Френските автомобилни концерни PSA Peugeot Citroen и Renault подложиха на остра критика решението на кабинета за отказ от автомобилите с дизелови двигатели. Производителите смятат, че свиването на дела на коли с нафтови мотори ще удари сериозно по конкурентоспособността им.
"Дизеловите технологии играят ключова роля в борбата с промените в климата и намаляването на парниковите газове. Увеличаването на акциза върху дизеловото гориво ще постави Франция в неизгодно положение спрямо Германия", обяснява представител на най-големия производител в страната PSA.
"Акцизът не отчита разликите между съвременните и старите дизелови двигатели и затова няма изобщо да повлияе на екологията", смятат от Renault.
Преди дни френското правителство обяви, че от следващата година въвежда система за класификация на автомобилите по степен на вредното им влияние върху околната среда с цел поетапен отказ от дизеловите двигатели.
4 Декември, 2014 10:32, обновена 4 Декември, 2014 10:34 4 614 29
PSA и Renault негодуват срещу антидизеловите планове на правителството
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Frаnace shit
Коментиран от #3
10:43 04.12.2014
2 Стоян Стоянов
Но и от Рено са прави вероятно: би трябвало да има големи разлики в изгорелите газове между старите и новите дизелови ДВГ.
По-интересно ще е ако и други европейски държави решат да последват примера на Франция и наложат по-високи акцизи
10:44 04.12.2014
3 Стоян Стоянов
До коментар #1 от "Frаnace shit":
абе боклуци, боклуци, ама и те доста се карат като гледам. А и светът не е само България, нали? То нашият пазар кой ли го смята въобщеКоментиран от #5
10:45 04.12.2014
4 Златко Кабагьотлийски
10:48 04.12.2014
5 France shit
До коментар #3 от "Стоян Стоянов":
Така е, прав си, боклуци са, но се карат доста, хората са зле ограмотени относно автомобилите, а не познавам човек с френска кола, който да не е пропищял от повреди.....Коментиран от #7, #10
11:16 04.12.2014
6 Grigorov
Рено 19 Рено Меган общо около 120 000км по родните ни пътища само масло,консумативи и дизел.
Сега семейството е на вълна VW,Audi.
2.0ТДИ на Ауди ми пукна глава между клапаните.
1.8Т не спря с мистериозното появяване и изчезване на проблеми по нормалната работа на мотора.
11:59 04.12.2014
7 comment
До коментар #5 от "France shit":
Значи просто си ограничен. Нищо друго.12:45 04.12.2014
8 iiiiiii!!!!!!!!
Коментиран от #9
13:14 04.12.2014
9 скар фейс
До коментар #8 от "iiiiiii!!!!!!!!":
Това до някъде беше вярно до преди 15-на години. Няма как да се сравнят с дизелите на мерцедес или VW например.Коментиран от #12
13:28 04.12.2014
10 Стоян Стоянов
До коментар #5 от "France shit":
ами не те знам какви хора познаваш - собственик съм на Меган 1 (доста дърта машина на 15-ина години вече) - изминал съм около 75 К. км. за почти 8 години. И да ти кажа има си кусури, но не се и оплаквам. Правих и климатика като я бях взел (внос Италия), шарнири смених наскоро и едните накрайници (отдавам го на хубавите ни пътища). Вярно, не е като нищо де не правиш за 8 години, както казват някои хора (само масло и филтри), но и като правя аналогия с мои познати с Пасати например колко наливат за една елементарна смяна на агренажен комплект, което при мен е ~130-140 лв. някъде с труда. Та така - не са върха на сладоледа французите, но за нашите ширини са си ОК, ако не си някой гъзар естествено и да предпочиташ колата ти да е по-скъпа от панелката, в която живееш. Щото имам и такива познати - абе за всеки по вкуса му и според джоба.Само да допълня, че мегана е бензин/газ - за дизелите нямам наблюдения много. А и не знам чак пък да е най-качествен дизела на Пежо, както написа някой. Предпочитам бензина - въпрос на личен избор.
Коментиран от #11
13:33 04.12.2014
11 France shit
До коментар #10 от "Стоян Стоянов":
Относно окачването - това е нормално, французите нямат вина, че тук всички "пътища" са "offroad" и каквато и кола да караш в родината ни - със сигурност ще имаш проблеми с окачването, рано или късно. А относно Megane - щом си доволен от нея, със здраве да си я караш и след време да си я смениш с по-хубава (по възможност немска :) )Коментиран от #14
14:33 04.12.2014
12 German cars
До коментар #9 от "скар фейс":
Напълно съгласен - лудост е да си мислиш, че Peugeot правят най-добрите дизели - много странно, защо никога не фигурират във вечните класации, за двигатели по над над 1 млн. километра. Също така странно, защо французите почти винаги се ограничават до дизели не по-мощни от 220-230 к.с., за разлика от немците, които скоро ще надхвърлят 400 к.с. при дизелите. После върви ги сравнявай. Да не говорим, че когато се качиш в немска кола от премиум бранда звукът вътре при дизелите е като на мощен бензин, а не да чуваш досадното и некултивирано тракане на някое Peugeot.14:39 04.12.2014
13 ДВГ
15:30 04.12.2014
14 Стоян Стоянов
До коментар #11 от "France shit":
благодаря - може е немска да взема след някоя друга година живот и здраве!Може би в нашия случай (за България говоря) все пак е много относително марката и модела на колата - та тук автопарка е в отчайващо състояние. Всичко е на късмет - най-важното е как е стопанисвал автомобила предишният собственик ... или собственици.
15:57 04.12.2014
15 turbo
18:19 04.12.2014
16 Само Рено
18:22 04.12.2014
17 Дизел
18:50 04.12.2014
18 Станислав
Коментиран от #23
23:59 04.12.2014
19 Станислав
00:02 05.12.2014
20 Japoneze
Има достатъчно комфорт в доста френски марки - в пъти евтинджак подръжка,само че не държат цена.Ако купуваш кола с цел да загубиш по-малко пари след продажбата - немските са логичния избор-това показва че онези първия вид искат да загубят по-малко пари с времето.
Но времената се променят-сега хибриди,електрички,водородни,и тепърва други ще се задават-а тези огромни китюци от миналото ще останат по музеите.Всичко се повтаря-виж една кола от 30-40те год-ми тя е като танк в сравнение с колите след 40год.,сега пак така -еволюция!
Коментиран от #21
05:24 05.12.2014
21 Shmeker
До коментар #20 от "Japoneze":
Нещо, което не държи цена значи не се харесва.Коментиран от #22
08:22 05.12.2014
22 German cars
До коментар #21 от "Shmeker":
Така е, но българите не ги разбират тези работи - сравнявай дизел на Пежо с прословутите 136 к.с. (пълен мъртвец) с дизел на германския премиум от порядъка на 300 к.с. (могъщество, динамика, огромно удоволствие) - и има "хора", които твърдят че френския дизел мъркал като котенце..........УЖАСССССКоментиран от #24
09:14 05.12.2014
23 German cars
До коментар #18 от "Станислав":
Кого режеш бе, с тоя "мъртвец" със смешните 180 к.с.??????09:16 05.12.2014
24 iiiiiii!!!!!!!!
До коментар #22 от "German cars":
Тези прословути 136 к.с. ще карат доста повече от всички "велики" немски дизели.11:25 05.12.2014
25 turbo
20:29 05.12.2014
26 Japoneze
По интересното е има ли смъсъл в купуване на стар дизел или по-добре бензинка. Направих едно малко сравнение:
МЛ 350i 272кс 2005-2006год. цена 17-18000 лв.
МЛ 320cdi 224кс 2005-2006год. цена 26-28000лв.
Близо 9-10000лв разлика.Сравних им разходите на гориво и се оказа ,че да избия тези 10 000лв разлика,при положение никакви ремонти -трябва да измина над 100 000 км.Карам между 10-15000км на година,тоест средно 7- 8 год. каране.
Е..м ти и дизела - като знам за тия 8год. че 100% ще има някое и друго "евтино" ремонтче - я дюзи,недай си боже помпа,турбина и т.н., с моя тежък крак!
20:41 05.12.2014
27 Аз
08:54 06.12.2014
28 Гост на Госта
Да погледнем фактите - първо, дизеловите автомобили изразходват по-малко като количество гориво. Второ - горивото им може да бъде заменено от БИО такова, изключвайки или поне свеждайки вредните емисии до НУЛА. Трето - не съм фен на френските автомобили, но е безспорен факт, че правят изключително икономични и надеждни дизелови агрегати. Моето мнение е, че за дизела алтернативите за гориво са по-лесни за добиване, а това, че болшенството от буржоазията не иска да минаваме тънко, е съвсем нормално. Разбираем е фактът, че се иска от суверена ( населението ) повече пари.
11:23 06.12.2014
29 brake point
14:19 06.12.2014