Last news in Fakti

20 Ноември, 2014 10:44, обновена 20 Ноември, 2014 10:49 16 914 45

Audi показа конкурент на S-Klasse Coupe

  • audi-
  • prologue-
  • a9-
  • лос анджелис 2014

На автосалона в Лос Анджелис се състоя една от най-очакваните премиери напоследък. Audi представи първообраза на A9, за който се носят слухове от години. Петметровата сухопътна яхта, позиционирана над сегашния флагман A8, се оказа класическо купе от висш клас противно на спекулациите за архитектура с четири врати.



Прототипът неслучайно носи името Prologue. Както обещаваха от Инголщад, той демонстрира бъдещия стил, на който ще бъде подчинен дизайнът на всички нови Audi-та през идните години.



Prologue е първият модел на немската марка, разработен под ръководството на новия шеф-дизайнер Марк Лихте. Автомобилът е дълъг 5 100, широк 1 950 и висок 1 390 мм при междуосие от 2.94 м. Това го прави 35 мм по-къс и 70 мм по-нисък от Audi A8. Разликата в базата е 52 мм в полза на лимузината.



Външното оформление на прототипа представлява по-скоро еволюция на сегашния стил на марката, отколкото радикално нов дизайн. Грамадното купе впечатлява с мускулест раменен пояс и радиаторна решетка, която вече достига абсурдни размери. Матричните фарове имат чупка в долната част, която напомня за модернизираната A-петица.



Дизайнерите са се потрудили здравата в интериора. Вътрешната архитектура е изключително изчистена и минималистична, макар че дигиталните технологии са пълновластен господар в салона. Бутони практически липсват и цялото арматурно табло представлява огромен OLED-дисплей. Сензорен екран се показва дори зад скоростния лост.



В салона има четири индивидуални места. Всяка седалка се регулира автоматично в зависимост от предпочитанията на пътника, когото разпознава по смартфона. От Audi неформално наричат тази функция "иконом".



Серийната версия на Prologue ще стане първият опит на Audi да се противопостави на най-големите момчета в елитния клуб на купетата от висш клас. Бъдещото A9 ще се пробва да отмъкне купувачи най-вече от извънземния Mercedes-Benz S-Klasse Coupe и в по-малка степен от британските представители в сегмента.



Prologue има изцяло ново петлостово пневматично окачване отпред и отзад, което позволява регулиране на твърдостта и клиренса. Зад 22-цоловите колела са монтирани 508-милиметрови спирачни дискове от карбон-керамична сплав.



Една от новостите за марката са четирите завиващи колела. Задните могат да променят ъгъла на хоризонталната си ос до 5 градуса, което не само оптимизира маневреността при паркиране, а и подобрява динамиката при висока скорост.



Концептът от Лос Анджелис е оборудван с 4.0-литров бензинов турбиниран V8 и осемстепенна автоматична трансмисия. Моторът развива 445 кВт (605 к.с.) и 750 Нм. Тези показатели са доста близки до характеристиките, които според слуховете ще притежава предстоящото RS6 Plus.



Prologue тежи сочните 1 980 кг, но въпреки това ускорява от място до 100 км/ч за 3.7 секунди. Освен нова управляващата електроника на двигателя има функция overboost, която увеличава въртящия момент с 50 Нм в продължение на 5 секунди в случай на нужда.



От Audi засега мълчат по въпроса кога може да се очаква серийната версия на прототипа, изработен от алуминий и свръхвисокоякостна стомана. Повечето специалисти обаче са на мнение, че Prologue изглежда напълно готов за конвейера и пазарният му дебют надали ще се забави много.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Къдревия

    3 5 Отговор
    Уникална!
  • 2 Другият

    5 6 Отговор
    Съвършенство.....!!! но, пак ще се намерят тъпанари които ще кажат "кош" ,ама има ги и такива, които те и за Анжелина и Брат Пит казват че, приличат на изроди....!
  • 3 Autohouse Randm

    2 4 Отговор
    niama shans pred S klasa

    Коментиран от #8, #9

  • 4 ЮРИ АЛДИНОВ

    3 3 Отговор
    istinska kola
  • 5 Ехаа

    4 3 Отговор
    Много красиво Ауди!!!
  • 6 ххх

    3 0 Отговор
    Не харесвам таблото- в повечко ми идва цялата тази дигитализация. Може би просто ще трябва време да се свикне, но на пръв поглед не ми допада.
    Иначе колата е много хубава (нещо в което не съм се съмнявал).
  • 7 benz

    4 2 Отговор
    Хубава е, но не може да се сравнява със S клас
  • 8 скар фейс

    1 3 Отговор

    До коментар #3 от "Autohouse Randm":

    Статията е за ауди бе.

    Коментиран от #10, #24

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 щщщщщщщщщ

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "скар фейс":

    ама трябва да изтъкнат , че S клас е наЙ

    Коментиран от #12

  • 11 koki

    3 4 Отговор
    Грозничко се е получило....
  • 12 скар фейс

    2 3 Отговор

    До коментар #10 от "щщщщщщщщщ":

    Тия малките нали ги знаеш... Седят пред блока и гледат коя кола какви джанти имала.
  • 13 ярослав станчев

    3 2 Отговор
    Колата си е супер.Който има кинти ще си я купи,ще я кара и ще се кефи.Който няма.....ей тук във форума ще цъка + и -.

    Коментиран от #15, #16

  • 14 SOBSTVENIK NA MERCEDES CLS 320

    4 1 Отговор
    Ima edna replika koqto nqma chovek koito da neq znae che Mercedesa si e Mercedes kakvo to i da si govorim!!! I Audi mnogo naprednaha poslednite godini ama Mercedes si ostava Nomer 1. Ima dve koli na tozi cvqt i tova sa Mercedes i vsi4ki ostanali.................

    Коментиран от #31

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 аз

    2 2 Отговор
    НЕ ми харесва-да не се пуска в производство!
    Казах! ;):):)
  • 18 MPlm

    0 4 Отговор
    Поредната копирация на БМВ от скъпият vw :)
    Факти:
    Стопове тънки в стил 6
    интериор -липсата на копчета по таблото е присъщо само и единстжено на БМВ...досега "скъпият vw" имаше колкото градските тролей:)
    Джанти - сравнете с тези на i8 и ще разберете:)
    Табло = 7 малко видоизменено
    Задница = показаният концепт бмв new luxury или бъдещата 9ка
    абе с 2 думи - скъп VW :)

    Коментиран от #19

  • 19 Ехаа

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "MPlm":

    ха ха,егати вица
  • 20 Mercedes-Benz

    2 1 Отговор
    Естествено двигателя е пред предната ос, за да може да се спази традицията "Ауди" за пътно поведение тип чук в завоите!!!
  • 21 пешо

    1 2 Отговор
    Е.ати тоягата!!!
  • 22 аз

    3 0 Отговор
    не е лошо,ама на снимка!докато го извадят,мерцедес s классата ще хвърчи в космоса вече!И защо всичките се мерят на s классата?;)))Имах няколко мерцедеса,в момента съм с ауди и то само заради кватрото,не е лоша кола,има си проблеми както и мерцедеса,но S класата винаги е била еталон в представителския клас,каквото и да си говорим,s класата задава темпото,в момента новата s-ка просто уникална,не съм се возил в нея но няколко пъти съм сядал в нея и искам да кажа само едно-ГОЛЯМ И СКЪП СЕЕЕКС;)))нито новата а8,нито новата 7 ца и са конкуренти по лукса който предлага,просто колите които ти дават секса са много малко и тази S класа е една от тях!
  • 23 PONGO

    2 1 Отговор
    Грозотия. Отзад са копирали Ситроен Ц6.

    Коментиран от #33

  • 24 Autohouse Randm

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "скар фейс":

    be shte kazvash v kashti

    Коментиран от #27

  • 25 Shmeker

    3 3 Отговор
    Двигателят е там където трябва, все пак това е кола за път през сняг, дъжд и с най-доказалата се 4х4 в света. С изнесен двигател ще спира най-добре и ще е най-добра на сняг, силен страничен вятър на магистралата. Останалите - само в огледалото за обратно виждане, особено при лоши пътни условия
  • 26 Japoneze

    4 0 Отговор
    Новия Майбах по кефи и дизайн и интериор!Хубава лимузина,вече не толкова инкогнито -а те точно за това ги купуваха,богати хора които не искат да бият на очи!Колкото за мотора -дали му е там мястото-цялата тежест на двигателю в/у предната ос -верно повече грип -но пък предното окачване да му мисли-то и сега окачването им не го бива много,а с тоя кютюк мотор!Втора ръка Ауди -винаги минава за окачване в сервиза,не...не ,Мерцедес-като ще се дават толкава пари!

    Коментиран от #36, #37

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 МИГЛЕНА КРЪСТЕВА

    0 1 Отговор
  • 29 Ауди Мондео

    1 0 Отговор
    Почти няма разлика в дизайна ,между това ауди и новото форд мондео.

    Коментиран от #35, #39

  • 30 Кобрата

    1 0 Отговор
    Audi-то си го бива, няма спор, но няма шанс срещу Mercedes S-class coupe. S серията при Mercedes е най-добрият автомобилен модел на марката. Отделно че и в купе версията вграждат кристали Сваровски във фаровете.

    Коментиран от #32

  • 31 гост 1

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "SOBSTVENIK NA MERCEDES CLS 320":

    Тази "реплика" е толкова стара и НЕ актуална че, от това няма нататък на къде! Виж ако, беше "стара народна поговорка" бих се замислил но, не и за някаква "реплика"....те такива с лопата да ги ринеш, то имаше такава и за SONY преди време и те бяха №1 ама, сега са №101 така че, влизай в час и бъди в крак с времето ! :)
  • 32 ккко

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Кобрата":

    Ако, Сваровският ти е проблема знам един магазин продават ги два за лев и един артък... !
  • 33 ккко

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "PONGO":

    Тъй, тъй...м дааа..копирали, ахъъ ашколсум бе, машаала как го виде тц, тц, тц...аферим ба дечко!!
  • 34 ккко

    1 0 Отговор
    Чакай да та светна и за друго....те и 4-те кръга отпред на решетката са копирали от...Ауто Юнион, ммм.., дааа...верно бе!
  • 35 Другият

    1 1 Отговор

    До коментар #29 от "Ауди Мондео":

    Ха ха ха, взимай ти Форд "Манделото", а аз новото Ауди тогава.
  • 36 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "Japoneze":

    Напротив бива го окачването
  • 37 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "Japoneze":

    Майбаха и той най-вероятно ще е с алуминиеви носачи

    Коментиран от #38

  • 38 Дошо

    1 3 Отговор

    До коментар #37 от "Shmeker":

    На HONDA многоточковото окачване също е с алуминиеви носачи ама няма чупене.Не е казано, че Мерцедеса като и той е с алуминиево окачване ще има проблеми.При Алуди проблема не е алуминия , а че са некадърници и не могат да го направят.

    Коментиран от #40, #41, #42, #45

  • 39 Autohouse Randm

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Ауди Мондео":

  • 40 Autohouse Randm

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Дошо":

  • 41 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "Дошо":

    Кво значи няма чупене? Да видим като станат на 15-20 години дали няма да се разпадне
  • 42 ьаь

    2 1 Отговор

    До коментар #38 от "Дошо":

    Дошо ква файда като ти е здраво окачването а нямаш купе...щото новите японски кошове гният още повече от старите...новите хонди от завода излизат с ръжда по болтове,гайки,по пантите на вратите и по снадките на купето...

    Коментиран от #43

  • 43 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "ьаь":

    Тва за гниенето май е при хондите и маздите само.
    Тойотите са ОК, за НИсан не знам
    Най-новите мазди може и те да са ОК, но за тях никой освен производителя не може да каже.

    Дошо да каже колко струва носач на Хонда, щото на Ауди/Пасат вече са на цени 50 лв. до към 150 най-скъпите (шарнир, тампон и всичко в тази цена)
  • 44 експерт

    0 0 Отговор
    отпред-ламбо,астон,вътре-мерк,отзад-джаг,това виждам
  • 45 мозък

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Дошо":

    забележителен коментар, вероятно на базата на задълбочени познания за процесите на разработка и производство ...