През 2012 г. Toyota и BMW обявиха, че ще работят по съвместен спортен модел. Новини по темата не са се чували отдавна, но двете компании са потвърдили, че проектът, наречен FT1, вече е във фазата на прототип, който даже се появи на няколко важни събития. Средно голям спортен автомобил е само един от аспектите на широкото партньорство между немци и японци. То включва съвместна разработка на йон-литиеви батерии, споделяне на двигатели и много други. Спортен автомобил на базата на новото Z4 обаче винаги е бил основна част от споразумението между двете марки.
Проектът отдавна е приоритетна цел на Акио Тойода, главен изпълнителен директор на японския гигант и закостенял авто ентусиаст. Партньорството между двете компании ще продължи поне до края на 2020 година, когато вече трябва да има "драйвърско" Toyota-BMW по улиците. И двата производителя са ориентирани към моторните спортоне и са създали не една и две класики назад във времето. От страна на Toyota и тяхното TRD това са легенди като 2000GT, Celica, AE86 и Supra, която служи за основа на прототипа FT1. Спортната история на BMW пък помни модели като 328, 635 CSL, 635 CSI, 2002 turbo и всичките си творения на М подразделението.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ярослав станчев
Коментиран от #2, #31
10:44 29.01.2015
2 hfij
До коментар #1 от "ярослав станчев":
ние пазар ли сме за тях , та да ги боли шнура :DКоментиран от #4
11:11 29.01.2015
3 бай пет
Коментиран от #12
11:47 29.01.2015
4 onq s konq
До коментар #2 от "hfij":
Естествено че сме паэар...макар и вторичен:)Эащото ако не сме ние да им иэкупуваме старите коли эа да им се отвори място по пътищата,как ще проиэвеждат нови?11:54 29.01.2015
5 bmw
да живеят кенефите
13:12 29.01.2015
6 REALIST
13:15 29.01.2015
7 VAG
13:18 29.01.2015
8 Име:
Коментиран от #9
13:22 29.01.2015
9 ярослав станчев
До коментар #8 от "Име:":
Много ясно,че ще излезе.Ама а обясни на 5,6 и7.Пак се почна с "мъдростите".Коментиран от #10
13:52 29.01.2015
10 Никой
До коментар #9 от "ярослав станчев":
Тука всички са или спамери или деца, които нямат кво да праят по цял ден..14:08 29.01.2015
11 Julio
14:13 29.01.2015
12 бай шест
До коментар #3 от "бай пет":
"Разбирачо", от кои крадат, би ли ни просветлил, особено пък БМВ???15:28 29.01.2015
13 Нема Бира
19:18 29.01.2015
14 асдфгг
20:58 29.01.2015
15 йордан иванов
Коментиран от #16
22:05 29.01.2015
16 mediator37
До коментар #15 от "йордан иванов":
Да , бе, така е. Самите германци слагат тойота на първо място по надеждност, обаче не е имиджова марка.Ако искаш кола за езда си купуваш тойота. Обаче, ако имаш пари и си избираш кола за фукня, няма да си купиш тойота. Въпросът е, че в сегмента спорткари, според мен, фукнята надделява и ще е разумно по някакъв начин БМВ като имиджова марка да диктува продажбите.
06:10 30.01.2015
17 Стоян Стоянов
08:54 30.01.2015
18 Трифонов
Ако искаш кола за езда си купуваш тойота. Обаче, ако имаш пари и си избираш кола за фукня, няма да си купиш тойота. Въпросът е, че в сегмента спорткари, според мен, фукнята надделява и ще е разумно по някакъв начин БМВ като имиджова марка да диктува продажбите. "
Е хайде сега да разтълкуваш що за идиотщина представлява изказването ти? Айде обясни ми, ако е вярно това, което си написал, че БМВ Е, а Тойота НЕ Е... имиджова марка, как, по дяволите, се е случило това? Как "трошливите", "некачествени" и "ненадеждни" БМВ-та, са се утвърдили на пазара като имиджови автомобили (да ми обясниш също така, за да видя дали ти е ясно, какво, по дяволите според теб означава "имиджов автомобил" и възможно ли е да е налице хем имидж на спортен, най-качествен, най-надежден, най-иновативен, най-производителен и т.н. по отношение продуктите на БМВ, хем в същото време това да не е така?) Както и обратното, ако горните качества са налице спрямо Тойота, как, по дяволите е станало така, че те НЕ СА утвърдили същия имидж по отношение на собствените си продукти... а, очевидно според теб, днес им е необходимо да "взаимстват имидж" от БМВ. Ако ще ми обясняваш, че имиджът на БМВ се дължи на добра реклама и маркетинг, хич не си прави труда. Защото рекламата и маркетинга са това, което са днес и имат такова значение за формирането на пазарните предпочитания, през последните 30 години. И ще ме извиняваш, ама въпросния "Биймър имидж", както е по-известен, не е формиран през последните 30 години. Виж, легендите за качествата на Тойота обаче, са формирани именно през последните 30 години в параметрите, в които са ни познати днес. Твърденията, че БМВ имат нужда от нещо друго, освен от ноу-хау за хибридни системи в това сътрудничество, са абсолютни глупости. Тойота в същото време имат нужда от много повече... и се надяват да вземат много повече от БМВ, отколкото да им дадат - двигатели (бензинови и дизелови (нали не сте забравили, че на хибридната система й е нужен и ДВГ с вътрешно горене... И че той също трябва да е колкото се може по-добър и ефективен... Най-новият кросовър на Лексъс с двулитров, турбодвигател, е ДВГ на БМВ N28. Същият ще се слага и на още модели на Лексъс. Дизеловите ДВГ на БМВ, които също в момента са едни от най-добрите на пазара, също им трябват, защото и такъв добър Тойота така и не направиха); ноу-хау в областта на конструирането на шасита, окачвания, настройки т.н.; ноу-хау в областта т.нар. "fun to drive усещане", което Тойота не притежават, никога не са притежавали и очевидно са осъзнали, че без да бъдат научени от някой, чийто коли го притежават, никога няма да го постигнат. И в резултат от всичко това, което биха получили от БМВ, както и в резултат от бруталното рекламиране на факта, че са в сътрудничество с БМВ, от Тойота се надяват, че сред обществото автомобилите им ще станат известни с нещо повече от това, че са едни евтини боклуци, които обаче, когато са нови, почти не се развалят и поддръжката им е евтина и рентабилна. Но най-вече се надяват да дръпнат продажбите на Лексъс, защото през последните години, те драматично изостанаха в сравнение с тези на БМВ и Мерцедес в премиум класа почти на всички пазари. Така че да не си говорим глупости, БМВ са имиджов бранд, премиум производител, по точно определени причини и повечето от тях са от изцяло техническо естество!
Коментиран от #20, #23, #26, #29
10:01 30.01.2015
19 Транд
Съгласен съм с доста от нещата, които си написал, но пропускаш едно важно нещо и това е ненадеждността на БМВ. Наред с някои прекрасни двигатели имат и доста такива, които не излизат от сервиза. Защо има всякакви сервизи за БМВ, а за Тойота са кът, въпреки, че има доста коли по улиците. Имидж не означава само да показваш лукс. Имиджа на Тойота се гради на надеждността, имиджа на БМВ не е точно там.
Коментиран от #24
10:33 30.01.2015
20 mediator37
До коментар #18 от "Трифонов":
Като казвам, че БМВ са имиджов автомобил, нямам пред вид , че е само гол имидж и реклама без покритие. Самият аз карам Х3 3,0d и единственото нещо за което съжалявах, като го купих, е че не съм го направил години по-рано. Какво съм чакал не знам. Все пак, благодаря, че ми обясни неща, които знам от първо лице.Не е темата да хваля БМВ и да обиждам Тойота, най-малкото защото Тойота са на първо място по продажби в света.
10:33 30.01.2015
21 гого
Виж в нета, колите на богатите!
Коментиран от #28
14:45 30.01.2015
22 леле
16:40 30.01.2015
23
До коментар #18 от "Трифонов":
Пич можеше просто да напишеш само БМВ, долу ТОЙОТА, кви са тия романи.17:01 30.01.2015
24
До коментар #19 от "Транд":
17:12 30.01.2015
25 Пазар инвестиции печалба
18:33 30.01.2015
26 ярослав станчев
До коментар #18 от "Трифонов":
Защо изобщо си играеш да обясняваш?Те "дойче" и "джапан" сектантите четат максимум 5-6 реда.И ако в тях не е написано "benz e nomer edno caria na patia,evala" или "4istata su6i energia na gt-r pak ma4ka nemski kaski" директно пляскат -. Понеже мозъчните клетки в тиквите им,от много каране на АМГ,ГТР,Р8,М5,6,7,8,.... и ЛФА са се превърнали в мускулни влакна.Макар,че на мен ми беше интересно написаното,не се хаби,човек.
Коментиран от #30
18:41 30.01.2015
27 Ивайло Николов
22:49 30.01.2015
28 Ивайло Николов
До коментар #21 от "гого":
Леонардо Ди Каприо имаше преди години Тойота Приус22:53 30.01.2015
29
До коментар #18 от "Трифонов":
Tойота били известни в обществото като евтини боклуци, по голяма тъпня не бях чел скоро.00:45 31.01.2015
30 някой
До коментар #26 от "ярослав станчев":
Не харесвам немските автомобили след 1995 година, особено сегашните, но трябва да призная, че коментара е абсолютно верен и смислен. Съгласен съм абсолютно, аман от коне с капаци, лаещи един и същи заучен рефрен, без да се влага грам мозък. Примери в нашата държава - само 99%05:51 31.01.2015
31 някой
До коментар #1 от "ярослав станчев":
И ето това, пак, е коментар. А не малоумни фанатизирани глупости, които разбира се, нямат нищо общо с фактите, по нашите ширини особено характерни за феновете на една трибуквена марка автомобили (което казвам не като сектант от другата страна, а обективно)05:54 31.01.2015