Last news in Fakti

2 Юни, 2015 11:16 17 722 44

Ето го новия Opel Astra

  • opel-
  • astra
Колите на Opel от т.нар. компактен клас имат доста дълга история. Тя започва от с Kadett през 1936, а сега продължава с новата Astra, единадесетото поколение на компактните модели на Opel. Досега 24 милиона компактни модела Kadett и Astra са напуснали производствените линии. След този успех Opel е готов да добави нова страница в историята на своя бестселър. Следващото поколение Astra е основано на чисто нова лека автомобилна архитектура, ще се задвижва само от двигатели последно поколение и ще предлага характеристики, с които преди разполагаха само автомобилите от по-високите сегменти на марката.
Новата Astra е с до 200 килограма по-лека от предшественика си, а атлетичният й дизайн прави това видимо. Размерите й са по-малки, но в същото време и вътрешния простор и комфортът и са значително увеличени. Напълно новата автомобилна архитектура играе огромна роля в понижаването на теглото. Всеки компонент е проверен за максимално компактност на конструкцията и олекотени материали. Само теглото на каросерията е снижено с 20 процента от 357 на 280 килограма. Допълнително към това мерките свързани с ходовата част са допринесли за намаление на теглото с още 50 килограма. Това включва употребата на високоякостни и ултра високоякостни олекотени стомани, компактни подрами, както и преден и заден мост с намалено тегло. Крайният резултат от тази фитнес програма е, че новата Astra е станала по-пъргава и комфортът на шофиране се е подобрил.
Тя е по-отзивчива, има по-добра управляемост и осигурява много по-директно усещане при шофиране. Според хората от Opel новата Astra е много по-приятна за шофиране отпреди. Под капака на всяка нова Astra може да бъде намерен някой от абсолютно новите двигатели. Мощностният диапазон се простира от 70 кВт/95 к.с. дo 147 кВт/200 к.с. Дизеловите и бензиновите двигатели с работен обем до 1.6 литра имат три общи характеристики: комбинират най-висока степен на ефективност с отлична динамика и плавна работа. Дизеловият 1.6 CDTI в няколко версии на максимална мощност, започващи от 70 кВт/95 к.с. покриват избора на дизелови предложения, докато 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo (77 кВт/105 к.с.) е базовото бензиново предложение. Акцент в портфолиото от двигатели на Astra е напълно новият 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo, четирицилиндров агрегат от същото поколение на по-малкия, но въпреки това мощен еднолитров, трицилиндров двигател.
Изцяло алуминиевият двигател ще направи дебюта си с мощност от 107 кВт/145 к.с.. Той впечатлява с динамична реакция и високи динамични показатели и в същото време с по-нисък разход на гориво. Двигателят достига много рано до максималния си въртящ момент от 250 Нм. Максималната мощ е налична между 1,800 и 4,000 оборота – отличните условия за удоволствие при шофиране в комбинация с ефективност. Благодарение на своята конструкция новият 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo също спомага за намаляване на теглото на автомобила. Само алуминиевият блок на двигателя е с десет килограма по-лек от стоманения на настоящия 1.4-литров турбо мотор.
Следващото поколение Astra е първият нов модел на Opel, който ще се предлага с асистента за персонална свързаност и услуги Opel OnStar още от самото си представяне. Opel OnStar предлага на клиентите широка гама от услуги в областта на безопасността и комфорта. Ако например се задейства въздушна възглавница, Opel OnStar автоматично ще бъде предупреден. Консултант ще се свърже с автомобила, за да провери дали пътниците се нуждаят от помощ. В случай, че не бъде получен отговор незабавно, ще бъдат изпратени екипи за бърза помощ към точното място на произшествието. Това е само още един пример за предимствата на новия персонален асистент за комуникационна свързаност и услуги. Водачите и пътниците имат достъп до OnStar денонощно по всяко време на годината. Независимо дали имат нужда от помощ на пътя или каквато и да било друга услуга – консултантът OnStar винаги е готов да помогне.
Освен това OnStar ще превърне новата Astra в 4G LTE мобилен Wi-Fi хотспот. До седем устройства, от смартфони до таблети, ще могат да бъдат свързани едновременно. В допълнение, новото поколение инфоразвлекателна система IntelliLink също ще отбележи своя дебют в Astra. Тъй като е съвместима с Android Auto и Apple CarPlay, тя ще осигурява възможност за пренасянето на света на смартфона във вашия автомобил. Авангардната патентована от Opel система за матрични изцяло LED предни светлини от ново поколение позволява шофирането с дълги светлини без заслепяване на другите водачи и ще се предлага в компактния клас за първи път в Astra. Съдържащата 16 LED сегмента – по осем от всяка страна на автомобила – новата матрична LED система автоматично и постоянно адаптира дължината и разпределението на светлинния сноп във всяка пътна ситуация. Осъществяването на този процес става с помощта на предната камера Opel Eye.
В момента, в който автомобилът напусне градските зони, дългите светлини се активират автоматично и остават включени през цялото време. При скорост на движение от 80 км/ч водачите установяват наличието на обекти встрани от пътя с 30 до 40 метра по-рано отколкото с конвенционални халогенни или ксенонови къси светлини. Това им осигурява около 1.5 секунди повече време за реакция. Заслепяването на другите водачи също не е проблем. Когато камерата установи наличие на светлинни източници от идващ насреща или попътен трафик, индивидуалните LED елементи в съответната зона се деактивират, като просто „изрязват“ светлинната зона около автомобилите. Останалата част от пътя и околното пространство остават ярко осветени. С подобна степен на прецизност и адаптивност матричните LED светлини повдигат светлинните технологии на ново ниво.
Системата не само осветява околностите по-ярко от конвенционалните светлини, но елементите й имат и много по-дълъг експлоатационен живот от халогенните и ксеноновите източници. Друго предимство е, че вече не е необходимо механично изместване на предните светлини – индивидуалните LED сегменти се включват и изключват в зависимост от ситуацията, което също допринася за надеждността. Освен Opel OnStar и светлините IntelliLux LED®, бъдещите собственици на Astra могат да очакват и множество системи за безопасност, за асистенция на водача и за комфорт – много от които без конкуренция в този сегмент. Системата за Разпознаване на пътните знаци (Traffic Sign Assistant) и за Поддържане на лентата (Lane Keep Assist) с Предупреждение за непреднамерено напускане на лентата (Lane Departure Warning) и Индикация на дистанцията до предния автомобил (Distance Indication) се допълват от Предупреждение за опасност от удар отпред (Forward Collision Alert) с Аварийно задействане на спирачките при опасност от удар (Collision Imminent Braking) и не само правят новата Astra по-комфортна, но и по-безопасна.
Темпоматът с ограничение на скоростта гарантира, че скоростта винаги е в рамките на ограниченията. Системата Advanced Park Assist подобрява комфорта и може да паркира автоматично автомобила след натискане на бутон. Камерата за обратно виждане се активира при включване на задна предавка, а системата Side Blind Spot Alert разпознава обекти в диапазон от 3 метра зад автомобила, които иначе остават скрити от погледа на водача. В обобщение хората от Рюселсхайм казват, че новият Opel Astra е не само по-безопасен, по-атрактивен и по-модерен отпреди, но и по-лек, по-динамичен и с по-добра управляемост в завои, по-аеродинамичен и по-ефективен във всеки един смисъл на думата.

Подробни технически характеристики за генерациите на Opel Astra , вижте ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Става

    2 0 Отговор
    Става!
  • 2 Shmeker

    3 0 Отговор
    Браво!
  • 3 За пръв път

    3 0 Отговор
    За пръв път да ми хареса Опел от много време насам!

    Коментиран от #4

  • 4 Shmeker

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "За пръв път":

    Ами не знам, но от както излезе Инсигнията всичките им коли са симпатични
  • 5 Shmeker

    2 0 Отговор
    Лично мен ме притеснява "революцията" в двигателите. Май няма почти нищо познато. Дано окачването е здраво както си е традиция.
  • 6 968547

    0 7 Отговор
    Ако я дават с теоподаващо в багажника, я купувам. Щото когато ходя на сбирките на ръжда форума, и нямам инструмента който реже ръждата няма да ме приемат.
  • 7 йордан иванов

    1 7 Отговор
    Новия хлопел..
  • 8 ОПЕЛ

    3 1 Отговор
    Супер количка!!!
  • 9 Стоян Стоянов

    5 0 Отговор
    браво на хората - развиват се. Добре изглежда Астрата
  • 10 анонимен

    4 0 Отговор
    Бива ,кефи ме !
  • 11 луд

    1 5 Отговор
    Е .ати репликата на WV
  • 12 ВикТор

    3 2 Отговор
    Отзад на някой да му прилича на Жулиета?

    Коментиран от #15

  • 13 Трифонов

    3 1 Отговор
    Ами, "ВикТор"-е, няма как да ти отговорят на тоя въпрос, щото 90% от хората не знаят какво питаш. След около година, като си понакупят хората такива Астри, като позаредят малко и Народната милиция с тях... в бяло, ще се появи някъде по улиците, по случайност, някоя объркана Джулиета. Някой ще каже: "А, вижте бе, каква готина Алфа!" Тези около него ще го погледнат странно и ще отвърнат: "Ъ, човек, ти добре ли си!? Изкопирали са Опел Астра. К`во й е готиното!?" Както става през последните години с всяка Алфа. Краят на тази италианска история продължава...
  • 14 Слави

    5 1 Отговор
    Е и сега ако не победим Голф, то не знам кога..
    Страхотна е Астрата!

    Коментиран от #27

  • 15 Иван Радев

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "ВикТор":

    всъщност на Volvo V40 (последната версия, не тази от 1997-2004)
  • 16 Златко кифлата от Люлин

    0 6 Отговор
    stanchev mnogo gi falish a rajdata opraviha li
  • 17 кОпел

    0 6 Отговор
    Тия нали фалираха бе, отде бълват нови нужници?

    Коментиран от #22

  • 18 Jap

    5 0 Отговор
    Крайно време беше-много красив интериор,пасти да яде Гоуфа!
    Надявам се и по-надежден и по-евтин!Браво!
  • 19 Десислава Акиванова

    3 0 Отговор
    Ако не друго, то поне е красива. Но е и добра също!
  • 20 Corsa

    0 4 Отговор
    Ужасни кривини по цялата каросерия, без тези дизайнерски приумици щеше да е далеч по-добре, задницата е просто отвратителна.
  • 21

    4 1 Отговор
    Браво, браво много красива кола и отвън и отвътре, тези технологии са от автомобили от по-горен клас, тая услуга OnStar за първи път я чувам, звучи много добре за безопасноста на пътниците.
  • 22 PlimP

    6 0 Отговор

    До коментар #17 от "кОпел":

    17, опел никога не са фалирали, апроблеми с ръждата нямат от близо вече 20г. ако не и повече, а други разни фръц марки след опел продължаваха с гнилочите, примерно мерцедес

    Коментиран от #28

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 ОПЕЛ

    6 0 Отговор
    Опел се развиват много добре красиви, здрави, икомомични, явно GM разбраха печелившата марка .........
  • 25 дедо Либен

    6 0 Отговор
    Браво на немците от Рюселхайм! Превъзходна кола с много нови полезни неща.
  • 26 копеле

    6 0 Отговор
    А бе хора, колата е страхотна, супер е, браво на Опел. Само дето ми напомня на полицайчетата и техните патрулки.
  • 27 Димитър Стоянов

    0 3 Отговор

    До коментар #14 от "Слави":

    Когато бат Бойко ти иска автограф, може и да го победите

    Коментиран от #40

  • 28 заблудени люде

    1 5 Отговор

    До коментар #22 от "PlimP":

    когато хлОпелите вземат да ги продават в САЩ, тогава ще ги имам за коли. Посредствени еднодневки на ГМ за бедняци от Третия свят. И да, още гният на поразия, едва астра 2006г. до нас е без прагове и вежди.

    Коментиран от #31

  • 29 бай Иван

    0 6 Отговор
    Айде сега тъпанарите пак да карат опърдяни Мерцедеси а умниците да карат Опели по за много пари и изплащане за цял живот!Осъзнавате ли ,че тези л..нярки , ще ви съсипят живота преди да сте му се порадвали?
  • 30 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    2 2 Отговор
    Много добър и стойностен автомобил. Така се правят коли, а не като ваговете да изплюват едно и също.....и все по дефектно и ненадеждно !
  • 31 DBS

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "заблудени люде":

    Е така като се изхвърли някой специалист....За Buick Verano и Saturn Astra?Buick Encore,Regal,Cascada продават се и в САЩ и в кирай и то много добре.
  • 32 пламен

    0 1 Отговор
    Страхотен интериор и екстериор и много нови технологии до тук с хубавите новини 1литров мотор с турбо и 3 цилиндара колко ще издържи тази прахусмокачка преди да е блокирала или тези матрични фарове че то ако ми изгори нещо по тоя фар ще ме заболи главата от цифри айде няма нужда да си ги карат в Германия за нас тези коли са прекалено скъпи за поддръжка за 3г ще и падне цената на половина а за ремонтите да не говорим

    Коментиран от #33

  • 33

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "пламен":

    Споко пич, няма да те заболи глава, щото няма да караш скоро най-вероятно тая кола както и аз.....
  • 34 kroiterhoff75

    0 2 Отговор
    Браво OPEL,ориентирали са се много правелно.Макар да са взаимсвали от BMW-дизаина-ТУШЕ В АТАКА.
  • 35 Гост

    1 1 Отговор
    Какво БМВ виждате тук...не мога да разбера!? Дизайнът е копие на Алфа Ромео Жулиета! Красив дизайн,но яко краден от италианците! Поредно доказателство,че дизайнът на хората от Италия е години пред немските механици!
  • 36 Георги

    3 0 Отговор
    Браво постарали са се една красота която може да бие моят Голф 6-ца
  • 37 калин

    1 3 Отговор
    Чиста Алфа жулиета.отзаде
  • 38 Alfist

    0 3 Отговор
    Дизайнерите на Опел са паднали в интелектуална дупка, изглежда
  • 39

    1 1 Отговор
    На Опела предното стъкло е по издължено, капака е по-къс, но е факт,че задницата и линията на покрива приличат на Алфа Жулиета. Какво да се прави, искат да приличат на големите в дизайна, така или иначе Алфа си е Алфа никой не може да изкопира харизмата и.... И двете коли са хубави, лично аз ако можех да избирам винаги бих избрал Алфа, тя ми е в сърцето, да видим дали от Алфа ще има коментар.......
  • 40

    4 0 Отговор

    До коментар #27 от "Димитър Стоянов":

    Той Гоуфа си е победен отдавна, няма такъв безличен сандък, всяко ново поколение е като старото, на всичкото отгоре и надеждноста му не е нищо особенно и цената му е безумно надута.....
  • 41 Петьо

    0 2 Отговор
    По-скоро много прилича на новото Мазда 3.
  • 42 Gosho Vectrata

    1 0 Отговор
    Новата Астра е красива и има модерни технологии. И най-важното е направено - намалено е теглото значително / поне на теория /. За сравнение сегашната / Астра J / в най-лекия си вариант 1.4 бензин /базовия/ е около 1360 кг. Подобрили са системите за безопасност, комуникационните технологии и са въвели матрични LED светлини. Движат се в правилната посока.
  • 43 опел фен

    0 3 Отговор
    да,но никой нищо не каза за борбата с корозията...вечната битка на Опел,но съм сигурен че до 5г няма да мръдне,а после...
  • 44 narodna miliciq

    1 0 Отговор
    ето с кво ще ни гази родната милиция