6 Август, 2015 11:46 5 768 15

2.9-литров V6 заменя осмака в Audi R8

  • audi-
  • r8

Слуховете, че базовата версия на суперколата R8 се прощава с 4.2-литровия си осемцилиндров двигател в полза на турбиниран шестак с доста по-скромна кубатура, получиха потвърждение с повече конкретика. Британското списание Car цитира източници от Audi, според които немските инженери подготвят нов 2.9-литров турбомотор с мощност около 450 к.с.

Причината за радикалната промяна се корени в данъчното законодателство на Китай. През 2008 г. правителството в Поднебесната предприе сурови мерки срещу обезпокоителния темп, с който се увеличава броят на вносните автомобили с големи двигатели над 3.0 литра. За да противодействат на тенденцията, китайците въведоха драконовски такси за мотори с кубатура над 3.0 и 4.0 литра.

Мерките бързо доведоха до промяна в политиката на производителите на луксозни коли. Mercedes-Benz се отказа от 6.2-литровия V8 на AMG и го замести с 4.0-литров двигател с два турбокомпресора, които да компенсират редуцирания литраж.

Според Car феновете на Audi надали ще изпаднат в екстаз от пенсионирането на високооборотния V8, а сбогуването с него само по себе си е краят на цяла ера. От друга страна обаче малките турбомотори са част от най-славните традиции на марката, в които новият 2.9-литров агрегат ще се впише по съвсем естествен начин. Почитателите на аксиомата "No replacement for displacement" пък винаги могат да си доплатят за десетцилиндрова R-осмица, която ще си остане с атмосферно пълнене.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 литраж

    1 1 Отговор
    хо хо хо хо, след 10 г. ВАГ Ауди R8 - 0.72 литра, 14 турбини - 400 к.с.
    Живот на двигателя - 150 км.!!!

    Коментиран от #3

  • 2 тошибиян

    1 1 Отговор
    ма кво им пре4и на мотор от 5 литра производителите да заявят 4е е 3 литров осмак?пък мотора нека си е 5 литра
  • 3 тошибиян

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "литраж":

    бмв ве4е ги изпреварват имат модели с 4 турбини хахаа
  • 4 тошибиян

    2 0 Отговор
    4 турбини 5000евра пар4ето понеже според фирмения сервиз е добре да се сменят вси4ки и за труд още поне 5000 та 1 апартамент заминава за лудо
  • 5 gost

    0 0 Отговор
    Както се предлага вариант за американския пазар, така да предлагат и този двигател за китайския, но да не го внедряват във всички коли като заместник на В8. Точно 4,2 В8 им е най-добрият двигател.
    Излиза,че китайците диктуват какво да произвеждат европейците, защотото изнасяйки производството си към Китай, Европа подобрява стандарта и покупателната способност на китайците.
  • 6 dhcp

    3 1 Отговор
    Аз па не мога да разбера какво ви боли шпека вас? Нито ще си купите р8 4.2 нито такова с новия двигател. Турбинираните двигатели от ваг са доказали, че са добри. 2.9 с две малки турбинки ще е много добър за каране, няма да има турбо лаг и ще се изтрелва още от ниски. На всичкото отгоре само с един чип му вдигаш мощноста и все едно имаш друга кола. Ако ти се заиграва слагаш по-големи турбини и помпаш колата колкото искаш, а си плащаш данък на 450коня. Та какво не ви харесва в цялата история? И не китайците таковат мамата на автомобилите, а еконормите.
  • 7 тишо

    1 1 Отговор
    абе детска работа вече .. забраниха 12 цилиндъра , после махнаха 10, сега махат 8... след 10 години р8 ще е 3 цилиндрово с 8 турбини..
  • 8 глупости

    0 0 Отговор
    Не разбрах само тва за Мерцедес от къде го видяхте.. Смениха 6.2 със 5.5 а не 4 .. много несериозна работа от ваша страна .. почна да се случва доста често. лоша работа :)
  • 9 S Doichinov

    0 0 Отговор
    Автора го е написал-винаги можеш да си доплатиш за 10-цилиндрова R-осмица.Какво се палите не ми е ясно.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Gigov

    1 0 Отговор
    Е на новата C-класа АМГ мотора е 4.0 в8 би-турбо, на АМГ GT и GTS също е 4.0 осмак мотора.
  • 12 B M W

    0 0 Отговор
    ХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА
  • 13 ВВВВ

    1 0 Отговор
    Малко отклонение от темата: Актуални цени на дизела в Европа след срива на барелите на борсите от две седмици:
    2,26лв Франция, 2,35лв Германия; Гърция 2,28лв; Унгария 2,24лв;
    Румъния 2,34лв; Австрия 1,95лв; Това са актуални цени на сайта: fuelo.net/world/prices

    Коментиран от #14

  • 14 onq s konq

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "ВВВВ":

    Ще цитирам в."Телеграф" от 31.07.:"Черното злато поевтиня с 20% за месец.Петролът пада,цените-не.В ГЪРЦИЯ СПЕКУЛАНТИ НАДУХА БЕНЗИНА ДО 1.7 ЕВРО!Въэможно е обекти на една и съща верига,но намиращи се на различни места да продават с разлика 2-3 ст."В края нашият вестник споменава,че това е по разследване на атинският вестник "Етнос".
  • 15 Jap

    1 0 Отговор
    “...китайците въведоха драконовски такси за мотори с кубатура над 3.0 и 4.0 литра“ - Да въведат такива такси и в България - стига вече димящи китюци с 4-5 литра двг. бълващи сажди !!!Тъкмо да съберат някоя кинта за бюджета!!!