Автомобилните изложения в Китай набират все по-голяма сила. Заради необятните пазари в Поднебесната държава много от големите автомобилни компании правят премиерите си именно там, но наред с най-доброто от автомобилостроенето китайските автосалони продължават да ни показват безочливи копия на хитови модели. Последното такова менте се появи на бял свят по време на протичащото в момента изложение в Гуанджоу. Освен гръмки премиери като тази на новия Mercedes Maybach, посетителите могат да видят и пълното копие на Range Rover Evoque, изложено на щанда на неизвестната за нас марка Landwind.
Моделът, който е почти пълно копие на Evoque, всъщност е базиран на морално остарялото Isuzu Rodeo, а цената му ще е почти три пъти по-ниска от тази на компактния Range Rover. Репликата е оборудвана с двулитров турбомотор с мощност от 190 конски сили и с осемстепенна автоматична трансмисия. От Land Rover обаче този път реагираха доста остро на поредното менте, като започнаха с критики към модела. Те отбелязаха факта, че качеството на изработка е изключително лошо, като наблегнаха на огромните и несъразмерни разстояния между панелите, а така също и на калпавото лаково покритие.
Относно безопасността англичаните припомнят факта, че китайската сглобка на донора Rodeo не успя да вземе нито една звезда от краш тестовете на EuroNCAP. Въпреки че Landwind X7 едва ли ще се превърне в конкуренция на Range Rover Evoque, самата поява на подобен клонинг просто вбеси британците. Изпълнителният директор на Land Rover Ралф Септ заяви в Китай, че е искрено разочарован от появата на подобно копие и каза още, че това е явна кражба на интелектуална собственост, принадлежаща на Jaguar и Land Rover, а подобни действия са сериозно нарушение на законодателството, което действа по цял свят.
Представителят на британската марка е настроен крайно решително и съобщи официално, че ще търси изход от ситуацията с помощта на техните партньори от Chery (В Китай Land Rover и Chery имат съвместно предприятие). "Мисля, че китайските власти съвсем не одобряват подобни действия" - наивно заключи Ралф Септ. Според мнозина от специалистите обаче, този скандал ще завърши само с гръмките изказвания от страна на Land Rover, защото и преди време от Chery откраднаха дизайна на Matiz и RAV4.
Корейците и японците още тогава се възпротивиха и опитаха да докажат правото си на интелектуална собственост, но въпреки това автомобилните заводи на Chery продължават да бълват нелегалните клонинги. Повечето от останалите големи автомобилни производители се опитват да не обръщат внимание на ментетата и безучастността на властите, защото китайският пазар си остава най-големият в света, а за да попаднат на него, големите компании трябва задължително да създадат съвместно предприятие с някой местен автопроизводител.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иво
10:25 24.11.2014
2 Евгени
10:27 24.11.2014
3 Стоян Стоянов
Светът на там е тръгнал - всичко е китайско в последно време.
10:43 24.11.2014
4 Едикой си
.ати китайчугите на.р*ни.
10:45 24.11.2014
5 Другар
10:47 24.11.2014
6 Си Дзинпин
11:25 24.11.2014
7 Shmeker
11:33 24.11.2014
8 по темата
11:36 24.11.2014
9 Пешо
Коментиран от #11, #15
11:52 24.11.2014
10 ддд
12:09 24.11.2014
11 987
До коментар #9 от "Пешо":
правилно-не е нормално един куп английско желязо да е 3 пъти по-скъпо от китайското.що не кажат ингилизите от къде взимат електрониката,крушките и кабелите-нали пак от Китай-сега да ми ядат у..12:21 24.11.2014
12 burgas
12:24 24.11.2014
13 Ауди Мондео
Коментиран от #16
12:51 24.11.2014
14 диан
водят се родно производство
13:01 24.11.2014
15 Shmeker
До коментар #9 от "Пешо":
То може да се окаже, че с едно такова ново китайско менте може да се живее по-лесно - по-евтини части, по-проста електроника и т.н.Само конските сили ще са малко, но какво пък
13:01 24.11.2014
16 Shmeker
До коментар #13 от "Ауди Мондео":
Копие от Ауди А7 .МондеЛото краднаха предната решетка от Астон Мартин.. фешън кво искаш
Коментиран от #20
13:02 24.11.2014
17 Ники
То си е въпрос на вкус, но бялата ми допада повече. Решетката ми се вижда по-елегантна и особено около фаровете за мъгла. Отзад стоповете и габаритите също повече ми харесват.
Но от друга страна оригинала си е оригинал. При телефоните например не съм доволен от клонингите.
И понеже съм си беден, и двете коли ще си ги гледам на картинка и ще си карам старото Пежо :D
13:02 24.11.2014
18 китай
13:04 24.11.2014
19 bat VIL
Коментиран от #30
13:11 24.11.2014
20 Ауди Мондео
До коментар #16 от "Shmeker":
Форд не я открадна решетката Астон, а я измисли ! Дизайнерите на Форд правеха дизайна Астон мартин. Тогава Форд беше собственик на Астон мартин, Ягуар, Волво итн.Коментиран от #23
13:11 24.11.2014
21 Маде ин Чайна енд Лоувеч
13:16 24.11.2014
22 йордан иванов
13:22 24.11.2014
23 Shmeker
До коментар #20 от "Ауди Мондео":
Муахахааа бегай от тука ве!Само дето решетката на Астон са я измислили малко след войната.
13:34 24.11.2014
24 Shmeker
13:35 24.11.2014
25 Ауди Мондео
Ауди е премиум марка която таксува своите клиенти за дизайна, затова смятам че дизайна трябва да е уникален за марката.
Коментиран от #29
13:51 24.11.2014
26 ф1
14:31 24.11.2014
27 Капитана
14:46 24.11.2014
28 Бътън
15:33 24.11.2014
29 Shmeker
До коментар #25 от "Ауди Мондео":
Хахахаа естествено че има. През годините търпи рестайлинг и сега Форд са я взаимствали, дори я слагат на фиестата. Много готина, стига да не беше астонска15:37 24.11.2014
30 Jag
До коментар #19 от "bat VIL":
Не че това има някакво значение по темата, но Jaguar-Land Rover не са китайски, а на индийската Таta. Причините за copy-paste на китайците са 2: липсата на какъвто и да е правов ред, при което не може и дума да става да си търсиш правата за кражба и плагиатство. Западни марки се съдят на поразия и плащат колосални обезщетения при такива случаи. Другата е двуличието на Запада - хем хленчат по отношение на ментетата, хем ламтят за китайския пазар. И защото второто е по-важно за тях схемата ще си остане така и занапред.15:52 24.11.2014
31 mediator37
Коментиран от #45
15:53 24.11.2014
32 Дошo
16:26 24.11.2014
33 гостенин
16:59 24.11.2014
34 дядо поп
17:15 24.11.2014
35 брбр брбр
17:51 24.11.2014
36 г-н Дошо
Коментиран от #44
19:40 24.11.2014
37 БУМЕР КАМОР
Коментиран от #43
19:44 24.11.2014
38 гошо прупрунков
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21405601032156779&slink=84kl4j
19:45 24.11.2014
39 Екстра е
20:40 24.11.2014
40 БКаю
Докато китайците се научат да правят коли ще трябва да се пренастроят на хибриди и електромобили, но не като техните електрически боклуци, дето от един контейнер ми върнаха половината скутери
Коментиран от #42
20:43 24.11.2014
41 Киро
20:48 24.11.2014
42 гошо прупрунков
До коментар #40 от "БКаю":
е ти направи е.ати рекламата на китаеца . ама гледам карат си ги още обаче имаше и едни колички с визията на очиларка на мерцедес и бяха доста евтини но не си спомням марката сториха ми се добър вариант тогава обаче нещо не можаха да оправят документацията за да ги пуснат на пазара иначе всички таксита сега щяха да са такива20:51 24.11.2014
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Кво ви пука
До коментар #31 от "mediator37":
Не мога да разбера какво се бъркаме в чуждото канче,а не напълним нашето.Могат хората правят.Ако някой се сети да го предлага у нас,ще видите за какви продажби ще става дума.Хайде хейтвайте сега.Копанката ви е пълна :)22:14 24.11.2014
46 Пламен и Иво
22:14 24.11.2014
47 десс79
07:11 25.11.2014
48 Kaloian Kalchev
Да вземем да уважим и БЪЛГАРСКОТО.БНТ си свършиха работата сега fakti.bg е наред
Коментиран от #50
07:14 25.11.2014
49 баш гъзара
Голяма фукня за малко пари. :)
08:00 25.11.2014
50 Shmeker
До коментар #48 от "Kaloian Kalchev":
Кво точно му е българското на това?Поредният бизнес-проект, на българин изпъден в чужбина.
08:26 25.11.2014
51 Ne e losho
Коментиран от #55
09:37 25.11.2014
52 Киро
09:54 25.11.2014
53 Пакман
11:03 25.11.2014
54 ПУТИН
11:41 25.11.2014
55 Shmeker
До коментар #51 от "Ne e losho":
Какви ще са недостатъците? Това е фронтера, здрава и изпитана концепция с евтини части.Единствено разходът на гориво и емисиите са най-вероятно недопустими за EU, така че ще я гледаме само на картинка най-вероятно.
11:57 25.11.2014
56 Искам
ЩЕ си купя емблеми... Даже на жената ще й подаря ...да се радва!
Да видим кога ще се сети, че съм минал тънка лайсна...
Хахахах!
А ако китаеца излезе и по-здрав?! Мале , мале!
Евала и на двете марки!
13:47 25.11.2014
57 николай
14:31 25.11.2014
58 Стивън
20:40 25.11.2014
59 Константин Стойков
22:15 25.11.2014
60 гошо прупрунков
виж при земния вятър дръжките са поставени без наклон явно това дава предимство на китайците защото са по ниски . от това си вадя извода че това е съвсем различен автомобил който няма нищо общо с колата на която го оприличавате
22:25 25.11.2014