Last news in Fakti

6 Март, 2015 10:20 18 320 25

Nissan Sway или как ще изглежда Micra

  • nissan-
  • sway-
  • micra
Женева, Швейцария. Наш екип от мястото на събитието.
 
В рамките на женевското автомобилно изложение станахме свидетели на много премиери. Една от интересните такива, засягаща концептуална разработка, беше на щанда на Nissan. Японците демонстрираха прототипа Sway, показващ ни как ще изглеждат компактните автомобили на марката в бъдеще. Според мнозина от специалистите Sway е ясен знак за това как ще изглежда новата Micra.
 
За първи път за Sway се заговори в края на февруари, когато беше разпространен един тийзер на концепцията. Допълнителната информация обаче беше пазена в тайна. Сега, на салона в Женева лично шеф-дизайнера на Nissan Широ Накамура разказа пред нас за целта и въздействието на концепцията Sway.
Дължината на Sway е 4010 мм, широчината - 1 780 мм, а височината - 1 385 мм. Междуосието на автомобила е 2 570 мм. С тези габарити Sway е по-дълъг от сегашното поколение на Micra с 230 мм, а междуосието е увеличено със 135 мм. Концепцията е и по-широка от Micra със 115 мм и по-ниска от нея със 140 мм. Всичко това навежда на мисълта, че тук японците загатват и за бъдещите по-големи модели от Micra.
 
Що се отнася до дизайна, то според Накамура Sway пресъздава цялостно усещане за хармония, но с провокативност. Интериорът, например, използва техники, които са по-често използвани в индустриалната архитектура, като структурни алуминиеви елементи, символизиращи както простотата и здравината, така и вниманието към детайла, но в същото време тези материали са свързани и с луксозните стоки.
Екстериорът има умишлено вмъкнати елементи от предишния концепт Lanina. V-образната решетка, плаващия покрив, оформените като бумеранг светлини и извитата нагоре С-колона са все черти, присъщи на по-големите модели, като Murano например, а сега за първи път се прилагат в компактен хечбек.
 
Още едно интересно дизайнерско решение е свързано с фаровете. Обикновено, бумеранг формата се създава чрез използване на LED светлини, аранжирани под по-конвенционален по форма фар. При Sway обаче самите фарове приемат тази форма, докато светодиодите в тях създават впечатлението за отворени очи.
Интериорът пък е продължение на концепцията IDx, показана за пръв път на салона в Токио през 2013. Идеята е функцията да взима предимство и нищо да не се използва като обикновен декоративен ефект. Водачът вижда само два основни уреда, като всички останали функции се управляват от голям трапецовиден таблет по средата на таблото.
 
Презентацията на Sway завърши Пол Уилкокс - председател на Nissan Europe, който каза: “Nissan е на ход. Марката се откроява в Европа - всъщност в целия свят - със смело, иновативно мислене, а нашият ръст в Европа е дело на невероятни нови продукти, с невероятен дизайн. Sway подчертава колко важен е дизайнът за Nissan при изграждането на нашата марка и поддържане на пазарния ни ръст.”

Технически характеристики и разход на гориво за моделите на Nisan , вижте ТУК

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Skier

    0 0 Отговор
    Какво да кажа, уникално изглежда. Няма обаче нищо общо със "милата калинка", която познаваме като Микра. Много радикално ще сменят дизайна, но и този май ще им донесе успех.

    Коментиран от #3

  • 2 JapanPower

    0 0 Отговор
    Самураите отново ще изкъртят конкуренцията.

    Коментиран от #17

  • 3 Турбото

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Skier":

    Добре е, но лошото е, че освен смяна на дизайна ще има и смяна на цената.
  • 4 Julio

    0 0 Отговор
    Много са я барнали. Фен съм им - непрекъснато доказват че може да има автомобил който едновременно да е функционален, красив и достъпен на фона на конкуренцията...
  • 5 deutsche

    0 0 Отговор
    На черното бяло не може да се каже. Много красив дизайн
  • 6 ххх

    0 0 Отговор
    Не се вижда добре как е отвътре и съм малко скептичен за интериора, но отвън изглежда супер. Дано и серийно да е така фешън както на снимките
  • 7 мм84

    0 0 Отговор
    Много красива кола. Браво на Нисан, определено има сериозна градация в дизайна.
  • 8 Караиванов

    0 0 Отговор
    Наистина нисанчето е много добро. Дано остане подобно и при серийните версии. Отдавна не ме беше радвал така външен вид на малък масов автомобил.
  • 9 МаКаТа

    0 0 Отговор
    Добре, че са от Нисан, та да направят и дизайн, и да направят най-после хубаво 4х4 на рено /имам предвид тва - http://fakti.bg/avto/133576-zapoznaite-se-s-novoto-renault/. То благодарение на тях и дъстера е толкова проходим.
  • 10 НИСАНфен

    0 0 Отговор
    Адмирации за новия модел. Възможна ли е информация за ориентировъчна цена?

    Коментиран от #13

  • 11 Бхд БхД

    0 0 Отговор
    Поклон пред Нисанчето
  • 12 Кофти

    0 0 Отговор
    Хаха, не бързайте да се радвате, то е ясно, че почти нищо от това няма да остане в серийния автомобил, освен основните линии и силует. И естествено ще пуснат и едно Рено с почти същия дизайн (както винаги при този концерн) и ще осерат работата. А като знам и качеството на Нисан последните години - не ми се мисли (за сравнение - казвам го от опит с последния Кашкай). Иначе дизайнът е красив, но е нещо средно между КИА и Мазда.
  • 13 Миро

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "НИСАНфен":

    Каква цена бе пич. Прочети по-внимателно материала. Това е концепция или иначе казано прототип, на който ще приличат малките нисани в бъдеще.
  • 14 DJ Simon

    1 0 Отговор
    мноо готско. мегаяката е тази количка. еваларка на джапанките им праим. първата ми количка, която предстои да си купя опреледено ще е нисан. Cool, Very cool bro :)
  • 15 Гост

    0 0 Отговор
    Сега всички показват космически прототипи! Нисан не прави разлика! От показаното обаче...едва ли ще останат 30% при евентуално производство! Концепцията е едно......серийното производство съвсем друго! Когато започнат тестовете за издържливост и сигурност,колата започва да става все по-дървена и дървена на вид! Всичко красиво и стъклено бива орязано!
  • 16 Shmeker

    0 0 Отговор
    Външно бива, с изключение на гротескната решетка, но вътре е ужасна боза.

    Коментиран от #18

  • 17 NO DMG

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "JapanPower":

    Кога са го правили, че чак ОТНОВО ще го направят? хахахаха
  • 18 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Shmeker":

    Shmeker айде почини си малко моето момче! Стига писа глупости

    Коментиран от #20

  • 19 Йорго

    0 0 Отговор
    фиеста на анаболи :)
  • 20 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Като спра да виждам глупости може и да спра
  • 21 subaru

    1 0 Отговор
    niama spor kajem li japonia Subaru Honda I Nissan
    kajem li Germanya bmw audi I Porsche
    italia Ferrari I Lamborghini

    fen sam na Subaru no ne bih kazal 4e vsi4ki japonski koli sa dobri ili 4e si4ko frensko e boklk po skoro zavisi ot markata a az znam kakvo da karam dd
  • 22 Никой

    0 1 Отговор
    Вече започвам да се съмнявам, че Нисан и Тойота могат да направят кола, която да не са я полазили към стъклото собствените й фарове
  • 23 ААА

    1 1 Отговор
    Адмирации за нисан - най-добрата японска марка.
  • 24 The Power Of Dreams

    1 0 Отговор
    По принцип от края на 80те и началото на 90те ги изпревариха по качество.

  • 25 ярослав станчев

    1 0 Отговор
    Много назлобена ще е тази Микра.Нещо като малко ГТР-че ще се получи.