Last news in Fakti

5 Април, 2003 14:22 2 408 0

Силата на матадора

  • seat-
  • cordoba-
  • cordoba 1.4 16v

Известен е фактът, че италианците са най-добрите майстори на автомобилния дизайн. Корифеите от апенинския полуостров, специализирали се в създаване на неповторим облик на един автомобил са ценени от всяка уважаваща себе си автомобилна компания. Един от тях се казва Валтер де Силва. Италианецът, който преди да постъпи на работа в Seat вдъхна живот на хитовите модели на Alfa-Romeo - 156, 166 и 147, се нагърби със задачата да извае екстравагантно и неповторимо излъчване върху “сухата” техническа база на Volks­wagen. Първият успешен опит бе моделът на Seat, наречен Ibiza. След това де Силва сътвори още един хит, който е и тема на материала ни. Става дума за истинският матадор Cordoba - автомобил, покоряващ с екстравагантен дизайн, перфектно качество на изработка и отлична динамика. След като разгледахме подробно различните модификации се спряхме на варианта Cordoba 1.4 16V /100 к.с./, който според нас е един от оптималните варианти.

Екстериор

Разгледате ли автомобила отвън няма как да не забележите отделни детайли, имащи силно сходство с някои от хитовите модели на Alfa-Romeo. И няма как да е иначе. Създателят е един и същ. В това няма нищо лошо, защото Cordoba определено има свой собствен облик и излъчване. Предната част на автомобила е почти сходна с тази на Ibiza (АВТО пазар бр. 287). Различията естествено са в “задницата”. Светлините там впечатляват с интересните си биоформи. Новите задни стопове са едновременно стилни и информативни. Интерес представлява и капака на багажника, който слиза малко под горната част на бронята на автомобила. Това решение, без да загрозява екстериора, създава изключително удобство при товарене на тежки и обемисти багажи.

Като цяло заоблените форми придават усещане за спокойствие и сигурност, а отделни елементи, като радиаторната решетка, скосените фарове и тесните стопове внасят необходимата доза агресия. Функционалността пък идва от оптималния размер на вратите, полегатото и доста голямо ветроупорно стъкло и перфектното разположение на страничните огледала за обратно виждане. С други думи Cordoba изглежда едновременно елегантна и спортна - облик достижим за много малко от нейните алтернативи.

Интериор

Фактът, че Cordoba е построена на нова платформа е основната причина за значително повишения комфорт в купето. Увеличеното междуосие и разширената каросерия, внасят необходимия простор в салона. Наред с това нараства и багажният отсек, който се характеризира с доста голям обем за возило от този клас - 485 литра. Салонът впечатлява с интересен, но в същото време функционален дизайн. Уредите са информативни, седалките са удобни, а мястото за краката на водача и пасажерите е перфектно за автомобил от субкомпактния клас. Единственият недоста­тък по отношение на интериор е слабата странична поддръжка на предните седалки, дължаща се на малките странични бордове на креслата. Този минус е присъщ и на новата Ibiza, но според болшинството специалисти не играе съществена роля при избора на автомобил. Като цяло новата Cordoba представлява малък, функционален седан с четири врати, характеризиращ се с добър комфорт и прецизно немско качество на отделните елементи от интериора.

Двигател

Автомобилът се предлага у нас с много добра гама от агрегати. Потенциалните клиенти могат да избират между два бензинови и два дизелови агрегата, които са с мощност съответно 75 и 100 к.с. за бензиновите и 64 и 130 к.с. за дизеловите мотори. За почитателите на нафтата е особено интересен по-мощния двигател, концепцията на който включва иновацията помпа-дюза. Според специалистите за подобен род возила най-удачна си остава бензиновата алтернатива. По-добрата от предлаганите две е модификацията 1.4 16V /100 к.с./ Cordoba оборудвана с този двигател представлява перфектен вариант, съобразно критериите динамика, це­на и икономичност. 100-те “коня” предлагат сигурност и увереност на пътя. Разходът на гориво е в нормите за класа, а ниските децибели на шум в купето значително повишават ком­форта при пътуване. Двигателят е снабден с по четири клапана на цилиндър и е една от най-съвременните разработки на концерна Volkswagen.

Цена

Предвид перфектното качество на изработка на всички детайли, оптималното базово оборудване и съвременната концепция, парите съвсем не са много. Cordoba е идеален вариант за малък и функционален седан с четири врати. Имате ли желание, предизвикайте вятъра и усетете силата на матадора.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА