13 Юли, 2015 08:00 34 340 65

5 малко известни факта за Alfa Romeo

  • alfa romeo-
  • история-
  • автомобили

Alfa Romeo се завърна! Всъщност италианският производител започна своето завръщане още през 2007 година, когато изкара ограничената серия на 8С Competizione. След това през 2014-а италианците извадиха по-малкия спорткар 4C, а буквално преди две седмици изстреляха поредния куршум, като показаха спортния седан Giulia. За гореспоменатите автомобили обаче сме ви разказвали подробно, а сега ще спрем вниманието ви на 5 малко известни факта за Alfa Romeo.

1. Името

Alfa на практика е абревиатура. A.L.F.A идва от "Anonima Lombarda Fabbrica Automobili", което означава "Ломбардска автомобилна фабрика". Ломбардия пък е регион в Италия с център Милано, където всъщност е разположена щаб квартирата на марката. Въпреки своя свръхиталиански имидж, компанията е основана от французин. Това е Александър Дарак. През 1920 година е добавено името Romeo, което се прави в чест на директора на компанията Никола Ромео.

2. Льо Ман

Alfa Romeo има точно толкова победи в надпреварата "Льо Ман", колкото и Ford. Alfa Romeo 8C доминира в легендарната гонка за издържливост през 30-те години на миналия век, като постига четири победи (1931-1934). Това е повече от победите на BMW, McLaren и Mazda взети заедно и два пъти повече от победите на Bugatti.

3. Детелината

За първи път е използвана през 1923 година. Състезателят Уго Сивочи залепва четирилистната детелина Quadrifoglio на Alfa Romeo RL точно преди състезанието Targa Florio през 1923 година. Талисманът носи успех, като това е и първата победа на Alfa в надпревара, провеждана по затворени пътища от цивилната пътна мрежа. Още нещо любопитно е, че Сивочи умира в катастрофа година по-късно с автомобил, на който не е била залепена "късметлийската детелина". От тогава насам марката използва детелината на всички свои наточени модели.

4. Връзката с Ferrari

Енцо Ферари започва своята състезателна кариера именно като пилот на Alfa Romeo. Според мнозина специалисти без Alfa Romeo нямало да съществува и Ferrari. След като Енцо добива достатъчно опит и самочувствие, се захваща с легендарната Скудерия Ferrari. Това става през 1929 година.

5. Технологии

Alfa Romeo прави първия двигател със система за изменение на фазите на газоразпределение. За първи път тази система е използвана в мотора на Alfa Romeo Spider през 1980 година. Двулитровият двигател Twin Cam разполага с нов инжекцион Bosch, както и с иновационната газоразпределителна система.

Технически характеристики за моделите на Алфа Ромео , вижте ТУК

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Лорд Кейн

    3 58 Отговор
    И въпреки всичко си остават едни от най скапаните коли!

    Коментиран от #2, #5, #62, #64

  • 2 ggg

    49 4 Отговор

    До коментар #1 от "Лорд Кейн":

    Такова нелепо изказване може да се появи само от човек, който никога не е карал такава кола!
  • 3 Powa

    34 1 Отговор
    Надяваме се наистина тази култова марка да се завърне отново и да радва автомобилните фенове отново в пълният си блясък !
  • 4

    18 1 Отговор
    4С и 8С са уникални и неповторими автомобили, а и Джулиета и Джулия също са прилични коли, мисля че ще намери нови фенове и клиенти марката.

    Коментиран от #32

  • 5 No name

    1 32 Отговор

    До коментар #1 от "Лорд Кейн":

    Абсолютно съм съгласен с теб.И да добавя,че има два вида шофьори.Едните обичат да шофират,а другите да оправят Алфа или Фиат.

    Коментиран от #6

  • 6 бай жиесемко

    28 3 Отговор

    До коментар #5 от "No name":

    За съжаление такива като тебе даже не могат да допуснат, че като обичаш автомобила си, оправянето му носи удоволствие!

    Ама това е няколко нива над възмоможностите ти за възприятие...
  • 7 Yuliyan Stefanov

    7 0 Отговор
    lord kein ti qqvno tarkalqsh bmv ili nqkakuv frenski drangolnik ....aide nau4i ,pokarai moito momi4e i togava po4ni da se izkazva6 ...purvo pred maikati da te izslusha za pravogovor i posle tuk !!!!!!
  • 8 итало

    28 2 Отговор
    момченца на по 18 или някоя и друга година отгоре,сменете 18 годишните си,че и отгоре,немски или японски возила с Алфа,и пак елате да си говорим! когато италианци са правили автомобили,германците са правили шевни машини. джапанките няма какво да ги говорим....
    и още нещо-когато покрай Хенри Форд е минавала Алфа,той е ставал прав и е свалял шапка! Ферщейн?!?!?










    а


  • 9 123

    9 0 Отговор
    Всички автомобили имат силни и слаби страни.
    Но е факт, че "Паяка" от последната снимка се е произвеждал повече от три десетилетия без на практика да са променили дизайн, окачване или двигател.
  • 10 продавам алфа

    0 13 Отговор
    Имам Алфа Ромео 147 2001 1.8 twin spark откакто съм я взел преди няма и година съм сменил съединител,термостат,горивна помпа и още неща за които не се сещам легнала ми е над 5000 лева продавам я за малко повече от половината някой Алфа фен да идва да я взима аз нерви повече нямам и повече алфа няма да карам!!! Мое собствено мнение и не колата не беше зле беше обслужвана само в оторизирани сервизи по документи перфектна но всъщност боклук!

    Коментиран от #11, #31

  • 11 Powa

    18 0 Отговор

    До коментар #10 от "продавам алфа":

    Личи си колко имаш ... като ще си съчиняваш поне първо се разрови в нета ... НЯМА 147 (преди фейслифта каквато е "твоята", че дори и след него) СЪС 1.8 TS ! БАЛЪК!
  • 12 156

    17 0 Отговор
    Първият лек автомобил с комън рейл дизелов двигател е Алфа 156.
  • 13 Въпросче

    11 0 Отговор
    До коментар #10 от " продавам алфа":

    Ти като я купува тази Алфа не забеляза ли, че съединителят е започвал да заминава?
    То да не става така от веднъж и съединителят заминал.
  • 14 разбирач

    2 1 Отговор
    на старите алфи им харесвам т'ва, че са мно' евтини, мощни...
    е, дават по-висок разход, ама поне са бързи...
    единствено мно' ме дразни мнооооооооооо тъпото място отстрани за рег. номер :) разваля целия фасон на яката предница тоя кирлив номер пф стои тъпо така... ако имах алфа нямаше да имам рег. номер отпред!
  • 15 joro

    3 3 Отговор
    каръл съм алфа156 2000 кубика беше бензинова,много добри впечатления ми направи,бих си купил такава , но читавите са много скъпи а тези от сайтовете по за 1500-2000 лева са смазани от ръчкане и зле поддържани
  • 16 туту

    2 1 Отговор
    И първия 16 винтилов мотор пуснат серийно е на Алфа,ако не греша
  • 17 Алфата

    8 1 Отговор
    Ако не сте от "село" и се чудите за какъв автомобил да дадете 4-5000 лв. горещо препоръчвам фейслифта на 156! За да шофирате автомобил с главно А! Само, ако не разбирате си вземете човек, който разбира от Алфа при покупката. 1.9 jtd 140 hp или, ако като мен предпочитате бензинова Алфа, 2.0 jts 165 hp - перфектни автомобили! Оставете сметкаджиите или комплексарите да дават същите пари за "премиум" немски или японски коли, но с пет години по-дърти! В края на краищата автомобила трябва да доставя удоволствие, също като в любовта... няма да ме копаят с него я!
  • 18 onq s konq

    7 2 Отговор
    В една кола не ти ли прави кеф да вкарваш пари за подмяна на части и ремонт,просто не я купувай.А приказката "Аз съм си купил кола да ми служи,а не аз да служа на нея" си е просто девиз на гороломника:)

    Коментиран от #41

  • 19 Стоян

    0 2 Отговор
    vzemete na sa6tite godini kakvato i da e kola vtora upotreba Sravnete cenite i 6te se ubedite 4e tova e paratika marka Ot djapan po dobra kola nema
  • 20 AMG

    2 14 Отговор
    ей Алфата, не съм от село, за 5 бона ще си взема добра W210 E250td :) що всички бягат от Алфа и повечето карат немски коли ? Щото алфите са много надеждни ли (както повечето италиански кенефи) ? И да точно 156 ще си взема дето тъпите и италиански свещи струват колкото окачването на Е класата
  • 21 AMG

    2 7 Отговор
    ей Алфата, не съм от село, за 5 бона ще си взема добра W210 E250td :) що всички бягат от Алфа и повечето карат немски коли ? Щото алфите са много надеждни ли (както повечето италиански кенефи) ? И да точно 156 ще си взема дето тъпите и италиански свещи струват колкото окачването на Е класата
  • 22 v1per

    21 1 Отговор
    Алфите не са най-здравите коли, но са тези които ти дават най-много удоволствие. И да в моменте карам А6 и нито един път като я паркирам не се обръщам да е погледна. Когато имаш Алфа слизаш да е гледаш без причина... просто защото ти харесва и си влюбен в нея!
  • 23 Powa

    9 1 Отговор
    Има истина в думите ти колега, и какво казват хората от TOP GEAR: "Алфа Ромео е като Анджелина Джоли - всички сме чували, че е луда и яде лепило, но никой няма да й откаже, нали?"
  • 24 STi

    1 7 Отговор
    Що за глупости чета тук. Престанете с меренето на тия щайги, гледайте малко по обективно. v1per, пожелавам ти да се качиш в някое S/RS или дори по-високо ниво пипнато А6, бързичко ще забравиш за тия епитети кое има душа, зад кое се обръщаш и т.н.. Още повече, не разбирам какво драматизирате с тия коли като последните приличащи на Алфа Ромео са 75 и 155, след това всичко е FIAT с облицовка на нещо си там, да не говорим на какво приличат новите. За всеки влак си има пътници и за всеки вкус цвят, за това са ни толкова много марки и модели, няма нужда да си обясняваме един на друг кое става и кое не. :)
  • 25 STi

    4 8 Отговор
    Но пък ако сте решили да ме оборвате, може да поспорим за състезателните успехи на Алфите, или да ми кажете как се намира това удоволствие от шофирането на Алфа като 95% от моделите са с по-кофти баланс на тежестта от дори Пасат 5.5 TDI. :) Позицията им в класациите за брой продавани нови автомобили също е малко стряскаща.

    Коментиран от #26

  • 26 GTD

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "STi":

    Ми то Б5.5 дали е ТДИ или бензин, разликата в тежестта не е огромна.
  • 27 селянинът с колело

    2 0 Отговор
    Отварям аз статията (доста приятна, мога да допълня, че ако не се лъжа, първият автомобил с предно предаване също е от тази марка), решавам да прочета освен нея и някой друг коментар и... гридЪ. За статията се отнасят точно 5-6 коментара, в останалите пак всеки си хвали кошника. Ми аз пък карам колело и това автоматично го прави най-прекрасното превозно с-тво и призовавам всички да се махнат от тези боклуци колите и да седнат на колело - здравословно е, провираш се през трафика и тн. Звучи смешно, нали? Ми същите звучат и повечето сравнения - на някой, свикнал на спортно ориентиран автомобил като алфа да му се казва, че сивите и сравнително скучни (макар и доста здрави) японски коли са върха. Просто отправям молба към всички, защото това е във всяка статия, все в един момент всички почват да си мерят каруците.....

    Коментиран от #30

  • 28 100qn

    3 9 Отговор
    Тия по.рани Алфи когато минат 600 000 км без ремонт на мотора,тогава ми ги хвалете !
  • 29 Духай

    3 20 Отговор
    Алфа умрело! Автосервизите са пълни с тях! Которници не стават за нищо!Алфа карат само болни глави и хора без пари!
  • 30 Люк аз съм кака ти

    3 3 Отговор

    До коментар #27 от "селянинът с колело ":

    Лъжеш се, първия автомобил с предно предаване е пак скапан боклук и се казва Ситроен!
  • 31 PlimP

    5 2 Отговор

    До коментар #10 от "продавам алфа":

    10, 90% от киолите на около 5г. са за съединтел, просто така са сметнати, тва не са ти коли от преди 20,25г. дето карат по 500 000км без да се сменя нещо голямо, а ако се плашиш от един термосттат и една горивна помпа, ТИ КОЛА НИКОГА НЯМА ДА СИ НАМЕРИШ, а на мераклийте за БЕНЦ(и други немски щуротий), ще им каже, че ако колата е с нивомат ще си мечатят за свещите на алфата, само аморт. няма да можете да си купуте(изключвам чичковците с големите пачки), да не говорим, че и в една смотана 124-ка се монтира подобно нещо и като с разбие става страшно, щото цената на такава част е колкото цената на колата

    Коментиран от #34

  • 32 бай Иван

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от " ":

    Ти карал ли си такива та знаеш?Би трябвало да си на 90 години.
  • 33 Сульо

    2 12 Отговор
    Алфа - може да се разваля често, но за сметка на това частите и са... скъпи! Хахахаха...
  • 34 Цингарела

    1 5 Отговор

    До коментар #31 от "PlimP":

    Разбиват се нивоматите на комбитата, щото ги карат като теб! Ако я товариш колкото са и прдписали хората и след 50 години няма да се разбие за разлика от чупената Алафа която през два месеца е в бокса за нещо съществено!
  • 35 кАЛФА

    2 8 Отговор
    Алфи вече не си купуват даже и циганите!!! Асоциацията за алфа е дизайн, а колите не са само дизайн!!!
  • 36 Classicalfamaniac

    14 2 Отговор
    Карам 164 96-та година вече 2 год. и половина и 40 000 км. Уникална кола, никъде не ме е оставила, ходил съм с нея къде ли не. Свещите и струват 32лв 4-те, марка НЖК. Карам я само със скъпи масла и консумативи. Супер издръжливи двигател и ходова част. Изобщо не съжалявам че си я купих, добре че не послушах малоумния си народ, че итал. колите не ги бива и един мармот завива шоколада в станиол - щях да карам дръглив Мерцедес 200Е дето ме е оставял къде ли не, щото тъпия му инжекцион не понася газ. Успех, карайте си немски трошляци правени по технологии от 70-те, инак произведени в началото на 90-те.

    Коментиран от #44

  • 37 ясно

    1 7 Отговор
    гледа се в момента как е, а не преди 50 години.. Какво правят сега а ? Германците са го измислили автомобила, така че си затваряй устата и не приказвай много
  • 38 cuore sportivo

    7 0 Отговор
    За колегата,сменил съединител и т.н.Такива като теб са вредни за всяка марка.Попаднал на кола на която и дошло времето да смени това онова и голям рев.Сменил съм много коли и веднъж уцелих едно Пикасо,което ме разори,а имам колега с такова Пикасо и го кара безпроблемно.Аз пък сега карам 156-ца и за 70 000км съм сменил заден лагер и алтернатор.Много ли е според теб?
  • 39 СССР

    1 5 Отговор
    Купувам читав Мерцедес на цената на читава Алфа.
    [email protected]

    Хубавите неща са скъпи за това не може да се намери и една Алфа на цената на Мерцедес, БМВ, Ауди, ФВ. Освен ако не е 7-8 години по нова. Много трудна е продажба на такъв автомобил, човек направо би си помислил, че никой не ги ще. Странно, че тук много мераклии, а като почнеш да продаваш... Мъка, мъка, мъка.
    156 ли беше с трите ламбда-сонди на цената на един нов комплект газов инжекцион нов с гаранция?
    Ако ще подържам автомобил за тези пари няма да е Алфа, пък дреме ми, че няма да е толкова "красив". Красотата вече е напълно субектовно понятие.
  • 40 алфист

    7 2 Отговор
    Да си купи нормален , технически грамотен човек немска талига е обидно!Но българина е доказал хиляди пъти , че е глупак със стадно мислене ,което по принцип му е чуждо , като функция на съдържанието на междуушието.Това всъщност е много добре за хората които не робуват на предразсъдъци и имат усет към красивото и новаторското, а алфа ромео винаги е била еталон и то не сам в това отношение.

    Коментиран от #45

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 No name

    1 8 Отговор
    Еииии,алфаджи, защо във всички сайтове за продажба на автомобили,алфа и Фиат са обезценени,дори няква японска кола изгнила и дърта държи по-висока цена от афичката ви.
    Обяснете на хората,защо е така.Защо, на пицарите колите не държат цена и най-бързо се обезценяват.ЗАЩОТО ГИ БИВА В 3 неща 1.да правят пици 2.да правят хубави кафе машини 3.хубави газови уредби 4.няма
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Баба ти

    0 3 Отговор

    До коментар #36 от "Classicalfamaniac":

    Абе 164ката е с 8 свещи! Като ги сменя не видя ли че има още 4ри?
  • 45 Механик

    1 8 Отговор

    До коментар #40 от "алфист":

    Само не разбрах каква би била причината да си купя вместо един хубав Мерцедес който , ще изкара още един милион километра без сериозни ремонти по него една Алфа която ден през ден , ще влиза в бокса било то за скърцащи втулки на горните носачи или втулки на стабилизирашата щанга които се сменят всяка година и за целта трябва да се свали предния мост или за смяна на предни носачи течащи рейки. Хайде малко да гледаме по сериозно на нещата става ли?

    Коментиран от #47, #48, #51, #53

  • 46 кучето

    9 1 Отговор
    ми,щото няма да намериш хубав мерцедес!Щото му гори ксенона още в гаранция и ламБите на третия стоп и .....гърмят му сферите...дреболийки!
  • 47 marian

    6 0 Отговор

    До коментар #45 от "Механик":

    ти като механик би трябвало да занеш,че и Мерцедес вече е гола вода.Постоянно е в бокса.Ще помните 123,124,190....като истински коли.Имам много познати с по-нови Мерцедеси и само реват,че са по сервизите и то на малко километри с история.....Купуваш някаква кола и каквото дойде.Всичко ново е боклук!!!!!

    Коментиран от #50

  • 48 жижитка

    6 0 Отговор

    До коментар #45 от "Механик":

    Да ми обясниш само,как ще навъртиш 1мил. кл. на 20 год мерцедес. Щот ми звучиш кат бай Иван майстора от съседния гараж. Денем е майстор вечер е пазач
  • 49 jp power

    3 2 Отговор
    Не мога да разбера що се напъвате да обяснявате колко е хубава алфата, ми нали така ще й се вдигне цената пък и всеки м....л ще иска да я има щот била престижна. Нека си карат ваг.нки , каски и там квот им чутурата иска. Далеч от алфа
  • 50 Graf Von Popoff

    0 4 Отговор

    До коментар #47 от "marian":

    Ае менка, 123 и 190 не е ли едно исъщо?!
  • 51 Алфата

    8 0 Отговор

    До коментар #45 от "Механик":

    Да не се подготвяш да те копаят с мерцедеса, като тракийски цар с коня?!
  • 52 Голфа

    0 6 Отговор
    Все едно че чета статия за пежо - пфу! Пълна ш**тня!

    Коментиран от #54

  • 53 ккк

    7 0 Отговор

    До коментар #45 от "Механик":

    Брато,явно никога не си се докосвал до нов/нормален/ автомобил. От посането ти ,става ясно ,че се занимаваш с отпадъчни 15 годишни автомобили, изхвърлени от нормалните хора. И къв е тоя Мерцедес дето ще изкара 1 000 000 км? Конските муцуни? Да ама тях ги няма отдавна.
    Ай с....р от такива майстори ,като теб. Само трошите на хората колите и после и пари им вземате.

    Коментиран от #56

  • 54 гоУф АР 400 уеее

    1 0 Отговор

    До коментар #52 от "Голфа":

    Хахаха как ме разсмя.Пежо никога няма да пуснат кола като гоуФФ АР 400 за който казват;скоростите не издържат на тази мощност но ние го пускаме в продажба.Честито.Пак ще живнат сервизите😜
  • 55 Голфа

    0 2 Отговор
    Да, пежо само казват от практиката във времето - скоростите издържат, но двигателя, електрониката и окачването - не!

    Коментиран от #57

  • 56 Механика

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "ккк":

    Плюете гаражните майстори , но и вие нямате пари и ходите ходите и пак при тях отивате защото онези с престилките , ще ви свалят и кожата и дрехите от гърба!Мерцедес е кола за богати хора .Тези коли се карат много и спокойно си навъртат милионите и дори и на 20 години да станат пак няма да се изложат и , ще навъртят още 700-800хиляди.А ти под нов автомобил ако визираш Дачия или Шевролет Авело ясен сими.Сигурно и чалгичка си пускаш вътре?
  • 57 iiiiiii!!!!!!!!

    5 2 Отговор

    До коментар #55 от "Голфа":

    Батко, ако си тръгнал да сравняваш ГолфУ с издръжливостта на Пежо или дизайна на "великия" Голф с този на Пежо, или Алфа, само мога да си представя колко си ограничен.

    Коментиран от #58

  • 58 Голфа

    0 6 Отговор

    До коментар #57 от "iiiiiii!!!!!!!!":

    Да, издъжливостта на "Голфу" е в пъти по-добра от на пежо и алфа взети заедно. А ако ти се съмняваш в това , не си представям, а знам колко ограничен си в действителност ти! .......... Но с най-добри пожелания за безаварийно и надеждно използване на личния ти автомобил!
  • 59 евгени

    5 0 Отговор
    колко много глупости чух за алфа първо ние Българите.сме селяни и сме привързани към немското второ нямаме пътища.за тези коли карам бмв
  • 60 евгени

    4 0 Отговор
    колко много глупости чух за алфа първо ние Българите.сме селяни и сме привързани към немското второ нямаме пътища.за тези коли карам бмв
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Alfavirus

    2 1 Отговор
    За скромните ми 30 години....съм сменил 50-тина коли...15-16 Алфа Ромео...и пак карам Алфа Ромео...такава наслада + всичките болежки на марката...от другите автомобили не съм получил !!! Единствено японските се доближават малко....но не е същото 😎😎😎
  • 64 Борислав

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Лорд Кейн":

    Тва може да го каже само бай сельо с голфу
  • 65 Анонимен

    3 0 Отговор
    Алфа Ромео е история