Last news in Fakti

4 Март, 2015 07:45 22 331 47

G500 4×4²: Всъдеходът на всички всъдеходи

  • mercedes-benz-
  • g-klasse-
  • g500 4×4²

Женева, Швейцария. Наш екип от мястото на събитието

От Mercedes-Benz разсекретиха преди дни новото си попълнение към арсенала на култовата G-Klasse, но в Женева го демонстрират за първи път на живо. Трябва да признаем, че "чудовището" 4×4² е трудно за описване. Нито от това, което пишем, нито от снимките човек може да добие представа за какво иде реч.

На първо четене това е по-висока G-Klasse или пък четириколесна версия на Mercedes G-klasse 6х6. Всъщност обаче 4×4² е един ненормално голям автомобил, който разполага с клиренс от 450 мм срещу 220 мм при обикновената G-Klasse, а качването и слизането от него е трудно за голяма част от хората с нормален ръст.

Въпреки всичко това обаче специалистите на салона определят най-новото попълнение на произвежданата се от 1972 година G-Klasse като всъдехода на всички всъдеходи. Дали е така ще покажат предстоящите тестове на машината, но външният вид определено подсказва, че твърденията не са безпочвени.

Както вече е известно, чудовищната G-Klasse разполага с битурбомотор с обем 4.0 литра и мощност 422 коня. Двигателят е сходен с този на Mercedes-AMG GT, но е дефорсиран от 462 на 422 коня. Агрегатът работи съвместно със седемстепенна автоматична скоростна кутия.

Впечатляващи са и данните за ъгъл на изкачване и спускане, които са 52 и 54 градуса срещу 36 и 27 за стандартната версия на модела с пет врати. Системата за двойно предаване има три блокируеми диференциала, а благодарение на високия клиренс колата може да "гази" във водни препятствия с дълбочина от един метър. 

Технически характеристики за съществуващите генерации на G-klasse , вижте ТУК

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 mediator37

    3 2 Отговор
    Щом няма лебедка отпред , за какъв оффроуд става дума? Кога Мерцедес са печелили престижни , ама истински оффроуд състезания по джунглите и по планините? Май никога.

    Коментиран от #2, #11

  • 2 Умрелак

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "mediator37":

    Карай си умрелака на бмв и трай там!!!!

    Коментиран от #7

  • 3 МЕРТЕКА

    3 1 Отговор
    тоя кашон гаранция никои нема да го кара които пише тук па и да го вкара у КЪРУ
  • 4 Ицо

    5 3 Отговор
    Жалко,че спират УАЗката от производство,сега трябва да дам 10 пъти повече пари за тоя кош,който е същия на вид

    Коментиран от #8

  • 5 Киро

    2 4 Отговор
    Отврат
  • 6 хардлес

    1 1 Отговор
    Сърце няма да ми даде да го вкарам в калта.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Владислав Димитров

    3 2 Отговор

    До коментар #4 от "Ицо":

    10 е малко, ще трябва 20, а може би и 30 пъти по скъпо да дадеш за тоя така наречен кош, естествено, че нито ти нито аз няма да дадем такива пари понеже ги нямаме. Но има хора които могат да си го позволят без даже и да се замислят, точно за такива хора и е предназначен дадения джип. После правим една проста сметка - за да изкарат руснаците същите пари които ще спечелят немците от един произведен джип, те трябва да произведат примерно 20 ! Е, къде е Ямбол, а къде Стамбул ? Та затова и ще ги спират УАЗ-ките....
  • 9 Gogo

    4 1 Отговор
    Много бе много пари наляти в едно корито. Мислят си че ще започнат да изкачват и обратни наклони.
  • 10 Shmeker

    1 2 Отговор
    Аз я харесвам, само пак ще ги зачепкам, че нямат дизел
  • 11 Умрелак

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "mediator37":

    До Mediator37 - човече, дребно човече, не може да си собственик на онова недоразумение бмв х3 и да коментираш истински джипове, многократно по-добри във всяко едно отношение от твоят кош, засрами се малко и си кацни на земята - няма как с джипче втора употреба да даваш мнение за шедьоври като този безсмъртен БЕНЦ!!!

    Коментиран от #15

  • 12 Десислава Димитрова

    5 3 Отговор
    най-сериозния джип.
  • 13 emo

    1 4 Отговор
    po dobre edin nov uaz patriot,mnogo po evtin i var6i po4ti sa6tata rabota,ne si go vkaral nqkade ne e izlqzal
  • 14 незнайко

    3 1 Отговор
    С пари или с много пари всеки може да произведе джип подобен на този. Къде е смисъла. Единственно предназначение да ходи по пресечени терени. За там не трябват много пари.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 ждяш

    1 0 Отговор
    хайде всички "БАТКИ " на пазар :))))))

    Коментиран от #18

  • 17 МSux

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "mediator37":

    Кажи верно, че караш Х3 и говориш лошо за Г клас, моля ти се ходи на доктор и си вземи хапчета, защото е явно, че не си добре. Да сравняваш царя на джиповете с оново грозно/женско/пластмасово/смърдящо на евтин боклук х3.
  • 18 MSux

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "ждяш":

    Тия батки със сигурност са доста по-успешни в живота от тебе, за да дават по 400хил за кола. Колите са им коли, жените са им жени, а ти си карай евтиния боклук и им се смей скришом, защото, ако те видят ще ти е за последно.
    За протокола не съм "батка" просто е глупаво на човек който кара Г класа да му се казва "батка", все едно всеки който кара Фиат,Опел, Vw да му викат беден идиот който не е постигнал нищо в живота и най-добре да освободи присъствието си от земята - същото е ;)
  • 19 Не знам

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "mediator37":

    Не знам, а и не ме интересува мнението ти за този Мерцедес, но едно нещо е факт - много по-добър е във всяко едно отношение от твоето дизелово бмв с около 200 "коня", така че според мен трябва малко "по-полека" да се изцепваш по адрес на неща, които никога няма да притежаваш, а само злобничко отстрани ще цъкаш и плюеш, типично по български.........

    Коментиран от #20

  • 20 mediator37

    2 3 Отговор

    До коментар #19 от "Не знам":

    Опитите на Мерцедес да произведе трактор най-после ще се увенчаят с успех. Учудва липсата на теглич и хидравлика за прикачния инвентар, при което положение трудно ще тегли редосеялка или брана. Всички тези незнания фирмата ще компенсира с едно бъдещо съвместно предприятие с Ламборджини или Форд- те отдавна произвеждат трактори и знаят как. Освен че на трактор и на това от снимката, мъж трудно се качва, не знам жена му как ще се качи. Децата ще си ги подхвърлят, ясно !
    А иначе , специално този паркетен дръндолет не съм го коментирал. Въпросът е защо не са печелили, което и да е престижно оффроуд - състезание.... викаш, няма да е поради липса на лебедка...

    Коментиран от #21, #28

  • 21 Цитат

    1 2 Отговор

    До коментар #20 от "mediator37":

    Тия батки със сигурност са доста по-успешни в живота от тебе, за да дават по 400хил за кола. Колите са им коли, жените са им жени, а ти си карай евтиния боклук и им се смей скришом, защото, ако те видят ще ти е за последно.
  • 22 Оня с Коня дет въри и стъпва

    2 1 Отговор
    Чета мнения на много 'разбирачи'. Всеки автомобил си има предимства и недостатъци... Да сравняваме нещо с нещо друго в случая е като да сравним три круши с шише лимонада... Не разбирам какъв е смисъла да се обижда някого или нечия кола.. освен избиване на комплекси?!?
  • 23 БУМЕР КАМОР

    1 3 Отговор
    ia nemskata uazka. evala za caria na patia
  • 24 бончук

    2 6 Отговор
    Ами честно казано на нищо не прилича тая мърша,не бих си купил дори и да струва 5000лв.Какво толкова се захласвате по тия тикви не знам.
  • 25 Байконур

    2 1 Отговор
    с този клиренс е заприличал на американски джип
  • 26 Георги

    2 1 Отговор
    Това е всъдеход само за мъже с дебел портфейл.Страшна машина Браво
  • 27 Mercedes-Benz

    1 0 Отговор
    Само за справка на автора на статията да кажа, че G-класата се произвежда от 1979-та, а не от 1972-ра.
  • 28 Максимилиан Мандов

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "mediator37":

    G-CLASS ПЕЧЕЛИЛ Е ДАКАР, НЕ ЗНАМ ЗА ВАШИТЕ ВИЖДАНИЯ ДАЛИ ТОВА Е ДОСТАТЪЧНО ПРЕСТИЖНО.

    Коментиран от #29

  • 29 mediator37

    1 3 Отговор

    До коментар #28 от "Максимилиан Мандов":

    Да обобщим.
    За 35 години "всъдеходът на всъдеходите" , "легендарната Ж-класа" е печелила рали Париж- Дакар САМО ВЕДНЪЖ далечната 1983г.
    За този период с по четири -пет титли са скромните Рено, Ситруен, Пежо. За Мицубиши Паджеро няма да говорим колко пъти, за Фолксваген също няма да говорим колко пъти- Ама те не са легендарни, понеже....
    Но нямам пред вид това рали. Поинтересувай се, влез, има форуми. Говоря за изпитания в джунгли, с лимити на гориво, екипажите сами, без екипи, без сервизи. Става дума за истински оффроуд. Никаква я няма "легендарната" Ж група, не само на Париж- Дакар.

    Коментиран от #44

  • 30 тошибиян

    1 3 Отговор
    кефи ме озаде кекавото ролбар4е хах с голи ръце ше го изкривя...това не става за истински офроуд нека си говорим реално за извън пътя да ливади по пясък и на плажа ок но до там
    за офроуд има къде по потготвени машини и не с карбонови калници и салон верса4и..това си е 4исто и просто пари хвърлени на вятъра това струва то4но толко колкото картините дето се продават за 10-20 и нагоре милиони

    Коментиран от #34

  • 31 роман ценов

    3 0 Отговор
    зериозен джип за мъже

    Коментиран от #40

  • 32 Хрисофор Карамфилов

    0 0 Отговор
    Не ,че съм нещо против G-класата,джипът е върхът,но високата му цена и вероятно и поддръжка го правят практически не-приложим за 99% от любителите на OF-ROUDA и ловците,горските идр. такива,след 20-25г. като му падне цената и мине през няколко ръце тогава вече става.Така както е новичък,след един сезон в гората ,да му падне боята,да му се подбият джантите ,да му се начупят брони и огледала, с една педя кал и аромат на повърнали кучета и нерези ,едва ли би му взел и една десета след първата година.
  • 33 Хрисофор Карамфилов

    0 0 Отговор
    Не ,че съм нещо против G-класата,джипът е върхът,но високата му цена и вероятно и поддръжка го правят практически не-приложим за 99% от любителите на OF-ROUDA и ловците,горските идр. такива,след 20-25г. като му падне цената и мине през няколко ръце тогава вече става.Така както е новичък,след един сезон в гората ,да му падне боята,да му се подбият джантите ,да му се начупят брони и огледала, с една педя кал и аромат на повърнали кучета и нерези ,едва ли би му взел и една десета след първата година.
  • 34 Максимилиан Мандов

    3 0 Отговор

    До коментар #30 от "тошибиян":

    В настоящето десетилетие едва ли има друг автомобил, който да предоставя транспорт в екстремни експедиции както G класата. Един забележителен пример за абсолютната надеждност се случва в началото на 2006 година, когато добре известния продуцент и режисьор Thomas Junker става първият чужденец достигнал най-студения регион на света в Сибир с автомобил през зимата. Това става със стандартен Mercedes-Benz G 500. Щутгартският офроудър превозва неговия телевизионен екип на повече от 18 900 километра бе проблеми при температура до -53 градуса по Целзий. Причината за това пътуване е 5 серийната телевизионна продукция "Beyond the warmth". Сериите са документални и описват ежедневието на хората в екстремните условия на Руската зима и показват борбата им срещу студа. Пътуването започва от Санкт Петербург на 27 декември 2005 година и завършва във Владивосток – Източен Сибир на 6 март 2006 година. Заедно с други дестинации, G 500 води екипа до Якутск, където нормалната разлика между зима и лято е 100 градуса ( не се уточнява Целзий или Фаренхайм). Junker дори стига до селото Оймякон, където е постоянната най-ниска температура на Земята и където веднъж е измерена -71.2 градуса по Целзий. Никога преди чужденец не е този ледено студен район с автомобил по средата на зимата в Сибир. За седмици живакът не се вдига на повече от минус 42 градуса по Целзий през деня, а през нощта пада до минус 53.5.G модела записва и още успехи с участието на Clay Regazzoni.
    Убедителни победи

    Коментиран от #35, #36

  • 35 Десислава Димитрова

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Максимилиан Мандов":

    излишно се хабиш пич.тук уаза е номер едно,другото е боза или е скъпо или е кекаво.г класата е за хора дето си нямат нива или запоржка.ще ти докарат от три кладенеца вода за да ти се докаже нагледно ,че уаза е по-голям нищо че струва колкото едната гума на г то и никой вече не е склонен да плати дори и тази цена за него :)!
    иначе съм на твоето мнение ,от стандартните джипове няма кола да се мери със силното г.правихме проба преди 3 години вранглери,бмв та кю та ,витарки ,паджеро...поне дасетина джипа и г то .без аналог.минава там дето другите нямат шанс.има си обективни причини за това. окачване ,силен двигател, конструкция, междуосие...не случайно струва тези пари и е пълно с мераклии да ги дават!
  • 36 Хрисофор Карамфилов

    0 1 Отговор

    До коментар #34 от "Максимилиан Мандов":

    Можеше да допълниш,че след G-то се движиха и две „Буханки„ на УАЗ с които си носеха оборудването,тогава обясняваха ,че Уазките са допълнително оборудвани с изолация и печка, за Сибир,поне аз такъв филм съм гледал.

    Коментиран от #38

  • 37 Кобрата

    1 0 Отговор
    Това вече няма равен. За зимата е перфектен, ще върви без вериги, като котка ще дърпа в снега
  • 38 Десислава Димитрова

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Хрисофор Карамфилов":

    онази вечер гледах подобен филм с мика хакинен като шофьор на един джип или тоиота или паджеро.отидоха през зимата на най-студеното място в русия ,а зад тях караха новички уазки 5-6 броя.екипа спираше постоянно щото уазките се разпадаха,но ги сглобяваха на място и се продължаваше .филма бе по нешенъл джеографик от преди два дни .гледаи го и него.

    Коментиран от #39

  • 39 Хрисофор Карамфилов

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Десислава Димитрова":

    Ако дадеш повече „инфо„ мога да го намеря и и да го гледам,аз още не съм виждал „разпадащи„се УАЗ-ки нито по документалните филми нито около мен на лов,въпреки,че повечето са на повече от 30г,и за тези години какво ли не им е минало под гумите.За G-то не съм казал нищо лошо,да направиш такава кола е изкуство и и е повече за гледане и радост за окото отколкото да я трошиш по чукарите.Когато имаш красив и расов състезателен кон,не го впрягаш да оре,впрягаш катъра. Това че джипът е отишъл до далечният север,добре,а какво да се каже тогава за руската техника там,за нея това е ежедневие.Виж този филм в тубата „Discovery.Добраться вопреки Трасса Кольiма ,и ще видиш как се живее какви пари получават как си помагат и как им върви техниката.

    Коментиран от #43

  • 40 джи джи праднята

    0 2 Отговор

    До коментар #31 от "роман ценов":

    повечето такива СУФчета ги карат жени по моловете и ромаНЕ оправи си правописа,че ти си позор за държавата както и другите неграмотници.
  • 41 роман ценов

    1 0 Отговор
    джи джи ти си неблагодарник за този коментар дано ти пишат 1000000000000000000 минуса не опетнявай репотацията на джи класата
  • 42 роман ценов

    1 0 Отговор
    джи джи ти си толкова образован колкото иметоти джич-пръднята
  • 43 Десислава Димитрова

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Хрисофор Карамфилов":

    потърси го в нешенъл географик.имаше две ситуации ,когато се оплакаха от уазките .веднъж че се разпаданаха и веднъж че шофьорите им надцениха възможностите и закъсаха!искам да кажа че филма не бе антируски напротив ,въпреки че не разбираха добре руската расипия водещите се държаха към местните с подобаващо уважение!
    наистина г то е скъпо удоволствие ,но немеца не се е изложил.проходимо, здраво и надеждно.повози се и на такова с малък мотор ,пак няма да съжаляваш.
  • 44 Night Rider

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "mediator37":

    Гелендвагена няма нужда да се доказва в Дакар, той е избиран за военна техника в много държави по света, дори Хъмвито не е толкова добро колкото Джи-класата, Папата да не би да се возеше в Паджеро или Ленд Круизър? Возеше се в гелендията ;) Кога да очакваме победителите от Дакар - мини, пежо и т.н. други "доказали" се офроудъри да ги поръчат за армиите по света?
  • 45 Гост

    0 0 Отговор
    Toaletna ..
  • 46 яки

    0 0 Отговор
    Бех у Либия,по тошово време,у пустинята над 50 градуса,само,,ТОЙОТИ,,имаше.,,G,,ерманци немаше..
  • 47 гост

    0 0 Отговор
    как да има г класи кат нямат пари .