Last news in Fakti

7 Август, 2004 12:56 7 584 2

Opel Senator

  • opel-
  • opel senator-
  • opel senator b

Десетилетия наред Opel коронясваше моделната си гама, черпейки вдъхновение от военноморската и политическа терминология. Традицията да се присвояват на топвозилата от Рюселсхайм различни титли и звания може да се проследи чак до 20-те години на миналия век, когато компанията пуска в продажба един от най-луксозните автомобили по онова време Regent. Тази изработвана на ръка лимузина наследяват Kapitaеn/Admiral/Diplomat. През 60-те и 70-те прочутата троица конкурира със завиден успех най-престижните представители на европейския висш клас. Още тогава обаче Opel следва твърдо установена ценова политика. Независимо от изключителните си технически параметри и свръхлуксозното оборудване, Kapitaеn, Admiral и Diplomat по правило струват двойно по-евтино от аналогичните модели на Mercedes-Benz.

За жалост практиката показва, че опитите да се подбиват цените във висшия автомобилен клас рядко имат успех. В повечето случаи даже се постига точно обратен на желания ефект. Купувачите с достатъчно средства влагат парите си не просто в кола, а търсят имидж. През втората половина на 70-те достъпността на големите Opel-и взе да им вреди и в Рюселсхайм постепенно свиха платната. Последният флагман не само имаше по-нисък ранг от грамадните си предшественици. От гамата на Senator бяха изчезнали осемцилиндровите двигатели, пък и самият модел бе по-скоро луксозна версия на далеч по-скромния Rekord. По същото време лидерите на пазара се утвърдиха в лицето на Mercedes-Benz, BMW и Audi, с което за Opel не остана нищо друго, освен да прекрати участието си в тежката категория. Второто поколение на Senator издържа на конвейера малко повече от 5 години, след което връх в гамата стана неговият първообраз Omega.

Днес някогашният флагман от Рюселсхайм се среща рядко по улиците. Още по-трудно е да бъде открит по борсите или обявите за продажба. Причина за това са не само слабите продажби навремето. За собствениците на германската лимузина новината, че могат да я продадат за не повече от 4-5% от някогашната й стойност, надали звучи еуфорично. Пък и за какво им е да се разделят с автомобил от висш клас, претъпкан с екстри, за сума, срещу която едва ли биха намерили читав Volkswagen Golf на същата възраст?

От друга страна според почитателите на Senator натрупаните годинки и ниската пазарна стойност са едва ли не единствените недостатъци на модела. Макар и базиран на платформата на автомобил от по-малък клас, по размери и оборудване "депутатът" спокойно дели мегдан със старата S-класа на Mercedes-Benz (W126) и BMW 7 (E32). Подобно на "донора" си Omega,

каросерията

на Senator има известни проблеми с корозията, но като цяло защитата от ръжда е несравнимо по-качествена от останалата продукция на Opel. Дългите години спринтиране по магистралите, където рюселсхаймската лимузина се чувства в истински свои води, обаче оставят белезите си. Те личат най-вече по предницата на автомобила, където често има механични наранявания по капака на двигателя, фаровете и бронята. Ако не се отстранят навреме, бързо се образуват гнезда от корозия, каквито иначе изяждат само ауспухната система. Именно тя понася най-много критики не само по адрес на краткия живот на целия комплекс от тръби и гърнета, а и заради високата цена.

Експлоатационните разходи и скъпите резервни части впрочем бързо могат да свалят от облаците всеки мераклия да кара суперлуксозната немска лимузина на стойност калкото компактен хечбек. Високият разход на гориво е едва началото от поредица инвестиции, които най-големият Opel изисква. При сухо тегло от тон и половина лакомията на общо трите редови шестцилиндрови

мотора

с мощност 150, 156/177 или 204 коня е простима, още повече предвид отличните им ходови характеристики. Висока оценка заслужават също така здравината и надеждността им. Както при повечето от останалите модели на Opel обаче, грижи създават спомагателните възли и агрегати начело с водната помпа, която "гърми" рекордно често, а понякога става и причина за много по-сериозни повреди вследствие прегряването на двигателя. Подобни усложнения могат да предизвикат и течовете от охладителната система. Пропускащи уплътнения тормозят също така двигателя,

трансмисията

и диференциала. Собствениците на други Opel-и добре знаят, че това не са фатални повреди. В проблем могат да се превърнат единствено течовете на масло от автоматичната скоростна кутия право върху един от двата катализатора. Що се отнася до "хъркащите" звуци и специфичните умения, които съпровождат включването на задна предавка на механичната трансмисия, тук опитът с други модели от Рюселсхайм винаги е от полза.

Голяма част от разходите по поддръжката на Senator са предопределени от високата маса на германската лимузина и маниерът на шофиране. Спирачните дискове и накладки, например, рядко издържат повече от 15 000-20 000 км, а чифт предни гуми понякога трябва да се купува на всеки 30 хил. км. По същите причини сериозни критики търпи

ходовата част

на "депутата". Тежестта на предницата често се отразява върху сходимостта на колелата и общата геометрия на предния мост, чието нарушаване води до общото му износване. Характерна повреда са разбитите втулки на паразитния хебел на кормилната уредба, които личат по "плуващата" предница.
Opel Senator никога не е имал амбициите да детронира преките си съперници от луксозния клас. Въпреки това лимузината от Рюселсхайм притежава безспорни достойнства. От дребни дефекти като тракащ интериор, пропускащ люк, нарушени контакти и проблеми с централното заклечване нерядко засягат и коли от далеч по-престижни марки. "Депутатът" има по-скоро лошия шанс да се роди на чертожните дъски на производител, чиято сила са по-компактните автомобили. За цената си обаче Senator e "повече кола" от който и да било модел на пазара на употребявани возила.

Справка за модела
Opel Senator B
История
Септември 1987 Opel представя новия си топмодел Senator B, построен на базата на Omega. Моделът се екипира със стария редови бензинов двигател на предходното поколение с ходов обем 3.0 л и мощност 156 к.с.
Януари 1988 След модернизация на мотора мощността нараства на 177 коня
Август 1988 Senator B претърпява първата си модернизация. Леки промени са направени по интериора, а моторната гама се обогатява с нов топагрегат с мощност 204 к.с.
Октомври 1989 Обновена е външността на флагмана. На капака на багажника започва да се монтира спойлиер, затъмнени са стоповете и т.н.
Август 1990 Нов 2.6-литров двигател със 150 к.с. заменя стария трилитров агрегат със 156 коня
Юли 1993 Производството на Senator B е преустановено. Наследник на флагмана не е предвиден

 

Цени на резервни части
Двигател (без оборудване)
9 049 EUR
Скоростна кутия (5-степенна механична)
1 893 EUR
Динамо
608 EUR
Стартер
314 EUR
Водна помпа
81 EUR
Ауспух (пълен комплект, без катализатор)
667 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни)
158 EUR
Накладки (предни дискови)
84 EUR
Фар (комплект)
290 EUR
Преден калник
137 EUR
Цените са за оригинални резервни части
по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел
Opel Senator 24V CD /204 к. с./, произведен през 1989 г.

 

ЦЕНИ НА СТАРО НА OPEL SENATOR B
Модел
Вр.
кВ/к.с.
Нов
1996
1995
1994
1993
1992
Opel Senator
4
110/150
25 053
-
-
-
-
750
Opel Senator Business
4
110/150
29 706
-
-
-
1 500
1 100
Opel Senator
4
130/177
28 121
-
-
-
-
950
Opel Senator Automatic CD
4
130/177
36 557
-
-
-
-
1 550
Opel Senator 24V
4
150/204
30 473
-
-
-
-
1 150
Opel Senator 24V CD
4
150/204
40 801
-
-
-
2 400
1 700
Opel Senator Business Class
4
150/204
38 398
-
-
-
2 250
1 700
Цените са в EUR в Германия по данни от Eurotax-SuperSchwacke
                 

 

Opel Senator B
АЛТЕРНАТИВИТЕ
Opel Senator
Работен обем
2 594-2 969 куб. см
Мощност

140-204 к. с.

Максимална скорост
210-240 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
11.3-7.6 сек.
Mercedes-Benz S-klasse (W126)
Работен обем
2 597-5 547 куб. см
Мощност

156-300 к. с.

Максимална скорост
200-250 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
10.9-6.9 сек.
BMW 7er (E32)
Работен обем
2 965-4 998 куб. см
Мощност

188-300 к. с.

Максимална скорост
222-250 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
10.6-7.4 сек.
Audi V8 (D11)
Работен обем
3 562-4 172 куб. см
Мощност

250-280 к. с.

Максимална скорост
235-250 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
9.2-6.8 сек.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 kobayashi

    2 1 Отговор
    При немските двигатели е така ... здрави са НО, ...
  • 2 Ники

    1 2 Отговор
    Статията е непрофесионална. Защо няма справка за модела Сенатор А1 и А2 и тогавашните му конкуренти, а само за Сенатор Б, на базата на Опел Омега???