Last news in Fakti

26 Юни, 2015 12:28 33 294 35

Историята на Opel Kadett

  • opel-
  • kadett

Подредени плътно един зад друг, всички произведени до момента компактни модели на Opel биха надхвърлили 100 000 километра и биха формирали автомобилна колона, която може да обиколи два пъти и половина земния екватор. Популярността им започва от модела Kadett. Ето и неговата история.

1936 до 1940 - Opel Kadett 1

Първият Opel Kadett предизвиква малка сензация – както в технологично отношение, така и в ценово. В периода от 1936 до 1940 година в Рюселсхайм са произведени повече от 100 000 екземпляра от този четириместен модел, като още по онова време заводът на Opel е едно от най-модерните по рода си съоръжения в Европа. Първото издание на Kadett се отличава с революционна самоносеща каросерия, предлага се под формата на седан и на кабриолет и струва само 2 100 германски марки. Динамичният четириместен модел развива максимална скорост почти 100 км/ч и не след дълго успява да завоюва сърцата на масовите потребители. Kadett е приет ласкаво и от пресата - “Първите тестови пътувания с Kadett потвърдиха, че моделът определено е необикновено добро предложение в тази ценова категория,” отбелязва германския всекидневник “Braunschweiger Tageszeitung” в статията си от 5 декември 1936 година. Ходовата част с независима схема Дюбоне на предното окачване и заден мост с листови ресори е заимствана от Opel Olympia, а четирицилиндровият двигател с т.нар. „L-глава” и чугунен блок води началото си от Opel P 4. Агрегатът постига максимална мощност 23 к.с. от работен обем 1 073 cм3. Предимствата извлечени от модулния принцип при конструирането и компановката също имат съществен принос за ниската цена на модела.

1962-1965 година - Opel Kadett A 

Големият багажник, изобилието от простор за четиримата пътници, новият динамичен двигател и ниските експлоатационни разходи са основните съставки на рецептата, донесла успеха на модела Kadett A. В периода от 1962 до 1965 година Opel произвежда от него близо 650 000 екземпляра. Очертанията на каросерията на седана с две врати изглеждат делово и са изключително модерни за времето си. Долният ръб на прозорците е разположен ниско, панорамните прозорци осигуряват добра видимост, а декоративната ивица отстрани подчертава издължения силует на модела. Предните калници се заострят в посока към светлините, а краищата на задните са оформени като перки. Вътрешното пространство се оказва извънредно впечатляващо за собствениците на традиционните за онова време модели в малкия клас. Пространството под задния капак е истински багажник и дори отворът за зареждане на резервоара е изнесен отвън! „Opel Kadett или накратко OK, е идея, която е дело на рекламния отдел на Opel, който не може да се противопостави на изкушението да намекне за слабостите на конкуренцията от Волфсбург. „Никога повече няма да усещате мириса на бензин в багажника,” отбелязва той с намигване. Със своя модерен разположен отпред двигател с водно охлаждане Kadett има и друго важно предимство пред „Костенурката”. Четирицилиндровият агрегат с работен обем 993 cм3 развива максимална мощност 40 к.с. и от месец март 1963 година се ползва и за задвижването на новата комби версия Kadett Caravan.

1965-1973 година - Opel Kadett B

След латинското „А” идва „B”, a през 1965 година първият модел Kadett е заменен от нова серия. Тя е с дължина над четири метра, с което значително надминава размерите на своя предшественик. Що се отнася до модерната осанка, дизайнерите на модела определено черпят вдъхновение от колегите си отвъд океана. Плавно снижаващата се задна част напомня на популярните в САЩ по онова време „fastback” модели. През 1966 година публикация в изданието “Automobil Illustrierte” отбелязва: “Можете да видите мощта и бързината още преди да чуете звука на двигателя.” И наистина - увеличена е не само дължината, а и мощността на новото поколение. Инженерите на Opel увеличават диаметъра на цилиндрите на четирицилиндровата машина с по 3 мм, а мощността на базовия агрегат с 1 078 cм3 вече е 45 к.с. Желаещите нещо повече могат да се насочат към версията 1.1 S с повишена степен на сгъстяване и максимална мощност 55 к.с. Моделът Kadett бързо се превръща в пазарен успех с над 2.6 милиона продадени екземпляра от септември 1965 до юли 1973 година. При това успехът му не се ограничава само в родната Германия - през 1966 година делът на износа достига 50 процента, а Kadett се приема радушно от клиентите в 120 cтрани по целия свят.

1973-1979 година - Opel Kadett C

Фамилията на Kadett C е многолика – интелигентен семеен модел, шикозен втори семеен автомобил с практичен заден капак или динамично спортно купе с бойна окраска. Общо 1.7 милиона от всички тях са произведени в периода между 1973 и 1979 година. Kadett C със задно предаване дебютира през месец август 1973 с изчистен дизайн на каросерията и нова конструкция на предния мост с двойни напречни носачи. Сред характерните елементи в дизайна са плоската радиаторна решетка, предният капак с типичния за марката централен ръб и оформената като аеродинамичен спойлер предна престилка. “Kadett не само се държи изключително добре на пътя, а прави впечатление и със своята прецизна конструкция, дизайн и изпълнение. Моделът се нуждае от малко поддръжка, ремонтопригоден е и е икономичен за експлоатация,” отбелязват тестовите експерти от “auto motor und sport” в брой 20/73 на германското специализирано автомобилно списание. Мощната версия GT/E дебютира на автомобилното изложение IAA през 1975 година. Неговият 1.9-литров двигател със система за впръскване на гориво Bosch L-Jetronic развива мощност 105 к.с. и ускорява тежащия само 900 килограма Kadett до максимална скорост от 184 км/ч.

1979-1984 година - Opel Kadett D

Четвъртото поколение на следвоенния Kadett полага началото на нова ера в компактния клас автомобили на марката Opel. На изложението IAA през 1979 година, под формата на модерния Kadett D пред широката публика дебютира първият модел на марката с предно предаване. Цялостните качества на продукта са наистина убедителни. Въпреки че каросерията на новото попълнение в гамата е със 126 мм по-къса от тази на предходния модел, достигайки само 3 998 мм, дължината на вътрешното пространство е увеличена, а просторът в интериора превъзхожда значително този при много от директните конкуренти. Но компановката на силовото предаване и задното окачване с торсионна греда не са единствените, които скъсват с традициите - Kadett вече разполага с новия 1.3-литров OHC (с горноразположен разпределителен вал) двигател във версии с 60 и 75 к.с. Революцията продължава с вариантите на купето, където в допълнение към просторното комби с максимален багажен обем до 1 425 литра Opel предлага само fastback версии на модела. През месец януари 1983 година на пазара излиза и спортният Kadett GTE с максимална скорост 187 км/ч и 1.8-литров четирицилиндров двигател с максимална мощност 115 к.с. Сред другите технически модификации на спортната версия са по-стегнатата настройка на ходовата част с намален клиренс, новите тампони на кормилната уредба и вътрешно вентилираните предни дискови спирачки. Общо 2.1 милиона екземпляра от Kadett D са произведени в периода между 1979 и 1984 година.

1984-1991 година - Opel Kadett E

Вторият Kadett с предно предаване, произвеждан от 1984 до 1991 година, получава европейската награда “Автомобил на 1984” и е абсолютен пазарен фаворит. С продажбите си в размер на 3 779 289 автомобила за целия период на производство моделът се превръща не само в най-големия бестселър в историята на марката Opel до този момент, а и в световен шампион по аеродинамика. Инженерите на Opel определено удрят джакпота през 1984 година. Използвайки технологичната основа на предшественика, но с изцяло нов хечбек дизайн, Kadett E разполага с всичко необходимо, за да направи шеметна кариера. Със своя коефициент на обтекаемост от 0.39 Kadett D е най-добър в своя клас, но постижението му направо бледнее на фона на резултата на неговия наследник. След като прекарва общо 1 200 часа във фини настройки в аеродинамичния тунел, моделът E постига сензационния за времето си коефициент от 0.32. Динамичният GSi с коефициент Cd от 0.30 и Cх от 0.57 е най-аеродинамичният хечбек в света към онзи момент. Клиентите отдават дължимото внимание на новите форми и само след няколко месеца генерират продажби, които отъпкват пътя на поредния успех - през 1987 година Kadett E регистрира 625 000 продадени екземпляра в Европа. Към този момент комби версията вече се е изкачила на върха в своя клас. От есента на 1985 година и версията седан отново е част от гамата - за първи път от времето на Kadett C. Наред с това спортният GSi вариант се превръща в своеобразна жива легенда, а с появата на сцената на емблематичния 16-клапанов двигател през 1987 година моделът оставя конкуренцията да диша праха му. През 1991-а се появява наследникът Opel Astra F.

Подробни технически характеристики за генерациите на Опел Кадет , вижте  ТУК

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Опел Кадет

    1 8 Отговор
    Не случайно е наречен Кадет!!!!!
    Седи там Къдет го оставиш!!!
    Няма кой да го вземе !!!!
    Най- сигурната кола против кражба грабеж и ремонт!!!
    Къдет и да се развали, всеки му разбира!!!
    :)
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 некойси

    0 4 Отговор
    Този Опел от 36-та как е добутал до наши дни без да загние?
  • 4 gospodina

    11 0 Отговор
    Карал съм Кадет 87 година в какви ли не условия.Тази кола нямаше чупене.Двигателя е адски здрав.
  • 5 Турбото

    14 0 Отговор
    Абсолютно адекватен и здрав автомобил за времето си , до някъде даже легенда.
  • 6 GSi

    6 0 Отговор
    Доста точно написано, конкуренцията на точно тези коли винаги е дишала праха. :))
  • 7 карл

    10 0 Отговор
    Карал съм Кадет 86-та 1.6D, уникален автомобил!
  • 8 123

    7 0 Отговор
    Имах Кадет 90-та, 1.4i-mono. Вървеше отлично и гореше 6.7 л/100. За цялото време съм сменил един термостат (7.20лв.) Обаче толкова изгни накрая! Добре, че не се наложи да го продавам. Блъснаха ме и ми го платиха тотал-ка по каското. Щастие в нещастието :)
  • 9 тенекеджията

    1 12 Отговор
    Колкото и да го хвалите да не забравяме че ОПЕЛ е измислил ръждата.
    За немеца ОПЕЛ е като за братушката ЗАЗ най-нискобюджетния автомобил. Демек за сиромаси!!!
  • 10 John Gottin

    0 9 Отговор
    тва не е Опел, тва е Москвич 403 от 56-та, за тва ;)

    Коментиран от #14

  • 11 John Gottin

    0 4 Отговор
    до №3 е долния ком.
  • 12 Автора е объркал

    0 11 Отговор
    автора защо е сложил на първата снимка Москвич 400?

    Коментиран от #16, #17

  • 13

    7 1 Отговор
    Първата ми кола, легенда въпреки ръждата, много БМВ-та не можеха да решат какво става.......
  • 14 Иван

    4 1 Отговор

    До коментар #10 от "John Gottin":

    Аве не виждаш ли, че е с две врати. Няма москвич с две врати. Москвича е Кадет от преди войната. Аман от разбирачи!Като си невежа, мълчи си!
  • 15 Иван

    4 0 Отговор
    Аве не виждаш ли, че е с две врати. Няма москвич с две врати. Москвича е Кадет от преди войната. Аман от разбирачи!Като си невежа, мълчи си! Обаче автора сбъркал. защо не се замислиш дали ти не си сбъркал.
  • 16 До оня дето знае

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "Автора е объркал":

    Аве не виждаш ли, че е с две врати. Няма москвич с две врати. Москвича е Кадет от преди войната. Аман от разбирачи!Като си невежа, мълчи си! Обаче автора сбъркал. защо не се замислиш дали ти не си сбъркал. Ама ако си внимавал в училище нямаше да пишеш тъпотии.
  • 17 Бате Цецо

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "Автора е объркал":

    Москвич 400 е копие на Опел Кадет 1936 г.
  • 18 вйеф

    5 0 Отговор
    Най добрата кола за всички времена!Няма по безаварийна и лека за поддържане кола от Кадета!
  • 19 Румен Янев

    0 0 Отговор
    Защо първата снимка е на Москвич?
  • 20 Гост

    5 0 Отговор
    Научил съм се на такава кола! Вярно,че е изключително ръждива,но пък толкова сърцат мотор рядко се среща! Скоростната кутия също е много добра! Въобще класика! Дано някой ден Опел я възродят! Със удоволствие бих си я купил....дори заради баща ми....
  • 21 аз

    1 3 Отговор
    Поддръжката е лесна- да:
    Масло, вежди
    Масло, вежди
    Масло, вежди, прагове и си в салатата ;)
  • 22 кара Лада

    0 6 Отговор
    Признавам го за една от малкото коли които гният повече от Жигула! С това се убива желанието за всички други предимства дето имаше
  • 23 Plovdiv

    1 0 Отговор
    Карах Кадет 1987 г. 4 години. Най-общо казано впечатлението е следното: Много хубав (за времето си) двигател и ужасни ламарини и ходова част заради ръждата.
  • 24 Селянин

    2 0 Отговор
    Хахахаха!!!
    Имам авер дето с едно кадетче дже-се-и посира баварки с пишман-тунинг за бая хилки лева с лекота !!!
    Гний яко да , ама щото няма кой да го поддържа , мотореца му е каре ( ако ма разбира някой ) кат на пистарките , няа въртящ момент ама прай бая обороти , и за невежите тука да спомена само , на ралито у Русе всите видяуме как Кадетче посра разни ево 9 тки ли кви бяа , хахаха , аз мноо тача американки , ама не моа си крива душата кат ортуваме за нещо дет бива !
    Да ва светна само , Кадето с малко маймунинг улиза у ЧЕТИРИТЕ СЕКУНДИ НА ДРАГ !!! - за справка - нейде там е Ламборджини Галардо !!!
    НАЗДРАВЕ ВЕСКОООО!
    Опел Кадет дже се и - C20NE - май беше , че и специални буквички има след туй , не ги помним , щото тачим ПОНТИАК !!!
    Ама на Кадетчето - евала !
  • 25 resor

    0 5 Отговор
    Опел м....т ли,ми кочина си е,както и всичко на тая марка.
  • 26 бмв пауър

    0 0 Отговор
    хора това на първата снимка не е ли москвич има такъв стар модел е вижте в нета
  • 27 бсадд

    0 0 Отговор
    След Втората световна война Червената армия пренася цялата производствена линия на Опел от Бранденбург в Москва.През 1947 г. започва производството на модела Москвич 400 (наричан в СССР на шега Опел Фиатович), базиран на Опел Кадет.
  • 28 много ама много хлопа

    1 3 Отговор
    Два пъти съм се возил у такова и съм шокиран от интериора. Няма по дрънкащо и разпадащо се чудо. Кората на тавана беше захваната по средата със самонарезни винтове, защото тавана паднал в движение, а аз станах свидетел по време на краткия път как падна някакво копче от таблото и висна на кабела. Знам че бъде упрекнат в злонамереност, но това е истината - няма по-хлопащо нещо от тая кола, вкл. и руските в които съм се качвал. Иначе за мотор и механика не знам, не казвам нищо, може и да са здрави.
  • 29 Георги

    0 5 Отговор
    Пълен боклук за всички времена също голям късмет ще е ако комшията ти е тенекиджия за да кърпи веждите през една година боклук това е хора кадета по добре една жигули
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32

    1 1 Отговор
    GSI, доста БМВ-та плакаха.......

    Коментиран от #33

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Gosho Vectrata

    2 0 Отговор
    Отличен автомобил за времето си. Въпреки, че ръждата и лошата подръжка го унищожиха, по пътищата се движат немалко Кадети. Сега поне има достатъчно части и ламарини, защото нищо не е вечно.
  • 35 Георги

    0 2 Отговор
    Ама почти през година да кърпиш и подменяш вежди и прагове всяка пролет нормално ли е за една кола а та те руските не гниеха толкова бързо колкото тези боклуци
  • 36 Георги

    0 2 Отговор
    И кои ти кара тези разядени и скапани теникии в днешно време моля ти се не се излагай