Volkswagen Group обяви план за отзоваването на всички 11 млн. автомобила, оборудвани със софтуер за симулация на по-ниски вредни емисии по време на тестове. Съобщението на германската компания не влиза в подробности и очертава само в общи линии техническото решение на проблема с двигателите EA189, които щели да бъдат "преоборудвани".
Първата стъпка от плана на немците предвижда уведомяване на всички собственици на засегнати автомобили, че екологичните им характеристики не съответстват на стандартите и се нуждаят от корекция. Точен график на кампанията по отзоваването на колите с мотор EA189 ще бъде обявен в началото на октомври.
Германското правителство постави ултиматум на Volkswagen да представи план как ще се справи с привеждането на 2.8 млн. возила в съответствие с нормите до 7 октомври. Немските власти заплашиха в противен случай засегнатите автомобили да бъдат спрени от движение. Междувременно няколко държави, сред които Испания, Швейцария, Италия, Холандия и Белгия издадоха забрана за продажбата на модели на концерна с проблемния 2.0-литров дизелов двигател.
Противно на широко разпространеното мнение, двигателите от серията EA189 не трябва да отговарят на най-новите екологични норми. За да се справи с техническия аспект на кризата, Volkswagen трябва да преоборудва всички засегнати агрегати така, че да отговарят на стандарта EU5, чиито нива на вредни емисии са конструирани да покриват изначално.
В понеделник, 28 септември, новият изпълнителен директор на концерна Матиас Мюлер обяви, че броят на засегнатите автомобили може да се окаже по-нисък, отколкото се смята в момента. Според мениджъра не всички двигатели EA189 са екипирани със заблуждаващия софтуер.
Въпреки стремежа на VW да омаловажи поне в известна степен магнитуда на скандала, вече е ясно, че предстоящата кампания ще бъде една от най-големите в историята. В сервизите ще трябва да бъдат привикани над 5 млн. "фолксвагена", 2.1 млн. "аудита", 1.2 млн. "шкоди" и повече от 1.8 млн. лекотоварни автомобила. По пътищата на Америка, където гръмна "дизелгейт", се движат по-малко от 500 000 коли с този мотор.
30 Септември, 2015 14:18 5 452 16
Volkswagen ще "преоборудва" лъжливите дизели
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
- всички коли след 2007 с този двигател правят следното поради влезлите в сила норми за нивата на азотни окиси: двигателя има различни режими на работа и компютър за управление на каталитичните процеси.
-най-просто казано: използва есп ситемата, за да определи дали колата е в движение или не, ако не е в движение, но двигателя вдига обороти и колелата се въртят, следователно е на стенд: тогава системата включва на пълна мощност катализатора, егр и ремап на двигателя и колата показва газове в нормите, но това се отразява на представянето на двигателя. Също така катализатора много бързо зе затлачва, образува много нагари в такъв процес на работа и може да ги направи за кратко време, не постоянно.
-вариант две: колата се движи нормално: системата изключва всички пречистващи системи и дизела замърсява колкото си иска.
Е като са го хванали това са се шашнали как така при замерване на стенд са едни стойностите, а при движение са съвсем други.
ФВ със самото пускане на серията си знаят какво и защо го правят това. Така че нямат никакво извинение. Вярно е, че тази услуга се предлага и от чип тунинзи, но тогава няма гаранция, няма отговорност от производителя.
В случая е съвсем умишлено и преднамерено, за да се пласират тези двигатели на американския пазар, който е по-стриктен като еко норми.
Азотните окиси са много при дизела понеже работи на много високо налягане, за разлика от бензина, при по-бедна смес и са много отровни, много по-сериозни от другите отработени газове.
Коментиран от #2
14:39 30.09.2015
2 Никой
До коментар #1 от "гост":
Едно нещо не разбрах, как колата ще знае дали се движи или не, ако гумите се въртят.Това си е игра на Американците. Колко пъти ГМ се уливаха с дефектни части, които даже смъртни случаи предизвикваха, сега един Голф лъже малко за емисиите и айде цялата марка ще искат да фалират.
Коментиран от #10
15:26 30.09.2015
3 Десислав Попов
ЛЕВАЦИ!!!!
Да си понесат последствията и това е!!!
18:44 30.09.2015
4 Леле Мале
19:11 30.09.2015
5 гост
Коментиран от #6
19:18 30.09.2015
6 Никой
До коментар #5 от "гост":
Има Голфове оборудвани с този двигател, които са 4х4.Коментиран от #12
19:36 30.09.2015
7 Българин
19:52 30.09.2015
8 шопу
а ме види цело село.А сеги де -она ладата по- чиста от гоуфо на Нане.... ти да видиш. Секак ни лажат.
20:52 30.09.2015
9 VAG TROL
Първо си поправете вашите димящи кошници - сменете малко гумички на клапани, сегменти, върнете обратно катализаторите, пък тогава раздавайте справедливост на ФВ.
Един голям производител имахме в Европа и го батисаха некадърници и измамници, с помощ отвън разбира се. Язък.
Коментиран от #11, #13
23:38 30.09.2015
10 играч
До коментар #2 от "Никой":
Не, това е игра на германците (VW), защото не е само тая манипулация която лъсна сега, а беше съпроводено с цялостна истерична медийна кампания за това колко чист бил дизела и колко ненужни били японските бензинови хибриди, които тогава заливаха щатския пазар.23:55 30.09.2015
11 гост
До коментар #9 от "VAG TROL":
То пък един производител , дето се запъва като магаре на мост за една доказано мръсна и остаряла технология (дизел) , щото не искал да се харчи за нови технологии , щели да намалят бонусите на директорите .16:51 01.10.2015
12 гост
До коментар #6 от "Никой":
Има елементарен инерционен сензор за движение за 2-3 долара , има го дори в повечето смартфони .16:56 01.10.2015
13 Леле Мале
До коментар #9 от "VAG TROL":
Карам Skoda Superb 1.8 TSI (160к.с) комби 2012г. купена нова от магазина и е рано за гумички на клапаните. Не съм против ВАГ, а против лъжата с цел печалба!!!Тук в България има толкова стар и зле поддържан автопарк, че едва ли е проблем ЛЪЖАТА на VW, но въпроса е принципен.
ПП. Не съм и природозащитник.
17:26 01.10.2015
14 Иванов
се стремят да лишат на всяка цена газовия коктеiл от двигателите от изключително важни изкърпващи околната среда газове като CO2..
/Подават проверяващи защо новите автомобили имат сухи канцерогенни газове от ауспусите, а старите карбураторните без катализатори почти нямат
13:38 03.10.2015
15 Проверяващи искат веднага
"Лазерни";led: , ksenonowi i podobni режат на парцали слой след слой от контактни зони на тропосферния океан..
Уврежданията са жестоки и се виждат от космоса вкл от зад плутонови укрития..
стремежа е да се направят человеците недопустими вредители и да се нареди пълна или частична ликвидация..
По този повод да се спрат от движение всички автомобили с опасни скенери маскирани като фарове..Изключително вредни са автомобили с холограмни оръжия лепени на предни и други стъкла..
13:43 03.10.2015
16 Проверяващи искат веднага
"Лазерни";led: , ksenonowi i podobni режат на парцали слой след слой от контактни зони на тропосферния океан..
Уврежданията са жестоки и се виждат от космоса вкл от зад плутонови укрития..
стремежа е да се направят человеците недопустими вредители и да се нареди пълна или частична ликвидация..
По този повод да се спрат от движение всички автомобили с опасни скенери маскирани като фарове..Изключително вредни са автомобили с холограмни оръжия лепени на предни и други стъкла..
13:43 03.10.2015