Напоследък в Европа, а и у нас автомобилите обозначени като миниванове са изключително популярни, особено що се касае до пазарът на нови возила. Всеки автомобилен производител се стреми да завземе колкото се може по-големи позиции в този сегмент. Четириколесните, наричани още MPV, вече са най-различни, като концепция и функционалност. След като франсетата напарвиха бум със своя Scenic, корейците реагираха незабавно и бяха едни от първите им последователи. Миниванът Matrix, дело на гиганта Hyundai отдавна е познат на нашия пазар. Сега обаче многофункционалното возило е "презаредено" и с дизелов двигател, което автоматично го превръща в още по-изгодна алтернатива в този сегмент. Екипът ни направи тест на версията 1.5 CRDI.
Екстериор
Няма как да не започнем с факта, че Matrix е дело на дизайнерския корифей Pininfarina. Ванът е конструиран на базата на Elantra. Въпреки немалките габарити автомобилът изглежда компактен и стегнат. Дължината на Matrix надхвърля четирите метра, което от своя страна е предпоставка за комфорт и простор във вътрешното пространство. Иначе ванът е стилен, без кичозни детайли и съвпада с вкуса на европееца. Ветроупорното стъкло е голямо, като линията продължава през предния капак до модерните фарове. Задната част е ефектно скосена почти под прав ъгъл - факт, който значително увеличава обема на багажния отсек.
Интериор
Като следствие от външните форми, вътрешните размери са прилично големи. Мястото е напълно достатъчно за петиима пасажери. Концепцията на този вид возила предполага свобода над главите, което е така и тук. Единствените притеснения биха могли да възникнат около коленете на задноседящите пътници, но и за това е помислено. Седалките са доста удобни и са с истински европейски размери. Позицията на пасажерите е висока и дава добра видимост. Задните три места не могат да бъдат демонтирани, но са с възможност за плъзгане на цялата задна седалка в хоризонтална посока - ход 20 сантиметра.
Според нуждите си можете да изберете повече свобода за пасажерите отзад или по-голяма вместимост на багажното отделение. Както може да се очаква, количеството на "жабките" за дребни вещи е огромно. Сравнително по-нова е идеята за поставяне на такива и под задните седалки. Според едно от модните течения в автомобилостроенето, арматурното табло е поставено в средата, гарантирайки максимална видимост, както от мястото на водача, така и от останалите. Качеството на сглобките по автомобила е на доста високо ниво, което всъщност се очертава като тенденция в последните модели на Hyundai. Като цяло Matrix е изключително функционален семеен автомобил, който би задоволил всички нужди на едно петчленно семейство. Не на последно място трябва да се отбележи и богатото базово оборудване. Екстри като климатик, ел. пакет и т.н. са стандарт за корейския миниван. Друга черта, характерна за всички модели на Hyundai е евтиното (сравнено с конкурентите) допълнително оборудване. Вносителят у нас е склонен да задоволи всичките ви капризи. Matrix може да се оборудва като товарен ван с 1 + 1 места, като в този случай ДДС може да се ползва като данъчен кредит.
Двигател и ходови характеристики
Возията на Matrix може да се определи по-скоро като спортна. Окачването е сравнително твърдо, но това по никакъв начин не се отразява на комфорта на водача и пасажерите. Това дава по-добра стабилност и ефективност при движение в завои с висока скорост. Спирачките не блестят с иновации, но си вършат работата перфектно, като дисковете отпред са вентилирани.
Сравнително ниските децибели на мотора са следствие от съвременната концепция Common rail. Турбокомпресорът пък увеличава динамиката на автомобила и тя не отстъпва на много от бензиновите алтернативи. Икономичността на двигателя е отлична. Трите цилиндъра просто "миришат" дизеловото гориво. Агрегатът е еластичен във всяка ситуация.
Ускорението и доускорението са много добри.
Цена
И в този случай Hyundai е с едни гърди пред конкуренцията. Цената е една от най-ниските в този сегмент. Ако все пак и тя ви се струва висока, компанията предлага симпатичния микрован Atos Prime, който в ценово отношение няма равен (АВТО пазар, бр. 327). Но да се върнем на темата. За малко повече от 30 000 лева получавате икономичен, функционален и практичен миниван, презареден с дизелов двигател от ново поколение.
Hyundai Matrix 1.5 CRDI
|
Плюсове
|
1. Дизеловият вариант на Hyundai Matrix е изключително функционален семеен автомобил, който би задоволил всички нужди на едно петчленно семейство. 2. Багажното пространство на Hyundai Matrix е практично и функционално, а обемът му може да варира в доста голям диапазон. 3. Консумацията на гориво от 5 литра на 100 километра причислява дизеловият двигател към най-икономичните. 4. Екстериорът на Matrix е стилен, но същевременно екстравагантен. Комфортът също е на много високо ниво. 5. Качеството на материалите и сглобките при Matrix е на много високо ниво, което всъщност се отнася за всички нови модели на корейския концерн. 6. Цената е основният плюс на Hyundai Matrix. Освен това базовото оборудване е доста богато, а опциите са евтини. |
Минуси
|
1. Централното огледало за обратно виждане не е достатъчно информативно. 2. Возията е минимално по-твърда от стандартното. 3. Средноразположените уреди при Matrix са модерни, но според някои специалисти отвличат леко вниманието на водача от пътната обстановка. |
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
триицилиндров, редови четири клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
1 493 куб. см.
|
Максимална мощност
|
60 Kw/82 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
184 Нм при 1 900 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
17.7: 1
|
Маса на единица мощност
|
16.1 кг/к.с. (22.0 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 025 1 740 1 685 |
Междуосие
|
2 600
|
Маса, кг
|
1 320
|
Допустимо натоварване, кг
|
520
|
Обем на багажника,л.
|
350 - 1 285
|
Вместимост на резервоара, л
|
55
|
Разход на гориво: |
7.6 л/100км 6.0 л/100км 5.0 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
17.9
|
Максимална скорост
|
160 км/ч.
|
Гуми
|
185/65R14
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 30 298 |
Базово оборудване
|
Серво усилител на волан, регулируем на височина и дълбочина волан, две въздушни възглавници, ABS, климатик, релсов багажник на тавана, предни светлини за мъгла, тонирани стъкла, централно заключване, ел. стъкла, боя металик, поставки за чаши, кора на багажника и др.
|
Допълнително оборудване
|
Автоматична трансмисия... 1 938
Лети джанти... 645 Кожен салон... 1 292 |
Гаранция
|
Три години или 100 000 километра пробег
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА