4 Септември, 2015 10:53 16 027 26

Евтина Tesla напролет

  • tesla-
  • model 3-
  • model s-
  • model x

Най-достъпният електромобил на Tesla Motors ще бъде представен през март догодина. Тогава започва и приемът на поръчки за Model 3, а първите екземпляри ще бъдат доставени на собствениците им през 2017 г., съобщава на своята страница в Twitter шефът на компанията Илон Мъск. Базовата версия на седана ще струва $35 000.



Model 3 ще бъде построен на нова платформа. Конструкторите на Tesla са се отказали от използването на скъсена версия на шасито на Model S, който е 20-ина процента по-голям. Капацитетът на батериите ще стига за изминаването на 320 км, а зареждането им на станциите Supercharger ще бъде безплатно.



Преди два дни Tesla започна да приема поръчки за първия си кросоувър. Засега Model X се предлага само в модификацията Signature с мощност 772 к.с. Цените стартират от $132 000. Най-евтиният електромобил на компанията в момента е Model S 70D, който струва $57 500.


 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    3 0 Отговор
    Това се очакваше. Сега вече ще станат доминиращи с този бюджетен модел. Хората не искат толкова лукс а атрактивен дизайн и икономичност. Супер е колата, та дори и за българският пазар, към 50х. лв и никога повече зареждане на бензиностация. 320км стигат за повечето градове, не за много дълги пътувания от край до край обаче.
  • 2 шкембе

    0 1 Отговор
    аз на село си има тесла
  • 3 реалиста

    2 0 Отговор
    Супер е колата, ама, като си я купя след 10-15 години батериите ще са заминали отдавна и ще става само "за части".
  • 4 Мануил

    2 0 Отговор
    И да не говорим, че в някои страни, когато купиш подобен автомобил, държавата ти плаща процент от цената му...
  • 5 електрик

    3 0 Отговор
    Батериите се подменят лесно. Тесла се опитват да строят повече станции за подмяна на батериите със заредени за 45сек, вместо да се чака за зареждане. Но след 10 год, ако трябва да се подмени батерията тя вече ще е с 1,5-2 пъти по-висок капацитет(или над 600км с едно зареждане) на цена 5-6000$
  • 6 гост

    3 0 Отговор
    Ако в БГ си имахме инфраструктурата на Калифорния по отношение на зарядни станции, обслужване на клиенти и др. Със сигурност много хора щяха да карат подобна Тесла. Тяхната батерия за дома е на конкурентна цена за нашия пазар, сега и колата по същия начин. Представете си го като такси, зарежда в обедната пауза и може да се движи денем и нощем, понеже 80% от капацитета-това което е препоръчително за ползване, ще се зарежда за под 1ч ако се съди по сегашните, особенно на европейските стандарти.
    След като си завършат фабриката за батерии цените ще паднат с няколко хиляди или капацитета на същата цена ще е много по-голям. Така че няма спор в техния успех
  • 7 Тиква

    1 0 Отговор
    За БГ е неприложимо...след всеки 280-300 км, шофьорът ще трябва да спира до някой магазин, да размотава макарата и да се моли на хората вътре да си пусне ток за 1/2 - 1 час:))

    Коментиран от #9

  • 8 ИВАН

    2 0 Отговор
    арабите ще ядат пясък ,ако масово си караме такива електроавтомобили
  • 9 Аз

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Тиква":

    Напълно приложимо е и за България, ако си имал достатъчно акъл и вместо кола за 20 000 си си купил кола за 10 000 и гараж за 10 000. Но де толко акъл у Ганьо. Ще си купи скъпа кола и после ще я държи на платен паркинг на 2 километра от къщи.
  • 10 Дядо поп

    0 0 Отговор
    Eвала на създателя на тази фирма направила революция в
    транспорта,мисля,че благодарение на ТЕСЛА свалиха цените
    на петрола,освен гениалния автомобил,който направиха.
  • 11 опсмопсус

    0 0 Отговор
    А дано пуснат евтиния модел!
    Че и некой бюджетен да пуснат за нас бедняците!
    Около 20 000$
  • 12 монк

    1 0 Отговор
    А тук върви спор кой е изобретил чушкопека...

    Коментиран от #14, #15

  • 13 Волен Сидеров

    0 0 Отговор
    супер-само къде-или трябва да намалят цените им или да увеличат заплатите ни като хамериканските ,че да си ги позволим
    но товае бъдещето-и красиви -няма да миришат и на масларници като аудяците и да пушат като катраници...
  • 14

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "монк":

    уникални аборигени сме.......
  • 15 Антон

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "монк":

    Чушката!
  • 16 гост

    0 0 Отговор
    Първата Тесла Модел Ес струваше около 70000 долара и станциите бяха само няколко в Калифорния , но американците чакаха по две години за да си я купят. Сега след няма и три години идва тази за 35000 и станциите покриват 90% от Европа и Америка. След още три години следващата ще е 14-15000 , а станциите ще са повече от бензиностанциите , но "умниците" тук най-вероятно ще мрънкат , че трябва да им я подаряват безплатно , защото ще опазват природата. Което не им пречи да продължават да изсипват по една торба пари за горива и "поддръжка" на недоразумението наречено "ДВГ" , но това е много "мъжко" поведение . Добре , че поне има закони които ще ги принудят да спрат да го правят
  • 17

    0 0 Отговор
    Страхотни коли, не харесвах ел. колите, но заради ТЕСЛА започнах да ги харесвам. Гении е човека създал тази компания, дано не му се случи нещо лошо.

    Коментиран от #21

  • 18 Тони

    0 0 Отговор
    да, а в други ти взима по-голям данък, защото няма да купуваш гориво и те няма да могат да съберат данъци от акцизи (говоря за скандинавието, където живея) :)))

    Коментиран от #19

  • 19 Скандинавеца

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Тони":

    Хайде , ако обичаш, да покажеш документи в коя точно държава и кой точно данък ти увеличиха и за какво , или си мислиш че тука всички пасем трева , не че ти си на друго място де
  • 20 -_-

    0 0 Отговор
    "Недоразумението наречено "ДВГ"" . Силно ти препоръчвам да се лекуваш защото все още няма нищо по-добро от вътрешното горене. Много от автомобилите имат душа, но ти явно не си наясно с това защото не обичаш да караш и не обичаш автомобилите, не си задължен да обичаш тези неща, но да изказваш такова крайно мнение е много обидно за мен и за всеки със истинска страст към истинските автомобили. Станциите не покриват дори 40% от Европа и Америка. Наистина ли още има хора които се връзват на такива "статистики" , изсмукани от нечии пръсти. Дори със закон да забранят вътрешното горене. Аз завинаги ще карам истински автомобили, без значение колко ще ми струва, защото за мен и за други като мен, автомобилите са нещо без което не може да се живее.

    Коментиран от #23, #25

  • 21 -_-

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от " ":

    Елън Мъск е поредния американски бизнесмен който твърди, че създава революционни технологии, но всъщност няма нищо толкова ново или революционно в нито един от моделите на тази компания.
  • 22 -_-

    0 0 Отговор
    Ако всички вие си мислите, че електромобилите са "зелени" , помислете пак ! Защото човечеството още не е открило чист или не-токсичен метод за създаване на батерии и акумулатори.

    Коментиран от #24

  • 23 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "-_-":

    Дали да се лекуват можеш да препоръчваш на приятелите си , а лигавщините за душата можеш да оставиш за нацупените пикли във фейсбука . Моят стаж като шофьор е най-вероятно е повече отколкото си живял , а квалификацията ми включва от мотор до танк , който не само съм карал , а съм ремонтирал насред къра при -25 градуса , където ти не си и стъпвал . ДВГ никога не е бил най-доброто и това може да ти го каже всеки технически грамотен човек . Да наричаш машина която прахосва 70% от горивото което използва и не може да изкара и една година без "периодично техническо обслужване" добра е твърде близко до мазохизъм . Единствената причина за широкото и разпространение е твърде лесно достъпния и прекалено евтин петрол по онова време , но още тогава по ефективност и надеждност е отстъпвал на измислената 200 г. по рано парна машина . Какво покриват станциите можеш да видиш тук : http://www.teslamotors.com/supercharger , а там се вижда , че дори в България тази година ще има две , а в Европа и Щатите празните места са такива където хората са по-малко от мечките , но и те скоро ще бъдат покрити . А какво ще караш ти , можеш да решаваш само в двора си на село , по обществените пътища нямаш думата . А и съм сигурен , че ти и приятелите ти ще са първите които ще забравят за ДВГ , когато "електрокарите" почнат да ви правят смешни на всеки светофар .
  • 24 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "-_-":

    "Токсичните" вещества които се съдържат в батерията на една Тесла са по-малко от дневния ти разход на гориво , с който ти ЕЖЕДНЕВНО мърсиш въздуха който всички дишаме , а батерията ще работи 10-15 години , след което ще бъде 100% рециклирана . А какво ще кажеш за всички останали мръсотии свързани с ДВГ като почнеш от рафинериите и свършиш с автосервизите !!!
  • 25 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "-_-":

    И станциите които ти показах са само на Тесла за безплатно зареждане , останалите за платено отдавна са повече от бензиностанциите
  • 26 Домакин

    0 0 Отговор
    ДВГ е глух клон на еволюцията, една твърде усложнена и ненадеждна машина която цял живот се опитва да се саниразруши и накрая успява :D изтормозена техника, работеща на принципа на множество взривове.