Група студенти от университета в Щутгарт постигна нов световен рекорд за ускорение с автомобил. По-конкретно става дума за старт от място и достигане на скорост от 100 км/ч. Построеният от тях електрически болид успя да достигне 100 км/ч. за умопомрачаващото време от 1.779 секунди.
Рекордното постижение е постигнато на прав участък от самолетната писта JadeWeserAirport, намираща се в североизточна Германия. Още по-любопитното е, върховото постижение е постигнато от жена. Това е Приска Шмид, която успя да подобри досегашното върхово постижение с 0.006 секунди.
Самият болид е снабден с четири електромотора, които развиват сравнително скромната мощност от 136 конски сили. Болидът обаче тежи само 160 килограма, като в него са интегрирани комплект батерии с капацитет 6.62 киловатчаса. Така съотношението тегло/мощност е 1.6 кг на киловат.
За сравнение ще кажем, че при болидите от Формула 1 то е 1.0 кг/кВт, а при хиперкари като Bugatti Veyron Supersport и Porsche 918 Spyder е съответно 2.08 кг/кВт и 2.50 кг/кВт. Рекордът все още не записан в Книгата на Гинес, но според участниците в проекта това ще стане в близките няколко седмици.
Поставете оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 PlimP
11:45 24.07.2015
2 тошибиян
Коментиран от #3, #4, #10
13:01 24.07.2015
3 ОФФ
До коментар #2 от "тошибиян":
"По-конкретно става дума за старт от място и достигане на скорост от 100 км/ч. "14:11 24.07.2015
4 фак тоши
До коментар #2 от "тошибиян":
добре, че каза нещо, че да не мълчиш14:55 24.07.2015
5 некойси
15:35 24.07.2015
6 Румен Янев
17:33 24.07.2015
7 незнайко
17:35 24.07.2015
8 някой си там
Да живеят инженерите, не електричеството ( към №1 ).
19:04 24.07.2015
9 тошибиян
00:09 25.07.2015
10 PlimP
До коментар #2 от "тошибиян":
2 и колко пъти ще исдържи до 450, да не се скапе след 10-ина старта :), щото на електричката едвали ще и стане нещо, да не говорим за ценатаКоментиран от #13
00:23 25.07.2015
11 taka e brat
01:03 25.07.2015
12 РАМБОСИЛЕК
05:52 25.07.2015
13 тошибиян
До коментар #10 от "PlimP":
тук говорим за ускорение а не колко ще издържи11:58 25.07.2015
14 некойси
18:20 25.07.2015
15 бай Иван
19:07 25.07.2015
16 гост
Сега всички трябва да работят над нова технология за съхранение на енергията, другото го има налично, но съхранението само куца, за да стане масов електрическият транспорт.
15:58 29.07.2015
17 джърмън пауър
Та така си карат практиката в Техникумите, докато Университетите им са огромни лаборатории, приличат на заводи от Силиконовата долина. След, като излезе от Университета немеца не само е готов да почне веднага работа, но и има на какво да научи своите колеги и шефове в областта в, която е избрал да се развива.
Германия е поне 200 години напред само в областта на образованието и професионалната подготовка.
14:04 31.07.2015
18 Господин
02:30 26.02.2017