19 Ноември, 2014 10:10, обновена 19 Ноември, 2014 10:15 24 843 17

По света и у нас: колко струва Golf?

  • volkswagen-
  • golf-
  • цени-
  • ценообразуване-
  • пазари

Стремежът на автомобилните производители да създават модели, които се продават еднакво добре по всички краища на света, илюстрира добре глобализацията на пазарите. Както и във всеки друг бранш обаче, това съвсем не значи, че един и същ продукт струва еднакво навсякъде. Нещо повече - понякога цените на една и съща кола в различни държави варират драстично заради митата, транспортните разходи, обема на продажбите, покупателната способност и куп други фактори.

Golf спокойно може да се нарече глобален автомобил. Volkswagen предлага бестселъра си почти навсякъде по света. Цените му обаче далеч не са еднакви. В родната Германия най-евтината версия Trendline с 1.2-литров бензинов турбомотор с 85 к.с. струва €17 325. Оборудването е бедно, но все пак включва климатик и система за автоматично гасене и стартиране на двигателя в задръстване.

Макар да изглежда сходно, продаваният в САЩ Golf се различава от европейския. Произвежда се в Мексико и не се предлага с малолитражни двигатели. Американците могат да избират между 1.8-литрова бензинова модификация със 170 коня или скъп 2.0-литров дизел. Цените стартират от $18 000 или €14 400. Разликата от почти 20% в сравнение с германския пазар се обяснява с по-ниските налози и спецификата на тамошното ценообразуване.

Точно както някои модели от Страната на изгряващото слънце се смятат за по-специална порода в Европа, немските автомобили минават за нещо като екзотика в Япония. Най-продаваната модификация там е 1.2 TSI със 105 к.с. и седемстепенна трансмисия DSG. Цената с ниво на оборудване Trendline е 2 587 000 или €17 674, което не е никак зле - в Германия Golf с аналогична моторизация и екипировка струва около €21 000.

За да привлече максимално широк кръг от купувачи в Китай, Volkswagen прибягва до малък трик. Освен най-новия Golf там се продава и предишната генерация на модела - с доста сериозни отстъпки. Последното поколение пък се оборудва с 1.6-литровия бензинов двигател на "петицата" с мощност 110 к.с. Цените стартират от 121 900 юана или €15 800. Заради високите мита и протекционистичната политика на правителството Golf VII се произвежда на място в заводите на съвместното предприятие FAW-Volkswagen във Фошан и Чанчун.

Допреди година-две пазарът в Русия се смяташе за ключов за оцеляването на европейската автомобилна индустрия. Когато продажбите на Стария континент бележеха рекорден спад, руснаците купуваха като невидели. Монетата обаче се обърна и ситуацията се влоши дотолкова, че някои производители просто се оттеглят от необятната страна.

За да издържа на тежката конкуренция и засилващата се стагнация, Volkswagen предлага специална "руска" версия на Golf, наречена Conceptline. Автомобилът е оборудван съвсем спартански - има по-малко тонколони, стоманени джанти, няма тъчскрийн или MP3 плейър. Резултатът е базова цена от 665 000 рубли или около €11 000.

Къде се вписва България в тази картина? У нас базовият Golf Trendline с 1.2-литров TSI с 85 к.с., петстепенна ръчна трансмисия и пет врати струва 30 790 лв./ €15 743 или приблизително колкото в Китай. На това му се казва глобализация.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ВИП АМГ

    6 8 Отговор
    karaite si golfa i viarvaite che imate goliamo chudo na tehnikata

    Коментиран от #2, #4

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Tролей 19

    5 2 Отговор
    E ти май нямаш газ за АМГ-то и цял ден глупости пишеш тука ?
  • 4 Maurice

    3 3 Отговор

    До коментар #1 от "ВИП АМГ":

    Този Голф е милион години напред в технологията от твоя Кадет "Капка" 1,3 с карбуратор и дупка в предната броня за манивелата....
  • 5 За сервиза

    4 3 Отговор
    Малиии, къв таралясник.
  • 6 пяря

    2 4 Отговор
    защо в ЕУропата е най-скъпо??? За т'ва ше си купим "Made in Ловеч", нищо че слиза от китайския кораб с тези надписи и единственото, което му правят тук е да му завият планки за рег.номера.
  • 7 Гоуф

    2 3 Отговор
    Прът
  • 8 РОСЕН ВЕЛИНОВ

    1 3 Отговор
    Питайте у Перник.
  • 9 Japoneze

    1 2 Отговор
    Как няма да е по-евтин в Япония-кой ще го купи иначе!Цели 4000 евро по-малко околкото в Европа.Малко е тревожно какво взимаме за тази по-ниска цена!Дали няма и разлика в качеството?
  • 10 Кобрата

    0 1 Отговор
    По принцип Golf държи висока цена в сравнение с други коли от неговия клас. Един Golf чисто нов в България е 30 бона, а на 7-8-9 години цената е между 7 и 12 хиляди лева в зависимост от състоянието. Едва след като подмине 12-13 години цената става 4-5 хиляди лева. Това е направо скъпотия, но Golf си е Golf.
    Но най-много се разочаровах когато прочетох за цената и екстрите на Golf в Русия. Това си е направо гавра с руснаците. Как може в голяма и богата държава да пуснеш базовият Golf, с оборудване подобно на това от Lada Kalina? Дори цената е почти колкото на нова Lada. Но те руснаците знаят какво да карат...купуват Mercedes-и, BMW-та, Toyota, Cadillac и много други скъпи и огромни джипове...
  • 11 lopi

    2 2 Отговор
    е няма такава кочина даже и в индия!
  • 12 Shmeker

    1 2 Отговор
    За тия дето им се вижда скъп голфа има шкоди. Голф 7 някак си е оста пораснал, комби версията е идеална за семейна кола и гори малко с добро поведение.
  • 13 Bravo

    0 1 Отговор
    Голфа е диагноза, колеги. Покарайте един читав Голф, ще се убедите сами.
  • 14 доволен

    1 1 Отговор
    голфа е идален - икономичен, здрав, бърз, компактен
  • 15 Не може

    2 1 Отговор
    глупости, на кадета двигателя е напречен, съответно безсмислено е да има дупка на предната броня за манивела
  • 16 onq s konq

    0 1 Отговор
    Эа мене Голфа е същата бира като Пеугеота/Пежо на есперанто/.Карам БМВ-тройка диэел-204коня и мн се очудих първия път,като эапочнаха да ми се лепят Голфове на эадната броня щото ги мислех эа 90-115 коня.Пък то имало и по 200 коня бенэинки:)Както и да е-нито имат моите гуми и окачване эа эавоите,а аеродинамиката им е беэобраэна.Така че вече са ми ясни-до 200км/ч са эад мен ,на 205 вече ги няма,а мен иэобщо не ме бъркат 245.
  • 17 Гост

    0 0 Отговор
    Отново американските са облагодетелствани! Това на нищо не прилича! Всичко в Америка е по-евтино и значително по-качествено от европейските еквиваленти! Това е подигравка с нас!