Last news in Fakti

5 Август, 2015 12:14 4 508 11

Огромен ръст в продажбите на електромобили

  • електромобили-
  • статистика

Популярността на електромобилите расте с главоломни темпове, показват пазарните данни за първите шест месеца от годината. Продажбите на коли на ток в Китай са се увеличили със 175% (!), а в Европа - със 78 на сто. За първата половина на 2015-а са реализирани общо 204 255 електромобила - двойно повече, отколкото за същия период миналата година.

Най-купуваните модели на ток са:

1. Nissan Leaf - 25 068 екземпляра (12% от пазара)
2. Tesla Model S - 21 552 (11%)
3. Mitsubishi Outlander PHEV - 17 104 (8%)
4. BYD Qin - 16 477 (8%)
5. BMW i3 - 10 554 (5%)
6. Renault Zoe - 8 528 (4%)
7. Volkswagen e-Golf - 7 150 (4%)
8. Volkswagen Golf GTE - 6 604 (3%)
9. Chevrolet Volt - 6 362 (3%)
10. BAIC E-Series EV - 5 803 (3%)

Най-големите пазари на електромобили:

1. Норвегия — 17 хил. (23.22% от всички нови автомобили)
2. Великобритания — 14 хил. (1.01%)
3. Франция — 12 хил. (1.19%)
4. Нидерландия — 12 хил. (5.94%)
5. Германия — 10 хил. (0.60%).

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 незнайко

    0 0 Отговор
    Да живее електрото. Затова цената на тока се вдига. Монополите винаги ще печелят.

    Коментиран от #11

  • 2 onq s konq

    0 0 Отговор
    Сметката е проста:Ръст в продажбата на ел.мобили,ръст в кражбите на ток:)
  • 3 Електрик

    0 0 Отговор
    Само да отбележа че при "Най-големите пазари на електромобили" САЩ е на първо място, защото за първата половина на тази година има близо 30 000 ново регистрирани.
  • 4 Антикомунист

    0 0 Отговор
    Сметката е проста ръст в продажбата на ел.автомобили спад в продажбите на петрол и от там по ниска цена което значи че електро колите помагат и за спада на петрола и за чист въздух цената на тока трябва да стане към 1 лев че ел.колите да харчат колкото ДВГ но докато тока стане 1 лев бензина ще е 21 иначе това е само началото скоро като излязат с пробег 250-350 от сегашните около 150 и направят бързи станции на повече места а също и бавни ще се увеличат в пъти продажбите иначе в Китай продажбите за 2014 са 75К и няма как САЩ да са първи в полугодието като Китай и през 2014 е имала повече от 30К продажби за полугодието а щом са 175% повече сигурно са продадени 60-70К от януари до юни в Китай

    Коментиран от #8

  • 5 Антикомунист

    0 0 Отговор
    дали в Русия има и 1000 продажби
  • 6 Гост

    0 0 Отговор
    Мисля, че в Япония и Китай се продават по 100.000 ел. автомобила годишно. Пълно е с електрически ванчета и бусчета за доставки.
  • 7 Антикомунист

    0 0 Отговор
    Най-големите пазари на електромобили:

    1. Норвегия — 17 хил. да нямате предвид най-големите пазари на електромобили в Европа?
  • 8 Maurice

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Антикомунист":

    При над 1 000 000 000 автомобила с ДВГ не мислиш ли, че 200 000 електрички ще пръднат на цената на петрола.....?
  • 9 Антикомунист

    0 0 Отговор
    Незнам колко точно влияят но по света има над 550 000 електромобила които пестят поне едно 1 милион литра бензин или дизел и отделно масло (което пак е от петрол) на ден това все пак е 6300 барела на ден а цяла България консумира 90К на ден а света 92 милиона значи все едно половин милион души по-малко консуматори на петрол значи може да се каже засега че е незначително

    Коментиран от #10

  • 10 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Антикомунист":

    Не е незначително.
    Означава развитие към по-добро и чисто място за живеене. След като не замърсяваш града и околната си среда, остава проблема за производството на батериите и тяхното рециклиране.
    Теслата например е с минимални подръжки, няма горива, масла ил антифризи. Само гуми и окачване, както и отстраняване на дефекти, все пак е кола с детски болести. Това е бъдещето, а не пушештите дизели, които в България са средно на 15г., но нямат и катализатори и филтър за твърди частици. Всичко се изрязва от джампазите и никой не го следи. На прегледа не искат да ми кажат какви са ми стойностите на колата, просто в норма и това е: е това преглед и замерване ли е?
  • 11 Jap

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    Точно - това е бъдещето,да паднат още малко цените на фотоволтаиците,батериите на колата вързани в мрежата на къщата!