Last news in Fakti

28 Май, 2015 10:18 7 385 21

Първата индийска суперкола се разпродаде

  • dc design-
  • dc avanti-
  • индия

Мумбайската компания DC Design се похвали, че стартовата партида от 500 бройки от първия индийски суперкар DC Avanti вече е разпродадена напълно. Постижението е забележително, тъй като цената от $55 000 е направо фантастична за тамошния стандарт на живот.



Въпреки агресивния и доста самобитен дизайн, вдъхновен от Ferrari и Lamborghini, Avanti има по-скоро посредствена за този сегмент механика. Макар че в конструкцията са използвани леки сплави и композитни материали, теглото достига 1 580 кг - колкото F12 Berlinetta.



За разлика от италианската суперкола обаче Avanti има скромен 2.0-литров четирицилиндров турбодвигател от Renault с мощност 248 к.с. (340 Нм), съчетан с шестстепенна ръчна предавателна кутия. Ускорението от място до 100 км/ч отнема цели 6 секунди, а незнайно защо максималната скорост е ограничена на 180 км/ч, при все че преди две години индийците обещаваха "таван" от 250 км/ч.



През 2013 г., когато бе представен прототипът на Avanti, се говореше и за по-мощна версия с шестцилиндров мотор от Honda с 400 к.с. Ако продажбите продължават да вървят толкова успешно, нищо чудно такава модификация да се появи на по-късен етап.



Във всеки случай в DC Design имат повод за гордост. Индийците не само успяха да проектират собствена суперкола и да започнат серийното й производство, а и да намерят достатъчно клиенти. Засега тиражът от 500 бройки изостава от първоначално обявените 3 000 екземпляра годишно, но началото е повече от обнадеждаващо.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ххх

    1 0 Отговор
    Циганийка... нищо особено!
  • 2 Кофти

    1 0 Отговор
    Прилича на някакво уродливо Ламборгини.... Ужасен ужас, грозотия до шия, кой се е излъгал да брои толкова пари за тази пародия?
  • 3 незнайко

    1 0 Отговор
    Направи си чисто нова по хубава за 55000 долара. Иначе наистина интериора е цигански.
  • 4 55 000

    3 0 Отговор
    За тая сингарела 55 000 долара са твърде много, но да не забравяме, макар че Индия е бедна страна, в нея има и ектремно богати хора, все пак са над милиард сигани.
  • 5 Стоян Стоянов

    1 1 Отговор
    "...Avanti има скромен 2.0-литров четирицилиндров турбодвигател от Renault с мощност 248 к.с. (340 Нм)..."
    хмммм - фен съм на Рено по принцип ама за супер кар - не е редно! Освен ако не му хакнат един engine от болид от Ф1 - те там Рено имат представители. Другия вариант е един 1.5dci дизелак - доста са разпространени из разните Рена, Дачии - поне ще е евтина поддръжката. И ще си стане един обикновен автомобил с тунинг - то и без друго индийци и суперкар не ми се връзва нещо.
    Интериора циганее - съгласен съм с предните коментари.
  • 6 мозера мозера

    2 0 Отговор
    предница на ферари задница ламбо джанти на порше има и малко игледа като GTR от всички коли са краднали по малко
  • 7 индиец

    1 0 Отговор
    Не е хубава но за индийци става.
  • 8 Shmeker

    1 0 Отговор
    Щом се продава значи е хубава. Все пак се прави за хора с други естетически разбирания
  • 9 аз

    0 1 Отговор
    .аси, за 55 хил.долара в бг се взема чисто ново а4, 3та серия или ц клас дизел с 250 коня. Айде нема нужда от тоя курник.
  • 10 Той

    1 1 Отговор
    Изглежда, като катастрофирало.
  • 11 Дядо Поп

    0 1 Отговор
    С уплътнения на вратите от Жигули и тапицерия,
    като за москвич 408 и тия двойни вежди на
    калниците е истински суперкар да не говорим за
    мощния двигател от ренде.Спирачките сигурно са
    дървени трупчета триещи по гумите,с една дума
    резил,с две думи пълен резил.
  • 12 Бай Кор

    0 1 Отговор
    Това е един смешен "суперкар". Вземам си Додж " Дуранго" с 236 коня и 4,7 литров В8 двигател отпреди 14 - 15 години и хем е почти толкова бърз, хем е в пъти по-евтин, хем е в пъти по-качествена направа, а и няма мотор от разни френски "ренде" - та...

    А звукът от Додж и осемцилиндровия му двигател кара космите по ръцете ми да настръхнат - това е мъжкарски автомобил!

    Тия "м.ли" как са убедили с такава цигания някой да им купи разсипията изобщо?! Явно за търговци стават, макар за инженери и дизайнери да не съм убеден!
  • 13 булгаром

    0 1 Отговор
    Кво плюете бе.То най хубавото нещо в тая кола си е мотора......
    щот не се вижда.Бих си я купил и веднага изваждам мотора и го хакам на жигулето ,Като се има в предвид ,че до година ще ги има в НАДИН. То с тия 180 км вмчас кой може да я овлаее.
  • 14 JAPAN

    0 1 Отговор
    Малййййй,м...ли и супер Кар.Неочаквано лоша комбинация.Този кар крие доста подводни камъни.В скоро време ще гледаме видео как,м...лската кола се запалва в движение,или пък се разпадат разни елементи.С двигател на Рено ще полудея,толкова много пластмаса има по тези двигатели.
  • 15 Роман (Маверика) Ценов

    0 2 Отговор
    В другата статия гледах и едно Ауди такова червено. По принцип не са лоши коли но червеното според мене е за жените повече. Не знам дали ще им е удобно защото са много ниски. А те нали все ходят с поли. За това на жената взех Форд Фокус

    Коментиран от #21

  • 16

    0 0 Отговор
    Айде стига сте са плюнчили бе, в България един велосипед не се произвежда от А до Я с български части ама иначе сме наголямо, кой знай кви дърти курници карате......

    Коментиран от #17

  • 17 Алфата

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от " ":

    Хич не си в час! Точно там, ако не другаде в момента сме много силни - велосипедите! Само да уточня, че до 20% от велосипедите участващи в големите състезания (Тур-а, Джиро-то, Вуелта и др.) се произвеждат в България!

    Коментиран от #19

  • 18 Алфата

    0 0 Отговор
    Колицата иначе е въз шукаритетна... за Факултето и Столипиново де!
  • 19 незнайко

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Алфата":

    Велосипеда е най простото превозно средство, затова там сме силни да ги сглобяваме. По бай Тошово време беше наистина производство на велосипед БЯЛКАН.

    Коментиран от #20

  • 20 Алфата

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "незнайко":

    Просто, просто, ама влез в някой магазин и виж как качествен и наточен Рам, Шокблейз и др. родно производство, струва колкото базово Сандеро!!! Само една карбонова рамка е 3-4 бона!
  • 21 Роман Ценов

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Роман (Маверика) Ценов":

    не ми се подигравай защото съм разведен и никога никой от моя род няма да си купи форд фокус