Last news in Fakti

26 Май, 2015 14:28 8 468 16

Задава се малолитражно Lambo

  • lamborghini-
  • audi-
  • huracan-
  • r8-
  • китай

Намаляването на работния обем на двигателите се превърна в устойчива тенденция през последните години, но суперкола с 2.5-литров мотор звучи малко несериозно. Именно това обаче може да се случи на Lamborghini Huracan и инголщадския му брат R8 за китайския пазар, намеква техническият директор на Audi Улрих Хакенберг пред Car and Driver.



В момента и двата модела се оборудват с 5.2-литров V10 с мощност 610 к.с. в Lambo-то и 540 в R8, но заради огромните данъци, с които се облагат автомобили с толкова големи двигатели в Китай, броят на цилиндрите вероятно ще намалее наполовина. Там държава изисква от всеки собственик на нов автомобил с двигател под 4.0 литра данък от 9% от стойността му, докато над тази граница налогът буквално излита на 40% от цената.



За да елиминират тази пречка, в Audi обмисляли дали да не започнат да предлагат Huracan и R8 с 2.5-литровия си петак във версията с два компресора и мощност 600 к.с., демонстриран с прототипа Audi TT Clubsport Turbo на фестивала във Вьортерзее. Агрегатът е снабден както с традиционно турбо, така и с електрически нагнетател.



"В съвсем обозримо бъдеще електрическият компресор ще се превърне в необходимост за всеки двигател с малък работен обем, дори да има турбина. Електрическите инсталации ще минат на 48 волта и ще бъдат свързани с батерии, които да генерират достатъчно ток, за да захранват нагнетателя. Основен проблем засега е високата цена на такива системи и теглото на батериите", прогнозира пред Car and Driver шефът на quattro GmbH Хайнц Петер Холервергер.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    0 0 Отговор
    Еми щом така я мислят, начи ще го направят.
  • 2 Гост

    5 3 Отговор
    Ето за това китайците превзеха света - мислят с главите си, а не се водят според интереса на определен кръг хора!!!
    А тук от къде на къде данъка ще е обвързан с мощността, а не с цената на автомобила? За моята дърта кошница с 200 коня, която не струва и 10 бона, ще плащам по-голям данък от нова С класа със 150 коня за 65 000 лева?

    Коментиран от #10, #14

  • 3 Кобрата

    2 2 Отговор
    Нека, тези огромни двигатели по 8-10 хиляди кубика с 12 цилиндъра не са по джоба на всеки. Трябва да има и двигатели с по-ниска мощност.
  • 4 гост

    1 5 Отговор
    Тук говорят за импортни мита, а не за годишно данъчно облагане.
    Над 2,0 л двигател се облага с от 9 до 20 процента, а например кола с 1,5 до 2,0 се облафа с 5 процента.
    Това го правят, за да принуждават големите производители да произвеждат на Китайска земя в кооперация с техен местен производител. По този начин не само цената на самия продукт е по-ниска, но и избягват заплащането на тези високи митнически такси.
    Затова и Тесла имат проблеми в Китай, въпреки че това е огромен пазар, но техните регулации не позволяват онлайн търговията и цените на ел. колите са много над тези в САЩ.

    Коментиран от #5

  • 5 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Какви импортни мита, като в статията много ясно си е написано, че става въпрос за данъци?!
  • 6 аа

    0 0 Отговор
    Става, хем горивото ще е по-малко :) . 2,5 rs biturbo :) 600 коня .
  • 7

    1 2 Отговор
    Скоро очаквайте с фабрична газова уредба......
  • 8 Некой

    0 1 Отговор
    Абе четете бе неграмотници .... ясно е записано / от всеки собственик на нов автомобил / е.аси неграмотниците. Бегай да ачкаш на гърнето да те не утрепе мама щото си се нацапал с мляко ХИП.
  • 9 Некой

    0 1 Отговор
    Тоя двигател ще е интересен на А1.
  • 10 Кобрата

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Данъка не зависи само от мощността на автомобила, а и от неговите години, както и от това дали има или няма катализатор и ако има дали е хубав...

    Коментиран от #13

  • 11 Гост

    0 0 Отговор
    Двигателите стават малки по обем и цилиндри,но с много повече мощност! Подобрява се производителността,което говори за развитие на технологиите! Това може само да ни радва! С малко разход и обем повече мощност и динамика!
  • 12 Гост

    1 0 Отговор
    Статията не се разбира много точно. Става въпрос за данъци при внос. 1% за автомобили до 1.0, 5-9% до 2.5 литра, до 25% за 4.0 литра и над 40% за тези с над 4.0 литра

    Пример, SLS AMG има цена от 129.000$, в Китай е 590.000$
    AMG GT с 3,9 литров двигател и цена 132.000$ ще има цена от 220.000$ в Китай, което е направо за без пари в сравнение със стария
  • 13 Maurice

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Кобрата":

    Катализатора се брои за коли до 74кВ. Освен това "Данъка" е не само онова за което мозъчната ти клетка се досеща. В България има 100 вида данъци, а не само годишен данък имот. "гост", а не "Гост" е написал подробно за какво става дума. Четете преди да се изказвате, да не полодиаван!

    Коментиран от #16

  • 14 Maurice

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Аз мисля, че данъка е най-добре да се обвърже с изхвърляните СО емисии. Така ще те стимулират да си купуваш нова кола, която отговаря на по-висок екологичен стандарт. Най-голям данък трябва да плащат двутактовите Трабанчев и Вартбург. Щом не ти изнася, никой не те насилва да караш автомобил!
  • 15 Гост

    2 0 Отговор
    И защо пък според теб трябва данъка да е обвързан точно с въглеродните емисии? Какъв е смисълът от това след като данъка би следвало да попълва хазната за поправяне на пътища? Или смяташ, че Трабанта износва повече асфалта от Тесла?
    Няма да е лошо да прочетеш, че въглеродът е основа на живота и съдържанието на въглероден двуокис към момента е "чудовищните" 0,039%. Има доста по-вредни емисии изхвърляни от автомобилите.
    Жалко е, че не четете, а карате другите да го правят. Защо сте спали в часовете по физика и химия в училище?
  • 16 Кобрата

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Maurice":

    Ти на мен не ми разправяй, нали всяка година плащам данъци...да не мислиш, че само ти си запознат, а останалите сме прости и не знаем нищо?