Last news in Fakti

29 Януари, 2015 08:56, обновена 29 Януари, 2015 10:25 14 664 31

Toyota и BMW продължават сътрудничеството

  • toyota-
  • bmw-
  • ft1

През 2012 г. Toyota и BMW обявиха, че ще работят по съвместен спортен модел. Новини по темата не са се чували отдавна, но двете компании са потвърдили, че проектът, наречен FT1, вече е във фазата на прототип, който даже се появи на няколко важни събития. Средно голям спортен автомобил е само един от аспектите на широкото партньорство между немци и японци. То включва съвместна разработка на йон-литиеви батерии, споделяне на двигатели и много други. Спортен автомобил на базата на новото Z4 обаче винаги е бил основна част от споразумението между двете марки.

Проектът отдавна е приоритетна цел на Акио Тойода, главен изпълнителен директор на японския гигант и закостенял авто ентусиаст. Партньорството между двете компании ще продължи поне до края на 2020 година, когато вече трябва да има "драйвърско" Toyota-BMW по улиците. И двата производителя са ориентирани към моторните спортоне и са създали не една и две класики назад във времето. От страна на Toyota и тяхното TRD това са легенди като 2000GT, Celica, AE86 и Supra, която служи за основа на прототипа FT1. Спортната история на BMW пък помни модели като 328, 635 CSL, 635 CSI, 2002 turbo и всичките си творения на М подразделението.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ярослав станчев

    3 2 Отговор
    На хората им сече пипето.Разбрали са,че заедно могат повече и по-добре.Затова японци и германци се съюзяват и правят добри неща.А ние тука във форума ще се изтрепем кой по-добър,шваби или жълтури.А те си бачкат заедно и го боли шнура за нашите безсмислени драки.

    Коментиран от #2, #31

  • 2 hfij

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "ярослав станчев":

    ние пазар ли сме за тях , та да ги боли шнура :D

    Коментиран от #4

  • 3 бай пет

    0 1 Отговор
    И едните и другите крадът здраво,сега поне се обединиха официално

    Коментиран от #12

  • 4 onq s konq

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "hfij":

    Естествено че сме паэар...макар и вторичен:)Эащото ако не сме ние да им иэкупуваме старите коли эа да им се отвори място по пътищата,как ще проиэвеждат нови?
  • 5 bmw

    0 1 Отговор
    bmw rules !!! :)
    да живеят кенефите
  • 6 REALIST

    0 4 Отговор
    Mercedes-Benz - Renault - Nissan са мнооооооооооооооооооооооооого по-добър екип от BMVE - Troshyota
  • 7 VAG

    1 6 Отговор
    VAG nad si4kiiiiiii
  • 8 Име:

    2 1 Отговор
    Ще излезе добра кола...

    Коментиран от #9

  • 9 ярослав станчев

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "Име:":

    Много ясно,че ще излезе.Ама а обясни на 5,6 и7.Пак се почна с "мъдростите".

    Коментиран от #10

  • 10 Никой

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "ярослав станчев":

    Тука всички са или спамери или деца, които нямат кво да праят по цял ден..
  • 11 Julio

    1 1 Отговор
    И аз се присъединявам към мнението че това което ще се роди от партньорството ще е един адски любопитен и интересен автомобил. Вероятно ще има и пазарен успех но независимо от това ще чакам с интерес да видя какво ще излезне...
  • 12 бай шест

    0 2 Отговор

    До коментар #3 от "бай пет":

    "Разбирачо", от кои крадат, би ли ни просветлил, особено пък БМВ???
  • 13 Нема Бира

    0 0 Отговор
    FT1 изглежда доста зловещо
  • 14 асдфгг

    3 0 Отговор
    И двете са доказани марки, би трябвало да излезе нещо добро. :)
  • 15 йордан иванов

    2 0 Отговор
    Тойота са най-здравите автомобили, дано и БМВ да станат здрави..

    Коментиран от #16

  • 16 mediator37

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "йордан иванов":

    Да , бе, така е. Самите германци слагат тойота на първо място по надеждност, обаче не е имиджова марка.
    Ако искаш кола за езда си купуваш тойота. Обаче, ако имаш пари и си избираш кола за фукня, няма да си купиш тойота. Въпросът е, че в сегмента спорткари, според мен, фукнята надделява и ще е разумно по някакъв начин БМВ като имиджова марка да диктува продажбите.
  • 17 Стоян Стоянов

    0 0 Отговор
    Браво - това е добра новина.
  • 18 Трифонов

    1 3 Отговор
    "Самите германци слагат тойота на първо място по надеждност, обаче не е имиджова марка.
    Ако искаш кола за езда си купуваш тойота. Обаче, ако имаш пари и си избираш кола за фукня, няма да си купиш тойота. Въпросът е, че в сегмента спорткари, според мен, фукнята надделява и ще е разумно по някакъв начин БМВ като имиджова марка да диктува продажбите. "
    Е хайде сега да разтълкуваш що за идиотщина представлява изказването ти? Айде обясни ми, ако е вярно това, което си написал, че БМВ Е, а Тойота НЕ Е... имиджова марка, как, по дяволите, се е случило това? Как "трошливите", "некачествени" и "ненадеждни" БМВ-та, са се утвърдили на пазара като имиджови автомобили (да ми обясниш също така, за да видя дали ти е ясно, какво, по дяволите според теб означава "имиджов автомобил" и възможно ли е да е налице хем имидж на спортен, най-качествен, най-надежден, най-иновативен, най-производителен и т.н. по отношение продуктите на БМВ, хем в същото време това да не е така?) Както и обратното, ако горните качества са налице спрямо Тойота, как, по дяволите е станало така, че те НЕ СА утвърдили същия имидж по отношение на собствените си продукти... а, очевидно според теб, днес им е необходимо да "взаимстват имидж" от БМВ. Ако ще ми обясняваш, че имиджът на БМВ се дължи на добра реклама и маркетинг, хич не си прави труда. Защото рекламата и маркетинга са това, което са днес и имат такова значение за формирането на пазарните предпочитания, през последните 30 години. И ще ме извиняваш, ама въпросния "Биймър имидж", както е по-известен, не е формиран през последните 30 години. Виж, легендите за качествата на Тойота обаче, са формирани именно през последните 30 години в параметрите, в които са ни познати днес. Твърденията, че БМВ имат нужда от нещо друго, освен от ноу-хау за хибридни системи в това сътрудничество, са абсолютни глупости. Тойота в същото време имат нужда от много повече... и се надяват да вземат много повече от БМВ, отколкото да им дадат - двигатели (бензинови и дизелови (нали не сте забравили, че на хибридната система й е нужен и ДВГ с вътрешно горене... И че той също трябва да е колкото се може по-добър и ефективен... Най-новият кросовър на Лексъс с двулитров, турбодвигател, е ДВГ на БМВ N28. Същият ще се слага и на още модели на Лексъс. Дизеловите ДВГ на БМВ, които също в момента са едни от най-добрите на пазара, също им трябват, защото и такъв добър Тойота така и не направиха); ноу-хау в областта на конструирането на шасита, окачвания, настройки т.н.; ноу-хау в областта т.нар. "fun to drive усещане", което Тойота не притежават, никога не са притежавали и очевидно са осъзнали, че без да бъдат научени от някой, чийто коли го притежават, никога няма да го постигнат. И в резултат от всичко това, което биха получили от БМВ, както и в резултат от бруталното рекламиране на факта, че са в сътрудничество с БМВ, от Тойота се надяват, че сред обществото автомобилите им ще станат известни с нещо повече от това, че са едни евтини боклуци, които обаче, когато са нови, почти не се развалят и поддръжката им е евтина и рентабилна. Но най-вече се надяват да дръпнат продажбите на Лексъс, защото през последните години, те драматично изостанаха в сравнение с тези на БМВ и Мерцедес в премиум класа почти на всички пазари. Така че да не си говорим глупости, БМВ са имиджов бранд, премиум производител, по точно определени причини и повечето от тях са от изцяло техническо естество!

    Коментиран от #20, #23, #26, #29

  • 19 Транд

    3 1 Отговор
    До 18

    Съгласен съм с доста от нещата, които си написал, но пропускаш едно важно нещо и това е ненадеждността на БМВ. Наред с някои прекрасни двигатели имат и доста такива, които не излизат от сервиза. Защо има всякакви сервизи за БМВ, а за Тойота са кът, въпреки, че има доста коли по улиците. Имидж не означава само да показваш лукс. Имиджа на Тойота се гради на надеждността, имиджа на БМВ не е точно там.

    Коментиран от #24

  • 20 mediator37

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Трифонов":

    Като казвам, че БМВ са имиджов автомобил, нямам пред вид , че е само гол имидж и реклама без покритие. Самият аз карам Х3 3,0d и единственото нещо за което съжалявах, като го купих, е че не съм го направил години по-рано. Какво съм чакал не знам. Все пак, благодаря, че ми обясни неща, които знам от първо лице.
    Не е темата да хваля БМВ и да обиждам Тойота, най-малкото защото Тойота са на първо място по продажби в света.
  • 21 гого

    1 1 Отговор
    ...да де ама, Тойота в цял свят я купуват само колхозници и шмиргели щото била с евтина подръжка, що нито един артист или певец или компютърен специалист или милиардер или някой си шейх, не си купи японска кола, ами карат италиански, англиийски и немски автомобили???????????????!!!!!!!!?
    Виж в нета, колите на богатите!

    Коментиран от #28

  • 22 леле

    0 0 Отговор
    ...... и за какво ти трябва да приказваш простотии?
  • 23

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Трифонов":

    Пич можеше просто да напишеш само БМВ, долу ТОЙОТА, кви са тия романи.
  • 24

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Транд":

  • 25 Пазар инвестиции печалба

    0 0 Отговор
    Целта е ТОЙОТА да стъпи на еврогейския пазар.Пък тук разни лапета ми говорят за тоягата бмв- смешно!
  • 26 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Трифонов":

    Защо изобщо си играеш да обясняваш?Те "дойче" и "джапан" сектантите четат максимум 5-6 реда.И ако в тях не е написано "benz e nomer edno caria na patia,evala" или "4istata su6i energia na gt-r pak ma4ka nemski kaski" директно пляскат -. Понеже мозъчните клетки в тиквите им,от много каране на АМГ,ГТР,Р8,М5,6,7,8,.... и ЛФА са се превърнали в мускулни влакна.
    Макар,че на мен ми беше интересно написаното,не се хаби,човек.

    Коментиран от #30

  • 27 Ивайло Николов

    1 0 Отговор
    Г-н Трифонов специално за дизелите на БМВ не забравяйте че след 2000 година ако не се лъжа те започнаха да ги правят съвместно с ПСА.А що се отнася до съвместната работа м/у двата концерна я приветствам от все сърце.Абсолютно винаги е по добре да се работи с японците отколкото преди години бруталната грешка на Мерцедес например да се кооперира с Крайслер и да създадат урудливото утроче Даймлер-Крайслер.
  • 28 Ивайло Николов

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "гого":

    Леонардо Ди Каприо имаше преди години Тойота Приус
  • 29

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Трифонов":

    Tойота били известни в обществото като евтини боклуци, по голяма тъпня не бях чел скоро.
  • 30 някой

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "ярослав станчев":

    Не харесвам немските автомобили след 1995 година, особено сегашните, но трябва да призная, че коментара е абсолютно верен и смислен. Съгласен съм абсолютно, аман от коне с капаци, лаещи един и същи заучен рефрен, без да се влага грам мозък. Примери в нашата държава - само 99%
  • 31 някой

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "ярослав станчев":

    И ето това, пак, е коментар. А не малоумни фанатизирани глупости, които разбира се, нямат нищо общо с фактите, по нашите ширини особено характерни за феновете на една трибуквена марка автомобили (което казвам не като сектант от другата страна, а обективно)