1 Юли, 2015 11:12 39 940 43

Бъдещи класики от 80-те

  • mobile.bg-
  • autocredit-
  • автомобили

От Mercedes 190 до Citroen 2CV – тези коли искат много внимание, но рано или късно се отплащат

Колите се превърнаха в еднодневки – караш известно време, след което хвърляш и купуваш следващата. Всичко това звучи напълно в реда на нещата за повечето хора, но има и такива, които се привързват към автомобилите си и искат да им се радват дълги години, без да ги сменят. Лошата новина е, че от повече от десетилетие такива коли не се произвеждат. Добрата новина е, че все още на пазара има автомобили от старата ера, които при добро желание от страна на собственика спокойно могат да поживеят още някое и друго десетилетие. Общото между тях е, че са безбожно евтини, след време ще станат доста скъпи, но дотогава им трябва солиден ремонт и доста свободно време. Представяме ви 5 неостаряващи класики от 80-те години, чиято стойност само ще расте в бъдеще. Четири от тях са германски, което едва ли е голяма новина. 80-те е труден момент за повечето компании, които по това време произвеждат скучни автомобили.

Източник: blog.autocredit.bg


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ярослав станчев

    0 1 Отговор

    Няма вече такива коли,няма и да има.
  • 2 Rafa

    0 0 Отговор
    Имам Ауди Купе, ще видим кво ше струва след време
  • 3 Лолита

    1 4 Отговор
    От всичките тези таралясници единствено БМВ 5та серия има шанс да стане истинска класика. Една кола за да стане класически автомобил трябва да има и класа, лукс, аристократизъм да лъха от нея хората да са я обичали заради качества които е притежавала .Тези коптори особено Голфарата направо ме разсмиват.

    Коментиран от #10

  • 4 некойси

    2 0 Отговор
    Мда, в нашето семейство сме имали 190-тка и 2CV.
    Това са интересни по свой собствен начин коли.
    Нистина не ги правят така вече.
  • 5 Селянина

    3 0 Отговор
    За голфа 1, БМВ-то и Ситроен-а съм напълно съгласен.
    За Ауди-то всеки мангал кара 80-ка.
  • 6 ххх

    0 2 Отговор
    Единствено БМВ-то може би ще стане класика след 20-тина година. Имах приятел с такова- гореше като ляма, 20/100, но пък и вървеше прилично за времето си
  • 7 ждяш

    3 0 Отговор
    Citroen 2CV е класика отдавна . не знам защо е въобще в тази класация
  • 8 motorheadbg

    4 0 Отговор
    Ей сега да пуснат Голф-а - продавам пасата, и веднага скачам! ТОВА Е ЖЕЛЕЗНА МАШИНА - В ПРЕКИЯ, И В ПРЕНОСНИЯ СМИСЪЛ!!!
  • 9 мрази простаците

    0 1 Отговор
    Peugeot 306 GT6
  • 10 гоуфо

    0 2 Отговор

    До коментар #3 от "Лолита":

    е точно гоУфа е класика-мк1.иначе бмв,аудита-бол!а ситроена цв-грознейшо нещо,но някои си го харесват...единствено то може да шпори през нивите без никакъв проблем.справка-топ гиър и 5 предавка...
  • 11 190евърхът

    1 2 Отговор
    190-ката е C-class, а не E-class! Оправете си статията.

    Коментиран от #16, #18

  • 12 Mercedes-Benz

    3 0 Отговор
    Ей това скъпи приятели бяха истинските автомобили! Когато човек управляваше автомобила и знаеше че от него зависи всичко! А за надеждността да не говорим и солидната сглобка!

    Коментиран от #15

  • 13 Стамат

    2 0 Отговор
    Уточнение едно. Моделът е Audi Coupe. Не съществува 80/90 coupe и единственото общо с 80/90 са щампите на няколко ламарини, фарове и броня. S1 произлиза от Sport Quattro, което е Coupe Quattro със скъсено междуосие...
  • 14 Георги Колев

    4 0 Отговор
    80-90г.Колите бяха коли.Сега са пръдни.
  • 15 кара Лада

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "Mercedes-Benz":

    Обаче от всичко това просто е останала една купчина овехтял смърдящ материал.
    Все още има хора с реални спомени, като изчезнат и те, автомобила ще е просто за всички една вещ за еднократна употреба както много други неща в живота ни вече.
  • 16 Никой

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "190евърхът":

    "Тази кола, позиционирана под Е-Class" ех само да четяхте малко повече...
    Колите са страхотни, много добра подборка. Сигурно след 30 години сегашните коли ще са още по-евтини и никой няма да ги иска заради ненадежността си..
  • 17 Телецентар

    0 0 Отговор
    Купи ги ти за жълти стотинки....такива евтини няма !
  • 18

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "190евърхът":

    Няма нищо за оправяне, трябва да се чете и тълкува написаното по-внимателно......
  • 19

    3 0 Отговор
    Готини са колите, единственото заради което си заслужава да си купиш по-нова кола е по-високото ниво на сигурност, което си е доста важно, но като цяло съм фен на по-старите коли....
  • 20 Роман Ценов

    3 0 Отговор
    коли класици,навяват спомени.
  • 21 baraba

    3 0 Отговор
    До коментар 6. Не е лошо да видиш колко струва 190 ево. И пак да си говорим че само БМВто шяло да стане класика хи хи хи. Такава 190тка имам че като я видиш ще ме молиш да се снимаш с нея. Иначе повечето стари коли са истински произведения на техника, дизайн и качество, новите са истински боклуци. Без да го приемате лично.
  • 22 Иванов

    0 2 Отговор
    Никакви класики няма да станат тези коли.

    За да бъде скъпа класика една кола си има критерии, които явно автора и аутокредит си нямат представа какви са.

    Гореизброените коли ще си останат евтини стари коли без стойност както и много други подобни


  • 23 Аз

    1 0 Отговор
    Феноменални глупости.
    В началото на 90-те, когато у нас започнаха да се появяват първите западни автомобили, с патос се обясняваше, че "истинските" коли били тези, произведени до 1980-а и никакви нови голф двойки, ауди 80, мерцедес 190 и бмв 5 не можели да се мерят с тях. И тогава се обясняваше, че новите коли били боклуци, пълни с пластмаса и електроника и глезотии.
    После, в началото на века, се заговори колко хубави били колите, произведени до 1990-а, колко били здрави, надеждни и т.н.
    Преди няколко години пък всички започнаха да се вайкат за яките машини, произведени преди 2000 година.
    След още 5-6 години пък ще слушаме и четем, че световното авомобилостроене е приключило около 2010-а и оттам насетне се правят само боклуци. :-D :-D :-D

    Коментиран от #43

  • 24 Японеца

    0 0 Отговор
    На мен ми харесва статията.5 класики които могат да се купят за жълти стотинки.И нито един Японски автомобил.

    Благодаря показахте с тази статия,за пореден път колко струват немските ...."'с/:;-(),!.?::;)/(;)-(-()::;(;!,!!,', разбрахте ли.
  • 25 Лео

    1 0 Отговор
    Разбира се ,че автомобилосторенето трябва да се развива, но автомобила тряба да е в услуга на собственика си а не негов екзекутор! Съвременните автомобили са проектирани да са евтини
    еднодневки които след като им изтече ресурса от 5 години да отидат за скраб, но за бедния сънародник това е неприемливо.Затова предпочитам един хубав стар мерцедес примерно 123ка или пура от 80 те години който спокойно издържа без ремонти 40 години или 1- 2 милиона километра.Ето това е класика а не тези бангии които са наредили в статията по горе.
  • 26 Фен на японските коли

    0 0 Отговор
    От цялата класация само признавам Мерцедеса като наистина хубава кола ! Това беше времето когато Мерцедес си държаха много на качеството и надеждността ! Та да си дойда на думата - защо в класацията е пълно с 4 немски коли и 1 френска ? Ами вие японските машини за нищо ли ги нямате ? Май не знаете за Мазда 626 1983-1987 година , за Тойота Корола АЕ86 Труено , Хонда Акорд , Сивик и това са машини от това време ! Защо не ги споменавате ? Например на мястото на селските голфове 1-чки и 2-ки можеше да сложите поне една японска класика ! Не подценявайте японските коли !!!Японските коли са много издръжливи и надеждни ! Моята Мазда 626 1983 година преди доста време мина 1 000 000 км пробег и сега е на нови навъртяни 350 000 км !!! И си върви и пали още без проблем ! И тази Мазда моята въпреки че е 83-та година има доста неща които доста хора незнаят - електрически стъкла не само отпред ами и отзад на задните врати , също така има и електрически огледала , дигитален часовник и още ред други луксове които за онова време а и сега си голямо постижение ! 8000 оборота е и т.н. И все още всяко едно копче в нея и бутон си работят !!! Даже мои приятели майстори са ми казвали че японските двигатели и механика са безсмъртни - 99,9% от японските коли излизат от завода с перфектно качество !!!

    Коментиран от #27, #28, #29, #30

  • 27 ехеъ

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Фен на японските коли":

    Хубаво е че има кой да ги помни и споменатите модели японски автомобили, но все пак "селските голфове единички" са основали "голфовият клас", нещо, което в днешно време трудно се прави от който и да е производител. Голфовете може и да са ни втръснали до небесата, но всички производители на хечове по тях се равняват.
  • 28 само селяните карат мазда

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Фен на японските коли":

    точно тези прослувути японски "коли" са нема що надежни неми ги хвали почти няма японски качествени плюс това японците крадат много технология и копират ако бяха толкова добри немаше да купуват лиценза от мерцедес за s klas да си прават копие или на ml ката мани стига с това японското немското е доказано и много добро
  • 29 Калашников

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Фен на японските коли":

    Ако ще и 200 000 000 км да са минали акорд, сивик и корола и тнт никога няма да бъдат класики. Просто няма какво да те грабне в тия коли, че да придобият стойност.

    Коментиран от #33, #42

  • 30 hienata

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Фен на японските коли":

    В момента се продават в мобиле 53 японски коли произведени до 1989г от 1100. Само Мерцедесите произведени до 89г са повече. Масовите японски коли до 90-91г се "славеха" със скъпи резервни части и подръжка,ръжда и лошо качество.
  • 31 most

    0 0 Отговор
    Съжалявам, но грешиш. AE86 - последната корола със задно предаване, произвеждана от 1983-1987 е дефиницията за японска класика от 80те и една от иконите на японския автомобилизъм и състезателна история, като се тръгне от Group A, Group B, N2, JTCC, та чак до дрифт сериите днес. Да не говорим, че колата дефинира термина JDM, защото истинската версия на колата не е напускала Япония, а износа е бил съставен изцяло от АЕ88, а разликата между двете била астрономическа за времето, в което колата излиза на пазара. А относно Civic-a, един сравнително чист, оригинален CRX с B16A двигател струва майка си и баща си в момента.
  • 32 t0y0ta

    0 0 Отговор
    От известно време следя една рубрика в един американски сайт - Junkyard find в The Truth About Cars. В тази рубрика слагат коли, намерени по моргите, които са класики. Направи ми впечатлние че веднъж имаше Тойота Кемри от 1986 г. Независимо че от 1982-3 до сега Кемри е най продаваната кола на американския пазар с по над 300 000 продадени в някои години. И тази кола независимо, че е от най продаваните тогава вече е много рядка може би защото хората ги изхвърлят масово, без да мислят, че ще станат колекционерски. Вероятно е това за се случи и с голф 2 по бългрските земи. http://www.thetruthaboutcars.com/2012/06/junkyard-find-1986-toyota-camry/
    https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Camry#Sales
    1-ви линк е за въпросната кола от 1986, а втория е за продажбите на въпросния модел.
  • 33 t0y0ta

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Калашников":

    Не само, че могат да ме грабнат, а в момента си мечтая да имам наколко японски модела от 1980-те.
  • 34 1983

    0 0 Отговор
    Тази статия е направена само за да рекламира да си купиш от мобил бг, не 4е ги интересува кои ще бъдат колекционерски и кои не
  • 35 Само селяните карат тойота

    0 0 Отговор
    Хубавата японска кола съществува само във мечтите на феновете.Грозни , недодялани, ръждатата ги съсипва,малки ,схлупени като коптори.Не благодаря!

    Коментиран от #36, #37

  • 36 Име (като гост):

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Само селяните карат тойота":

    пич - ти май си спал на течение?!?!
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 т0й0та

    0 0 Отговор
    ти най-вероятно си точно дето кара някой голф или ауди, а всичко останало го карат въображаемите. Айде да не казвам колко нови японски коли виждам и като отида на село половината коли са ауди 80- мечтата на селянина. Карай си таралясника без да плюеш по-хубавите коли които не можеш да си позволиш

    Коментиран от #40

  • 39 Атанаска Васикова

    0 0 Отговор
    НЕ МИ ХАРЕСВАТ ТЕЗИ СТАРИ КОЛИ. ОБИЧАМ НОВИТЕ МОДЕЛИ
  • 40 само селяните карат нисан

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "т0й0та":

    японските не са добри с нищо незнам какво сте се влюбили в тея талиги
  • 41 само селяните карат нисан

    0 0 Отговор
    САМО БМВ Е НОМЕР ЕДНО БРЕ ХОРА
  • 42 недей говори глупости

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Калашников":

    Ха много си смешен как може да казваш на японските коли ненадеждни като са най-здравите и надеждните в света и като казваш "нямало какво да те грабне в тях" ай моля ти се в голф да не би да има нещо да те грабне ама защо го имат за класика тази подвижна грозна и селска каруца ?! То българина си е консервативен каквото е било преди 50 години тва важи и сега и също така на много хора в България им е трудно да възприемат японските коли и си тачат немското и на българина и да му показваш факти и да му доказваш каквото и да правиш не можеш да го убедиш , че нещо е така все той е правия това са си типични балкански черти . и също така голф 1и 2 са произведени много по - късна година от японските класики и са бил с ръчки на прозорците и най-дървеното управление и окачване на света абе накратко давали са ги постни без месо без нищо докато японските коли още през 1979 година при Тойота Кресида е имала климатик,серво управление и електрически стъкла което немците започват да вграждат в колите си чааак след 1990 година немска кола преди 1990 година с електрически стъкла,огледала,централно заключване и други екстри няма и ми кажи колко Фолксвагена не визирам само голф са минали милиона тия курници най-много 200 000 ако ги издържат ще е на късмет и са по 7000 оборота като 99% от немските коли - набира до 6500 оборота и умира на такива коли им викам мъртвец пример за това е БМВ 320 2.0 150 коня с редлайн критични обороти при 6500 оборота така че това е само част от фактите че японците правят най-технологичните,здравите и надеждните коли но на прост човек и да му обясняваш не може да те разбере той си знае селския голф и до там му стига мозъка...
  • 43 Ретроман

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Аз":

    До някъде си прав, но какъв е извода?
    Автомобилостроенето върви все по на зле и позле.

    Такива здрави автомобили вече не се произвеждат и няма да се произвеждат.