Last news in Fakti

28 Януари, 2015 09:08 39 310 34

Автомобилите, които се обезценяват най-малко според Kelley Blue Book

  • kelley blue book-
  • обезценяване-
  • автомобили

Американската компания Kelley Blue Book състави нова класация за автомобилите, които се обезценяват най-слабо. Подобен рейтинг специалистите от Kelley Blue Book правят вече 13 години подред. Тази година лидери в класацията се оказаха японски автомобили от марките Lexus и Subaru. За Lexus това е четвърта поредна победа, а за Subaru - втора. Експертите правят списък с десетте коли с най-голяма остатъчна стойност след петгодишна употреба, като въпросните возила са разделени по класове.

Трябва да се отбележи, че класацията засяга автомобилите с най-голяма остатъчна стойност, които като нови са били с цена до $60 000 на пазара в САЩ. Като цяло проучването показва, че средната обезценка на един автомобил за пет години експлоатация е около 60%, а средната цена на една кола е 38.2% от цената й като нова. Ето и списъка с моделите, които се обезценяват най-слабо по категории.

 
Субкомпактен автомобил - Honda Jazz
Компактен автомобил - Subaru Impreza
Компактен спорткар - Subaru WRX
Средноразмерен автомобил - Subaru Legacy
Пълноразмерен автомобил - Dodge Charger
Компактен премиум автомобил - Lexus RC 350
Премиум автомобил - Lexus GS 350
Луксозен автомобил - Lexus LS 460
Спорткар - Chevrolet Camaro
Суперкар - Chevrolet Corvette
Хибрид - Toyota Camry Hybrid
Компактен всъдеход - Jeep Wrangler
Средноразмерен всъдеход - Jeep Wrangler Unlimited
Пълноразмерен всъдеход - Chevrolet Suburban
Компактен премиум кросоувър - Mercedes-Benz GLK
Средноразмерен премиум кросоувър - Lexus GX 460
Пълноразмерен премиум кросоувър - Lexus LX 570
Хибриден всъдеход - Lexus RX 450h
Пикап - Toyota Tundra
Миниван - Toyota Sienna

Техническа информация за всички модели автомобили , разгледайте ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Japan Power

    9 4 Отговор
    Японското си е японско. Дори и тъпите американци го осъзнават. Само у нас разни фенчета на немските стари коли не могат да го проумеят.
  • 2 ВАГГГГГ

    6 3 Отговор
    Нещо не виждам представители на ВАГ групата :(
  • 3 Марто

    3 0 Отговор
    Бмв и мерцедес също няма, но както си пише в текста, тук става дума за пазарите в САЩ.

    Коментиран от #10

  • 4 Japan shit

    2 8 Отговор
    М даааа, тойота бе светната от ВАГ и бе заслужено детронирана от престола за най-много продадени автомобили (винаги съм се чудел, кой нормален човек би си купил боклук на тойота) и сега са платили, за да поизлъскат имиджа си (доколкото може да се говори за тойота и имидж)!

    Коментиран от #5, #6

  • 5 ВАГГГГГ

    8 0 Отговор

    До коментар #4 от "Japan shit":

    Доста плосък коментар, лишен от умисъл. Не говорим за продажби, а за най - малко обезценената кола. Но такива болни фенове на 3те немски концерна, колкото и да им обясняваш, те си знаят тяхното. Със здраве и лек ден на всички :)
  • 6 stenly

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Japan shit":

    Приятелю, нищо лично но с тази посока на мислене(ако изобщо има нещо такова) ЩЕ ПРОДЪЛЖАВАШ ДА СИ СЕ ЧУДИШ.

    Коментиран от #7

  • 7 Japan shit

    3 6 Отговор

    До коментар #6 от "stenly":

    Кво да се чудя - за всички е ясно, че тойота са кенефи и са си платили на поредните продажни янки за измислената им класацийка.

    Коментиран от #15

  • 8 Wow

    5 2 Отговор
    Нормално е да се обезценяват най-малко, като това са най-продаваните им модели и в 100-ци пъти повече продадени бройки и това са масови коли в САЩ. в САЩ да караш Европейска кола си е признак на висок стандарт, така че нищо странно няма в това, но питайте някой американец ако има достатъчно пари каква кола би си купил, дали щеше да избере Тойота пред Ауди/БМВ/Мерцедес, малко се съмнявам! Ако продажбите бяха обратно статистиката щеше да противоположна...Айде сега може да ми цъкате минуси!
  • 9 Златко Тролчев

    0 5 Отговор
    kakto vinag benz sa na varha evala na caria na patia
  • 10 некойси

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Марто":

    Е какво като няма европейци?
    Япония да не е по-близо от Европа?
  • 11 ДДД

    4 2 Отговор
    Който е ходил в Америка знае, че немските коли се считат за лукс там. Масово се карат японски, защото са много по-достъпни, а не защото са по-добри, освен ценово, пред немските, така че стига глупости.
    Аз също карам японска - Патфайндър последен модел, но ако имах повече пари винаги бих избрал немска джипка, защото качеството им е неоспоримо, освен това се обезценяват в пъти по-бавно.

    Коментиран от #28

  • 12 любител

    5 0 Отговор
    Класацията си е за САЩ, но което си е вярно си е вярно.
    Просто японските автомобили са в пъти по подходящи и издържливи за Американският пазар. Много голяма част от моделите който се продават там ги няма тук.
  • 13 ярослав станчев

    2 4 Отговор
    Ми то си пише,класацията е за коли до 60000 долара.Ако нямаше таван на цената щеше да е друго.Във всяка американска класация за луксозни седани от 10-15 коли между 8 и 10 са европейски,а между 6 и 8 са немски.Тук там някой Ягуар,Мазерати,Лексус или Кадилак."Простите" американци, ако имат пари знаят какво да вземат.И то няма да е японска,корейска или американска кола.
  • 14 до Japan shit

    6 1 Отговор
    Само че швабите не можаха да шитнат японците понеже и за 2014 Тойота е продала повече бройки от ФолксВаген. Хахаха, пак си изостанал.

    Коментиран от #17

  • 15 stenly

    5 0 Отговор

    До коментар #7 от "Japan shit":

    ОК, щом са кенефи аз бих предпочел един КЕНЕФ ЛЕКСЪС или КЕНЕФ СУБАРУ WRX STI...ама какво разбирам аз...дали да не си купя рено или Опел
  • 16 хъхъхъ

    6 2 Отговор
    Швабите никакви ги няма в тази класация, а имат толкова модели до $60000. Японското си е японско, и американците го знаят.
  • 17 ярослав станчев

    1 5 Отговор

    До коментар #14 от "до Japan shit":

    Да бе,продали са 90000 коли повече от ВАГ."Огромна" разлика.И двете фирми минават границата от 10 милиона продажби за една година.Само дето Тойота изчакаха ВАГ да си обяви продажбите и обявиха техните,една седмица по-късно.Що така???
  • 18 Rosen

    1 3 Отговор
    Е.ати нагласената простотия
  • 19 Shmeker

    2 6 Отговор
    По Европа най-малко се обезценява Ауди. Тук изобщо ги няма

    Коментиран от #27

  • 20 Педро

    4 0 Отговор
    Ейй хора... влезте в някой сайт за коли втора употреба. Така сега сравнете БМВ Х5, Ауди Q7 или Мерцедес ML от 2006 г. Намерете цените им на среднолитражните двигатели в момента и колко са стрували като нови. Ще намерите и с колко процента е паднала цената. Сега направете същото за Шевролет Каптива, Субаро Форестър, Хюндай Санта Фе, Тойота РАВ 4 от същата година. Ще видите че на последните "бараки" колко по-бавно им пада цената. Според мен това се дължи на многото продадени коли от ВАГ-групата, Мерцедес, БМВ и т.н., т.е. на скъпите коли. Колкото повече продадени нови коли, толкова повече коли втора употреба. А колкото повече ги има в автокъщите, толкова по-голяма конкуренция....

    Коментиран от #22

  • 21 Цени

    3 0 Отговор
    Пропускаш момента относно цените, че скъпите немски марки не държат цена защото им е много по-скъпа поддръжката отколкото на разни хюндай, тойота и.т.н., а както сам знаеш коли втора употреба се карат от хора с доста по ограничен бюджет за автомобил и респективно за поддръжката му!
  • 22 Цени

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Педро":

    Пропускаш момента относно цените, че скъпите немски марки не държат цена защото им е много по-скъпа поддръжката отколкото на разни хюндай, тойота и.т.н., а както сам знаеш коли втора употреба се карат от хора с доста по ограничен бюджет за автомобил и респективно за поддръжката му!
  • 23 bmw

    1 3 Отговор
    ми то само bmw-та и audi-та .... и по някой мерцедес за цвят :)
    и нито един гоУф - измама е тая класация
  • 24 един от многото

    2 4 Отговор
    очевидно и ти си поддържал хюндай и тойота преди много време...японските и корейските кенефи в последните години се взеха насериозно и поддръжката им е скъпичка. впечатленията са от първа ръка и то от лични и служебни автомобили.
  • 25 Име:

    4 1 Отговор
    Хората, които си мислите, че класацията е наглесена, си нямате никаква представа какво се кара в щатите...
  • 26 мнение

    4 1 Отговор
    Най голяма обезценка имат М серията на БМВ и аудитата.Самоо за 2-3 години губят в пъти от цената си.
  • 27 USA

    5 1 Отговор

    До коментар #19 от "Shmeker":

    Няма ги защото хората са практични,гледат кое е здраво и се поддържа лесно не като в България всеки цървул гледа да се прави на велик с немска кола.
  • 28 ха ха ха

    5 1 Отговор

    До коментар #11 от "ДДД":

    В голяма грешка си.Немските коли са с надути цени само заради името.Това е като Самсунг и Ай Фон.Самсунга е вече с осем ядрен процесор и в пъти по големи възможности за по малка цена.
    И немските премиум коли още на втората година си губят почти половината цена.
  • 29 Капитана

    2 4 Отговор
    Най бързо се обезценяват Френски,италиански и корейски автомобили.Ще ви дам само едно сравнение със Рено-Лагуна модел 2010-2011 г.в момента струва около-12000 лв.посочете ми коя немска кола която е в класа на Лагуната,струва толкова малко пари за 4-5 г.кола,че дори и Фолксваген Поло на 5г. струва повече от това Рено.При немските коли никога не можеш да се притесняваш,че няма да можеш да я продадеш,всеки се натиска на немското,казвам го това от опит защото доста коли са ми минали през ръцете и немските курници най бързо съм ги продавал,без значение от годините и състоянието.

    Коментиран от #31, #34

  • 30 xxx

    4 1 Отговор
    Кривите са ти сметките капитане. Защото обезценяването се мери в проценти а не в пари. Много ясно, че всяка една немска (премиум) марка ще струва повече от лагуната след 5 години използване (вероятно дори два пъти повече), но тя също така е струвала повече и при покупката, когато е била нова ;) Със сигурност след 5 години експлоатация, в пари, аудито ще струва повече от реното, но разликата в обезценяването сметнато в проценти няма да се различава кой знае колко, вероятно ще се върти около 15%, които практически изчезват във времето през което си карал аудито, заради по-скъпата му поддръжка спрямо реното. Като му теглиш чертата всичко излиза еднакво боклучаво...
  • 31 hfij

    1 1 Отговор

    До коментар #29 от "Капитана":

    докато ги има топ моделите като шмеки и 330и ще продаваш " немските курници " без проблем
  • 32 мимо

    3 0 Отговор
    Абе, започвам да се чудя какво се случва тук? Като се движа из България основно срещаните автомобили са на по 15-20 лазарника, ако някой си купи кола щом е "след 2000-та" - "ееее, нова кола си е". А като се зачете човек из коментарите по статиите на автомобилна тема представата, която добива от прочетеното е съвсем друга - българинът масово кара чисто нови коли, т'ва лексуси, т'ва мазератита разни субару-та с по още 5-6 букви след името (предполагам означаващи много ексклузивен и нов модел), МЛ-и, Х5-ци.....абе чудоооооо! АМа ако знаеш само на него колко "са му минали през ръцете...." не за друго бе, ама понеже като им мине гаранцията просто ги сменява-на 3-4 години......ееееех, родиноооооо!!!
  • 33 БамБам

    0 0 Отговор
    Това е в Америка много ми боли как са там цените.
  • 34 мнение

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Капитана":

    Kolega BMW 3 2012 година можеш да си намериш за 11 12 хиляди евро.като нова е струвала минимум 30 хиляди.
    За 2 години си загубил 19 хиляди евро.
    Нова Лагуна не струва толкова,така че БМВ загубило повече от стойността си.