17 Април, 2015 10:42, обновена 17 Април, 2015 10:47 13 927 30

Audi R8 стана Škoda

  • škoda-
  • audi-
  • 130 rs-
  • r8-
  • r200 non-fiction

Чешките дизайнери Петр Новак и Марек Хофман са приготвили специален подарък по случай 40-годишнината на легендата на социалистическия рали спорт Škoda 130 RS. Творението им, изложено в Центъра за модерно изкуство DOX в Прага, представлява модерна интерпретация на култовото купе с механика от първото поколение Audi R8.



Изработката на суперколата, наречена R200 Non-Fiction, е отнела на Новак и Хофман 18 месеца. Напълно оригиналната каросерия е по-къса с 30, по-тясна с 95 и по-висока с 50 мм от тази на донора. Фаровете напомнят за Bentley, а стоповете - на Lamborghini.



Измененията по механиката не са така драстични, както по външността. Мощността на 4.2-литровия осемцилиндров двигател на R8 е увеличена от 420 на 430 к.с. Шестстепенната механична трансмисия е запазена.



Новак и Хофман са преработили и салона. Емблемата на волана, предната броня и вратите обединява инициалите на двамата дизайнери, а вдясно на арматурното табло се вижда името на автомобила.



R200 Non-Fiction няма да остане само изложбен експонат. Създателите на преродената спортна Škoda възнамеряват да пуснат ограничена серия от 24 бройки, всеки по 255 000 евро. Производството започва през януари догодина.



Škoda 130 RS се състезава от 1975 до 1982 г. Моделът има множество успехи, най-впечатляващият от които е победата в рали "Монте Карло" в Група 2 през 1977 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван Господинов

    0 0 Отговор
    .аси много е яка
  • 2 Skoda

    1 1 Отговор
    Шкодето не е лошо!
  • 3 eXtazY

    0 2 Отговор
    .ahtiii durveniq dizain , a danegovorim kolko zle e otpred s tiq krugli farove :X
  • 4 Cvetan

    0 0 Отговор
    Отстрани като ауди р8, отпреди с фарове на бентли а отзад с лотус задница и ето нивероятната (грозна) шкода. Да си правят здравите октавии и супърби и да не се бутат където не им е работа

    Коментиран от #9

  • 5 Shmeker

    0 1 Отговор
    Тия са направили кола само за хепънинга. Тва е. Никой няма да я произвежда, идеята е да се покаже прилика със стария модел, като се демонстрират съвременните технологии и възможности на концерна. Толкоз.

    Коментиран от #13

  • 6 Vasik Atanasova

    0 0 Отговор
    НА МЕН МИ ХАРЕСВА
  • 7 ярослав станчев

    0 0 Отговор
    Ми ха направете вие по-яка визия от тази на Шкода.То на клавиатурата лесно става,ама на яве трудно.
  • 8 Пакман

    0 0 Отговор
    Като че ли са събрали детайли от цялата продукция на ваг.
  • 9 Кофти

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Cvetan":

    Ти сляп ли си, тъп или и двете? Виж снимката на класическия модел и после на новия - постарали са се и приликата е огромна. На същия принцип може да се каже, че Бентли са откраднали техните фарове от Шкода, щото е по-стар модел... Аман от философи, на мен ми допада!
  • 10 Бай Коста

    0 0 Отговор
    Сладур си е колата, изпълнението е закачка, една бройка е и няма да тревожи сънищата на шкодомразците.
    Поражда у мен носталгия, защото първата ми кола беше Шкода 120L.
  • 11 S Doichinov

    0 0 Отговор
    Готина е колата.
  • 12 Факира

    0 0 Отговор
    Автомобилът има някои изключително красиви е елегантни черти !
  • 13 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Shmeker":

    Много жалко ако това са възможностите на концерна. Че то оригинала изглежда в пъти по-добре...

    Коментиран от #16

  • 14 мнение

    0 0 Отговор
    Това, че на автора предните фарове му приличали на Бентли е възможно , но пък на мен си ми приличат на кръглите фарове на Шкода от едно време :)

    Коментиран от #15

  • 15 сасаса

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "мнение":

    Те фаровете не приличат, те са от Бентли. Ето:

    https://www.google.bg/search?biw=1680&bih=890&tbm=isch&sa=1&q=bentley+mulsanne+headlights&oq=bentley+mulsanne+he&gs_l=img.1.0.0i19.2799.3856.0.5168.3.3.0.0.0.0.260.427.2j0j1.3.0.msedr...0...1c.1.64.img..0.3.425.U7bBfHwsrwo#imgrc=MUq8tiYavw8V6M%253A%3BxFyKSB9K5t62gM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ultimatestreet.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2011%252F02%252F2012_Bentley_Mulsanne_Headlights_9zgkLu-639x362-crop.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ultimatestreet.com%252Fhello-2012-bentley-mulsanne-goodbye-arnage%252F2012-bentley-mulsanne-rims-24802%252F%3B639%3B362

    А 5 и 13 кви концерни бълнувате само не ми е ясно? Двама чехи с пари купуват Р8-ца и я съсипват за година и половина. "концерни".....
  • 16 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Име:":

    Ми шкодата изглеждаше точно така. Кво толкоз?

    Коментиран от #17

  • 17 scar face

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Shmeker":

    Колега, в момента карам една А3-ка 2.0 TDI 140 коня (2004 година). На празен ход ход, двигателят тресе и ми се струва, че е дюза, ако не са и 2. Можеш ли да ми кажеш дали могат да се намеря 2-ра употреба и горе -долу на каква цена? Питам те, защото знам, че си почитател на марката :)

    Коментиран от #18, #20

  • 18 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "scar face":

    хахаххахахах намерил си човека! Успех!

    Коментиран от #19, #23

  • 19 scar face

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Име:":

    Ами той е голям фен на ВАГ и за това го питах. Относно теб, имам положително мнение. Знам, че си привърженик на японските коли, които и аз също много харесвам. :)
  • 20 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "scar face":

    Комън рейл ли е или помпа -дюза?

    Коментиран от #21

  • 21 scar face

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Shmeker":

    Пома дюза. Комън рейла мисля, че излезе няколко години по-късно.

    Коментиран от #22

  • 22 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "scar face":

    Помпа-дюза са малко така. Не съм виждал как е твоя, ама работят по-нервно от комън-рейл.
    Но пък тогава бяха по-икономични.
    Ако те притеснява - направи диагностика да си сигурен, иначе хакни добавка ПРОТЕК профилактично - върши добра работа и почиства добре дюзите.

    Коментиран от #24

  • 23 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Име:":

    Нещо май хейтваш а? Ей така между другото ?
  • 24 scar face

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Shmeker":

    Мерси колега. Ще ида да я видя. Прави го на моменти и направо разтърсва.

    Коментиран от #25

  • 25 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "scar face":

    Може да е скъсан маркуч...
    Дюзи на старо има, но ПД не са толкоз капризни както някои комън-рейли.

    Има и добавка на Бардал, чисти дори и турбината. Обаче е скъпичка доста.

    Пробвай ПРОТЕК за начало, после ако не помага, харесваш някоя от тия: ТУК
  • 26 scar face

    0 0 Отговор
    Ясно, благодаря! Искам да те питам също, какво мислиш за bmw e46 2.0 d face, тъй като се налага покупка на още една кола. Гледах цените А4-ките, С-ките и тях. Спрямо годинките са с най-добри цени. Гледам, че за окло 5000/5500, може да се вземе добра.

    Коментиран от #27

  • 27 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "scar face":

    Ами гледай 330д или 330и. Иначе ако намериш истински добра и на малко км. 320д вземай, само имай предвид едни 1000 лв. за ремонт. Лично аз бих си взел добро 320д.
  • 28 scar face

    0 0 Отговор
    Гледам повече към комбитата, тъй като ми вдъхват някак повече доверие, защото е по-малко вероятно да са карани от пишлемаци, които не ги поддържат.
  • 29 Shmeker

    0 0 Отговор
    Големи трошки има. Ако ти трябва здраво комби, с икономичен дизел - Опел Астра G 1.7 DTI с японския мотор.

    Коментиран от #30

  • 30 scar face

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Shmeker":

    Ще се почава и когато дойде време, ще видя какво ще застане. Мерси за предложенията :)