Популярността на електромобилите расте с главоломни темпове, показват пазарните данни за първите шест месеца от годината. Продажбите на коли на ток в Китай са се увеличили със 175% (!), а в Европа - със 78 на сто. За първата половина на 2015-а са реализирани общо 204 255 електромобила - двойно повече, отколкото за същия период миналата година.
Най-купуваните модели на ток са:
1. Nissan Leaf - 25 068 екземпляра (12% от пазара)
2. Tesla Model S - 21 552 (11%)
3. Mitsubishi Outlander PHEV - 17 104 (8%)
4. BYD Qin - 16 477 (8%)
5. BMW i3 - 10 554 (5%)
6. Renault Zoe - 8 528 (4%)
7. Volkswagen e-Golf - 7 150 (4%)
8. Volkswagen Golf GTE - 6 604 (3%)
9. Chevrolet Volt - 6 362 (3%)
10. BAIC E-Series EV - 5 803 (3%)
Най-големите пазари на електромобили:
1. Норвегия — 17 хил. (23.22% от всички нови автомобили)
2. Великобритания — 14 хил. (1.01%)
3. Франция — 12 хил. (1.19%)
4. Нидерландия — 12 хил. (5.94%)
5. Германия — 10 хил. (0.60%).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 незнайко
Коментиран от #11
13:30 05.08.2015
2 onq s konq
13:53 05.08.2015
3 Електрик
16:36 05.08.2015
4 Антикомунист
Коментиран от #8
18:02 05.08.2015
5 Антикомунист
18:11 05.08.2015
6 Гост
18:43 05.08.2015
7 Антикомунист
1. Норвегия — 17 хил. да нямате предвид най-големите пазари на електромобили в Европа?
18:46 05.08.2015
8 Maurice
До коментар #4 от "Антикомунист":
При над 1 000 000 000 автомобила с ДВГ не мислиш ли, че 200 000 електрички ще пръднат на цената на петрола.....?20:24 05.08.2015
9 Антикомунист
Коментиран от #10
23:17 05.08.2015
10 гост
До коментар #9 от "Антикомунист":
Не е незначително.Означава развитие към по-добро и чисто място за живеене. След като не замърсяваш града и околната си среда, остава проблема за производството на батериите и тяхното рециклиране.
Теслата например е с минимални подръжки, няма горива, масла ил антифризи. Само гуми и окачване, както и отстраняване на дефекти, все пак е кола с детски болести. Това е бъдещето, а не пушештите дизели, които в България са средно на 15г., но нямат и катализатори и филтър за твърди частици. Всичко се изрязва от джампазите и никой не го следи. На прегледа не искат да ми кажат какви са ми стойностите на колата, просто в норма и това е: е това преглед и замерване ли е?
07:31 06.08.2015
11 Jap
До коментар #1 от "незнайко":
Точно - това е бъдещето,да паднат още малко цените на фотоволтаиците,батериите на колата вързани в мрежата на къщата!01:30 07.08.2015