Last news in Fakti

5 Март, 2015 09:27, обновена 6 Март, 2015 10:04 7 916 24

Бутон "Drift" в новия Focus RS

  • ford-
  • focus rs-
  • женева 2015

Специален режим за дрифтиране ще изкушава собствениците на новия Ford Focus RS, представен на салона в Женева. Според производителя подобна функция се появява за пръв път в сериен автомобил.



Водачът на анаболния Focus ще може да избира между четири режима на управляващата електроника - Normal, Sport, Track и Drift. Всеки от тях променя настройките на системите за двойно предаване и стабилизация, твърдостта на амортисьорите, усилието за въртене на волана, отзивчивостта на педала на газта и звука на ауспуха.



При включване на функцията Drift се задействат специални настройки за разпределение на въртящия момент, които помагат на шофьора да удържа колата в контролирано поднасяне в зависимост от конкретните пътни условия. Засега от Ford не разкриват повече подробности за режима.



Освен с бутон за "пързаляне", новият Focus RS разполага със система за бърз старт от място (Launch Control). Според представители на производителя хечбекът ще предлага "уникални възможности за дрифт" и "най-висока скорост в завой в класа".



Автомобилът има нестандартно задвижване на четирите колела. Задният мост няма диференциал, а ъглов редуктор и две многодискови муфи с електронно управление, които отговарят за разпределението на тягата между двата моста и всяко от задните колела. Електрониката контролира пътните условия по 100 пъти в секунда. Тя може да предава до 70% от въртящия момент на задната ос и до 100% - на всяко от колелата.



Под предния капак на Focus RS е монтиран 2.3-литров четирицилиндров турбомотор EcoBoost с мощност 320 к.с., който работи съвместно с шестстепенна механична трансмисия. Динамичните характеристики на модела все още не са известни. Производството започва в края на годината, а първите екземпляри ще бъдат доставени на собствениците им следващата пролет.

Вижте технически характеристики и разход на гориво за всички модели на Ford  ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Румен Янев

    1 1 Отговор
    По - евтино е да сложиш износени летни гуми посред зима !!! Има да си дрифтиш на воля колкото искаш
  • 2 Горан

    1 0 Отговор
    Интересна дума "дрифтиране". Бях сигурен, че статията е писана от жена.
    Освен това такава функция има още от Е90 М3, което май е на има няма 7 - 8 годинки вече.
    Но пък не може всеки да работи това, от което се интересува.

    Коментиран от #19

  • 3 НикиД

    2 2 Отговор
    Не мога да разбера, защо се насърчава тази световна глупост наречена дрифтиране. Какво толкова велико има в това да поднасяш на завойте и да изтъркваш гумите, което е по-малката вреда. Заради тази щуротия непрекъснато разни пишлегари предизвикват катастрофи. Преди няколко дни късно вечерта станах свидетел на това как някакъв селянин с Мерцедес 190 се опита да направи нещо подобно и се удари в паркирана кола.

    Коментиран от #6, #17

  • 4 Ицо

    1 4 Отговор
    Фен съм на VAG,но адски уважавам Ford.
    Ford работят яко,японските и френските бараки продължават да правят безвкусни детски играчки

    Коментиран от #15

  • 5 Гост

    1 0 Отговор
    Уважаеми журналисти,
    Автоматичната скоростна кутия също е механична. Така че тук би трябвало да използвате правилния термин "шестстепенна ръчна трансмисия", а не "шестстепенна механична трансмисия".
  • 6 Maurice

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "НикиД":

    Ами колата не е направена за нашите пишлегари. Освен това, сам си видял, че и без да се насърчава дрифтинга пак се намират люде да си блъскат главите. По твоята логика не трябва да се правят пистови версии на автомобилите, защото ще насърчават уличните състезания. Е да, ама той бай Хой като е решил да си прави гонка на улицата, ще си ползва Голф 3-ката, Сивик-а от 94-та, Корсата........ Разберете веднъж за винаги, че когато по света се създава даден автомобил, никой, ама никой не го е.. за нашите 111000 км2. С пазарен дял от 0.000000002% от световните продажби сме пред Ватикана и Кабо Верде.
  • 7 stenly

    0 1 Отговор
    При EVO и STI го има от края на 1998година. При Субару е DCCD а при Митсубиши ECV(Това е по спомен) така че драги ми пройзводители на Форд-не сте открили топлата вода, просто ви трябваха 17-18години за да разберете коя е вярната концепция за такъв род автомобил.

    Коментиран от #18

  • 8 Румен Янев

    1 4 Отговор
    История на модела
    ...............................
    Създали немците модел на форд но се чудели как да го кръстят.Била люта зима.Един служител отишъл да го запали и прибере на топло в халето и той....ЗАПАААЛЛЛИИИЛЛЛЛЛ Тогава всички вкупом възкликнали - ФОКУУУС

    Коментиран от #13

  • 9 Тони

    1 0 Отговор
    Старичка информация поствате. Това го казаха в Новия Топ Гиър миналият месец. Старайте се да бъдете актуални.
  • 10 ъес

    0 0 Отговор
    и колкото и не искаш
  • 11 Клиент на сервиз

    2 2 Отговор
    А бутон"Ремонт на ходова част" дали има?
  • 12 Крум Янкулов

    2 1 Отговор
    СТРАХОТНА КОЛА
  • 13 въивъи

    1 4 Отговор

    До коментар #8 от "Румен Янев":

    Форд,циганин и външна чешма зимата не работят. А най-добрия Форд е продадения.

    Коментиран от #14

  • 14 Maurice

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "въивъи":

    Явно още не си навлязъл в 21-ви век! Форд от доста време насам си оправиха колите. Вицовете за Опел и ръждата са пословични, но вече и това не се вижда. Но пък вие бургазлиите сигурно не карате по-надолу от Бентли и Ролс, та няма как един обикновен Форд да ви впечатли....
  • 15 Никой

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Ицо":

    Наистина последните години европейския Форд дръпна доста напред. И откъм дизайн и откъм двигатели. И е супер, че възраждат тези напомпани модели, защото навремето си бяха сериозни машини. Тези, които единствено са се докосвали до Ескорт дизел, да мълчат.
  • 16 тва било дрифт

    1 0 Отговор
    Само на мен ли ми се струва че 90% от клипа тоя само се парзаляше а едва 10% правеше дрифт??
  • 17 Никой

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "НикиД":

    "защо се насърчава тази световна глупост наречена дрифтиране"
    По твоята логика, защо насърчаваме производството на коли, айде да се качваме на автобусите, щом всички кефове на шофирането ги няма и Никито е казал, че няма смисъл от тях...
  • 18 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "stenly":

    DCCD брато има от 94та сигурно :) със първата spec C.
  • 19 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Горан":

    То такава функция може да има и жигулката, но това не означава че БМВ-то има бутон на който да пише "Drift"!!!

    Коментиран от #24

  • 20 K0MEPCA

    0 0 Отговор
    Не разбирам как "контролира пътните условия по 100 пъти в секунда" ?! Малко сняг да почне дрифта, оп много се пързаляме, слънце, дъждец, опа айде пак слънце.. :D
  • 21 роман ценов

    1 2 Отговор
    каквото и да направят форд няма да ме впечетли освен маверик от 1998 година
  • 22

    0 1 Отговор
  • 23 Горан

    1 0 Отговор
    Е прав си, да, не пише ли "drift" на бутона, не е никакъв "drift". Същото важи и за бутона "DSC" :)
  • 24 Горан

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Име:":

    Е прав си, да, не пише ли "drift" на бутона, не е никакъв "drift". Същото важи и за бутона "DSC" :)