Last news in Fakti

25 Май, 2015 09:35 43 453 56

Ето го най-икономичния дизелов Passat

  • volkswagen-
  • passat-
  • bluemotion
Немците от VW представиха своя най-икономичен, нехибриден модел на Passat. Става дума за автомобил със стандартен дизелов двигател. Версията BlueMotion е оборудвана с 1.6-литров дизелов двигател. Мощността на TDI агрегата е 120 конски сили, а максималният му въртящ момент е 250 Нм.
Моторът работи съвместно с шестстепенна механична скоростна кутия, през която въртящият момент се предава на предните колела. При смесен цикъл (градско/извънградско) разходът на гориво на новия Passat BlueMotion е едва 3.7 литра нафта на 100 километра пробег.
В извънградски режим, разходът може да падне и до 3.3 литра на 100. На европейските пазари тази свръхикономична версия е налична във варианти седан и комби. Цените стартират от €29 425 за седана и €30 500 за Passat Variant. Това е и най-икономичния автомобил от модела, който не е снабден с хибриден силов тракт.
Passat BlueMotion е изключително икономичен, но въпреки това динамичните му характеристики не отстъпват много на стандартните версии. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 10.8 секунди, а максималната скорост е 210 км/ч. Комбито прави същото упражнение за 11 секунди и достига скорост от 208 км/ч.
Ще припомним, че през есента на миналата година в Париж, VW извади хибридната версия Passat GTE. Този хибрид разполага с 1.4-литров бензинов мотор с мощност 156 коня и с електродвигател с мощност 115 конски сили. Средният разход на GTE е 2 на 100, като по този начин хибридната кола се превърна в най-икономичния седан в света.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 nikitoblend

    2 0 Отговор
    Доста базов е вътре но пак не е зле.
  • 2 mediator37

    2 0 Отговор
    Браво!
    Под стандартен дизелов двигател вероятно се разбира без турбини, без високотехнологични и често чупещи се иновации, което означава по-малко ремонти и повече пари в джоба.

    Коментиран от #4, #55

  • 3 Ангел

    2 0 Отговор
    "Мощността на TDI агрегата е 120 конски сили" - TDI - означава че е с турбо

    Коментиран от #16

  • 4 turbo

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "mediator37":

    120 коня от 1.6 без турбо - надали...
  • 5 Mane

    2 0 Отговор
    Същият мотор в най-новата Октавия прави среден разход 5. С турбо е. Разликата е 6-тата скорост, която липсва при Шкодата. Но това едва ли ще направи разликата от близо над литър според статията ....
  • 6 Онзи

    2 0 Отговор
    Точно затова VW изпревари дори GM по продажби! Защото просто го могат. Първата най-продавана кола в света Beetle и втората Golf (с всеки следващ се продава по-добре), откакто има автомобилостроене! За сведение на всички разбирачи, които ще пишат след мен, не съм "голфаджия"... карам Toyota Corolla 2006 година и никак не съм доволен.

    Коментиран от #7

  • 7 Black Butterfly

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Онзи":

    Само информативно да питам колега,защо не си доволен от королата?Чувал съм,че са също добри,какво и има?
  • 8 dhcp

    1 0 Отговор
    Много ги подценявате тия скорости. Моята а6-ца 2.7 битурбо с автомат на 5та с 3000 оборота е на 170км/ч и като я карам до 140-170км/ч ми дава около 8.7-9.5 според зависи от терена. На познат същата а6-ца, същия мотор, автоматични скорости, но на 5-та с 3000 оборота е на 120км/ч. Разхода му на извънградско се върти около 11-12л. Та не виждам какво ми се чудите за разхода на тоя пасат. Има ли високи обороти има и висок разход. Хората за 60 бона си купуват коли в класа на голф. Те имат повече "екстри" но като тръгнеш на дълъг път с такава кола и после се чудиш дали не са те били някъде и заради това да те боли всичко.

    Коментиран от #27

  • 9 Голям

    1 0 Отговор
    С българска нафта, разход 4.3 на 100....
  • 10 Aззз

    1 0 Отговор
    Добре! Всичко е що-годе хубаво...ама кога VW ще направят и приличен дизайн ( и интериор, и екстериор ) на Пасата...че това на снимката много пенсионерско, много скучно, от където и да го погледнеш нищо не те грабва. В последно време само CC-то става, всичко друго еднакво - кръгчета, квадрати и прави линии!
  • 11 гого

    2 0 Отговор
    И аз да попитам този разход за течноста за чистачките ли става въпрос
  • 12 Milner

    2 0 Отговор
    Като тръгнеш да караш VW тогава ще кажеш мнение . Незнам какво могат двигатели не могат да правят .

    Коментиран от #14

  • 13 Shmeker

    2 0 Отговор
    Може би малко послъгват с разхода.
  • 14 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Milner ":

    То в таа UK класация на първите места са коли дето се правят в UK. Що така?
  • 15 VAGina

    2 0 Отговор
    30к евро за тоя кенеф на предно, могат да ме хванат за.... Ще си карам ИС'ката на газ докато не роди.
  • 16 Тони

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Ангел":

    TDI - Turbocharged Direct Injection, което е пaтентовано наименование на типа двигател от WV.
  • 17 Кобрата

    1 2 Отговор
    Едно не харесвам на VW, че колите им от среден и луксозен клас са със същия интериор като колите им от компактния клас.
    Интериорът на този Passat е едно към едно с интериора на 7-мата генерация на Golf и е почти подобен с този на новото Polo. Извинявайте, но плащаш още поне 30 бона отгоре, базова цена за Passat, а получаваш интериор на Golf, който е наполовина по-евтин от Passat. Нямам нищо против марката и дори я харесвам, защото автомобилите им са много здрави и надеждни, но трябва да поработят по отношение на интериора...

    Коментиран от #21

  • 18 гого

    0 0 Отговор
    Тази икономичност е търговски трик.Просто няма как да се случи.С един литър отгоре може.
  • 19 Иво

    1 0 Отговор
    Този двигател е нов, но не вярвам на заводските данни. Като се сетя за подобния му 1.6 ТДИ 105 спънати магарета дето харчи 7 градско, да не ни ги разправят тия.....Да не говорим , че тягата му я няма никаква. И тези 120 коня и 250 НМ едва ли ще са икономични, като се има предвид, че колата е поне тон и половина....
  • 20 пасат 7ца

    0 2 Отговор
    Passat 7-ца, 2.0 ТДИ 140 к.с., вчера София- Пазарджик - 3.5 със скорост 100кмч и без резки ускорения.
    Събота Пазарджик - София - 3.6 пак около 100 кмч.
    Ако карам със 140 разхода съответно се вдига на 4,5 - 5 взависимост от ускоренията.
  • 21 Powa

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "Кобрата":

    И това го казва фен на BMW дето не стига че от 1-ва до 7-а серия вътре изглеждат еднакви ... конзола, волан и т.н. Ами и сменят интериора един път на 10 години. 3-та серия от 2013г е със същите копчета за вдигане на прозорците и не само като Е46 от 2003г. Не съм фен на VW ... почти винаги бих избрал BMW пред VW, но не може да се каже на черното - бяло. Ай със здраве.

    Коментиран от #33

  • 22 баце

    1 0 Отговор
    Мондео Комби 1.8тди 90к.с.,вчера Плевен-Ловеч- 2.8л със скорост 90кмч и изключване по баирите!Какви пасати какви 5лева!

    Коментиран от #24, #26

  • 23 Дядо Поп

    3 0 Отговор
    Моето Ренде 2.2 ТД пък вчера го карах до Варна
    и ми напълни резервоара с нафта,тръгнах празен
    и се прибрах с 40литра.
  • 24 ХАхаха

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "баце":

    Не се излагай

    Коментиран от #28

  • 25 форда

    1 0 Отговор
    сигурно си слизал и да буташ....
  • 26 Powa

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "баце":

    Да да и както казва #23 направо двигателя връща нафта в резервоара и после продаваш в туби ...
  • 27 БАТМАН

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "dhcp ":

    ТИ ВЪОБЩЕ ВИЖДАШ ЛИ КАКВО ПИШЕШ?
    една и съща кла с един и същи двигател с енда и съща скоростна кутия едната на 3000 оборота на 5-та предавка се движи със 170км/ч, а другата със 120км/ч........!?!?!?!?!?!??!?!?!? Спри малко хапчетата!
  • 28 баце

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "ХАхаха":

    Братко чети добре ,Плевен-Ловеч са 28км.+28км=56км.- 5.6 на 102км.
  • 29 dhcp

    2 0 Отговор
    Разхода се засича на самоход, а не със запален двигател и кола върху платформата на пътна помощ
  • 30 jery

    2 0 Отговор
    Факт: Карам VW Каравел, в книжката смесения разход е 8.8, но и на извънградско трудно пада под 10л на 100км! Двигателя е 2 литра, би турбо , 180 коня! А и качеството на БГ нафтата не е за подценяване!

    Коментиран от #38

  • 31 кико

    0 0 Отговор
    Свалянето на разхода на гориво не е верния път!Верния път е смяна на горивото.Ще направят икономични автомобили ония ще вдигнат петрола и ще плащаме по 10лв. за литър.Тогава какво правим?
  • 32 смехорани

    0 0 Отговор
    Е.аси таблото особено средната конзола! От нов модел ЗАЗ ли е взето или от някой техен прототип от 60-те години. Нема по-жалък дизайн от техните интериори........
  • 33 Кобрата

    0 2 Отговор

    До коментар #21 от "Powa":

    Нищо подобно...как може да кажеш, че 1-ва и 7-ма серия изглеждат еднакво. Направи сравнение например на първата генерация на BMW от която е от 2004-2005 година с една седма серия от същата година и пак си помисли еднакви ли са. А и това важи за останалите модели на марката. Това, че бутоните за стъклата и конзолата са еднакви, не означава, че всичко друго е еднакво. Екстрите, които предлага всяка по-висока серия са много повече от екстрите на по-ниските серии. Къде виждаш голяма цветна навигация на BMW 1-ва серия, каквато е при 7-ма серия? При първа серия, голяма навигация се появява няколко години по-късно и има коренна разлика от навигациите на останалите модели. Първо се ограмоти преди да ръсиш глупости.

    Коментиран от #34, #35, #46

  • 34 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    0 2 Отговор

    До коментар #33 от "Кобрата":

    Тихо бе! Карай си гоуфа и умувай много,много, че стана за смях !

    Коментиран от #36

  • 35 вуяя

    1 1 Отговор

    До коментар #33 от "Кобрата":

    смешонкаа...виждаме че си фен на беемве...аме не се прави на разбирач момкоо

    Коментиран от #37

  • 36 Кобрата

    0 1 Отговор

    До коментар #34 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":

    Кой си ти да ми кажеш тихо бе, депесарски? Нито знаеш каква кола имам, нито можеш да ми кажеш къде какво да пиша.
  • 37 Кобрата

    0 1 Отговор

    До коментар #35 от "вуяя":

    Никой не ти е искал мнението. BMW не е едниствената марка, която харесвам
  • 38 dhcp

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "jery":

    Ти поне не си от тия дето викат купи си дизел за да ти е евтино Затва си карам бензинката и когато ми дотегне разхода праскам ГИ и почвам да карам още повече
  • 39 Баце 2

    0 0 Отговор
    До №22, Баце, да те у шоферо, щом и от скорост изключваш!
    Да си чувал за ППХ, а !
  • 40 Владо

    0 0 Отговор
    Тук каквато и да е темата, май само за BMW се пише. Хайде сега някой да напише нещо и за Мерцедес и да приключваме.
    Имаше един готин стар виц за Иванчо, дето казал какво си мисли докато гледа една тухла... ;))
  • 41

    2 0 Отговор
    Лабораторен разход 3.7, реални условия около +2л.
  • 42 Гошко

    1 0 Отговор
    Имам велосипед дизел гори 0.3 нафта на 100 км.

    Коментиран от #49

  • 43 пасат 7ца

    1 1 Отговор
    до всички минуси :) И пак вчера Пазарджик - София 120 км , разход по компютър - 3,8 - скорост 100 кмч .
  • 44 жоро бекъма

    0 0 Отговор
    пълен боклук е
  • 45 Powa

    0 0 Отговор
    А ти първо чети преди да ръсиш това, което си наизустил. Казах, че са си еднакви по интериор(частите-материалите-визията им) в различните класове, а не по екстрите, които имат. Разбира се че това е нещото, което ги отличава колкото и сегмента в който се предалагат. А любимото ми е как винаги прехвърлят интериора от 5-та серия на следващата 3-та серия =D
  • 46 Powa

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Кобрата":

    Коментар до #33:
  • 47 White walker

    1 1 Отговор
    От 7 месеца карам VW Golf 2011 г - 1,6 TDI /Common rail/, 105 к.с. Колата не е blue motion, но въпреки това средният смесен разход е 4,5л/100 км., при 80% извънградско и 20% градско каране. Засичането съм го правил не по компютър, а по метода изразходвано гориво-изминати километри на всяко зареждане. Истината е обаче, че такъв разход постигам ако поддърждам еднаква скорост от около 80-95 км.ч. извънградско. Вдигна ли скоростта на 110-120 км.ч., разхода скача с литър-литър и половина. Другото, което забелязах - градският разход ми е с +2 литра над това което е по книжка. Като цяло съм доволен от Голфа - засега се показва като много стегната и надежна кола.

    Коментиран от #50

  • 48 100z

    0 1 Отговор
    А защо всички които пътуват от чужбина и като влезнат в бг и всички твърдят, че разхода им се вдига с поне 1 - 1,5 2 на 100? Хората си дават разход за дизел който е качествен и има сертификати .. проблема е че ние караме с кой знае какъв дизел..

    Коментиран от #52

  • 49 гошо прупрунков

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Гошко":

    адаш не знам как докара тоя разход на велосипеда си , моя гори около 2,5 литра бира на ден. а когато не го карам стига до литър ракия
  • 50

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "White walker":

    Ами то нова кола реално, не че злобея, ама малко прибързваш с оценките......
  • 51 onq s konq

    0 1 Отговор
    Наистина съжалявам хората които се качват на колите си единствено эа да стигнат от т.А до т.Б,а после с перверэно удоволствие бъркат с клечка в реэервоара эа да се уверят,че горивото почти не е мръднало.Ами то като не настъпиш гаэта с иэключен "тракшън контрол" и эадницата не почне да танцува,като не превишиш двойно "максимално допустимата скорост определена от 3акона"...эа какво да будиш 3мея в гаража?!И эа какви икономии иэобщо говорим...:)
  • 52 Alex

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "100z":

    Искам само да кажа че расхода които дават е в перфекни условия
    а наща нафта не струва ... съм ОК .
  • 53 Дошo

    0 0 Отговор
    Отстрани - Алуди/Шкода, отвътре дялан с теслата.Може да е икономичен(естествено не толкова колкото швабите лъжат) но като му сметнеш парите за постоянните ремонти както всеки друг боклук на ВАГен ще видиш, че въобще не е икономичен.

    Коментиран от #54

  • 54 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "Дошo":

    И кво да караме тойота ли?
    Тва определено не е алтернатива, щото тойотата не дава никакъв кеф.
    Евентуално хонда акорд, но тя пък взе че изчезна и не искат да й направят заместник... явно пред Пасат всички отстъпват..
  • 55 15 Март

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "mediator37":

    Медиатореее,кажи някой нов модел дизел без турбо бе,ейййй тц.тц.тц.
  • 56 Сеат Кордоба

    0 0 Отговор
    Сеат Кордоба 1.9тди 110 стария мотор
    850 000 км за които аз знам
    Карам я на уволнение ама не се отказва кучето...слагам десет лева нафта минавам сто км .. плюс минус десет км