жалко че много малко време се състезаваше срещу Сена. Турбо ерата, а и след нея с v12 и v10 моторите са наистина най-страхотните времена във Ф1, защото са най-интересни състезанията. Нямат я и електрониката както в края на 90те, но пък имат доста повече притискане и огромни сликове...
  • 104 555

    1 1 Отговор

    До коментар #102 от "Име:":

    Да бъдем по прецизни Audi Quattro е първата кола с двойно задвижване и тя печели конструкторска титла през 1982 ра с малка преднина пред Опел.На следващата година Ланча Rally 037 печели срещу Audi Quattro A1.
    През 1984 та с Qattro A2 и Quattro sport успяват пак с малка преднина пред Ланча.И това е краят за Ауди.
    1985 та е пълно разочарование за тях и дори въвеждането на Audi Sport Quattro S1 не ги спасява а напротив губят от Peugeot T16 и Delta S4 през 1986.
    Точно S1 се оказва най неуспешната им кола и с нея са едва четвърти през 1986 та.После знаем какво става,спират група B и Ауди никога повече въпреки участията си в А група е далчеч назад от конкуренцията.
    Все пак предимството 4х4 срещу конвенционално вече го няма.