Last news in Fakti

6 Юли, 2015 10:54 6 318 16

Без механични скорости за BMW M

  • bmw-
  • m gmbh

Спортното подразделение BMW M GmbH, занимаващо се с подготовка на наточените модели на баварската марка с индекс М, най-вероятно ще се откаже от използването на ръчни скорости. Механичната трансмисия няма да се вгражда в М-моделите, а посочената причина е в слабото търсене на такива автомобили с ръчна скоростна кутия. Информацията идва лично от ръководителя на BMW M GmbH Франк ван Мил.

В интервю за Autocar Мил заявява още, че от техническа гледна точка автоматичната скоростна кутия с два съединителя работи значително по-бързо, като на всичкото отгоре е и по-икономична. Има и компромисен вариант, при който механични трансмисии ще се предлагат, но това ще става само с поръчка, защото все още има фенове на т.нар. Old school течение, които държат на ръчните скорости.

От ръководството на M GmbH разкриват още любопитна информация за М-моделите на марката. Според нея пределът на М-моделите по отношение на мощност е 600 конски сили. В момента най-мощната М-модификация  е на седана M5 30 Jahre, която разполага с точно 600 коня. Подразделението разглежда възможността за разширяване на М-моделите при кросоувърите X3 и X4. Франк ван Мил казва още, че в бъдеще с фирмената xDrive система ще се оборудват и моделите M5 и M6.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Никой

    1 0 Отговор
    Тея се пре*.аха нацяло. 4х4, без ръчни скорости... Всички си гледат само продажбите вече. Ама нормално, малко са хората, които ги купуват за кеф, светът се напълни с борчета готови да покажат г*зария с някоя Мка без да ги интересува нищо друго. Ако искаш кола за каране ще си вземеш е34 или е28.

    Коментиран от #3

  • 2 друг никой

    1 0 Отговор
    верно?
  • 3 Някой

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Никой":

    Ще има с ръчни скорости по поръчка.. к'во те притеснява? А 4х4 не е задължително да се вгражда, това си го избира купувачът!

    Коментиран от #5

  • 4 AMGер

    2 3 Отговор
    Светът желае - BMW дава.
    Работата е там и в това, че колкото и да искаме да ги мразим - Баварките все още са най-добрите шофьорски автомобили.
    Винаги са били и докато настоящия мениджмът води компанията - БМВ-нствеността ще си я има във всяка тяхна машинка. Скъпо, но забележително.

    Коментиран от #10

  • 5 Никой

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "Някой":

    Въпрос на време е съвсем да ги махнат както стана при RS и AMG моделите. Няма сметка да измислят цяла нова кутия за съвсем малко купувачи. Колкото до 4х4, за мен не са истински бмв-та тези с 4х4. ако искаш 4х4 си вземаш Ауди не БМВ.

    Коментиран от #6

  • 6 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Никой":

    Някои искат пък точно БМВ с 4х4, а не Ауди - въпрос на вкус. Нито ти, нито аз, можем да си позволим подобни автомобили струващи по 300 бона!!!
  • 7 иван

    1 1 Отговор
    още една таратайка за инвалиди :D
  • 8 BMW

    0 0 Отговор
    Какво са прецакали ? Можеш да си купиш с ръчни и с автоматик, както и със задно и 4x4. Просто дават избор на хората.Просто не се търси с ръчни поради посочените причини в в статията и ще им е по-изгодно само по поръчка, не производствено. Не виждам какъв е проблема.

    Коментиран от #12

  • 9 onq s konq

    1 0 Отговор
    Ако не греша автоматичната скор кутия е по-тежка от обикновената с 60кг,а 4 х 4- със 120 кг от само задното предаване специално при БМВ/увеличеното "триене" при втори диференциал отделно натоварва двигатела/ .Което пък неминуемо дава отражение върху разхода и пътното поведение на колата.

    Коментиран от #11

  • 10 BENZ

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "AMGер":

    Egati sme6niq komentar , i kato se subudi ... :D
  • 11 Монго

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "onq s konq":

    За първи път да се съглася с теб. Разбираш си я десет годишната печка...
  • 12 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "BMW":

    Голям избор, няма що, да трябва да доплатиш още половин кола и да чакаш половин година за една нормална ръчна скоростна кутия. Това са коли за забавление следователно трябва да са с ръчни скорости. И съжалявам, но БМВ с 4х4 НЕ е БМВ. Със 100 кила по-тежко и недозавиващо. е39 и е46 са последните истински М коли. РЪЧНИ скорости стандартно и САМО задно предаване. Това че ще може да ускорява 0-100 по-бързо с 4х4 и автоматик не я прави по-добра кола. За съжаление в днешно време само цифрите имат значение.
  • 13 Гост

    0 0 Отговор
    А защо си мислиш, че твоето мнение е меродавно? Като гледам продажбите на X-drive, май нещо доста си се объркал кое е БМВ и кое не!
    Теб специално никой не те спира да караш 20 годишно БМВ, мислейки си, че е страшна кола, а сегашните са боклуци! То всичко е ок, ама не всички са състезатели и не всички харесват задното задвижване и ръчните скорости!
    Но не бой се, БМВ са си направили труда да проучат пазара и са счели, че такива като теб "класици" не могат никога да бъдат купувачи на М5!!!

    Коментиран от #14

  • 14 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Всеки автомобилен ентусиаст би избрал ръчна ск. кутия. Тука не става въпрос само за М5, а и за М2,3,4. Та това са коли за каране, а не средства на борчетата да си надуват егото. Нека да има авотматични, но и да има ръчни, защото тогава колите отиват в напълно различна посока и БМВ ще загубят много заклети фенове. Ако беше човек, който наистина обича да кара и ти би избрал 20те "кошове". Тези пластмасови плейстейшъни могат много да се учат от тях.
  • 15 Реалист

    0 0 Отговор
    Приятел според мен не си прав. Първо си задай въпроса какво те кефи в една кола и тогава ще намериш отговора коя е колата. На мен ми харесва задното предаване и ръчните защото колата те слуша и можеш да се "подпишеш" ако искаш или можеш да я караш. Това с автоматик и 4х4 даже и да е възможно е силно осакатено. Не искам компютър да решава вместо мен кога да сменя скоростите. Искам да вляза на 2-ра в завоя и да изляза на червен сектор с кола под ъгъл ( с вратите напред). Ако ти искаш само да се качиш, стиснеш волана и подкараш направо то ти трябва драгстер но това и бабите го могат (в САЩ :)). Това му е хубавото на тунинга че утре една такава като дойде в България все ще се намери кой да я "оправи" :))) и да стане истинска :):):)
  • 16 Балчев

    0 0 Отговор
    BMW е в играта да прави пари. Не съм на 100% сигурен, нямал съм възможност да огледам новата М5 с ръчна кутия, но мисля, че е все още 6 степенния Getrag от Е39 серията, че ако не са я използвали и преди. Демек никакви разходи за R&D отностно самата кутия. Отделно като се има впредвид, че просто сменяш или препрограмираш колата, не мисля, че реално като си има впредвид ограничените бройки на М колите в сравнение нормалните не мисля, че губят пари от производството по поточната линия ако кола е с ръчна кутия. Имам чувство, че опипваме почвата сега. Същия този човек в интервю за Motor Trend каза, че BMW винаги ще предлага "driver's cars", което каза, че означава винаги ръчна кутия ще е опция. И все още BMW е лидер в продажбите и глобално 51% от колите произведени са с ръчни кутий. Да ръчните кутий са застрашени, но все още не са се предали.
    При това казано, според мен лично в М колите ръчните кутий трябва да изчезнат. Поради факта, че за идеята на колата е максимална скорост, а към момента човека не е по-бърз от машината. И сега се успокойте, защото според мен ръчната кутия е много по-смислена в обикновенната кола. Прекарвам от 20-40 минути всеки ден в трафик. Далеч по-интересно е с ръчна кутия. Всички М коли нека са с автоматици или автоматизирани ръчни с двойни съединители, но нормалните коли винаги трябва да имат опция "мога и сам, мерси"!