28 Август, 2015 11:27 6 037 19

На 1000 българи се падат 401 коли

  • статистика-
  • леки автомобили на глава от населението

Най-много леки автомобили на глава от населението в страните от Европа има в Исландия, показва статистиката на Световната банка за 2015 г. На всеки 1 000 жители на островната държава се падат по 650 коли. В дъното на класацията е Албания, където са регистрирани само 123 автомобила на 1 000 души.

България попада в средата на подреждането. По-малко автомобили на глава от населението има в страни с по-висок стандарт на живот като Хърватия, Латвия и Унгария. Румъния също изостава чувствително, въпреки че в последните години се превръща в сериозен производител на автомобили.

С 43.8 млн. коли Германия остава най-автомобилната европейска нация. Немците обаче изостават по брой возила на глава от населението след Италия, Литва, Финландия и Австрия.



Освен в абсолютния аутсайдер Албания под 300 автомобила на 1 000 жители има в Беларус, Русия, Сърбия и Украйна. Турция също изостава чувствително от средното за Европа с едва 124 коли на 1 000 души.

Световен лидер по брой автомобили на глава от населението, но по данни от 2010 г., е Сан Марино. Там на 1 000 жители се падат 1 263 коли. Огромна наситеност на автомобили има също в другите европейски държави-джуджета Монако (824) и Лихтенщайн (826).  С 809 коли на 1 000 души САЩ остават най-автомобилната нация, а на дъното са Того и Сао Томе и Принсипи с по 2 коли на 1 000 жители.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Електрик

    2 0 Отговор
    После българите сме го били закъсали. Големи сме рейсъри и баро-гъзари. Все по-големи мързели ставаме да си раздвижем задника, като гледам задръстванията все по-дълги стават.
  • 2 гост

    3 0 Отговор
    статията е ИЗМАМА!
    да се чете: На 1000 българи се падат 401 ТАРАЛЯСНИКА
  • 3 ДАПаджия

    1 0 Отговор
    Това показва липсата на обществен транспорт на глава от населението.
  • 4 onq s konq

    0 0 Отговор
    "Големият брат" трябва да се учи от България,но нещо в последно време няма пари да си плаща уроците.А иначе "да освобождава" с танкове и свирепа "червена армия" от монголоиди всеки може!

    Коментиран от #5

  • 5 осъзнайсе

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "onq s konq":

    мой човек, хората в българия нямат два лева в джоба но си купиват кола за да бъдат гъзари, а живеят с родителите си до 30 години. Така че това за многото автомобили на глава от населението говори за не добре организиран градски и междуградски транспорт на държавата. А всъщност и до манталитета

    Коментиран от #7

  • 6 Румен Янев

    0 0 Отговор
    От тези 401 коли 100 се карат само в неделя и по велики празници.100 се карат до най-близката метро станция и обратно.100 са в такова окаяно състояние че собственика предпочита да ходи пеша. 50 се продават безуспешно от месеци и си дремат лъснати и чистички.Та реално от 1000 човека в редовно движение са 50-60 коли и то концентрирани в голямото село София и още няколко града в страната !!!
  • 7 Георги Бимера

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "осъзнайсе":

    Не са гъзари хората, ами вместо да дават всеки ден пари на обществения транспорт, по-добре да си събере за една кола, макар и по-евтина, защото нашия обществен транспорт са ''минали'' всички прегледи и са с чисто нови гуми на по 10+ години! Вярно, че в някои от областите не е така, но във Враца да речем си се движат с тролеите още от комунизма!

    Коментиран от #8

  • 8 Румен Янев

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Георги Бимера":

    Приятел Враца е готин град и аз лично много го харесвам но кмета ви е за публичен разстрел!!!Като вляза от София по главната улица имам чувството че съм в Бейрут след скорошни бомбандировки....То бива трапове ама там са трап в трап!!!Просто не знам коя кола би издържала на този терор!!!А тролеите ви наистина са уникални....направо се връщам в детството си когато щъкаха по София с висящи хора от вратите !!!Хора стегнете се и върнете облика на този град както беше преди време !!!Заслужавате го !!!
  • 9 гост

    0 0 Отговор
    И повече от половината няма да минат ТЮВ. Там се проверява дали колата е изгнила, ако има гнили прагове колата не минава. Тук дори и вече вратите да не може да се затварят, пак се движи. В България не са чували за звуково замърсяване, стандарти за безопасност и др. изисквания за техническа изправност.
    Да не говорим, че окачването се кара докато не спре колата, а не дали тропа или не, маршрутките возещи пътници са така, а те минават редовно прегледи, всеки може да си направи заключение как го минават.
  • 10 BMW

    0 0 Отговор
    Не ТЮВ, той не е задължителен. Примерно прегледа в Англия е задължителен за всички коли и 80% от колите в България няма да го минат.
  • 11 Антон

    0 0 Отговор
    Шшшшшшшшшшшшшшшш,какво става тука!Големи моралисти по-долу!Пафкате треви,колите ви пушат КАТ за световно.Продавате си катализаторите.Още куп подобни да изброявам ли?И вече сте голяма работа.Приличате ми на мижетурки,които като се напият и стават мъже.НАЗДРАВЕ!!!
  • 12 Антон

    0 0 Отговор
    Ето за това,ще сте на този хал и ще става по-зле в България! Вие самите себе си не уважавате.Тука останаха само хора с основно и средно образувание,само тиня,кал и плевели.Четете си постовете и си чешете ма......те.

    Коментиран от #13

  • 13 Няма значение

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Антон":

    Гледам, че ти и основно образУвание нямаш... Като си попова лъжичка, не обиждай другите, че са жаби...
  • 14 drun drun

    0 0 Отговор
    Проблема е че в западните държави карат коли на по 3-4 години и са в перфектно техническо състояние а не като при нас Москвич 75та, Опел 92-3, някое БМВ 93-4 или голф 3 или 4 от 97 до 2003. Примерно в Англия ако ти свети една Лампа на таблото или и има нещо на колата 1 забалежка не минава. Скоро един приятел си купи кола и отиде да я минава на преглем еми оня му беше дал един чаршаф не (лист) с неща за оправяне....
  • 15 onq s konq

    0 0 Отговор
    За да бъде статистиката реална,всяко БМВ тр се брои за 2 коли

    Коментиран от #16

  • 16 дгбгик

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "onq s konq":

    тва да не ти е коня,та да го броиш заедно с тебе за магаре ???
  • 17 Трифонов

    0 0 Отговор
    Като се забрани употребата на автомобили произведени преди повече от 10 години (няма прегледи, няма пробег, няма дата на първа регистрация) - "забранява се употребата на автомобили, произведени преди повече от 10 години!!!", смятам всичко ще си дойде по местата. В крайна сметка, никой никъде не е казал, че право на хората е да имат лек автомобил. Те са общоопасни средства и затова употребата им трябва да подлежи на строг разрешителен режим. Ако имаш пари - купуваш нова кола и караш. Ако нямаш - ходиш с градски транспорт, коЛело или пеша. Ако искаш може изобщо да не ходиш. Но няма да застрашаваш живота, здравето и комфорта на мен и детето ми с ръждивата си, пушеща бричка! Че и данък от 10 лева ще плащаш. А аз с моята кола, която отговаря на Евро 6 и има конструкция, която пази пешеходците при удар, трябва да плащам 800 лева. Цапаш, поставяш в опасност всички около себе си, че и не плащаш данъци на всичкото отгоре. Тая адска простотия само в страна от третия свят може да съществува. Страна, в която специално щели с камери да следят дали водачите не карали в бус лентата... Така и не разбрах смисъла на бус лентите - защо бедните хора трябва да стигат преди мен?!
  • 18 Бедняк

    0 0 Отговор
    Съгласен съм, че има автомобили, които не трябва да бъдат в движение. Разбира се има установени закони, норми и правила,за което тези автомобили не се пускат в движение.
    Ярък пример за това е Германия. Въпреки това, там също има коли, които са на повече от 10 години и са в състояние, което им позволява да се движат по пътищата.
    Следва логиката, че проблема е доста дълбок и реално човек има право да си купи кола за 1000 лева, стига да е в изправност. Няма органи, които да следят това, така ли?
    Вашето мнение не изразява решение, а недоволство. Щом смятате, че правилата не са устроени правилно, Вие можете да изберете да живеете в друга държава или просто да не карате. Но понеже сте горд, дори не отчитате факта, че bus лентите са направени за предвижване на по-голям обем хора и улесняват градската мобилност, в това число и Вас.
  • 19 Без име

    0 0 Отговор
    Това, че един автомобил е стар не го прави негоден за употреба. Ако той е добре поддържан и всичко му е в изправност, защо да няма право да се движи? Всичко опира до манталитета на шофьорите. Каквито и системи да има един автомобил, ако няма кой да го поддържа и да го кара с акъла си, мисля че е не по-малко опасен за околните.