Немците от Audi разработват нов вариант на 4х4 системата си quattro. Интересното при новата версия е, че задната ос ще бъде задвижвана с помощта на електродвигател. Първият модел, който ще бъде оборудван с т.нар. e-quattro, ще е новото Audi A4, което се очаква да се появи на бял свят още тази година. Впоследствие системата ще бъде интегрирана и във всъдеходната версия на ТТ, която носи обозначението TTQ.
Audi показаха подобна технология за първи път още през 2011 година. Тогавашният прототип беше оборудван с бензинов двигател с мощност 211 конски сили и електромотор. Скоростната кутия беше роботизирана. Новата разработка, която най-вероятно ще влезе в серия, също представлява хибриден силов тракт, но доста по-различен. Той включва два електромотора, които задвижват и предната, и задната ос. Единият от електрическите двигатели е куплиран със скоростната кутия, а вторият е разположен отзад и отговаря за задвижването на задните колела.
Системната мощност на топ варианта разполага с 408 конски сили, 292 от които идват от двигателя с вътрешно горене. Мощността на електромотора в трансмисията е 54 коня, а на този отзад - 116. Електрониката включва по различно време различни възли от тракта. При висока скорост работи бензиновият двигател с вътрешно горене, а при градско шофиране - задният електромотор. При хлъзгава настилка в действие влизат всички агрегати.
Сега инженерите от Audi се занимават с интегрирането на новото e-quattro в модулната платформа на концерна MQB. От компанията ще предложат и още едно интересно решение за индуктивно зареждане на батериите, което ще става на точно определени места посредством магнитно поле. Очаква се първата кола, която ще бъде оборудвана с иновационната функция за зареждане, да е Audi TTQ, което ще се появи през 2017 година. На този етап от Audi не планират интегриране на новото e-quattro в наточените си RS-версии.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 skier
Коментиран от #2
09:40 27.01.2015
2 Audi
До коментар #1 от "skier":
Кое му е бравото - за пореден път свръх усложняване на техниката, като се има на в предвид, че ваг не могат да си оправят още дсг трансмисиите и че имат още купища проблеми - какво остава за тази наистина безмислено усложнена технология - кой знае какви ядове ще има и там........Коментиран от #10
09:57 27.01.2015
3 Audi Q7
10:07 27.01.2015
4 гост
Тесла за 6 г. си представиха 3 напълно различни автомобила, изградиха мрежа за захранване, 2 огромни фабрики за автомобили и батерии и иновативен начин на продажба, без дилърски мрежи. Това е новост, а не на Ауди "иновативните" технологии, взети от концерна Фолксваген.
Коментиран от #11
10:24 27.01.2015
5 Autohouse Randm
10:47 27.01.2015
6 -=2JZ=-
10:51 27.01.2015
7 Дошо
10:58 27.01.2015
8 Shmeker
11:41 27.01.2015
9
Коментиран от #12
12:27 27.01.2015
10
До коментар #2 от "Audi":
12:30 27.01.2015
11
До коментар #4 от "гост":
12:31 27.01.2015
12 mediator37
До коментар #9 от " ":
Добре, че на времето автопрома е отказал май на Бил Гейтс да им пише софтуера, че сега поне от бъгав софтуер и лицензни права не ревем.Опростяване на нещата ще има когато изчезне ДВГ и всичко стане електрическо. На този етап хибридът е два пъти по-сложен, защото е ... хибрид.
Коментиран от #16
14:45 27.01.2015
13 Владислав Димитров
16:46 27.01.2015
14 някой
Он народо ни не работи само с клишета и набити в главити глупости бе, ей! ОН Е УМЕН !!!
17:22 27.01.2015
15 ВАГина
19:14 27.01.2015
16
До коментар #12 от "mediator37":
Не е задължително ДВГ да изчезне може да работи с някакво алтернативно гориво, а и нефта няма да свърши толкова скоро колкото си мислим, докато го има влиятелни кръгове от богати хора и корпорации които пишат световния сценарии няма да позволят да се използват други горива.20:42 27.01.2015
17 Гост
1.очевидно не остава никакво място за багажник.
2.тази кола би имала лошо поведение на завои (с висока скорост) заради доста по-сериозното си тегло.
03:41 28.01.2015
18 BOBI
08:34 28.01.2015
19 bmw
Коментиран от #20, #21
15:28 28.01.2015
20 ярослав станчев
До коментар #19 от "bmw":
Хехехе,от как БМВ откриха,че можело да има и коли 4х4 и въведоха системата Х-драйв,вие бемвистите много взехте да разбирате от двойно предаване.Само дето Субару и Ауди правеха коли и печелеха ралита с 4х4 бая годинки преди БМВ да се научат.Знаеш ли колко Аудита и Субарута са разглобили твоите любимци от Байерише моторен верке,за да направят 4х4,което да работи.И пак не можаха да го приложат като хората.Ама ти си критикувай,не пречиш ни на Ауди,нито на Субару.Обаче явно си мислиш,че като плюеш по системата на Ауди помагаш на БМВ.Колкото аз помагам на Ауди като съм им фен.
11:05 31.01.2015
21 ярослав станчев
До коментар #19 от "bmw":
И последно.Май не знаеш,че Ауди с хибрида R18 E-tron quattro 3 години подред печели 24 на Ле Ман и 2 години WEC.Е вече знаеш.И преди да пишеш нещо първо прочети дали е точно така или не. Само ти предлагам,да не си помислиш,че те задължавам.11:13 31.01.2015
22 куатро фен
Време е за промяна, дори и със стара система вече работеща в Тойота и Хонда, особенно напреднала в Тесла, без двг и т.н.
16:09 31.01.2015
23 Японеца
18:54 04.12.2018