Last news in Fakti

30 Септември, 2015 14:18 5 452 16

Volkswagen ще "преоборудва" лъжливите дизели

  • volkswagen-
  • дизелгейт-
  • матиас мюлер

Volkswagen Group обяви план за отзоваването на всички 11 млн. автомобила, оборудвани със софтуер за симулация на по-ниски вредни емисии по време на тестове. Съобщението на германската компания не влиза в подробности и очертава само в общи линии техническото решение на проблема с двигателите EA189, които щели да бъдат "преоборудвани".

Първата стъпка от плана на немците предвижда уведомяване на всички собственици на засегнати автомобили, че екологичните им характеристики не съответстват на стандартите и се нуждаят от корекция. Точен график на кампанията по отзоваването на колите с мотор EA189 ще бъде обявен в началото на октомври.

Германското правителство постави ултиматум на Volkswagen да представи план как ще се справи с привеждането на 2.8 млн. возила в съответствие с нормите до 7 октомври. Немските власти заплашиха в противен случай засегнатите автомобили да бъдат спрени от движение. Междувременно няколко държави, сред които Испания, Швейцария, Италия, Холандия и Белгия издадоха забрана за продажбата на модели на концерна с проблемния 2.0-литров дизелов двигател.

Противно на широко разпространеното мнение, двигателите от серията EA189 не трябва да отговарят на най-новите екологични норми. За да се справи с техническия аспект на кризата, Volkswagen трябва да преоборудва всички засегнати агрегати така, че да отговарят на стандарта EU5, чиито нива на вредни емисии са конструирани да покриват изначално.

В понеделник, 28 септември, новият изпълнителен директор на концерна Матиас Мюлер обяви, че броят на засегнатите автомобили може да се окаже по-нисък, отколкото се смята в момента. Според мениджъра не всички двигатели EA189 са екипирани със заблуждаващия софтуер.

Въпреки стремежа на VW да омаловажи поне в известна степен магнитуда на скандала, вече е ясно, че предстоящата кампания ще бъде една от най-големите в историята. В сервизите ще трябва да бъдат привикани над 5 млн. "фолксвагена", 2.1 млн. "аудита", 1.2 млн. "шкоди" и повече от 1.8 млн. лекотоварни автомобила. По пътищата на Америка, където гръмна "дизелгейт", се движат по-малко от 500 000 коли с този мотор.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    2 0 Отговор
    И понеже журналистите не са си направили труда да потърсят какво правят от ФВ:
    - всички коли след 2007 с този двигател правят следното поради влезлите в сила норми за нивата на азотни окиси: двигателя има различни режими на работа и компютър за управление на каталитичните процеси.
    -най-просто казано: използва есп ситемата, за да определи дали колата е в движение или не, ако не е в движение, но двигателя вдига обороти и колелата се въртят, следователно е на стенд: тогава системата включва на пълна мощност катализатора, егр и ремап на двигателя и колата показва газове в нормите, но това се отразява на представянето на двигателя. Също така катализатора много бързо зе затлачва, образува много нагари в такъв процес на работа и може да ги направи за кратко време, не постоянно.
    -вариант две: колата се движи нормално: системата изключва всички пречистващи системи и дизела замърсява колкото си иска.
    Е като са го хванали това са се шашнали как така при замерване на стенд са едни стойностите, а при движение са съвсем други.
    ФВ със самото пускане на серията си знаят какво и защо го правят това. Така че нямат никакво извинение. Вярно е, че тази услуга се предлага и от чип тунинзи, но тогава няма гаранция, няма отговорност от производителя.
    В случая е съвсем умишлено и преднамерено, за да се пласират тези двигатели на американския пазар, който е по-стриктен като еко норми.
    Азотните окиси са много при дизела понеже работи на много високо налягане, за разлика от бензина, при по-бедна смес и са много отровни, много по-сериозни от другите отработени газове.

    Коментиран от #2

  • 2 Никой

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Едно нещо не разбрах, как колата ще знае дали се движи или не, ако гумите се въртят.
    Това си е игра на Американците. Колко пъти ГМ се уливаха с дефектни части, които даже смъртни случаи предизвикваха, сега един Голф лъже малко за емисиите и айде цялата марка ще искат да фалират.

    Коментиран от #10

  • 3 Десислав Попов

    0 0 Отговор
    Трябва да се спрат всички модели на концерна.Да не мислите,че само този мотор е с манипулирани данни.Който иска да лъже в нещо трябва да си понесе последствията.Какво направиха VW-вместо да инвестират в нови еко-технологии решиха да излъжат.И това защо-ЗА ДА ИМАТ ПОВЕЧЕ ПАРИ ДА ПРОИЗВЕЖДАТ ЕДИН И СЪЩИ АВТОМОБИЛ ПОД ПОВЕЧЕ РАЗЛИЧНИ МАРКИ и така да станат номер 1 в света.И какво стана-гризнаха дървото.ТАКА ИМ СЕ ПАДАВсеки мошеник трябва да си понесе наказанието.Аз съм сигурен,че има измами и при други двигатели.И сега щели да преоборудват моделите с какво-с още по-лъжлив и трудно разпознаваем софтуер ли?Това ли им е решението на проблема???
    ЛЕВАЦИ!!!!
    Да си понесат последствията и това е!!!
  • 4 Леле Мале

    0 0 Отговор
    Лъжеш умишлено => като те хванат си носиш последствията. В случая трябва да си ги накажат по устав VW.
  • 5 гост

    0 0 Отговор
    Много просто се разбира дали се движи автомобила - когато е на стенд (спирачен, dyno) в 99% от случаите се въртят колелата само от едната ос, другите са неподвижни. По-големия проблем е, че нарочно са направили по-лесното (софтуерно), отколкото реално да намалят мощността или други параметри на двигателя, за да влязат в норми. Това другите производители (на теория) са се постарали да го направят с доста усилия и средства.

    Коментиран от #6

  • 6 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Има Голфове оборудвани с този двигател, които са 4х4.

    Коментиран от #12

  • 7 Българин

    1 0 Отговор
    Аз само да питам-тва ако е план на американците и са лъжи,защо от фолксваген ще харчат милиарди и ще привикват 11 000 000 коли? Някой всезнайко да отговори
  • 8 шопу

    0 0 Отговор
    Абе от коги ви окам -мъняте го тоа пущинак- не я па че карам дизел
    а ме види цело село.А сеги де -она ладата по- чиста от гоуфо на Нане.... ти да видиш. Секак ни лажат.
  • 9 VAG TROL

    1 1 Отговор
    До 3 и 4:

    Първо си поправете вашите димящи кошници - сменете малко гумички на клапани, сегменти, върнете обратно катализаторите, пък тогава раздавайте справедливост на ФВ.
    Един голям производител имахме в Европа и го батисаха некадърници и измамници, с помощ отвън разбира се. Язък.

    Коментиран от #11, #13

  • 10 играч

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Никой":

    Не, това е игра на германците (VW), защото не е само тая манипулация която лъсна сега, а беше съпроводено с цялостна истерична медийна кампания за това колко чист бил дизела и колко ненужни били японските бензинови хибриди, които тогава заливаха щатския пазар.
  • 11 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "VAG TROL":

    То пък един производител , дето се запъва като магаре на мост за една доказано мръсна и остаряла технология (дизел) , щото не искал да се харчи за нови технологии , щели да намалят бонусите на директорите .
  • 12 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Никой":

    Има елементарен инерционен сензор за движение за 2-3 долара , има го дори в повечето смартфони .
  • 13 Леле Мале

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "VAG TROL":

    Карам Skoda Superb 1.8 TSI (160к.с) комби 2012г. купена нова от магазина и е рано за гумички на клапаните. Не съм против ВАГ, а против лъжата с цел печалба!!!
    Тук в България има толкова стар и зле поддържан автопарк, че едва ли е проблем ЛЪЖАТА на VW, но въпроса е принципен.

    ПП. Не съм и природозащитник.
  • 14 Иванов

    0 0 Отговор
    Наглите наркомани които манипулират препоени с наркотици и обемно обсебващи спец програми еколози

    се стремят да лишат на всяка цена газовия коктеiл от двигателите от изключително важни изкърпващи околната среда газове като CO2..
    /Подават проверяващи защо новите автомобили имат сухи канцерогенни газове от ауспусите, а старите карбураторните без катализатори почти нямат
  • 15 Проверяващи искат веднага

    0 1 Отговор
    Напомня се че жестоки нашественици чрез обемен ДМК внедряват изключително жестоко вредна техника вкл маскирана като "фарове"..
    "Лазерни";led: , ksenonowi i podobni режат на парцали слой след слой от контактни зони на тропосферния океан..
    Уврежданията са жестоки и се виждат от космоса вкл от зад плутонови укрития..
    стремежа е да се направят человеците недопустими вредители и да се нареди пълна или частична ликвидация..
    По този повод да се спрат от движение всички автомобили с опасни скенери маскирани като фарове..Изключително вредни са автомобили с холограмни оръжия лепени на предни и други стъкла..
  • 16 Проверяващи искат веднага

    0 1 Отговор
    Напомня се че жестоки нашественици чрез обемен ДМК внедряват изключително жестоко вредна техника вкл маскирана като "фарове"..
    "Лазерни";led: , ksenonowi i podobni режат на парцали слой след слой от контактни зони на тропосферния океан..
    Уврежданията са жестоки и се виждат от космоса вкл от зад плутонови укрития..
    стремежа е да се направят человеците недопустими вредители и да се нареди пълна или частична ликвидация..
    По този повод да се спрат от движение всички автомобили с опасни скенери маскирани като фарове..Изключително вредни са автомобили с холограмни оръжия лепени на предни и други стъкла..