Архаизъм? Вчерашен хляб? В никакъв случай: 28 години след началото на производството на модела, Mercedes продължава да поддържа класиката в своята гама в отлична форма. С модерния си трилитров V6-дизел, G 320 CDI дори се превръща обективно погледнато в най-добрата G-класа на всички времена.
Ъгловатите форми на каросерията на този ветеран са далеч от всички тенденции в развитието на модата в автомобилния дизайн, придават на G-класата неповторим характер и обещават качество, направено като за вечността. Именно това са и добрите стари ценности на Mercedes, пренесени в новото време. Който се вгледа по-внимателно, ще открие някои модерни детайли като биксеноновите светлини с променлив ъгъл на светлинния поток и новата графика на стоп-светлините. Със своята извънредно ефективна система за постоянно задвижване на четирите колела и трите напълно блокируеми диференциала, моделът отдавна се е прочул като един от най-добрите „катерачи”. Единственото, което липсваше до момента на G-класата, беше двигател, който освен мощна тяга да осигурява и балансиран набор от други качества.
Двигателят е добре познат от гамата на Mercedes
Двата бензинови V8-двигателя на G 500 и G 55 AMG безспорно се представят фамозно във всяко възможно отношение, но жаждата им за гориво е способна да се мери с тази на камила след едномесечен поход в пустинята. Двата дизела пък са или прекалено слаби (какъвто е случая с 2,7-литровия петцилиндров агрегат на 270 CDI), или пък са много тежки и правят водимостта на автомобила по-тромава (при четирилитровия V8-мотор на G 400 CDI). Отскоро обаче автомобилът може да бъде поръчан с V6-дизелов двигател във версия G 320 CDI, който вече ни е отлично познат от куп други моделни линии на Mercedes.
Сякаш на шега, двигателят осигурява на ръбатия колос дискретна, но могъща тяга и разполага с резерви дори при темпо от порядъка на 160 километра и няма никакви проблеми да тегли яхта или съоръжение за превозване на коне. В комбинация с невероятните възможности извън пътя, това задвижване превръща „кубчето” в наистина универсална машина. Напълно в съзвучие с характера на автомобила, докато при останалите модели на марката V6-двигателят притежава изумително фини маниери и работата му трудно може да се различи от тази на бензинов мотор, в G-класата той се представя по-дрезгав и първичен, но никога груб.
Архаично поведение на пътя
Енергичният звук и леките вибрации подсилват автентичното усещане в автомобила, без да създават дискомфорт, трудно може да се каже същото обаче за аеродинамичните шумове при висока скорост, когато каросерията с аеродинамика на електрически трафопост отчаяно се опитва да се справи с напора на насрещната въздушна струя. Поведението на пътя също ясно показва, че навремето автомобилът е конструиран най-вече като професионална машина и не е бил предвиден за повече от 100 к. с. Наред с мощното странично накланяне на каросерията при всяка промяна в курса на движение, е налице нестабилно праволинейно движение, което налага чести корекции с волана. Звучи доста архаично за автомобил с цена около 150 000 лева. Но пък става дума за класика, която няма как да бъде сравнена с друг модел на пазара.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 rbgbgbghbg
19:36 09.03.2010
2 benz
17:19 12.03.2011