Снимки на новото M5 на BMW ви показахме още през пролетта на тази година. Сега баварците демонстрираха уникалния си спортен седан на живо в рамките на автомобилното изложение във Франкфурт. M5 е най-мощното серийно BMW за цялата история на марката.
Представители на марката заявиха пред медиите, че новата разработка представлява истински звяр. Автомобилът не разполага с електронен ограничител на скоростта и може да достига 305 км/ч. За това се грижат 560-те конски сили, скрити под капака на M5.
Премахването на ограничителя за скоростта си има обяснение. Баварските инженери използват позната схема на окачването, но на практика всички елементи в нея са модернизирани. Благодарение на това автомобилът е значително по-стабилен в завои, но возията е станала по-твърда.
Предшественикът разполагаше с петлитров V10 и 507 к.с. Първоначално баварците имаха идея да модернизират този агрегат, но в крайна сметка се отказаха от него. Замества го компактен и значително по-икономичен осмак с двойно турбо, който дебютира при версиите X5 M и X6 M.
При кросоувърите мощността му е 555 к.с., но специално за новото M5 "табунът" е увеличен с още пет коня. Това е направено с цел да се подчертае, че именно този модел е флагман на цялата M-серия на баварския концерн.
Освен по-голяма мощност, новият V8 генерира и значително по-висок максимален въртящ момент. При старата М-петица той беше 520 Нм при 6 100 об/мин, а сега е 680 Нм и благодарение на битурбото се достига в диапазона от 1 500 до 5 750 об/мин.
От друга страна заради многобройните системи от рода на start/stop икономичността на новото M5 е повече от прилична. Заводските данни за среден разход на горива са 9.9 литра на 100 километра пробег, което за автомобил с подобни габарити и мощност от 560 к.с. си е направо нищожно.
Най-любопитни за подобни автомобили, разбира се, си остават динамичните характеристики. Новото BMW M5 ускорява от 0 до 200 км/ч за 13 секунди, а стандартното упражнение до 100 км/ч му отнема 4.4 секунди.
Предните калници и капакът на моторния отсек на спортния седан са изработени от алуминиеви сплави. В сравнение със стандартната петица М-версията е по-дълга с 11 мм и по-широка с 32 мм. Клиренсът е намален от 140 на 117 мм.
Освен че това е най-мощното серийно BMW, на този етап новата M-петица се превръща и в най-мощния седан в сегмента. Дори и с AMG Performance пакет конкурентът Mercedes-Benz Е 63 AMG разполага с две конски сили по-малко, а Jaguar XFR мобилизира 510 коня.
Последното RS6 на Audi с 580 к.с. вече не се произвежда. Предстои п редставянето на новата генерация RS6, но данни за нея все още не са изнесени. Във Франкфурт баварските инженери се похвалиха и с факта, че аеродинамиката на новото М5 също е подобрена значително.
Продажбите на BMW M5 стартират след няколко месеца, но цената му все още не е известна. Каквато и да е тя, едно е сигурно. Този автомобил ще се превърне в мечта за многобройните фенове на скоростта и респективно на марката BMW.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Боян Иванов
15:43 15.09.2011
2 Живко Костадинов
16:41 15.09.2011
3 Петър Топалски
23:58 15.09.2011
4 520 zender
20:31 28.09.2011