Автомобил на марката Peugeot, с моделно обозначение 208 1.6 BlueHDi 100 S&S постигна нов рекорд за нисък разход на гориво при пробег на дълго разстояние. Експериментът се проведе под наблюдението на френската организация UTAC (Технически съюз на автомобилите, мотоциклетите и велосипедите). Така с въпросното Peugeot бяха изминати 2 152 километра с 43 литра дизелово гориво, което представлява среден разход от 2,0 л/100 км.
Още нещо любопитно е, че дизеловият двигател BlueHDi отговаря на строгите Euro 6 норми за CO2 емисиите. Постижението е постигнато в края на април на тестовата писта на марката в Белшам, Франция, Любопитно е да се знае, че автомобилът е абсолютно серийно изпълнение с 1.6-литров дизел и петстепенна механична скоростна кутия. Пробегът, който направи е 38 часа, като за това време измина гореспоменатите 2 152 км изразходвайки 43 литра гориво.
По този начин новият PEUGEOT 208 постави абсолютен рекорд за нисък разход на гориво при продължителен пробег за сериен автомобил. За постигането на този резултат се смениха няколко шофьора като всеки направи пробег между 3 и 4 часа. Тестваното Peugeot 208 е версия “Very Low Fuel Consumption” (Много нисък разход на гориво), предлагаща се в дилърската мрежа като част от гамата. С официален среден разход на гориво от 3,0 л/100 км и CO2 емисии от 79 г/км. Интересно за версията е, че се характеризира с наличието на аеродинамичен заден спойлер и гуми Michelin Energy Saver+ с ултра ниско съпротивление при движение.
Подробни технически характеристики за всички модели на Peugeot - ТУК
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
11:37 05.05.2015
2 гост
Същите тези от Пежо да се пробват да направят това на улицата, по околовръсното в Париж да видят дали ще се приеме добре от другите участници. Ако постигнат този резултат при 90км/ч ще е по-реалистично.
То и моята показва 3/100 на моменти, но реалният и разход при смесени условия е 5,6л и това през всичките сезони, а не само в благоприятни метереологични условия и ултра гуми.
11:37 05.05.2015
3 Гост
11:57 05.05.2015
4 гост
Коментиран от #8, #15, #24
11:58 05.05.2015
5 Гост
12:12 05.05.2015
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Курvи бол
12:18 05.05.2015
8 Shmeker
До коментар #4 от "гост":
Да ама тия над 2000 км ше ги пътува теслата половин седмица поне.. то тва минава 200-300 км и трябва да я зареждаш...Коментиран от #9
12:51 05.05.2015
9 Гост
До коментар #8 от "Shmeker":
Това е отчета от пробега от Източния до Западния бряг.През това време 3 от сервизните ПЕТРОЛНИ автомобили са дефектирали и оставени в сервиз.А и става през зимата на средна темп. -18 градуса.Tesla Model S Coast to Coast факти
Общо време на пътуването 76 ч. 5 мин.
Общо време на шофиране 59 ч. 34 мин.
Общо изразходвана енергия 1,197.8 кВтч
Поставяне на вериги 34 мин.
Общо време за зареждане 15 ч. 57 сек.
Общо изминато разстояние 5,518 км
Най-дълго разстояние м/у зарядни станции 398 км
Най-дълго шофиране м/у зарядни станции 4 ч. 56 мин.
Най-ниска температура по маршрута –20°C
Аварирали коли 1 бензинова
Спестено гориво на кола (2 коли) 515 л.
Спестена сума от гориво на кола (цена $3.2 за галон) 625 лв
Коментиран от #13, #52
13:13 05.05.2015
10 диан
километра надолнище?
13:21 05.05.2015
11 йордан иванов
ВЕРВАЙТЕ ИМ...............
13:48 05.05.2015
12 некойси
VW XL1 прави разход 1 л / 100 km използвайки стейт оф ди арт хибриден агрегат, теоритично и практически е възможно, но според мен не и с технологията която се позлва в случая.
13:49 05.05.2015
13 Bravo
До коментар #9 от "Гост":
И ?Спамиш тука с един куп глупости и пак нищо не си казал, за това колко км минава "великата" Тесла.
Коментиран от #14
13:59 05.05.2015
14 гост
До коментар #13 от "Bravo":
Явно не можеш да четеш.5518км за 3/три/ дни.Така по ясно ли ти е.И това през зимата при средна температура -18 градуса и снеговалеж,със слагане и сваляне на вериги и шофиране между две зареждания 5/пет/ часа.И всичко това при разходи 0/нула/ лева.Коментиран от #17, #51
14:28 05.05.2015
15 Гост
До коментар #4 от "гост":
Ами ти не спираш с лъжите си!!! 20 kW се добиват от 2,2 литра бензин!!! Казах ти, чети и се образовай, вместо да пиши глупости!!!Коментиран от #18
14:34 05.05.2015
16 гост
15:17 05.05.2015
17 Bravo
До коментар #14 от "гост":
Tова баба ти от Тръстеник може да го реши.А сега го реши с интегрално уравнение.
Кви математики ми разтягаш ?
Много добре ме разбра какво питам.
Ти ми кажи колко км минаваш c едно зареждане с тая Тесла ?
Коментиран от #20
15:22 05.05.2015
18 гост
До коментар #15 от "Гост":
Да допуснал съм ОГРОМНА грешка.Не е 1,2 а 1 ,5 литра.Всичко останало важи.Това променя ли нещо съществено.15:24 05.05.2015
19 Bravo
Някой може да стигне за 5 часа до Пловдив, други за 5 часа до Пловдив и обратно.
Коментиран от #21
15:25 05.05.2015
20 гост
До коментар #17 от "Bravo":
С едно зареждане минава 450-470 км,тоест 4-5 часа каране без да спираш.Ти по колко часа на ден шофираш без да спираш.И колко пари даваш за едно зареждане.15:32 05.05.2015
21 гост
До коментар #19 от "Bravo":
Доколкото си спомням статията беше за икономично шофиране.Ако ще ми говориш за състезания,там съвсем си изгорял срещу Тесла15:37 05.05.2015
22 йордан иванов
15:49 05.05.2015
23 Иво
Общо време за зареждане 15 ч. 57 сек.
Общо изминато разстояние 5,518 км
Най-дълго разстояние м/у зарядни станции 398 км
Ако е изминал 5520 км и се е налагало да зарежда през 380 км , то автомобилът е бил зареждан 14-15 пъти. Т.е излиза че са го зареждали по 1 час, което е в пъти по-малко от официалното време за зареждане (3,5 ч. с мощен захранващ кабел, осигуряващ заряден ток 70 A). Така, че не подвеждайте хората, ами посочете истинските данни или най-добре укажете източника.
Коментиран от #27
15:50 05.05.2015
24 PlimP
До коментар #4 от "гост":
4, малко се престара с тва 3.2сек. :)Коментиран от #28
15:52 05.05.2015
25 Bravo
Това исках да ти кажа, че докато гледаш да стигнеш до морето за без пари, аз вече ще съм на половината път за обратно.
Не го приемай като заяждане, исках да кажа може би е по - добре някъв икономичен дизел с малко вредни емисии или някъв хибрид, който можеш да го караш и след като му свърши тока, вместо Тесла.
Коментиран от #29
16:18 05.05.2015
26 тирирам
Който спомена за Тесла добре е направил. Това не са коли, а космически совалки. Вече нищо не може да ги спре освен липсата на зарядни станции. Ако тръгнеш за морето ще искаш да я настъпиш. С едно зареждане изминава 460 км горе долу, но не знам при каква средна скорост е изчислено. Най-вероятно при не повече от 80км/ч.
16:30 05.05.2015
27 гост
До коментар #23 от "Иво":
http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/528-tesla-model-s-mina-prez-ciala-amerika-bezplatno Зареждането е било само на фирмените Суперчарджъри,където за 30 минути се зарежда ток за 320-350 км. и то безплатно.Това за което говориш е зареждане в домашни условия. Ако те интересува в сайта на фирмата има информация и карта на станциите.16:39 05.05.2015
28 гост
До коментар #24 от "PlimP":
Тесла P 85 D ускорение до 100км/ч -3,1 сек. Пише го в сайта ,а в тубето има един куп клипове даже с по-малко.16:45 05.05.2015
29 гост
До коментар #25 от "Bravo":
Никой не е казал,че трябва да караш с 90,това е средна скорост.Освен това цена на кола се смята за определени километри и време,а там е доказано,че за 10 г. Тесла излиза по малко от Голф.И пак мисля че говорехме за икономично шофиране ,а не за максимална скорост.Плюс това след 2-3 години ако караш така,пощата няма да ти събере честитките,ако не дойдат направо да те приберат като в западните държави.Коментиран от #32
17:01 05.05.2015
30 Bravo
Просто тръгна за някъде да спирам само за нужда или за зареждане, и в двата случая е
18:03 05.05.2015
31 Bravo
както и да е, в края на коментара ти се извинявах, че се заядох.
Зарежи, карайте си каквото ви е кеф.
Аз обичам да слушам редовия 6-так на БМВ, VR6 на Голф, V6 на Ауди и т.н.
Коментиран от #34
18:07 05.05.2015
32 S Doichinov
До коментар #29 от "гост":
Цената не се смята за години.В магазина си я пише на табелата.Теслата дали има електроника?А дали дефектира?Коментиран от #33
19:03 05.05.2015
33 гост
До коментар #32 от "S Doichinov":
А в цената написана в магазина за петролен автомобил пише ли за 10 г. колко ще дадеш за "обслужване,консумативи и ремонт" както и за гориво. Освен това има данъци,застраховки и т.н.Само от паркинг в София можеш да спестиш 8-10 лв. на ден,което е 3-3500 лв. годишно.Относно електрониката,не е повече от петролен автомобил и за 3,5 години производство дефектите са под 1%,което е нормално предвид много по простата и надеждна конструкция.Коментиран от #36
19:50 05.05.2015
34 гост
До коментар #31 от "Bravo":
В Тесла можеш да слушаш каквото си искаш.Има опция за любители на шумни мотори със записани над 50 от най-популярните ДВГ-та ,като може да се допълва с лични предпочитания.С тая разлика,че като ти писне можеш да го спреш.И тази година ще има нов модел 3 който ще струва 35000 долара.19:56 05.05.2015
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 S Doichinov
До коментар #33 от "гост":
Ако всичко беше така както го пишеш и Теслата е толкова уникална и се изплаща я ми кажи колко таксита в белите държави са Тесла?Мислиш ли,че фирмите няма да са съгласни да се изкихат с една добра сума но започват да печелят от първия час.Съгласен съм,че колата е добра но не е нещо толкова неземно колкото я изкарваш.Като електрониката не е толкова много в нея защо струва 75К долара?Какво е толкова скъпото?Не се заяждам и не ме разбирай погрешно.Интересно ми е а като гледам четеш много.Коментиран от #38, #39
20:42 05.05.2015
37 123
21:10 05.05.2015
38 гост
До коментар #36 от "S Doichinov":
Скъпото в момента е батерията,защото се произвежда от други фирми,а и те нямат мощности за такива количества.Но Тесла строи собствена фабрика с капацитет 500 000 бр.,с възможност за увеличаване.Ще е готова до две години и ще свали цените с поне 30%.При достигане на производство 2 000 000 бр. автомобила,цената ще се изравни с петролен от същия клас ,а когато електромобилите станат 50% от световното производство,цената им ще бъде 30% по-ниска от петролните заради много по малкото възли и детайли.Относно такситата в момента за Тесла се чака между 1-1,5 години,толкова поръчки има. В Щатите на старо струва 30% повече от нова,такова търсене има.Така че всичко е въпрос на време,но резултатите са ясни.Коментиран от #40
21:19 05.05.2015
39 гост
До коментар #36 от "S Doichinov":
Знам,че като го чуеш за пръв път изглежда нереално,но това е защото всички са толкова свикнали с терора на ДВГ-производителите,че не могат да повярват,че някой наистина може да направи кола която да ти служи безпроблемно и евтино,а не да е бездънна яма за пари и нерви.21:39 05.05.2015
40 Смешника
До коментар #38 от "гост":
И какво ти е ясно? Когато електромобилите станат 50%, горивата толкова ще поевтинеят, че пак ще е по-изгодно да караш икономичен ДВГ!Коментиран от #42
21:41 05.05.2015
41 Гост
http://www.spritmonitor.de/en/evaluation/economic_models.html
22:02 05.05.2015
42 гост
До коментар #40 от "Смешника":
За твое съжаление няма да поевтинеят,а даже ще поскъпнат,защото има закони и акцизи и всички развити и не дотам развити страни имат стандарти и програми за намаляване употребата на изкопаеми горива,които ще направят скоро използването на ДВГ невъзможно.Например в ЕС до 2025 г. 50% от новите автомобили трябва да са с 0 емисии,а всички големи градове още преди това ще забранят достъпа за автомобили с ДВГ.22:22 05.05.2015
43 borislav
22:34 05.05.2015
44 Мимо
23:10 05.05.2015
45 S Doichinov
Коментиран от #46
23:23 05.05.2015
46 гост
До коментар #45 от "S Doichinov":
Парите които ще загубят държавите от акцизи ще се компенсират много повече от намаленото замърсяване и съответните болести,както и от спрения внос на горива.Знаеш ли че бедна България дава всяка година 4000000000/млд./ евро за внос на петрол.Дори и да отпаднат данъчните облекчения,ще си остане никаквата поддръжка и нищожния или направо безплатен разход на гориво.При положение че и цената на автомобила ще е доста по ниска от сега ,а показателите доста по добри.А производителите ще обърнат палачинката като видят,че губят пазари.Американските вече показаха 3-4 нови електромобила.Коментиран от #47, #48
23:53 05.05.2015
47 Гост
До коментар #46 от "гост":
Ти си болен мозък драги - сън не те хваща, за да спамиш непрекъснато в теми за коли с ДВГ.Явно нямаш и грам мозък щом смяташ, че ако всички автомобили са електрически, пак няма да се плащат никакви такси и данъци за тях и парите за пътища и за бюджета ще идват от намаляването на въглеродните емисии.
Приличаш ми на водещ от "Телешоп", който се опитва да промива мозъците на тъпите западняци, че неговия продукт е някаква панацея и няма никакви минуси.
Само, че Тесла е американски боклук и норвежците започват да го разбират сами с многото дефекти в модула обединяващ електромотора, инвертора и редуктора (трансмисията) над задната ос:
http://www.ecars.bg/blogs/parts-1/840-problemi-elektromotori-model-s-norvegia
Това е една тежка и адски скъпа кола, която обезсмисля прокламираното от теб евтино задвижване.
Сега хващай пак да тормозиш клавиатурата и да вадиш от 10 кладенеца вода, че тъпия американски тролей е голяма работа!!!
Коментиран от #55
00:25 06.05.2015
48 S Doichinov
До коментар #46 от "гост":
Тая сума нещо не я разбирам каква е.Толкова пари не струва цялата държава. Ако се дават толкова пари за внос на петрол тук сложи още една нула отзад и ще видиш колко се връща след продажбата в хазната.Все тая,ще поживеем и ще видим какво ще стане но тенденцията е към постоянно поскъпване на живота.Безплатен обяд няма.Коментиран от #53, #56
00:33 06.05.2015
49 Jap
Ако се зарежда за 30-тина минути,голям кеф -докато хапнем в Хепи,Бъргър Кинг,..... и колата се заредила- аре пак стъпка-безшумно плъзгане с 140 км/ч,красива работа!
Коментиран от #50
04:39 06.05.2015
50 Shmeker
До коментар #49 от "Jap":
Правят я по-лека и по-компактна и батериите стават по-трайни. То тоя шлеп определено не е за такива цели.08:32 06.05.2015
51 Shmeker
До коментар #14 от "гост":
Над 15 часа зареждане....08:36 06.05.2015
52 Shmeker
До коментар #9 от "Гост":
Тва прави средна скорост за времето без зареждане и поставяне на вериги 94 км/ч, което иде да покаже, че не са били чак толкоз лоши пътните условия... нещо послъгват някъде.08:40 06.05.2015
53 Дядо Поп
До коментар #48 от "S Doichinov":
Човека е възможно и да е прав за сумата от 4 млд.,ноедва,ли дори и при такава сума ще влезне 10 кратна
сума в хазната,не пропускайте факта,че у нас доста
се крадат (не плащат)данъци и акцизи от петрол.
Дори и да направят перфектни ел.коли,то няма да
стане за един ден да се мине на ток,ще минат години
за това време държавата ще намери начин да ни
дере по други начини.
Истината е,че ние сме като голямо семейство и като
изтичат пари за петрол,то тия пари изтичат от
всички нас,вместо да се въртят тука тия кинти,и да
способстват за развитие на икономика и живот,
арабите в Дубай си правят ,каквото им душа иска.
Да ама поне тука свирките на околовръстното са
евтини,а те дават мило и драго за една свирчица
от чуждо.
Коментиран от #54
09:09 06.05.2015
54 гост
До коментар #53 от "Дядо Поп":
Сумата за петрол може да я проверите във външнотърговския баланс и това е основната причина за огромното ни отрицателно салдо с Русия.И да това е валута която излиза безвъзвратно от България и никакви данъци не могат да я компенсират.А в момента имаме над 8000 мегавата бездействащи ел. централи които са достатъчни за над 12 000 000 електромобила и биха донесли много повече приходи в бюджета.12:47 06.05.2015
55 гост
До коментар #47 от "Гост":
Браво,браво почваш да четеш правилната информация,може и да ти влезе нещо в главата.Само че там не пише нищо за боклуци,а за най-елементарен дефект,нормален за едно ново производство и отстранен доста бързо.За дефекти в ДВГ и сервизни акции за милиони четем всеки ден при всички производители и то след 150 години производство и развитие,а тук говорим за първа генерация произвеждана от по-малко от три години,така че не се радвай толкова След още три четири години тези дреболии ще са спомен,а елмоторите и акумулаторите не са показали и 30% от потенциала си за развитие.13:03 06.05.2015
56 гост
До коментар #48 от "S Doichinov":
Не знам къде си прочел че сумата за петрол се връща десет пъти,но това изобщо не е вярно.Акциза на бензина в момента е 0,65 лв. на литър,пише го в закона за акцизите.При производствена цена 1,30-1,40 това е по-малко от 50% и с него освен другите неща трябва да се плащат и таксите за емисии за които държавата има квота и добре че в момента няма много работещи предприятия,иначе повече от половината акциз ще заминава пак навън.13:35 06.05.2015
57 гост
Това ... по писта , ами че то е почти по инерция
БРАВО НА ПЕЖО!!!!
Коментиран от #59
19:11 06.05.2015
58
20:03 06.05.2015
59 Darkbound
До коментар #57 от "гост":
Тъкмо това щях да казвам, то и едно поло да хванеш при 60 км/ч сигурно ще гори толкова..20:40 06.05.2015
60 Barziq
Коментиран от #61
21:10 06.05.2015
61 гост
До коментар #60 от "Barziq":
Браво,супер разбирач си,направо пращиш от интелигентност.Може да е прогнил кошник с пушещо кюмбе за мотор,но важното е да е немски.22:15 06.05.2015
62 Георги
22:31 06.05.2015
63 1234
Коментиран от #64
00:14 07.05.2015
64 гост
До коментар #63 от "1234":
Да,така е и така ще бъде,просто защото това са възможностите на ДВГ.Никой производител не може да промени фактите,а те са че петролните автомобили харчат около три пъти повече енергия,отколкото им е нужна за движение.Останалата част се превръща в топлина и излиза през ауспуха и радиатора.Затова всички производители ще продължават да използват измислени методи и стендове за разход,за да могат да влязат в изискванията по закон.Но вече има изисквания за 0 емисии и то в недалечно бъдеще,така че виждате последните напъни да се запази златната кокошка на старите производители.10:21 07.05.2015
65 пежо
Коментиран от #66
10:13 08.05.2015
66 гост
До коментар #65 от "пежо":
И смяташ,че 3,6 литра разход за кола за двама с два големи куфара,която едвам отлепя на светофар е голямо постижение!!!Ами когато спрат да я пускат в градовете за какво ще я ползваш,за украса на интериора.Коментиран от #67
12:32 08.05.2015
67 Shmeker
До коментар #66 от "гост":
Едва ли е зле на светофарите. Но все пак има и по-мощни версии, тая е 100 коня само.Коментиран от #68
09:29 10.05.2015
68 гост
До коментар #67 от "Shmeker":
И по мощните версии естествено ще имат по голям разход и на гориво и на обслужване,което пак произлиза от възможностите на ДВГ.Коментиран от #69
17:28 10.05.2015
69 Shmeker
До коментар #68 от "гост":
120 коня има малко по-висок разход. С около половин литър по каталог.Коментиран от #70
20:10 10.05.2015
70 гост
До коментар #69 от "Shmeker":
Мисля,че вече цитирах разход от 1,5 и то в реални условия,включително и градско на кола със седем места и два багажника,която ще вдигне сто за времето,за което тази ще включи на първа,а по завоите ще я затрие за първите 4-500 метра.22:26 10.05.2015