Специален режим за дрифтиране ще изкушава собствениците на новия Ford Focus RS, представен на салона в Женева. Според производителя подобна функция се появява за пръв път в сериен автомобил.
Водачът на анаболния Focus ще може да избира между четири режима на управляващата електроника - Normal, Sport, Track и Drift. Всеки от тях променя настройките на системите за двойно предаване и стабилизация, твърдостта на амортисьорите, усилието за въртене на волана, отзивчивостта на педала на газта и звука на ауспуха.
При включване на функцията Drift се задействат специални настройки за разпределение на въртящия момент, които помагат на шофьора да удържа колата в контролирано поднасяне в зависимост от конкретните пътни условия. Засега от Ford не разкриват повече подробности за режима.
Освен с бутон за "пързаляне", новият Focus RS разполага със система за бърз старт от място (Launch Control). Според представители на производителя хечбекът ще предлага "уникални възможности за дрифт" и "най-висока скорост в завой в класа".
Автомобилът има нестандартно задвижване на четирите колела. Задният мост няма диференциал, а ъглов редуктор и две многодискови муфи с електронно управление, които отговарят за разпределението на тягата между двата моста и всяко от задните колела. Електрониката контролира пътните условия по 100 пъти в секунда. Тя може да предава до 70% от въртящия момент на задната ос и до 100% - на всяко от колелата.
Под предния капак на Focus RS е монтиран 2.3-литров четирицилиндров турбомотор EcoBoost с мощност 320 к.с., който работи съвместно с шестстепенна механична трансмисия. Динамичните характеристики на модела все още не са известни. Производството започва в края на годината, а първите екземпляри ще бъдат доставени на собствениците им следващата пролет.
Вижте технически характеристики и разход на гориво за всички модели на Ford ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Румен Янев
09:37 05.03.2015
2 Горан
Освен това такава функция има още от Е90 М3, което май е на има няма 7 - 8 годинки вече.
Но пък не може всеки да работи това, от което се интересува.
Коментиран от #19
10:00 05.03.2015
3 НикиД
Коментиран от #6, #17
10:17 05.03.2015
4 Ицо
Ford работят яко,японските и френските бараки продължават да правят безвкусни детски играчки
Коментиран от #15
10:28 05.03.2015
5 Гост
Автоматичната скоростна кутия също е механична. Така че тук би трябвало да използвате правилния термин "шестстепенна ръчна трансмисия", а не "шестстепенна механична трансмисия".
11:14 05.03.2015
6 Maurice
До коментар #3 от "НикиД":
Ами колата не е направена за нашите пишлегари. Освен това, сам си видял, че и без да се насърчава дрифтинга пак се намират люде да си блъскат главите. По твоята логика не трябва да се правят пистови версии на автомобилите, защото ще насърчават уличните състезания. Е да, ама той бай Хой като е решил да си прави гонка на улицата, ще си ползва Голф 3-ката, Сивик-а от 94-та, Корсата........ Разберете веднъж за винаги, че когато по света се създава даден автомобил, никой, ама никой не го е.. за нашите 111000 км2. С пазарен дял от 0.000000002% от световните продажби сме пред Ватикана и Кабо Верде.11:16 05.03.2015
7 stenly
Коментиран от #18
11:48 05.03.2015
8 Румен Янев
...............................
Създали немците модел на форд но се чудели как да го кръстят.Била люта зима.Един служител отишъл да го запали и прибере на топло в халето и той....ЗАПАААЛЛЛИИИЛЛЛЛЛ Тогава всички вкупом възкликнали - ФОКУУУС
Коментиран от #13
12:11 05.03.2015
9 Тони
12:33 05.03.2015
10 ъес
13:42 05.03.2015
11 Клиент на сервиз
13:51 05.03.2015
12 Крум Янкулов
14:58 05.03.2015
13 въивъи
До коментар #8 от "Румен Янев":
Форд,циганин и външна чешма зимата не работят. А най-добрия Форд е продадения.Коментиран от #14
17:26 05.03.2015
14 Maurice
До коментар #13 от "въивъи":
Явно още не си навлязъл в 21-ви век! Форд от доста време насам си оправиха колите. Вицовете за Опел и ръждата са пословични, но вече и това не се вижда. Но пък вие бургазлиите сигурно не карате по-надолу от Бентли и Ролс, та няма как един обикновен Форд да ви впечатли....18:37 05.03.2015
15 Никой
До коментар #4 от "Ицо":
Наистина последните години европейския Форд дръпна доста напред. И откъм дизайн и откъм двигатели. И е супер, че възраждат тези напомпани модели, защото навремето си бяха сериозни машини. Тези, които единствено са се докосвали до Ескорт дизел, да мълчат.19:53 05.03.2015
16 тва било дрифт
19:59 05.03.2015
17 Никой
До коментар #3 от "НикиД":
"защо се насърчава тази световна глупост наречена дрифтиране"По твоята логика, защо насърчаваме производството на коли, айде да се качваме на автобусите, щом всички кефове на шофирането ги няма и Никито е казал, че няма смисъл от тях...
19:59 05.03.2015
18 Име:
До коментар #7 от "stenly":
DCCD брато има от 94та сигурно :) със първата spec C.20:17 05.03.2015
19 Име:
До коментар #2 от "Горан":
То такава функция може да има и жигулката, но това не означава че БМВ-то има бутон на който да пише "Drift"!!!Коментиран от #24
20:19 05.03.2015
20 K0MEPCA
13:56 07.03.2015
21 роман ценов
18:16 07.03.2015
22
04:44 08.03.2015
23 Горан
12:42 09.03.2015
24 Горан
До коментар #19 от "Име:":
Е прав си, да, не пише ли "drift" на бутона, не е никакъв "drift". Същото важи и за бутона "DSC" :)12:43 09.03.2015