12 Декември, 2014 08:00, обновена 12 Декември, 2014 13:58 35 885 82

И кола на годината в България е...

  • coty-
  • кола на годината-
  • 2015
Новата генерация на Skoda Fabia спечели най-престижната българска награда за автомобили "Кола на годината". Чешкият автомобил събра най-много точки от гласуването на членовете на "Прес Авто Клуб България", изпреварвайки останалите претенденти, които подредени по азбучен ред бяха: BMW 2er Coupe, Citroen C4 Cactus, Mercedes-Benz C-Klasse и Mini Hatch 3/5 врати.
 
Също толкова значима беше и борбата при автомобилите с повишена проходимост. Там титлата "4х4" безапелационно спечели Nissan X-Trail, при конкуренция от страна на BMW X4, Great Wall H6, Opel Insignia Country Tourer и Mercedes-Benz GLA. В гласуването за ван на годината наградата отиде при Ford Courier, а негов подгласник и основен съперник беше BMW 2er Active Tourer.
За "премиум автомобил на годината" журито определи Audi А7 Sportback, а за най-екологична лека кола - Volkswagen Golf TGI. Наградата за най-добър градски автомобил грабна новото Mini. Ловешкият производител Great Wall пък беше удостоен с приз за иновация на годината, а статуетката за най-добър PR отиде при Мартина Христова от Renault-Nissan България.
 
Ще припомним, че през миналата година за най-добър автомобил беше определена Skoda Octavia, а за 4х4 беше избран Range Rover Sport. При вановете спечели Dacia Dokker. Всяка година финалистите в класовете се оценяват на базата на пет основни критерии - дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, безопасност и цена/предлагане, които са с различна тежест в отделните категории. Конкурсът се провежда вече 18 години и за първи път в него един и същи производител (Skoda) печели два пъти по ред голямата награда.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    2 1 Отговор
    Бях сигурен, че Шкодата ще спечели.
  • 2 секънд хенд

    9 2 Отговор
    Супер жалка класация при условие, че над 90% от автомобилите в България са втора употреба!
    Тази класация трябва да се провежда ама 10 години назад! :)
    Примерно:
    Шкода Фабия модел 2005 спечели първото място в класацията "Кола над 10 години на България". Да се смее ли човек или да плаче!

    Коментиран от #11

  • 3 velik

    5 2 Отговор
    Дървото спе4ели ,наистина е по евтина от другите но за ка4ество и испълнение няма да говорим спрямо другите ,а пък и цената не е по джоба на българина така 4е не ни дреме много за тая класация

    Коментиран от #4

  • 4 Shmeker

    0 5 Отговор

    До коментар #3 от "velik":

    И какво има по-качествено за тия пари бе колега? Някой матиз ли?

    Коментиран от #5

  • 5 Skoda

    4 3 Отговор

    До коментар #4 от "Shmeker":

    В този клас за качество изобщо не може да се говори - ужасна возия, слаби двигатели, евтини материали, гаден дизайн - а парите......за 20 000 - 25 000 ще си купиш перфектен автомобил Audi A6, BMW 5 er, Mercedes Benz E classe, макар и втора ръка!

    Коментиран от #9

  • 8 mediator37

    1 1 Отговор
    Както и аз познах няма ощетена фирма- всяка получава по една първа награда за нещо си. Всички са доволни и щастливи, бой помежду им няма.

    Коментиран от #10

  • 9 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #5 от "Skoda":

    Фабията ще падне под 20 000 след година. Това е реалната цена.
    Иначе си прав, но да поддържаш БМВ за 25 000 лв. е скъпа задача, освен ако не говориш за някоя постна тройка

    Коментиран от #16

  • 10 пд3р

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "mediator37":

    Бъркаш приятелю. Едва ли на бмв, мерцедес, ситроен, опел им е станало приятно, че ги бият чехи и японци. награда за марките, които изброих няма, но трябва да има и губещи. Иначе изборът е добър и при коли, и при джипки. Само при ванове не съм съгласен форд да е пред бмв ама...

    Коментиран от #13

  • 11 eLhAtA

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "секънд хенд":

    А и дори и така да е, нали трябва да има класации и за нас - 10-те процента, които караме нови коли. :)
  • 12 gmbhh

    0 1 Отговор
    Кви са тези глупости бе :D
    Кола на всяка година е мойта лична
  • 13 mediator37

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "пд3р":

    Мини мисля, че е собственост на БМВ, за това реших, че и баварците мажат филията с шипков мармалад. Но може и да не е тяхна собственост.
    Иначе вярно , липсата на БМВ на поне едно първо място е неприятна най-вече за самите тях.
    От Опел едва ли реват. Пак ще дойде някоя обществена поръчка за здрава и непретенциозна кола за народната полиция ни пази, и ще оправят продажбите.
  • 14 Веско

    1 2 Отговор
    Е то всички след тази Фабия са по-хубави от нея ... :)

    Коментиран от #15

  • 15 Младен

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Веско":

    Не се избира колата на дадена страна по хубост. Гледат се още доста критерии, а точно за нашата страна Шкодата е най-подходяща мисля. Нисанчето при джипките - също.
  • 16 Skoda

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Shmeker":

    Да ти кажа скъпа история е (аз самия имам Mercedes E classe 2006 година). Уважавам много и конкурентите от BMW и Audi, а защо не и Jaguar. Но винаги съм бил на мнение, че нова кола за под 100 000 колкото и не скромно да звучи, не си заслужава особено много - като ще е кола да е кола.

    Коментиран от #27

  • 17 хаха

    3 1 Отговор
    Всяка година избират кошницата шкода...
    Платена работа, като всичко останало в БГ
  • 18 Киро

    2 0 Отговор
    ХАХАХА - това непретенциозно и мижаво автомобилче, продавано на висока цена, да е кола на годината ???

    Скоро и Дачия ще изберат, както са тръгнали!

    СМЯХ!
  • 19 ооу

    2 3 Отговор
    кошница ...... а? това сме ние въшкари ама със самочувствие!
    Той великия Стоичков го е казал: от цървула трандафор не става!!!
  • 20 Киро

    5 4 Отговор
    Ако някой ей така си зададе въпрос за тая умрЕла марка Шкода - с какво тя изпъква- никой не може да отговори!

    Например:
    Тойота - здрава
    Субару - 4х4
    Мерцедес - класа
    БМВ - ръчка
    Дачия - евтинджак
    Нисан - нестандартни
    ...

    А Шкода с какво изобщо някой я помни, с какво изпъква??
    С нищо.

    Коментиран от #21, #28, #61

  • 21 Skoda

    4 2 Отговор

    До коментар #20 от "Киро":

    Колега, на 100% съгласен с тебе! По скоро поредната корупция в България, вносителят им е платил и готово......
  • 22 Марто

    2 4 Отговор
    Аз пък не съм съгласен с Киро. За мен нещата стоят по следния начин:
    Тойота - беше здрава
    Субару - беше истинско 4х4
    Мерцедес - беше класа
    БМВ - ръчка, но не всички
    Дачия - евтинджак, но сравнително надеждна
    Нисан - точно X-trail си е баш стандартно SUV
    ...
    А Шкода е едно от най-добрите предложения на нашия пазар, имайки предвид съотношетието цена/качество.
  • 23 Анонимен

    1 2 Отговор
    Разбира се че Шкода, Ц-класс и А7 са в различни класове. Първо наградите за кола на годината са в класове(така е във всички класации, не само в българската) като после генерално печели кола на годината един от тези автомобили, като разбира се наградите обикновено отиват за по практчните автомобили а не в разточителни лимузини. В противен случай винаги трябва да печелят лимузините на Ролс-Ройс и Бентли
  • 24 Japoneze

    2 1 Отговор
    За тия коли не мога да давам собствено мнение - не съм ги карал-интересното е как вие се наемате да критикувате нещо дето не сте го карали -освен ако има някой ,който да го е правил и да сподели!
    Може би се гледа съотношение цена/качество,и Шкода -кажи колега колко коли си купил за по 100 000 -явно му държиш края,или ги купуваш като станат за редовни ремонти с по 3 нули?
  • 25 рфр

    1 0 Отговор
    Нова кола за под 100 000 не става - добре казано :)
    Истината е че новата кола е МНОГО скъпо удоволлствое не толкова защото струва много а защото ПАДА много.
  • 26 BBTY

    0 2 Отговор
    Въпрос някой карал ли Шкода?Много плюете ,а никой не опитал даже да се качи в колата.Като се има предвид състоянието на българския народ е една много добра градска кола.
  • 27 Bravo

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "Skoda":

    Какви ги дрънкаш, бе колега? За под 100 000 не са били коли !!! Ако всеки мисли така, трябва да караме цял живот таратайки докато спестим за една такава или да си я купим на изплащане и пак цял живот да караме една и съща кола. Не разбирам логиката ти. Или вместо да изплащаме апартамент, да плащаме обучението на децата и да си караме една такава Шкода, да живеем в тази кола за над 100к и децата ни да си останат с "2-ри клас до обяд", само и само за да се покажем, че караме ИСТИНСКА КОЛА.
  • 28 Svet Stoya

    2 4 Отговор

    До коментар #20 от "Киро":

    Колега, Шкода всички я помнят и знаят със това, че има здравината и надежността на VW но за по малко пари. Което в икономичния клас е основния критерии. Дори не знам за какво се спори изобщо.

    Коментиран от #30, #31

  • 29 Julio

    0 0 Отговор
    Скука...
  • 30 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #28 от "Svet Stoya":

    Не само. Имат и икономичните им мотори, както и 1.8Т, 2.0ТСИ и т.н
  • 31 Киро

    4 1 Отговор

    До коментар #28 от "Svet Stoya":

    Шкода има здравината и надеждността ...на СЕАТ. Всичките тояги на ВАГ, ако не си запознат, се правят еднакви части, тоест между Сеат, Шкода и ФВ разлика няма!

    И къде точно и е доброто съотношение на цената и качеството на Шкодата (това клише-глупост, дето всеки, който няма доводи изтъква)?
    Къде - сигурно ВАГ автомобилите са много здрави? ХАХА!
    Или пък са луксозни? ХАХА !
    Или са евтини? Още по-голямо ХАХА!

    За всяко приложение има по-добро предложение от Шкода!
  • 32 Киро

    2 0 Отговор
    И като допълнение - който иска да ме обори, нека да каже - Шкодата е най-добрият вариант за ..........

    Айде, да видим, дали ще се намерят оптимисти!

    Коментиран от #33, #34

  • 33 Димитър

    0 1 Отговор

    До коментар #32 от "Киро":

    ...за интелигентни и некомплексирани хора, какъвто ти явно не си.
  • 34 Съгласен с Киро

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "Киро":

    Колега напълно съм съгласен с теб! Жалко е че има марки като шкода - "практични" - кое му е практичното на това да си купиш чисто нова фабия за 25 000 и за тези пари да получиш: ужасна теснотия, друсаща возия, евтини, тракащи пластмаси, отвратителен дизайн и нулев имидж!
  • 35 Julio

    1 1 Отговор
    Бе съмнявам се че точно Шкодата е избора на "интелигентните и некомплексирани" - в настоящето точно тея дето карат Шкодите са некви ултра нагляри в огромната си част. В общи линии се съзтезават за първото място по нахалство с баничарките и маршрутките...
  • 36 бате киро

    1 1 Отговор
    И кола на годината в България е...
    Моят Фолксваген поло, защото е здрав, надежден и всеки може да си го позволи! :)
    Само на 14г. е тепърва навлиза в пубертета и е доста див. :)
  • 37 bibendum

    2 2 Отговор
    Най-смотания сайт на автомобили в БГ е на Шкода - Еуратек.
  • 38 koroin1980

    1 1 Отговор
    Кола на годината трябва да е кола която показва нещо ново и иновативно. За съжаление новите модели немогат да покажат надежност трябва да минат 5-10 години. Шкода ползва старите технологии на ВАГ къде са иновациите , новаторския дизайн или задвижване. Дачия поради ниската си цената се продават страшно много ако се е позамогнал вносителя и си кихне догодина тя ще е кола на годината....

    Коментиран от #39

  • 39 Караиванов

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "koroin1980":

    Толкова си далеч от нещата, че просто няма на къде по-далеч. Иначе, класацията си е обективна предвид излезлите нови автомобили през годината и предвид общото състояние на родния пазар на нови коли. Подобни са класациите в почти всички страни в Европа, а и по света.
  • 40 mediator37

    0 0 Отговор
    "За всекиго по нещо" е тази класация.
    Дядо Коледа е тука! Всички са слушкали и папкали, затова на последната снимка 15 представители на марки стискат коледни награди. Е как пък един няма нацупен обиден и унизен.
    Всички свини на булашика.
  • 41 DB9

    1 1 Отговор
    И най много пари е дал................. Шкода !!!

    Поздравление за кола (каруца) на годината .

    където жабката е опция....

    Коментиран от #45

  • 42 100qn

    1 2 Отговор
    Две Шкоди карам и съм много доволен, и двете са 1.9тди !
  • 43 100qn

    1 2 Отговор
    И така като гледам каво пишете, повечето съм сигурен,че не сте се качвали на съвременна Шкода.
  • 44 Shmeker

    2 0 Отговор
    Аз като гледам която и кола да беше спечелила пак щеше да има плюещи. Няма значение коя е колата.
  • 45 Шиничи Ясуко

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "DB9":

    И стиропора по таблото
  • 46 alabala

    1 2 Отговор
    Хората НЕ избират "Кола на годината 2-ра ръка" , каквато 80-90 % от коментаторите карат . Качете се във всяка една , покрайте я вижте си банковите сметки дали разполагате с 24000 , 40 000 , 75 000 и тн..... Друг е въпроса до колко си заслужава да си копуваш нова кола.
  • 47 никога шкода

    1 0 Отговор
    Аз имах до скоро 4 Фабии и мога да изкажа мнение от първо лице.
    Отвратителен автомобил за многото си пари и претенции. Страшно трошлив при активна употреба- 30000 км. годишно, изключително скъп за подръжка , лош фирмен сервиз . Сравнявам с коли от същия тип -Авео и Логан при еднакъв пробег и експлоатация .Дано има подобрение при новите ,но вече не бих пробвал даже....
  • 48 mediator37

    2 2 Отговор
    По-долу №34 беше писал за "отвратителен дизайн и нулев имидж на Шкода". Единствено мога да се съглася. А това, което не мога, е да добавя дори една дума към квалификацията за тази каруца. Казано е точно и перфектно.
    Много трябва да съм си намразил парите за да ги дам за Шкода.
    На печелившите частито !
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Арабаджиев

    4 2 Отговор
    Ей разбирачи, автожурналистите с това се занимават професионално, а не си чешат езиците като вас. Не случайно това е най-престижната българска награда за автомобили, но тук явно има много по-големи анонимни капацитети.

    Коментиран от #64

  • 53 100qn

    1 1 Отговор
    Как пък реши,че и е скъпа поддръжката, и се поясни с какви мотори са били бензинови ли ? Интересно ми е,защото карам дизелови и Октавиа и Фабиа и освен масла,филтри и дреболий по предницата веднъж друго несъм сменял.
  • 54 Дивак

    3 2 Отговор
    Citroen C4 Cactus...това изродско име може да го измислят само за френска консерва:))) Очаквам минусите от каращи френски лагерници
  • 55 Киро

    0 4 Отговор
    Както очаквах - нито един отговор на въпроса ми "за каква цел Шкода би бил най-добрият избор".

    :)

    Коментиран от #56, #57

  • 56 Олег

    4 2 Отговор

    До коментар #55 от "Киро":

    Вече ти отговориха няколко души, но ти явно си знаеш своето. Никой не може да те задължи да харесваш някоя марка или кола, но не случайно средната класа в Европа кара точно такива НОВИ коли. А за България именно коли от сорта на Fabia са идеалните НОВИ коли, поне за повечето трезвомислещи и нормално работещи хора.
  • 57 Танас

    4 3 Отговор

    До коментар #55 от "Киро":

    За каквато и цел да се сетиш, освен премиум сегмент, Шкодата ще е най-добрият избор! Питаш за цена-качество: пусни един линк да видим нова кола, която да е с размерите на Фабия - комби, с аналогично, товарно място, със съвременен дизелов мотор, фабрични ел. стъкла, ел. огледала с подгряване, климатроник, фабрично затъмнение на всички стъкла, дневни светлини и т.н. и да струва 26 000 лева?

    Аз през 2011 г. като търсих - не намерих. Честно казано и сега не виждам подобно предложение.

    Коментиран от #58

  • 58 Танас

    2 1 Отговор

    До коментар #57 от "Танас":

    ....забравих да добавя и лети джанти 15-ки!
  • 59 Дошо

    2 1 Отговор
    ВАГ са супер машини,много здрави и красиви.Мечтат ми е да се метна на едно Ауди,най-доброто от ВАг,супер са

    Коментиран от #63

  • 60 mechka

    0 0 Отговор
    Много мнения са отрицателни за Шкода,но карах шкода Фабия 200000 без никакъв ремонт само консумативи,а беше служебна и не мога да кажа,че съм я пазил за 4год не е мръднала.аз съм за Шкода особено за българския пазар.
  • 61 hienata

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Киро":

    С какво печели Шкода?! (риторичен въпрос) Отговора е ..с каквото печелят VW. Да, Шкода няма лукс, но сравнен с Авео, и Дачия има малко повече. Таблото е по-добро, материалите по-качествени с малко, но се набива на очи. Да, Шкода не е "бегачка",но четрицилиндровите моторчета са доста пъргави и икономични и с маааалко, но по-здрави от тези на Авео(старите технологии на Опел) и Дачия(старите технологии на Рено). Да, Шкода не са най-евтини, но съчетанието от малко по-добър мотор, по-добри матриали и най-вече по-добро име сред публиката, кара потенциалните купувачи да прежалят 1000-2000лв и да я изберат. Това е политиката на VW да бъдат с малко, но по-добри във всички аспекти от преките си конкуренти и печелят, печелят и то добре. От японските това е политиката на Тойота.
  • 62 Maurice

    2 0 Отговор
    Най-добрата награда не е "Кола на годината в Бълхария", а реализираните продажби. Фабията ще се харчи доста при служебните коли и бакшишите. Кой луд ще плаща пари, за да може колата му да спечели никому известната награда в БГ? Това да не е китайския или руски пазар, че колата на годината да успее да завиши продажбите си с 10% от 200000 до 220000! Тук говорим за евентуални 20 Минита, 75 БМВ 2-ер, 100 Мерц Ц-класа. Наградата се осъществява, за да се сберат курбанджиите и да хапнат, пийнат и ................. тези 3 неща!
  • 63 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #59 от "Дошо":

    Кво ти стана ве?
  • 64 PlimP

    2 0 Отговор

    До коментар #52 от "Арабаджиев":

    52, праавят им по няколко кръгчета разни гледащи много тв и после ми дават "оценка" за един автомобил, нито конструират, нито разбират, нито шофират, нито ремонтират, от такъв човек адекватна преценка няма и няма и да има, щото на мен ако ми трябва рабтно коче, опредлено само дачиа, евтинийка и лесно за поддръжка, да не говорим, че материалите вложени в нея не отстъпват по нищо на тъпата фабиа, имам поглед ърху КИА, те опредлено правят по-добри коли то шкода и са доста навътре в нещата, нищо против шкода, но не впечатляващо
  • 65 Киро

    3 1 Отговор
    И отново не видях НИТО един отговор за каква цел Шкодата би била най-добра!
    Някво се опита да обясни, че това го карали "нормално работещите" и "трезво мислещите", пхахахахаха!

    Или че таксиджиите щели да се заинтересоват - ми те караха масово Фабии преди и СПРЯХА.
    Защо ли? Много са здрави фабиите, затова сигурно.
    Или тъпотията да сложиш дизелов мотор на градска кола и да си мислиш, че е много готино...хаха!

    Истината е, че Шкодата веднага губи срещу Тойота и Киа като здравина, така, че яко някой иска евтина, здрава и надеждна кола за българските условия - би си взел такава!

    Така, че Шкодата нито е здрава, нито е евтина, нито е комфортна, нито е надеждна, нито е премум бранд.

    НИ-ЩО.

    Дори и за служебни нужди спряха фирмите да купуват Шкоди вече.
  • 66 Bravo

    0 2 Отговор
    Колеги, този Киро вероятно е наследник на Тасев и Дошо.

    Коментиран от #67

  • 67 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #66 от "Bravo":

    Няма значение, прав е.
  • 68 onq s konq

    1 0 Отговор
    Ма как майсторски са я направили тая Шкодичка-също като кола!
  • 69 пешо

    2 1 Отговор
    НИКОГА НЕ бих си купил шкода....само като я видя и чуя името и ми става тъпо........
  • 70 иванов

    2 0 Отговор
    пълно дърво етая шкода харчи като ламя
  • 71 Дядо поп

    2 0 Отговор
    Същите хора преди време направиха КТБ банка на годината а Цветан Василев банкер на годината,съдете сами ,колко обективен е този приз.Жалко за народа ,че не може да получи инфо за действително добрите и стойностни неща.

    Коментиран от #72

  • 72 Autohouse Randm

    1 0 Отговор

    До коментар #71 от "Дядо поп":

  • 73 CarPro

    2 0 Отговор
    To ko q shte e karucata na godinata se taq vajnoto e da jivee germanskoto AUDI-BMW-MERCEDES THE BEST
  • 74 ддд

    2 0 Отговор
    Поредната Българска Пародия !
  • 75 Иван Господинов

    0 1 Отговор
    X-Trail е много симпатична количка наистина идеално се вмества в ежедневието предоставяйки достатъчен от комфорт във всичко. Мисля догодина да си напазарувам един такъв

    Коментиран от #78

  • 76 Кристиян

    0 0 Отговор
    Шкодичката е перфектна, х-трайла - също. За форда имам резерви, но все пак това е избора.
  • 77 Jack Bauer

    0 0 Отговор
    Много дебати за Шкода, много нещо ... За мен лично е по-интересно с каква "Иновация" си спечели наградата "Великата Стена" : "... Ловешкият производител Great Wall пък беше удостоен с приз за иновация на годината...". Ако някой има информация нека да сподели.
  • 78 Autohouse Randm

    0 0 Отговор

    До коментар #75 от "Иван Господинов":

    parketnik palen
  • 79 CarPro

    2 1 Отговор
    Karah edin pat kola na priqtel Audi ot 90-ta za godinite izglejda vsqkash e izlezla ot zavoda kato napalnihme rezervuara s a-98 visokooktanov i kato izlqzohme na magistralata minah dosta skodichki-mazdichki i mnogo drugi taralqsnici izleznali predi 2-3 godini mislete za ko staa na vapros

    Коментиран от #80, #81, #82

  • 80 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #79 от "CarPro":

    Много ясно. Даже ако пробваш TDI ще видиш че може да дава разход като съвременен дизел.
  • 81 ддд

    1 0 Отговор

    До коментар #79 от "CarPro":

    До 1995 г. - това е Истината / Колата !!!
  • 82 Autohouse Randm

    1 0 Отговор

    До коментар #79 от "CarPro":

    vzemi novo audi i si porachai predvaritelno patna pomosht
  • 83 Иван Иванов

    1 0 Отговор
    Изборът на журналистите е добър - съгласен съм за всички категории, с изключение на премиум. Там залагам на Ц-класата, но...
  • 84 Роман Ценов

    0 0 Отговор
    мраза шкода буклук пълен мерцедес и всички останали