Last news in Fakti

6 Октомври, 2015 10:42 9 013 31

Opel гласи конкурент на Audi TT

  • opel-
  • gt-
  • saturn-
  • pontiac-
  • sky-
  • solstice-
  • astra-
  • женева 2016

Спряното от производство през 2009 г. второ поколение на Opel GT оваканти мястото на спортните модели в гамата на германския производител. Още на салона в Женева догодина обаче немците ще покажат прототип на нов атлет, който може да се качи на поточните линии през 2017-а, твърди британското сп. Auto Express.

Решението на Opel да прекрати производството на GT бе съвсем закономерно. Моделът привлече едва 7 519 купувачи - значително по-малко от американските му версии Saturn Sky и Pontiac Solstice. Новата генерация на модела обаче ще следва съвсем различна концепция.

Третото поколение на GT ще бъде построено на платформата на Astra с предно предаване. Това ще го изправи в директен сблъсък с Volkswagen Scirocco и Audi TT, които също се харчат доста по-добре.



Новото спортно купе ще се оборудва и с двигателите на Astra. Сред обсъжданите варианти влизат дори 1.6-литровият дизел на Opel със 120 или 136 коня и трицилиндровият 1.0-литров мотор. Стандартните версии ще получат шестстепенна механична скоростна кутия, а по-скъпите модификации ще се предлагат и с роботизирана трансмисия Easytronic.

Предполага се, че дизайнът на новия Opel GT ще следва стилистиката на концептуалната Monza, показана през 2013 г. във Франкфурт. Година след купето вероятно ще се появи и кабриолет.

Мнозина наричат оригиналния Opel GT от 1968 г. "Малкия Corvette". Купето се произвежда до 1973 г., след което моделната линия е прекъсната за цели 34 години. През 2007 г. General Motors пусна наследник, който се продаваше и под марките Saturn и Daewoo. Роудстърът се оборудваше с 2.0-литров турбомотор с 264 коня.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 OPEL

    1 3 Отговор
    Нищо против Опел и феновете му, но да мерят сили с VAG Audi на този етап от развитието на марката Opel, е невъзможно и абсурдно!
  • 2 Румен Янев

    0 3 Отговор
    Хлопел и бърза кола - две несъвместими неща !!!
  • 3 Р4111

    2 0 Отговор
    Нямате си представа какво представлява автомобила opelGT 2007-2009,
    бях собственик на такъв автомобил а сега карам ауди ТТ 2007г, не мога по никъкъв начин да ги съпоставя, опелчето беше оригинално 263к.с. и имаше чип тунинг като вървене,стойка на пътя, визия,управление качество на материала,с който е изработен е в пъти по добър с ауденцето.

    Коментиран от #29

  • 4 mediator37

    0 0 Отговор
    Спортен модел със 120 коня е твърде несериозно.

    Коментиран от #8

  • 5 Киро

    0 3 Отговор
    Ама Опел има ли фенове ??!

    Аз поне не познавам човек, чиято любима марка да е Опел...

    Коментиран от #7

  • 6 Гост

    0 1 Отговор
    Красива кола би било! Отзад е копие на Алфа Ромео,нещо което никой не споменава! Може би,защото немците едва ли могат да се конкурират по дизайн с италианците! Иначе 120 коня са прилични за такива леки платформи! Отминаха годините на тежките купета и още по-тежките двигатели! 1.4/1.6/1.8/2.0 турбо бензин,тегло под 1 тон,120/160/180/220 коня и разход 5/6/7/8 на сто е супер предложение за спортен автомобил с цена около 50/100 хиляди от шоурумите! Това е бъдещето! Всичко останало е над 200 хиляди и с поне 10 литра отгоре,което е повече снобария,вместо любов към колите!
  • 7 аз

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Киро":

    Аз знам двама фена на Опел.А иначе спортна кола с 3 цилиндъра?!?!?!
    Това да не е Дайхатсу?хахахах

    Коментиран от #9

  • 8 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "mediator37":

    Кое е несериозно!? Ако теглото на платформата е намалена драстично и е нещо от сорта на 800 кила е повече от добре! И това би било базова версия!
  • 9 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "аз":

    Всъщност Форд Мустанг го извадиха на 4 цилиндъра..... Това е бъдещето на българите са видимо изостанали в много отношения! Не броят на цилиндрите и обема,а производителността и теглото са важни.....

    Коментиран от #12

  • 10

    3 1 Отговор
    GT от 2007 е много по-спортна със задно предаване, това че не е намерила купувачи в Европа е заради стари предразсъдаци за марката. Това ще е няква Астра с различен външен вид. Колегата по-долу е прав че Опел не може да се мери на този етап с Ауди и VW, той ги е задминал в съотношение цена-качество и надеждност....
  • 11 опсмопсус

    1 0 Отговор
    Браво на опел, въпреки поговорката"Опел, тропел"!
    И дано свали цените на самозабравилите се бмв-та, аудита, и мецедеси!
  • 12 Дядо поп

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Като е това бъдещето,защо Ферари,Ламбо,Бугати,Ролс и др.
    не ги правят с по 3 цилиндъра?Все едно,ли е за тебе да
    работят 3-ма или 8 човека примерно?По твойта логика ще
    се стигне и до 1 цилиндър.3 цил.тояги са супер форсирани
    пръчки в,който частите работят на предела на възможностите
    си,като се смята че двигателя е консуматив с ресурс
    примерно около 100 К км и след това става маслояд като
    Екобуста на Форд.

    Коментиран от #15

  • 13 Румен Янев

    0 3 Отговор

    Какъв опел какви 5 лева?Това е воксхол!Фирма от 1857-ма година!
    инфо - http://www.opelclub-bg.net/forum/index.php?showtopic=5708

    Коментиран от #16

  • 14 иван

    1 0 Отговор
    Аз съм фен на Опел,но не вярвам да се наложат.Никой не свързва името Опел със спортен автомобил.
  • 15 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Дядо поп":

    Само гледай как и споменатите суперлуксозни брандове ще си свалят броя на цилиндрите! Те всъщност вече започнаха да ги редуцират! Времената и технологиите се менят! Нищо не стои на стари лаври! Освен това богатите хора след 100 хиляди километра сменят колата,защото вече е излязла от гаранция,наситили са се на дизайна или просто искат нещо друго! Това не си ти с БГ стандартите и мислене! Всичко се прави,за да се счупи,за да има нови модели и т.н

    Коментиран от #17

  • 16 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Румен Янев":

    Ти нормален ли си!?

    Коментиран от #18

  • 17 Никой

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Всеки автомобилен фен ще ти каже, че колата не е предмет, който да използваш докато му изтече гаранцията и след това да го изхвърлиш на боклука да си купиш следващия. Сега производителите гледат от такива като теб да точат. 100К км и да трябва да даваш пари за нова. Още повече, че един 3 цилиндров мотор, за да върви с темпото на един нискооборотен V8, трябва да му изкарваш буталата от настъпване, което изобщо не е икономично. Особено за спортна кола е глупаво.
  • 18 Румен Янев

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    За себе си знам че съм нормален но за теб съмненията са ми много силни!!!Оставил съм ти линк за да прочетеш що е то воксхол!!!
  • 19 Любо

    1 1 Отговор
    Според мен... това е дело на GM, не на Германците, те не способни да създадат такава кола.

    Коментиран от #21

  • 20 Sandi

    2 1 Отговор
    Опел за да се мери с vag?Може да стане само ако Опел почне да прави лоши коли.
  • 21 Румен Янев

    0 3 Отговор

    До коментар #19 от "Любо ":

    И аз това казвам че от хлопел такава визия не могат да сътворят ама ми лепят минусчета!!!Даже един хлапак се чуди дали съм нормален Хлопел са се вкарали в един канон и ги дялкат едни и същи...Няма го опела на който да имаш доверие ... свърши с рекорда....след него гнилочи дето ръждясват по-бързо отколкото вървят!!!А за безумния екотек при моторите им просто нямам думи....мъртво роден!!!!Имат си един C20NE с добър ресурс и след него.....нищо!!!!Купете си зафира и като умре на пътя ми се обадете!!!!А и не е само тя!!!

    Коментиран от #23

  • 22 ХХМ

    0 0 Отговор
    Статията не е съвсем точна, за момента се предвижда само един мотор, който е с мощност 300 к.с.
  • 23 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "Румен Янев":

    Нямам думи да опиша колко си елементарен !

    Коментиран от #24

  • 24 Румен Янев

    0 2 Отговор

    До коментар #23 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":

    Смърт ли вещаеш бе!!!Не съм за ДПС но смърт е кофти!!!А и колко си Българин само ти си знаеш ! Защо не се покажеш с името си а се криеш като мишка???Ще ти кажа - ти просто си страхливо и елементарно същество подвизаващо се във виртуалното пространство и се правиш на велик!!!!Я да се съберем пред парламента и да видим дали си там???Неееее !!Затова сме на тово ниво-преобладаващи сте!

    Коментиран от #30

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Дядо поп

    0 0 Отговор
    А пък аз се глася да оправя Чарлийз Терон.
  • 27 mediator37

    2 0 Отговор
    Опел правят много красиви коли, които дълго време след датата на производството си изглеждат съвременни. Слагам ги наравно с Алфа по дизайн. А за здравина и икономичен разход са ненадминати (мое впечатление от личен опит).
    Дето някой питаше има ли фенове на Опел, бройте ме и мен.
    Този дето пита, да излезе да изпуши една цигара на балкона си и да преброи пред блока коя марка е мнозинство, после пак ще си говорим.
  • 28 Gosho Vectrata

    0 0 Отговор
    Автомобилът е красив и като наследник на GT от 2007 вероятно ще има качества. Важното е да няма наднормено тегло и под капака да е монтиран един от вариантите на 2.0Т / например този с 280к.с. /, а още по-добре 2.8Т / от Инсигния ОРС /.
  • 29 AUDI

    0 2 Отговор

    До коментар #3 от "Р4111":

    Ми купи си пак ОПЕЛ-о що караш ТТ и се оплакваш
  • 30 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Румен Янев":

    Явно си от тъмните !
  • 31 Стоян Стоянов

    1 0 Отговор
    Имат си много фенове Опелите - за справка вижте форумът ми или групата във фейсбук: https://www.facebook.com/groups/168007170215/?fref=ts
    и въобще не са лоши автомобили всъщност.
    Само за протокола: притежавам друга марка автомобил!