Руснаците наричат класиката ГАЗ-13 "членовоз", което не звучи особено прилично на български, но пък описва изключително красноречиво някогашния блян на комунистическата върхушка в СССР. Днес "Чайка" радва посетителите по ретро изложения, а по-запазените екземпляри се ползват за сватби.
Естонецът Рииво Синиярва обаче смята, че руското копие на Packard Carribean става и за по-високооктанови веселби. Рииво и тунинг ателието Team Outlaw са създали истински драгстер с външността на ГАЗ-13.
Автомобилът, разбира се, няма нищо общо със съветския първообраз освен дизайна. Построен е през 2005 г. върху пространствена рама с "многолитров V-образен двигател". Първоначално "каросерията" била изпълнена в стила на Chrysler от 1957-а, за което дори спечелил приз за най-красив драгстер на едно от европейските специализирани изложения.
За сезон 2015 обаче естонците решили да преработят предната част така, че да прилича на ГАЗ-13 и автомобилът вече се подвизава в стартовите протоколи като "Чайка Спорт". Най-доброто му постижение на 402 м до момента е 8.94 секунди.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Румен Янев
Коментиран от #3
17:05 30.06.2015
2 Турбото
17:37 30.06.2015
3 драго
До коментар #1 от "Румен Янев":
Какъв "мастодонт"? Ти да не си мислиш, че там са ламарините на "Чайка"? Каросерията се прави от леки материали, а пилотът е защитен от рамка и колани. Тежкото идва от двигателя, рамата и трансмисията.15:29 01.07.2015