Last news in Fakti

25 Април, 2015 01:00 19 514 17

Lamborghini Countach - началото на ерата на суперспортните машини

  • lambo-
  • lamborghini-
  • countach

Тази машина е мечтата на няколко поколения. Всеки по-запален фен е имал или все още има плакат или количка макет на тази кола. Брутален атмосферен карбураторен V12 без никакви системи са сигурност. Присъствие, с което могат да се похвалят много малко автомобили. Дизайн, който няма ограничения. Филмите, в които е участвала са безброй, като започнем от "Кенънбол". Произведена през далечната 1974-та, тя променя хода на спортните автомобили със средно разположения си двигател. Другата особеност са вертикалните врати, които добавят още малко към харизмата ѝ. 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дудук

    1 1 Отговор
    Имаше един корумпиран - шеф на "Военни клубове и информация" към Министерството на отбраната, който имаше точно бял Countach.
  • 2 Илиян

    0 0 Отговор
    Не беше ли жълто това Ламборджини. Поне такова съм виждал през 90-те години, много пъти съм го засичал по софийските улици.
    Иначе колата е уникална.
  • 3 NAZI

    0 0 Отговор
    Да, точно онзи имаше бял Countach и преди няколко години го разби в София....
  • 4 запознат

    1 0 Отговор
    Този , който притежаваше подобно Ламбо , за сведение на непросветените , е един от най-добрите автомобилни механици на всички времена в България . Да военен е , но не получава въпросната кола нито като рушвет , нито това има нещо общо с работата му. Придобива е още по социалистическо време , като не я копува а я разменя за ретро Ферари , което собственоръчно възтановява в продължение на повече от 20 години . Историята е доста дълга и невероятно интересна , разказвана е не един път по медиите . Така , че не всичко е корупция в тази държава а все още се намират качествени и способни хора !
    П.П. Ламбото не е разбито а е в чудесно състояние , радвайки новия си собственик-колекционер от чуждестранен произход !
    Поздрави на всички фенове !

    Коментиран от #5

  • 5 до незапознат

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "запознат":

    Механик? Аз със друго съм го запомнил.

    Напиши Стоян Стоянов Стуци в гоогле да видиш научните му постижения.

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2009/02/17/676357_voenen_shef_e_razsledvan_za_zloupotrebi_okolo_voennoto/
  • 6 познат

    1 1 Отговор
    "В света има едно-единствено „Ламборгини Контач" с 12-цилиндров двигател. И негов собственик е българин. Той е бивш полковник от армията и сегашен шеф на изпълнителна агенция „Военни клубове и информация" на МО.

    На международния автомобилен пазар ламборгинито на Стоян според списание „Автокапитал" се оценява за около 2 млн. евро. Полковникът едва ли ще се раздели някога с колата си, защото е мечтата на живота му. Макар че не е броил и стотинка за нея, тя е сбъднатият му сън. Съдба на ръцете му.

    А те наистина са златни. И талантливи. Стутси, както го наричат съвипускниците му от лвовското военно училище, е завършил механотехникум със специалност "Двигатели за вътрешно горене". Там взима и книжка за летец на едномоторен самолет. Колите обаче остават най-голямата му страст.

    Първата му придобивка е кола със странната немска марка „Гогомобил" на фирмата „Аутоюнион". „Купих я с 1000 лв. младоженски заем", спомня си Стутси. Колата била отчайващо строшена. В багажника й возел торби с бутала, за да я поправя на пътя. След нея започва да сменя марките. Твърди, че е нямал само „Москвич" и „Дачия", Притежавал е БМВ-та от най-големите серии. Имал е всички модификации на „Порше". В колекцията си е прибавял и „Шевролет Камаро", „Шевролет Корвет", „Остин Мартин" и „Триумф Тигър". Купувал е колите катастрофирали или конфискувани. По Татово време е нямало друг начин да се сдобиеш с такива престижни марки.

    Взимал ги е като развалини, но ги е превръщал в бижута. Сам, със собствен труд. Купувал ги е евтино и ги е продавал после по-скъпо. В почти разглобен вид с два чувала части взима от русенски художник единственото в България „Мазерати Инди".

    По-късно, през 1986 г., пък купува от барман в софийско село потрошено „Ферари Дайтона". От тази кола имало само 7 бройки в света. Възстановявал я 3 г. Ремонтирал я напълно. Един ден обаче му я крадат от гаража в сливенско село, където я държал. Отровили кучето и я отмъкнали. Тогавашната милиция веднага блокирала границите. След два дни я намерили заровена под земята в гора край Пловдив. Ударена, но подготвена за изнасяне. „Пак я поправих, но разбрах, че не мога да я опазя, и реших да я разменя", обяснява Стоян. През 1990 г. му се обажда швейцарски милионер, колекциониращ ферарита. Нямал същия модел и му предлага замяна срещу единственото в света „Ламборгини Контач". Същата година швейцарецът идва с колата у нас и наема етаж в гранд хотел „София".

    Освен че кара уникална кола, той е уникален и като личност. Тренирал е бокс и културизъм. Сега всяка сутрин прави по 1000 лицеви опори за 2 часа без прекъсване. От 1976 г. не е близвал алкохол. Затова пък на ден изпива по 10 литра (!) кока-кола. Увлича се и от философия. Защитил е дисертация за екзистенциализма на Жан-Пол Сартър".

    Коментиран от #7, #9, #10

  • 7 comment

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "познат":

    Не бъркай двата щата! "Астън Мартин" и "Остин" са съвсем различни бири!!!
  • 8 vladolo6ia

    2 0 Отговор
    как го рече В света има едно-единствено „Ламборгини Контач" с 12-цилиндров двигател. И негов собственик е българин. нещо ми се струва че статията която цитираш е стара в мобиле.де има няколко с v12
  • 9 миседниш накура

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "познат":

    че ламборгини не правят друг двигател за контач освен 12 цилиндъра-нещо не си в час май
  • 10 препознат

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "познат":

    "В света има едно-единствено „Ламборгини Контач" с 12-цилиндров двигател. " - Имаш в предвид България, не в света, нали?
  • 11 Ники д

    0 2 Отговор
    тая изгъзица безплатно да ми я дадат, пак не бих я карал. не виждам какво толкова му се прехласват.

    Коментиран от #12

  • 12 миседниш накура

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Ники д ":

    за това никой няма ѝ да ти я даде
  • 13 ghost navigator

    0 0 Отговор
    има нещо вярно в коментар 6
    и аз така знам
    също така докато възтановявал ферарито почиствал частите с бензин,за целта пълнел ваната и обработвал детайлите,и се случвало от изпаренията на бензина да му става лошо.
    Доколкото съм запознат Ламборджини Каунтач излиза през 1984г.
    а не през 75-та
    И се карат специални курсове за каране назад,защото се кара с отворена врата понеже няма никаква видимост
  • 14 Тит

    0 0 Отговор
    Стоян държеше един гараж на Симеоновско,пълен с коли 30-40бр.Един път отивам,гледам Нисан 280зх,не работи добре вика,взех го от чужденец студент,оня абдал му разменил кабелите.Та тъкъв беше,имаше нюх.Возил ме е с ламбото,май беше с червен салон,на пасажерското място долу в краката имаше едно греда,закачаш краката за опора.Удоволствие на макс.Имаше и един приятел с Лотус Есприт,масленозелен,красавец.Аз карах Нисан 200,модела беше нов ,ама покрай тях ,мани мани!!
  • 15 ДанН

    2 0 Отговор
    Ей, не останаха нормални хора е бг. Тоя е Стоян е откраднал една камара пари и военни имоти, а тук мед се лее за него. Все едно статията не е за Ламбо, а за Стоян - военния с ферарито и ламбото. Иначе уникален човек.
  • 16 Атанас

    0 0 Отговор
    Хубаво че даде линка да видиме колко симпатяга е тоз Стоян и какви далаверки е въртял.
    Хубаво е всеки да слага по линкче за всички "изявени" та да знаеме как се купуват такива автомобили
  • 17 Йордан

    1 0 Отговор
    колкото и добър механик да си, без мноого пари няма ка да правиш такива коли. С военната заплата може само с части от Самара да ги ремонтираш.