28 Април, 2015 10:12 25 832 40

Тест на най-бързата Corsa, създавана някога

  • opel-
  • corsa-
  • opc-
  • тест
Тест на най-бързата Corsa, създавана някога - 1

Билбао, Испания. Наш екип от мястото на събитието

Подобно на повечето водещи автомобилни марки, Opel има отделен бранд за наточените си автомобили. От 16 години той се нарича Opel Performance Center (OPC) и в него се създават най-технологично съвършените, най-мощните и най-бързи модели от Рюселсхайм. Последното творение на OPC е базирано на новото поколение на субкомпактния бестселър на марката Corsa, идеологичен наследник на култовата Corsa GSI от 1988-а. Автомобилът беше представен статично преди месец в Женева, а сега от компанията проведоха първите му пътни тестове. Те се състояха в испанския град Билбао и наш екип не пропусна възможността да изпробва най-бързата Corsa за цялата история на модела. Ето и впечатленията ни

Екстериор

Построена на платформата SCCS, тази кола е изключително податлива на доработки. Именно върху това са съсредоточили усилията си експертите от OPC и са направили една доста агресивна количка, нравът на която, ако се загледа човек, си личи още по външния вид. С други думи това е вълк в овча кожа, който обаче трудно се побира в нея. Основните разлики във външността, които разкриват какво се крие под капака са хромираните и разширени въздухозаборници в предната броня, ефектният дефлектор отзад, както и впечатляващите два ауспухни накрайника. Те са дело на небезизвестната компания Remus. За почитателите и на силовия, и на оптичния тунинг не е без значение и наличието на усилените и ефектно изглеждащи спирачни супорти. Апаратите, притискащи двойно вентилираните и перфорирани дискове, са специално разработени за модела от корифеите в бранша Brembo. Особено под предните 17-цолови джанти, които са "обути" с гуми Michelin с размери 215/45 R17, се набиват на очи внушителните 308-милиметрови спирачни дискове. Картинката се завършва от ефектен заден спойлер, тип антикрило.

Интериор

Спортното излъчване, което ясно е пресъздадено върху иначе спокойната визия на Corsa, е още по-осезаемо в салона на колата. Най-голяма заслуга за това имат седалките. Те са от типа черупки и се използват в повечето състезателни автомобили. Дело са на още една световноизвестна компания, носеща името Recaro. Въпреки спортната си насоченост обаче, креслата са удобни и дори и при по-дълго пътуване не причиняват дискомфорт. Мястото за водача и пасажера до него е оптимално за подобен клас автомобили, отзад е тясно, а багажникът е символичен, но това едва ли вълнува хората, които биха си купили Corsa OPC. Много по-интересни за тях са ефектните прибори на арматурното табло, които са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Те изглеждат спортно и в същото време са доста информативни. Различни и по-спортни са и воланът, и скоростният лост. Инфоразвлекателната системата на Opel IntelliLink е отклонение от основния акцент, но заслужава да се отбележи, защото е част от допълнителното оборудване, но изключително ефектно пренася света на смартфоните на борда на Corsa OPC. В обобщение можем да кажем, че в новата Corsa OPC се чувстваш едновременно и като в спортен автомобил, и като в комфортен градски хечбек (последното важи основно за предните две места).

Двигател и ходови характеристики

280 Нм, 35 от които са налични в специален режим overboost, и 207 конски сили са показатели, които говорят сами по себе си. Все пак ще кажем, че изпълнението Corsa OPC разполага с уникално мощен предвид големината и масата на автомобила 1.6-литров турбодвигател. На пазара се предлагат и по-мощни алтернативи (Mini Cooper JCW), но субективният минус при тях е, че са изключително високотехнологични и респективно по-ненадеждни. Преките конкуренти Ford Fiesta ST и Renault Clio RS пък разполагат с мощност от 180 и 200 конски сили, съответно. По-мощният мотор на новия Opel Corsa OPC предлага много добра динамика, като в същото време е значително по-конвенционален. Що се отнася до окачването, то е снижено с 10 мм, возията е по-твърда, но за сметка на това стабилността е отлична. Кормилното управление също е по-директно. Това се усеща най-вече по тесни пътища с доста завои, каквото беше голяма част от трасето около Билбао. Основна заслуга за добрата управляемост и най-вече за липсата на сериозен крен в завоите имат специално настроените за модела амортисьори, производство на компанията Koni. Те се предлагат заедно с диференциал с повишено триене, 18-ки джанти и по-твърдо окачване, които влизат в т.нар. Performance Package. Мощният мотор, в комплект с шестстепенна механична скоростна кутия, сравнително лекото двуврато купе и уникално настроеното окачване позволяват чудеса. Новата генерация на Opel Corsa OPC може да ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.8 секунди. Доускорението от 80 до 120 км/ч пък става за едва 6.4 секунди, а максималната скорост на малкия хот-хеч е 230 км/ч. При това тя е много лесно достижима. Ако някой се интересува от разхода на гориво, ще кажем, че дори и при зверско натискане той няма да надхвърли 9 литра на 100 км.

Цена

38 490 лева е препоръчителната цена с ДДС за България. За тези пари получавате съвършено тунингован заводски хот-хеч, при който са използвани компоненти от най-добрите (Remus, Koni, Recaro, Brembo т.н.). Предвид качествените материали в салона и типичното за OPC прецизно изпълнение при сглобката, според нас цената (не е ниска), но определено е оправдана. А и не на последно място - това е най-бързата Corsa създавана някога.

 

Подробни технически характеристики за стандартните Opel Corsa  ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Боклук

    0 5 Отговор
    Ма майкооо, то има ли бърз опел, веее?
    Максималната скорост за тези коне е меко казано смешна!
    Ускорението 0 - 100 не е нищо осбено!
    Опел НЕ СТАВАТ!!!!!!!!!!

    Коментиран от #6

  • 2 Миро

    2 0 Отговор
    Уникална е корсичката. Малко скъпа, но на фона на фиеста СТ и Клио РС не е скъпа. Поздравления на Опел
  • 3 King

    3 1 Отговор
    С това опелче ще оставя доста замислени физиономии, предимно на комплексари с разни стандартни бмв-та, мерцедес-и и тем подобни, тъй да знаете, пък иначе си говорете, не ми пречите
  • 4 само селяните карат TOYOTA

    0 5 Отговор
    нема що бре лети мали гоуема е бре тоз опел не виждан мали сигурно е 100000 коня бре яка машина :д

    Коментиран от #5, #7

  • 5 Караиванов

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "само селяните карат TOYOTA":

    Май не си си налучкал хапчетата пич. Иначе що се отнася до опц-то, ми не е никак лошо. И като пари, и като динамика си е в рамките на нормалното за подобни горещи хечове. Фен съм му.
  • 6 Filip Dimitrov

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Боклук":

    Хехе поне името ти говори за теб.
    Корсата е супер, браво на Опел.

    Коментиран от #8

  • 7 Evala

    0 3 Отговор

    До коментар #4 от "само селяните карат TOYOTA":

    Евала пич, иронията ти е страхотна. Малко са хората, които разбират и осъзнават, че опел са мега некадърници и за нищо не стават, освен да бъдат закрити като марка автомобили!!!
  • 8 Боклук

    0 4 Отговор

    До коментар #6 от "Filip Dimitrov":

    Филчо, под псевдонима "боклук" визирах творението на опел!!!!
  • 9 некойси

    0 3 Отговор
    Дали ще успее да избяга от ръждата?
  • 10 Barziq

    2 0 Отговор
    Ако искате постоянно да сте в сервизите вземете си бмв , а ако искате мерцедеси над 10 бона и
    и неочаквано да бъдат похитени от нови собственици и после да го гледаш само на снимки ok няма проблем и подръжка която годишно да надхвърля 1500лв . Моята астра 2007 може да се каже че е евтина за подръжка икономична и здрава и има доста задоволителни екстри за тоя клас, дори и не съм се научил да ровя под капака както при някои бмв та.

    Коментиран от #12

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Осъзнай се

    0 2 Отговор

    До коментар #10 от "Barziq":

    Осъзнай се какви глупости плещиш! Няма по-отвратителна кола от опел, разбери го това, проумей го. Най ще си щастлив когато се отървеш от опелчето и повече никога няма да се върнеш към подобно недоразумение!
  • 13 пламен

    3 1 Отговор
    незнам каква марка автомобил караш,пъки не ме интересума,но нямаш право да плюеш по дадена марка автомобили без да имаш реално наблюдение за качеството му,явно си подочул от тук от там че през 90-те години на миналия век Опел е имал произдводствени проблеми,но те от отдавна вече са в миналото
  • 14 йордан иванов

    0 3 Отговор
    Хлопел..
  • 15 Иво

    1 3 Отговор
    Опел корса почти на цената на Меган РС - егати пародията.....
  • 16 опелчето

    2 1 Отговор
    Най вероятно и майка ти,като теб не знае.Да има бърз ОПЕЛ.Ти какво по-бързо имаш?Тази кола е направена да върви прилично и да е здрава!
  • 17 Гост

    0 0 Отговор
    Интересно: "аналогови дисплеи и електронни циферблати"
  • 18 1111

    1 2 Отговор
    Карал съм нова инсигния OPC 270 к.с. много наточен автомобил красив и динамичен.
    Само ще ви кажа че на 40 000км. кожата на шофьорската седалка вече беше протрита и напукана а беше и адски неудобна. Боята също не беше на нужното ниво за автомобил който струва 70 - 80 000лв. Така че си направете сами сметка за качеството и на всичко останало.

    Коментиран от #20, #21, #32

  • 19 Милена

    2 1 Отговор
    Страхотен автомобил е това. Бая бърз изглежда и си е направо опасен за жени шофьорки ама... като нищо се метна в една такава червена корсичка с 200 кончета

    Коментиран от #28

  • 20 Opel

    1 2 Отговор

    До коментар #18 от "1111":

    Да колега, съгласен съм с теб, цял ден повтарям че опелите НЕ СТАВАТ, ама е пълно с промити мозъци и мислене в стил Бай Ганьо......

    Коментиран от #22

  • 21 Дудук

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "1111":

    Няма и не е имало такава Инсигниа OPC 270к.с.! OPC e 325 коня 4x4. Нещо със спойлери на OPC си карал. 2.0 Turbo примерно.
  • 22 ДОКТОРА

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "Opel":

    Можеш да ходиш да подстригваш костенурки..............!!! ГОуЕМ си разбирач...........ахахахахаха...
  • 23 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    1 0 Отговор
    с 30 годишни vw,bmw и т.н. да не умуват ! Днес гледах един такъв с червено-избеляла 3-ка на газ, рапидки да държат броните и гнили дупки по калниците и броните да бута ! Тук не е място за комплексари !

    Коментиран от #24, #26

  • 24 Hlopel

    1 3 Отговор

    До коментар #23 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":

    Дааа, именно за това готините хора НИКОГА не карат опел!!!!!!!!

    Коментиран от #25

  • 25 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "Hlopel":

    И що? Доста са готини опелите, поне новите. А и са практични и смислени.
  • 26 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":

    Старите немски бегачки също са си сила, ся тва че си видял някаква неподдържана и измършавяла не ги прави лоши коли.

    Коментиран от #29

  • 27 аа

    2 1 Отговор
    Какви ли не отрицателни коментари не прочетох от хора които дори не са притежавали някоя от моделите на тази марка автомобили , опел са едни от най надеждните коли
  • 28 199

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Милена":

    стани ми гадже и ме повози малко,после аз теб
  • 29 миседниш накура

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Shmeker":

    опел имаха един модел в края на 60 до към средата на 70-с две врати фастбек-много красива и здрава кола....та ако някой има такава за продаване....ама не някви цифри дето не съществуват

    Коментиран от #31

  • 30 Shmeker

    1 1 Отговор
    Ръждата остана в миналия век
  • 31 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "миседниш накура":

    Manta, GT, Monza... може би.
  • 32 опц

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "1111":

    Аз карам вектра опц на 8г и 112хил с кожено рекаро и не е мръднало. Някой голям мърляч е съсипал тая нова кожа. А и 270кс ОПЦ няма. Нещо друго е било
  • 33 Гост

    0 0 Отговор
    До коментар 18:
    И като се събуди сутринта, чаршафа омотан около шията и целия в пот от кеф, а?
  • 34 Гост

    0 0 Отговор
    Вече нищо не е както преди. Знаете ли че автомобилните заводи са само едни работилници за сглобяване. Всички части и компоненти се произвеждат някъде другаде, и там само ги сглобяват. Щом и в България започнаха да произвеждат компоненти, какво качество да очакваме?

    Коментиран от #35

  • 35 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Гост":

    Е то от край време е така. Това не пречи да направят здрава и надеждна кола ако искат.
  • 36 Гост

    2 0 Отговор
    Аз карам Опел от 1994 г. Сменил съм 3 бр., а от три години карам Шевролет/Каптива/нов. Мнението ми за марката е отлично. Незнам защо хора, които никога не са имали кола от тази марка се изказват толкова отрицателно. За мен опелите са добри коли - здрави, надеждни. Новите модели са доста красиви от вън и от вътре. Мнението на разни келеши, които карат коли само на компа си няма никакво значение за мен.
    Корсата ми харесва. Динамичните и характеристики са една идея по-добри от тези на пряката й конкуренция. Все пак това е кола за тесен кръг клиенти и 99.99999999 процента от писачите тук никога няма да си купят такава.

    Коментиран от #37, #38

  • 37 тунинг фен

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Новите Опел са доста приятно изглеждащи автомобили, неоспорим факт! Издръжливи, непретенциозни, с достъпна поддръжка. Все пак, не си прав - 20 хил. евро за нова кола не е сума, която да не може да се отдели от 99.99% от драскачите! Предполагам, максимум 5% не биха могли да си я купят нова!
  • 38 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Така е прав си!
  • 39 Георги

    0 0 Отговор
    Прав си колега затова в последно време хората взеха да наблягат точно на опелите и фолцвагените защото тези марки са практични смислени и удобни и най вече семейни коли които са лесни и евтини за поддръжка,говоря най вече за коли над 2004 г. които нямат нищо общо със старите си предшественици.Също дори и в спортното поведение не са толкова лоши дори и напредват в правилния път.
  • 40 Георги

    0 0 Отговор
    Немското си е немско това е колеги!!!!