Last news in Fakti

29 Август, 2015 08:00 3 644 15

И Dodge е на път да се раздели с V8 двигателите си

  • dodge-
  • hellcat-
  • hemi-
  • даунсайзинг
Според източници спортното подразделение на Dodge - SRT също ще бъде обхванато от даунзайзинга или намалението на работния обем. В момента моделите им се задвижват от два агрегата - 6.4 литровия атмосферен V8 Hemi и 6.2 компресорен V8 Hellcat. Но тези големи работни обеми няма да се котират добре при затягащите се еко норми и стандарти.
Бъдещите модели най-вероятно ще преминат към V6 двигатели с принудително пълнене, като работния обем се очаква да бъде в рамките на 3.0 литра. Fiat Chrysler се готвят да използват платформата на Alfa Romeo Giulia в бъдещите модели на Dodge, както и да използват агрегата и за задаващото се Ferrari Dino, което може да означава например използването на двигателя от Ghibli и Quattroporte.
Ако трябва да бъдем честни това е една новина, която нямахме особено желание да пуснем. Убиването на тази машина оставила в себе си много от първичните неща, които търсим в един спортен автомобил не е хубава вест. Но трябва да обърнем внимание и на природата, която стремглаво съсипваме.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 опсмопсус

    0 0 Отговор
    Мда, явно не могат да влезат в еко нормите и режат цилиндрите!
    Да купят технология от японците, като не знаят кво да правят.
    Този процес е правен вече през 80'!
    Следва намаляне и след 10г. увеличаване на обема!

    Коментиран от #2

  • 2 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "опсмопсус":

    Японците щото се засили да правят V8ци. И тях ги режат нормите. Явно истинските автомобили са на път да изчезнат.
  • 3 Гост

    0 0 Отговор
    Тази Зелена мафия ще убие човечеството!!!
  • 4 WTF

    0 0 Отговор
    Малко несвързано звучи:

    "Убиването на подобна машина оставила в себе си много от първичните неща, които търсим в един спортен автомобил е на път да изчезне."

    Какво се предполага, че иска да каже аФторът?
  • 5 dhcp

    0 0 Отговор
    Момци ясно е че еко шитните скапват автомобилите, но пък недейте да скърбите кой знае колко, защото един в6 с принудително пълнене е способен да извади много мощ. Взимаш го, разкарваш му еко простотиите като катализатори, sai системи и т.н... набиваш му чипа и се кефиш на турбинирания звяр. Все пак ще са и по-леки, а това има значение.

    Коментиран от #7

  • 6 johndoe

    0 0 Отговор
    нееееееееееееее
  • 7 Toko

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "dhcp ":

    Звукът на осмака не може да се замени с нищо-иначе си прав!
  • 8 Mitko

    0 0 Отговор
    Downsizing ! Така е ! Например Ford Mustang преди беше с цели 8cyl , a сега се стигна до 4. В днешно време се набляга върху конете, а не върху цилиндрите и обема. Преди е било точно обратното.
  • 9 Цветомир Попов

    0 0 Отговор
    Абе друго си е V8 и да му туриш АГУ.
  • 10 Кичо

    0 0 Отговор
    Както се казва разделяме се с автомобилите за мъже и приветстваме прахосмукачките за п.дита!
  • 11 Useyourhead

    0 0 Отговор
    Тези "еко шитни" приятелю, се замислят така че след години когато вече си дърт, ходиш от лекар на лекар, пиеш лекарства с шепи и драговете по светофарите са най-последния ти проблем, твоите деца, както и техните да има какво да дишат(ако е останало). Младостта е преходна не бъдете егоисти поне към собствените си наследници.

    Коментиран от #12

  • 12 dhcp

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Useyourhead":

    Прав си. Трябва да се мисли за екологията, но не мисля, че с орязването на два цилиндъра от един двигател ще успеем да променим "глобалната" еко система. За да се постигне това при автомобилите, то трябва да се сменят горивата. Друг е въпроса, че има много по-големи вредители на екологията от автомобилите.

    Коментиран от #14

  • 13 Тесла

    0 0 Отговор
    На екологията - МОЖЕ БИ (милиардите МПС-та освен смога генерират и отпадъци - части, консумативи, гуми в реките и канавките), но на човешкото здраве това е ПЪРВИЯТ проблем - с всяко вдишване вкарваш отрова в кръвопотока. СЗО си е дала статистиката колко народ измира годишно вследствие на смога от колите. Но това е върхът на айсберга. Отровията, както казай е във всяка минута и секунда. Всичко това ти е под носа!
    2050 най-късно ще е последният петролен автомобил в европейски град, такава е политиката на ЕК.
  • 14 нереален

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "dhcp ":

    По 2 цилиндъра, по 2, по 2 и като ги сметнеш, стават множко цилиндри даже цял камион с двигатели! Ти ги смяташ върху една кола, но 2 такива коли с по 2 цилиндъра по-малко си правят още един двигател с 4 цилиндъра! + Това още не са ги ''осакатили'', така че можеш да отидеш да си купиш. ;)
  • 15 К1

    0 0 Отговор
    Бих, казал, че ефект за природата има но за производителите е по-голям. Тези коли са толкова сложни, че нямат ремонтиране. А колко са по-икономични е друг въпрос. По всички спортни предавания за автомобили казват, че заявеният разход е невъзможен за постигане като на някой модели е почти двоен а дори и троен от заявения. Ауди 80-1.6д под 4 на сто с нормално каране но това не е по борд компютър "тъй като няма такъв :)"! Сегашните модели твърдят 3.5 извън градско и наистина по борд Комп. е толкова но накрая среден разход на колонката 5.5-6! Изхвърлените вредни емисии са по-малко защото имат катализатори но никой не казва, какво се случва с катализатора след 100 хил. километра а и колко ли вредни емисии се отделят при производството и рециклираното им! Има определени физични закони, който не могат да се преминат с намаляването на цилиндрите намалят триенето но пък все увеличават мощността така, че в най добрият случай при при същото количество гориво да имаме малко повече мощност, което е хубаво за нас потребителите но това с природата е маркетинг!