Last news in Fakti

1 Септември, 2015 13:01 84 657 60

10 любопитни факта за Mercedes-Benz

  • mercedes-benz
10 любопитни факта за Mercedes-Benz - 1

Легендите и реалните събития често се преплитат в историята на компании като Mercedes-Benz. Символ на престиж, новаторство и техническо съвършенство още от основаването си, този немски производител сякаш не крие нищо непознато от миналото си. Дори и най-запалените почитатели на трилъчевата звезда обаче има какво още да научат за любимата си марка.

През 1998 г., когато е пуснат в продажба, Mercedes-Benz CLK/LM (правилно произношение Мерце́дес-Бенц) става най-скъпият сериен автомобил в историята. Цената му нахвърля половин милион долара.

10 любопитни факта за Mercedes-Benz



"Мерцедесите" са доказвали надеждността си в най-екстремни ситуации. През 1998 г. грузинският президент Едуард Шеварднадзе оцелява след атака, в която над 10 нападатели обстрелват неговия S600 W140 с автомати AK 47 и гранатомет.

10 любопитни факта за Mercedes-Benz



Mercedes-Benz държи на имиджа си до такава степен, че изисква от продуцентите на отличения с "Оскар" филм "Беднякът милионер" да заличат емблемата в сцените, заснети в бедните райони на Индия.

10 любопитни факта за Mercedes-Benz



В гробище в американския щат Ню Джърси може да се види надгробен паметник от гранит с тегло 36 тона, оформен като Mercedes-Benz 240 Diesel от 1982 г. Поставен е на гроба на 15-годишно момче на име Рей, което искало повече от всичко на света да притежава точно този модел. Богатият му брат осъществил тази мечта - за жалост посмъртно.

10 любопитни факта за Mercedes-Benz



В гаража на саудитски принц има Mercedes-Benz SL 500, покрит изцяло с диаманти. Скъпоценният автомобил е струвал на собственика си почти $5 млн.

10 любопитни факта за Mercedes-Benz



Покойният основател на Apple Стийв Джобс си купувал само "мерцедеси" и ги карал без регистрационни номера. Законите на щата Калифорния позволяват това, но само в рамките на първите 6 месеца след деня покупката. Джобс просто връщал колата след половин година и вземал нова.

10 любопитни факта за Mercedes-Benz



Mercedes-Benz произвежда и бронетранспортьори. Компанията създава и първата бронирана железопътна машина в света. Разработена е от руското поделение на компанията през 1911 г.

10 любопитни факта за Mercedes-Benz



От началото на новия век Mercedes-Benz гради истинска медийна империя. Компанията притежава три автомобилни списания и собствена интернет телевизия.

10 любопитни факта за Mercedes-Benz



Mercedes-Benz 770, по-известен като Großer Mercedes ("Големия Мерцедес"), е любимият автомобил на националсоциалистическия елит и някои от най-влиятелните фигури между двете световни войни. Сред собствениците му са Адолф Хитлер, Херман Гьоринг, Папата, японският император Хирохито и много други.

10 любопитни факта за Mercedes-Benz



През 1940 г. конструкторите на Mercedes-Benz създават експерименталния T80 с единствената цел да постави нов световен рекорд за скорост. Опитът трябвало да се състои лично пред Хитлер, а автомобилът да бъде украсен с националните цветове на Германия, орел и свастика. Втората световна война обаче осуетила намеренията на компанията, T80 бил евакуиран в Австрия, а двигателя монтирали на самолет.

10 любопитни факта за Mercedes-Benz


Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 AMG

    61 4 Отговор
    Просто най-добрата марка...
  • 2 Дошо

    10 58 Отговор
    МЕРЦЕДЕС - КАТО ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ!
  • 3 CDI

    32 34 Отговор
    МБ беше МБ до 2000г, от там на сетне не се различава от рена и всички други еднодневки освен по дизаин. Жалко.

    Коментиран от #6, #9, #20

  • 4 ХРадев

    49 6 Отговор
    МЕРЦЕДЕС и всички останали автомобили
  • 5 Христо Радев

    38 5 Отговор
    МЕРЦЕДЕС и след него всички останали автомобили
  • 6 Kompressor

    16 19 Отговор

    До коментар #3 от "CDI":

    Еми пич, карай си Мерцедесите от 1995 - а, а аз ще си карам E- Klasse от 2011, пък нека да видим, кой е по-зле и кой е с бараката и кой с еднодневката.
  • 7 мм84

    10 6 Отговор
    Колега Kompressor, в споменатия от теб случай - ти ще си с еднодневката. Това е най-слабата генерация за Мерцедес - Е 250. Почти нищо немско няма в тази кола. Дюзите и горивната система са полски, има много китайска електроника. Притежавах такъв автомобил - купен нов и с ръка на сърцето мога да кажа бягай далече от него. Другите модели на Мерцедес Ц, С, А плюс СУВ-овете са супер, но тази Е-класа специално е много зле.
  • 8 Веско

    13 9 Отговор
    Чета тук коментари и май съм в Албания. Абе на всички Вас бащите ли са били тираджии с мечта за 124ка? хахахахахах :)

    Коментиран от #16

  • 9 МSux

    13 5 Отговор

    До коментар #3 от "CDI":

    Тия стари лафове не ви ли писна да ги използвате? Или пък, че форд не палели зимата, може и така да е било за кратък период от време, но нещата се променят само лафовете ви стоят. Приятелката ми има Форд и да ти кажа е страхотен автомобил и никога не е имал проблем с паленето. Същата работа е и тука Мерцедес след 98 са имали няколко проблемни автомобила Вито, А класе и Е класе от тези години и вие продължавате да си повтаряте лафовете от преди 15 години. Имам наблюдение над W211 който е след проблемната Е класа и мога да ви кажа, че много близък приятел я кара от вече близо 5 години и е врътнал уникално много километраж около 300 хил, почти всеки ден Блг-Дупница-Самоков-Костенец-Пазарджик и обратно + че със сигурност я е купил на минимум на 300хил, а не на 150 хил "реални", сметките излизат към 600-700 хил километра и е имал 1 по-сериозен ремонт за около 3хил лева и яде доста накладките. Аз за мен си знам, каква ще ми е следващата кола.
    Имам поглед и върху друг автомобил БМВ Х5 първата генерация 2ма познати има с такива джипки(поевтиняха и станаха модерни), единя си я прави в сервиза дето посещавам и аз:
    2 пъти му падаха въздушните възглавници а ремонта е 4 цифрен, още си спомням как беше клекнала задницата до земята.
    1 път троши скорости и ги рециклира за някаква огромна сума.
    за по-малките ремонти не знам, но със сигурност е имало.
    Другата Х5 прави пак скорости и пича ми каза, че при Х5 си било като консуматив и че скоростите хич не им държели.

    Коментиран от #10

  • 10 нереален

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "МSux":

    За автоматиците на тази генерация Х5 съм съгласен, че може да има нещо такова, защото и на мен са ми казвали, че не били много читави, но за ръчката не съм чувал оплаквания! А за въздушните възглавници... тук или приятеля ти те е излъгал или ти лъжеш, една възглавница за Е53 е около 300лв. Две ще ти излезнат около 600 лева и да ти ги сложат - не повече от 800 лева!
    Гледах един МЛ от 1ва генерация, ами то 4х4 не зацепваше ...
  • 11 мм84

    15 2 Отговор
    Колеги, не знам въобще защо спорите за първите генерации на Х5 и МЛ. Автомобилите са милионници и факта, че още са в движение е похвален според мен :).

    Коментиран от #12

  • 12 нереален

    12 0 Отговор

    До коментар #11 от "мм84":

    Те ще продължават дълго време да стават все по-големи милионници, но попадне ли на батко от ''маалаата'' са обречени!
  • 13 ЛК80

    2 1 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=NHpOEPT0VtQ
    Изгледайте и двете части и замълчете.
  • 14 Йори

    23 1 Отговор
    Мерцедес имаха проблеми със спад в качеството и надеждността при доста бройки от всички моделни семейства произвеждани в периода 2001-2006. След това и неистовия вой на потребителите на марката, свикнали тя да е символ на качество и надеждност, от Мерцедес предприеха радикални мерки за затягане на качеството. Мога да ви кажа, че карам модели на тази марка от 1994-та, вече над 20 год. и твърдя, че качеството на всичко произведено от 2007-ма насам е на очакваното за марката ниво. И в последните години има по някоя пробойна или недомислица, но като цяло всички специализирани сайтове дават много високи оценки. Последните доклади на ДЕКРА от 2014 и 2015 г. за употребявани автомобили поставят на първо място "Best of All Classes" и двете години с най-малко регистрирани проблеми точно Е класа - W212. За W211 се знае, че проблемите се изчистиха чак във фейслифта на модела след март 2006-та. Преди това - ужас. Любопитното е, че и в други класове модели на Мерцедес са на първите места W204, W205, GLK... Това, че в момента масовия българин купува точно моделите, произведени в периода с кофти качество (демек 10-15 годишни коли) си е проблем на вторичния пазар в България и няма общо с качеството на Мерцедес в момента.
  • 15 бай Иван

    26 2 Отговор
    Мерцедес и всички останали! Другото е история!
  • 16 бай Иван

    2 2 Отговор

    До коментар #8 от "Веско ":

    Бая не ти достига!
  • 17 Gosho

    9 19 Отговор
    Imah gluposta da kupia Mertzedes M270CDI prez 2001 nova. Nikoga ne sam karal po goliam bokluk, smenih duzi na 15 000km, skorostna kutia na 20 000km, vseki 2 sedmitzi beshe na remont. Absoluten koshmar, Mertzedes ne iskam da vidia prez jivota si poveche. Prodahoh ya 3 godini po kasno sas 80% zaguba. Pulen Bokluk.

    Коментиран от #23, #32

  • 18 Илияна

    4 9 Отговор
    Това не са факти за самата марка, а клюкарски факти!
  • 19 Роман Ценов

    31 5 Отговор
    САМО МЕРЦЕДЕС.БЕНЦ и всички останали,а не разни пикливи бмв-та,голфове и разни буклуци харесвани от лапетийте и изкарвани по-добри от МЕРЦЕДЕС-БЕНЦ.Това е истинска марка за мъже и ценители на автомобилните технологий и лукс,а не разни драгляши като бмв 3ка или голф 4ка коли за въздухари и вече хвалени изкарвани направо самолет.Аз съм много горд от марката и от моят W140,може вече да е стар,но ще го карам още поне 20 години.

    Коментиран от #21, #36, #60

  • 20 Роман Ценов

    13 1 Отговор

    До коментар #3 от "CDI":

    И това е така колега,след 2000г. почнаха да пестят от материала и качеството на изработка.Визирам моят S280 W140 1993 и S430 W220 2002 на един приятел.Моят по интериора няма големи признаци на износване,нищо не тропа не хлопа и моторът е много здрав за пробега си от почти 400 000 км.А другият нещо много скърцоти тъблото и е доста захабен интериора за кола на 220 000км.,пък и визуално не ме кефи толкова,но пак е Бенц и много върви много се стяга.А и по-старият модел ми се струва по-масивен,но и W220 е много добър модел,който ми харесва много.

    Коментиран от #31

  • 21 Иван

    5 17 Отговор

    До коментар #19 от "Роман Ценов":

    Разбирам че харесваш мерцедеса си, но защо е нужно да изказваш некомпетентното мнение за останалите марки, поставяйки БМВ до Фолксваген...?

    Коментиран от #53

  • 22 Mercedes-Benz

    33 3 Отговор
    Най-добрите,който е карал Мерцедес знае, после всичко друго изглежда като ширпотреба!
  • 23 anesti

    6 0 Отговор

    До коментар #17 от "Gosho":

    Първо се научи да пишеш. Тогава може и да ти повярвам,че си карал някога Мерцедес. А камо ли и нов!
  • 24 гражданин

    14 2 Отговор
    тази марка наистина трябва да държи изключително на реномето си за което са работили така усърдно предишните екипи на фирмата а не да прави коли които като им мине гаранцията да рухват проблемите наведнъж както е сега
  • 25 Веселин Желязков

    11 1 Отговор
    Имаме Ц180-97г.-бензинов.Много съм доволен.Бус 408-90г-железен,натоварихме го с 4 кубика дървен материал-не мръдна и за момент.Имахме и 190Д.88-ма година,също уникално здрава кола-продадохме я защото нямаше климатик.
  • 26 Георги

    8 3 Отговор
    ти ако беше карал нов мерцедес щеше да знаеш че имаш 5 години гаранция :) сигурно си си купил м270 скоро и си сменил толкова много неща
  • 27 taka e brat

    9 19 Отговор
    Какво ги хвалите налево и надесно тия ЦЕДЕСИ ........ Само една емблема имат нищо чак толкова специално. всеки се оплаква от тия новите модели ключ-дистанционно от тия рибките къде им викат ;;;;;всеки е дигнал ръце от тая инсталация на Мерцедеса . През два часа търчат та сменят батерии да може да влезнат и пак не е сигурно че ше влезнат..... отзаде на задния мост имат по 20 стабилизиращи щанги и биалетки които половината изглежда са излишни;;;;една да изчука и не можете да разберете коя да свалите понапреде да я смените щото чатка нещо много яко отзаде .... апа тия бусовете са най-големите гнилочи и чупат дръжки на вратите през ден.
  • 28 taka e brat

    8 10 Отговор
    Мойто уважение към марката ;но Колата която кара човек не е задължително да е Мерцедес.....

    Коментиран от #33

  • 29 roky

    17 4 Отговор
    V sveta ima dva modela koli Mercedes i drugi
  • 30 Волен Сидеров

    43 2 Отговор
    събрали се всички собственици на фабрики които произвеждат различните марки коли -и всеки си хвалел марката и съответно колите-колко са икономични,колко добре изглеждат ,колко много бягат ,колко са здрави,колко са сигурни..абе всеки общо взето си хвалел стоката-Най накрая дошъл ред и на собственика на Мерцедес Бенц -той само им казал-А СЕГА ОТИДЕТЕ ДО ПРОЗОРЦИТЕ И ПОГЛЕДНЕТЕ КЪМ ПАРКИНГА кой с какво е пристигнал на конференцията-ВСИЧКИТЕ КОЛИ БИЛИ ---МЕРЦЕДЕС БЕНЦ.завистници и злобари колкото искаш-Мерцедес е Стил на Живот,а не просто кола като всички други
  • 31 миседниш накура

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Роман Ценов":

    на теб къде ти отиде маверика
  • 32

    3 1 Отговор

    До коментар #17 от "Gosho":

    Ако имаш предвид ML, вярно е, първият ML е най-прецаканият Мерцедес.
  • 33 бай Иван

    7 3 Отговор

    До коментар #28 от "taka e brat":

    Не е задължително , но е желателно.Всеки разумен човек стига да има възможност да си позволи да има Мерцедес би трябвало да слуша музиката на фактите а когато фактите говорят ......
  • 34 бмв е61

    9 4 Отговор
    да мерцедес е марка достойна за уважение,но и бмв имат модели не така само приказки какво що и баварците имат какво да кажат по въпроса при положение че последните 10 години са доста напред,но както и да е мерца също си е здрава машина
    който го кара знае какво иска от една кола
  • 35 опсмопсус

    5 9 Отговор
    Голямо име създадено с години.Символ на качество и не съвсем!
    Пенсионерскаа кола, скучна!
    Скъпа марка и скъпа подръжка.Който има излишн пари да купува!
    Иначе турските части и коли са еФтинджос, ама гаранция Франция!
  • 36 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Роман Ценов":

    Даже....... и по-малко от 20 години.
  • 37 копеле

    20 1 Отговор
    Не се карайте кибритлии, марките са Мерцедес, БМВ, Ауди, Инфинити и Лексус, другото е ала бала......айде и Тойота но американските разновидности.
  • 38 mf2

    7 15 Отговор
    Бай Иване, разумните хора си купуват японска кола. Отлично съотношение цена/качество.
    Мерца е добра кола, но изключително много надценена. То всички немски са такива де! Разумите хора не плащат луди пари за едната марка. Но в Абсурдистан няма разумни хора - тука всички сме гъзари. Пари нямаме да се обръснем, но караме БМВ, Ауди, Мерцедес... Е, по на 15 г. ама наш как върви (когато не е в бокса)...

    Коментиран от #42

  • 39 AAffalterbach

    26 6 Отговор
    Марките се делят на два типа ... Мерцедес и всички останали ... а вие си ляляйте там за японски и френски свирки.
  • 40 Истината

    8 8 Отговор
    Не съм толкова съгласен, след 90-те години на миналия век, точно Мерцедес започва кампания по-правене на трошливи автомобили, защото виждат, че само с продажба на автомобили, печалба няма, така че драги зрителю, и тази марка започва с направата на пластамасариики които всички сме виждали в интериора на МЛ първия и следващия модел отвътре прилича на ФОРД ФИЕСТА като ги погледнеш са еднакви вътре и просто се чудиш защо си дал толкова пари
  • 41 Лъжата

    10 9 Отговор
    Да не споменаваме също така и Ц класа w203, ръждивец с милиони проблеми в ел. системата и ЦДИ-тата които са пълно недоразумение, друг "красив" модел е първия очилатко w210, първия супер грозен автомобил, който е достоен за прозвището "чичовска или пенсионерска кола номер 1". Проблемите с 4 матика на еС класата също са многократно обсъждани от собствениците им. И ето че след 2005 година от Мерцедес разбраха че изостават от конкуренцията и започнаха да подобряват качеството на автомобилите си, за мене лично един черен период за мерцедес е автомобилите им от 98-2006 година
  • 42 бай Иван

    17 4 Отговор

    До коментар #38 от "mf2":

    Вероятно си прав , но карал; лиси Мерцедес на 15 години?Ми това е луксозен автомобил и си остава такъв а не като японската кола.Влез под една японска кола и виж окачването и!Ако успееш да отвиеш и един болт от ръждата аз черпя!

    Коментиран от #45

  • 43 205 GTI

    17 2 Отговор
    Мерцедес си е Мерцедес, но нека уважаваме труда и на другите марки!
  • 44 Не знаещ

    8 4 Отговор
    имам наблюдения върху доста марки и модели автомобили, много харесвам мерцедес(безспорно най-добрата премиум марка ЗА МЕН), ама да ми ги изброявате тия суперлативи не ми се връзва.... 80% от каращите марката в България са просто комплексарчета, естествено има и хора знаещи защо го карат... в момента карам една хондичка и съм сигурен че двг-то и окачването ще ми издържат повече от 90% от мерцедесите (ако тръгнете да ми сравнявате сега 2 марки като цяло със топ моделите си и т.н. по-добре недейте... разберете че фирмите производители си имат различни приоритети и са направени за различен пазар... както хонда не са имали лимузина като пурата, макар че легенда е доста добър, така и мерцедес нямат и няма да имат толкова добри малолитражки)... същото се отнася и за бмв и за фв и за форд и т.н!!! Поздрави на всички!!!
  • 45 Ронин

    3 7 Отговор

    До коментар #42 от "бай Иван":

    Бай, Иване! Ти, най- вероятно, си от тези, които си купуват " австрийки" , защото са по- евтини от другите заради ръждата! Там всичко, от 6- 7 години нагоре, е като проядено от дървояд- толкова агресивни са зимните им добавки за почистване! От едното самолюбие никой не смее да признае, че вече световни лидери са японците и корейците- 7- 8 000 000 км. не са им проблем!
    Огледай се колко таксите " Мерц" и " БМВ" има? Не издържат!!!

    Коментиран от #48

  • 46 Vasik Atanasova

    5 21 Отговор
    И ДА ДОБАВИМ САМО ЧЕ ЕЛ ИНСТАЛАЦИИТЕ НА МЕРЦЕДЕС БЕНЦ СЕ ПРОИЗВЕЖДАТ В БЪЛГАРИЯ ОТ НЕГРАМОТНИ РОМИ КОИТО РАБОТЯТ ЗА 250 ИЛИ 300 ЛВ НА МЕСЕЦ

    Коментиран от #57

  • 47 doka

    2 38 Отговор
    Добре са мержанчетата, но в сравнение с БМВ все още прохождат!

    Коментиран от #51

  • 48 бай Иван

    3 1 Отговор

    До коментар #45 от "Ронин":

    Е стига де!
  • 49 mf2

    10 5 Отговор
    Карам Мицубиши набор 1998. Внесена преди 7 г. от Италия. За това време съм сменял масла и ремъци. Болтове по окачването не ми се е налагало да развивам, но колата няма грам ръжда /може би щото е карана в Италия, не в Швейцария/. Когато я купих ми казаха - ти си луд, японска кола - скъпа поддръжка! Смяната на ремъци и ролки е 2 пъти по-евтина от тази на Пасат същата година. За Мерцедес да не говорим. Колата вече е на 17 г., но съм готов да тръгна с нея и за Австралия. Пари давам само за газ.
    За лукса съм съгласен - мерца е много напред.
  • 50 mediator37

    14 4 Отговор
    Най-много ме впечатли успешната защита на S600 W140 от автомати и гранатомет. Доказателство за висша класа.
    Въпрос: Защо японците не умеят да произведат такава лимузина ? И знам какво ще ми отговорят- Защото не искат.
    Не, просто не могат.
  • 51 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #47 от "doka":

    Това в NFS ли го прочете, дечко???
  • 52 работи в сервиз па тогава хули Марките а

    4 1 Отговор
    Като цяло мога да кажа за Мерцедес че да здрави коли но всеки модел независимо от марката си има бъгове няма здрава кола има добре поддържана и здравината дава отражение всяка марка си има прости модели и луксозни модели Мерцедес доближава повечето модели към лукса качеството на отделните детайли освен двигателя и не само той е създал име Американците карат доста тойота Инфинити Лексус но тези модели и и зобщо всяка марка произвежда едно за Америка друго не толкова качествено за България и Чесно казано за немски марки в Америка карат доста Фолксваген но пак нищо общо с европейския пазар но Мерцедес си е класа от много години и този който го рогае мога да кажа че завижда...Няма как да кажеш на черното бяло и да ми фалите тука гледам корейска марка хаха ужасни кенефи и да не говоря като дойдат в сервиза страшен бас супер некачествени коли имам наблюдения с нови КИА Хюндай доста по чупливи от Мерцедес и квот и да било няма как нова кола за 10 бона да ми я сравнявате с Мерцедес 1993 година даже нито с нов ...
  • 53 Hristiansen

    0 2 Отговор

    До коментар #21 от "Иван":

    Прав си колега ,БМВ не трябва да се поставя до VW .Виж по улиците колко коли над 20 г се движат и каква марка са ,тогава говорете за качество на изработка и ресурс
  • 54 Бай Каруцар

    5 1 Отговор
    Най бедната нация в Европа дава оценки за нещо което може да сънува! Зад компютъра или лизинговия смартфон ставаме велики тест пилоти и технически специалисти,на нещо което сме виждали само на снимки,филм или през лъскавите витрини! Тези немци които могат да си позволят на всеки 3 години нов Мерцедес с достатъчно много! Зависи от самата класа на автомобила,защото има и непосилни серии! Мерцедес няма дефиниция! БМВ ги настигат понякога!
  • 55 Живко Абрашев

    5 1 Отговор
    В момента карам CLS 320CDI от 2007г. Какво да кажа, солиден автомобил с всички възможни екстри за периода на производство, стабилно въздушно окачване и т.н. верно вози мааалко по твърдо но това е нормално за спортна лимузина с нископрофилни гуми. Преди него съм сменил БМВ Е60, Форд Меркюри, Волво S80, БМВ Е39, Алфа 155, Ланчия Дедра, VW Пасат. Ако трябва да сравня Цлс с всички останали то смея да твърдя че Е60 е доста по добре като изпълнение и като екстри /за незнаещите Е60 е БМВ пета серия от края на 2003 до 2010г. Моята беше 2007 530i./ като издържливост.... мерцедес имат проблем с управлението на 7G троника до 2006г който проблем е доста скъпоструващ ремонт, но като цяло в това се състои най големия им проблем. Друг недостатък са подгревните свещи при CDI моторите и glowplug unit-a. Ако се следи автомобила и подгревните свещи се сменят на време всичко е ок. Но изтървеш ли момента..... сваляне на глави/в моя случай 2 бр/ за v6 мотора или само на една за по старите генерации на мерц в който влизат и Е-клас и МЛ и всички мерцове с редови 6 цилиндров двигател. За БМВ мога да кажа следното, здрави двигатели здраво окачване сравнително добра електроника/ проблемни CCCмодули на моделите до 2007 година/ и проблемна автоматична скоростна кутия пак до 2007. Ремонт на кутията около 2000лв. Смяна на модула около 800лв. Така равносметка. Дали харесвам мерцедес... да харесвам ги малко са скучновати но факт здрави автомобили които с добра поддръжка са милионници. Въп
  • 56 Живко Абрашев

    8 3 Отговор
    Въпреки всичко се връщам към БМВ, поръчал съм Х6 40D от 2013, знам че сега ще се намери някой дето ще каже че ще си взема такава кола на куково лято, та прегледайте ми профила във фейса и тогава коментирайте!!! За останалите марки ще кажа че всеки автомобилен производител прави автомобили според ценовия клас в който искат да се продават т.е. ако очаквате да си купите опел корса за 15 000 лв нова и да има качеството и екстрите на мерц за 150 000..... хахха ми няма да стане. Хулите бмв ауди хонда и т.н. .... хонда са най големия производител на двигатели в света, механик съм в завода на Хонда в Англия и трябва да ви кажа че може да са със скапани ламарини и ниско качество на интериора но от към окачване и двигатели...... хах.. въпрос към професорите, дето казват мерцедес и всички останали... А какво ще кажете за Ролс Ройс, Бентли, Астън Мартин.... те не са ли много над нивото на мерцедес или просто вие сте поредните захлюпени човечета дето не виждат по далеч от носовете си?
  • 57 хахахахах

    0 1 Отговор

    До коментар #46 от "Vasik Atanasova":

    Хахахахаха тва кой ти го каза бай Кольо от сервиза в махлата ли ??? По добре като не знаете нищо и не сте запознати замълчете 😉 !
  • 58 Ест1912

    2 0 Отговор
    Някои хора се възмущават как се сравнява Мерцедес с БМВ, а БМВ с Фолксваген...
    Ами зависи кое с кое се сравнява, приятели...
    Ако нямате възможност да поддържате една кола, то каква е ползата, че карате 10 годишна Е класа, вместо чисто нов Голф?
    Колкото по-нова е една кола, по-добре! Тук разбира се изключваме бюджетни решения като Дачия, които също не са лоши автомобили, но там каквото е можело да се спести, е спестено!
    Да, една S класа е много комфортен автомобил, но ако я поддържате с турски части, е срамно, че така излагате производителя и марката!
  • 59 Луд самурай

    0 1 Отговор
    Мнооого интересно!:))) Един платил 1500 за ремонт,втори 2000,трети 3-4000 лв..ама Мерцедес да е,като някъква секта...а,има още поне 4-5 читави марки по света! Още е пълно с слепци,натискащи се да робуват на Бенц...:(
  • 60 Низнам

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Роман Ценов":

    За мен бмв е колата от 18 годишен до 40 от там на татък само мерцедеси може и бмв 7 а когато умреш едно ауди да умре до теб защото не си го карал на сервиз от половин час