Last news in Fakti

8 Октомври, 2015 12:08 5 617 13

VW реже проекти заради "Дизелгейт"

  • volkswagen-
  • vw-
  • vag-
  • audi-
  • skoda-
  • seat-
  • bentley-
  • икономии-
  • дизелгейт

Грандиозният скандал с фалшифицираните екологични показатели на дизеловите двигатели ще засегне дълбоко развойната програма на Volkswagen за следващите години и ще доведе до замразяването на някои от най-гръмките проекти на концерна в опит да бъдат компенсирани рекордните очаквани загуби. Неприятната новина е съобщил новият директор Матиас Мюлер пред 20 000 служители на VAG.

VW реже проекти заради "Дизелгейт"

Според Мюлер работата по "всички модели, които не са абсолютно задължителни, ще бъде незабавно прекратена или отложена за неопределено време". Антикризисните мерки ще наложат рязък завой в продуктовата политика на VW. В опит да стане най-големият производител на планетата немският концерн поддържаше огромна моделна гама и упорито не се отказваше дори от очевидно губещи проекти. Само преди година Audi обяви, че до 2018 г. ще инвестира фантастичните €24 млрд. в развойна дейност, за да детронира BMW. Skoda, Seat и дори Ducati също се хвалеха със свръхамбициозни програми.

VW реже проекти заради "Дизелгейт"

Изявление на Матиас Мюлер не съдържа конкретика, но дори диагонален прочит на новините от Волфсбург от последните две-три години дава достатъчно индикации кои проекти ще минат първи под счетоводителския нож. Първата жертва с почти пълна сигурност ще стане Golf R400, чиято прогнозна цена от €60 000 трудно може да се разглежда като спасителен пояс за компания на ръба на фалита. Мечът на икономиите е надвиснал също над SUV-версията на Golf, новото поколение на Beetle, планирано за 2018 г., и Tiguan GTE.

VW реже проекти заради "Дизелгейт"

Под въпрос са не само бъдещи модели на Volkswagen. Seat няма амбициозни планове като останалите марки в групата. Испанците обявиха официално, че нямат никакво намерение да се занимават с хибриди или електромобили, но първият кросоувър на компанията със сигурност ще се появи през 2016 г., тъй като е жизненоважен за бъдещето ѝ. За сметка на това тестовете на новата Ibiza и нейната SUV-версия може изобщо да не започнат. Сериозно окастряне предстои и за гамата кросоувъри, които планираха чехите от Skoda.

VW реже проекти заради "Дизелгейт"

Икономии предстоят и за луксозните марки под шапката на VW. Времената не са никак добри за автомобили като Bentley EXP 10 Speed 6, чието серийно производство получи зелена светлина в началото на годината. Малкото братче на Continental GT трябваше да се оборудва с двигатели от Porsche Panamera и да отмъкне клиенти от британската и италианската конкуренция.

VW реже проекти заради "Дизелгейт"

Секирата ще се развърти и в Audi. Баварците надали ще съумеят да догонят Tesla, въпреки че проектът за изцяло електрическо SUV Q6 е на финалната права. Работата по следващите поколения на A1 and Q3 също ще бъде забавена, но те са дребен проблем в сравнение с A6, A7 и A8. Трите ключови модела се разработват едновременно, като флагманът трябваше да стане първият напълно автономен автомобил във висшия клас. Бъдещето на A9 и Q8 се разбира от само себе си.

VW реже проекти заради "Дизелгейт"

В речта си пред служителите на компанията Матиас Мюлер е натъртил, че приоритет на концерна ще бъде запазването на работните места. Репутацията на VW изглежда непоправимо подкопана, но новият ѝ шеф е оптимист. "Можем и ще преодолеем тази криза, защото Volkswagen е група със здрави основи. И най-вече защото имаме най-добрия възможен автомобилен екип", в заключение е окуражил хората си Мюлер.

VW реже проекти заради "Дизелгейт"


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Mercedes-Benz

    0 0 Отговор
    "Лаком г** кръв се**!"
  • 2 Десислав Попов

    2 1 Отговор
    Ами мошениците да режат бъдещите си проекти.То VW,Сеат,Шкода са каруци-с тях или без тях пазара ще оцелее.Колкото до евтините брандове-купувачите ще преминат към френските,италианските производители или към Форд и Опел,но за компании като Порше,Ламбо,Бентли,Бугати не знам.Заради болните амбиции на всяка цена да станат номер едно по продажби,ще пострадат велики брандове с огромна история в автомобилостроенето и авто-спорта.Това вече е жалко!Тези компании са уникални и дано от ВАГ имат благоразумието бързо да ги продадат,за да може да ги купи друга марка и да ги доразвие,за да продължат да съществуват.
  • 3 До 1

    1 3 Отговор
    Айде, айде, те и от мерц лъжат и в разход и в какво ли не...
    ...не се прай много!

    Коментиран от #4

  • 4 Mercedes-Benz

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "До 1":

    Като го докажат черно на бяло пак ще си говорим, а дотогава важи долния ми цитат!
  • 5 Николай

    1 0 Отговор
    Когато караш Мерцедес не питаш колко гори и дали му е скъпа поддръжката все пак не е VW
  • 6 Дядо поп

    1 0 Отговор
    Всички лъжат не само VW ама тия много се разпищолиха
    в щатите и беше време да им резнат крилцата.А немците
    траят и не смеят да отвърнат,че Опел е американска
    собственост и може и там да хапнат дръвцето.
  • 7 Bravo

    0 1 Отговор
    По принцип не искам да се заяждам с колеги с немски возила, но закона важи и за С - класите и всичките ви там модели - "тюрлюгювеч" - класи, "имамбайалдъ"-класи.
    Така и тия еко-норми са за всичките.
    "Когато врагът ти прави стъпка назад, може да не се отказва, а да се засилва", не се сещам кой го беше казал, но е много вярно.
    VW ще си плати глобите с монети по един цент, ей така майтап да става.
    Ще се върнат в играта много скоро. Милионите фенове няма как да ги откажат. Фауве е диагноза, болни сме ние, няма да се откажем.

    Коментиран от #8, #10

  • 8 Azzzzzz

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Bravo":

    От какво няма да се откажете - да купувате Голф 3 или 4. Те VW нямат файда от тая работа.

    Истината е, че това беше една много голяма излагация за компанията. Все пак този софтуер е бил инсталиран нарочно с цел да изкриви истината за дизелите им. Нямам нищо против марката, дано да успеят да си стъпят отново на краката. Ако аз бях техен клиент обаче повече не бих им се доверил...

    Коментиран от #12

  • 9 Azbeaz

    0 2 Отговор
    Вие където коментирате против VW, кога сте си купували кола и сте се чудили колко вредни емисии излизат ? Никога нали ? Хахаха ем карайте си каруците Бмв-ца на село и Корсите ХАХАХАХАХАХАХАХА
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 HOAXXXXXXXX

    1 0 Отговор
    Много са ми смешни , то и тях не ги интересуват емисиите всичкото е да се съди и да се взимат пари4ки от компаниите
    колко изгоряла всяка година САЩ съди по една авто компания заглупости
  • 12 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Azzzzzz":

    Ааааа, не си прав ,знаеш ли колко "консумативи" чакат в складовете и сервизите , само виж колко акции 4+ ( разбирай 10-15+) в годината имат фирмените сервизи , и как се натискат за "оторизиран" дилър
  • 13 Българин

    0 0 Отговор
    Алчността до такива работи води. Само не ми е ясно, как е възможно да излязоха толкова глупави тия шефове в Фолксваген? Американците ако не бяха били камбаната,кой знае още колко щяха да шитнат на хората. Не стига ,че имат пазарен дял 3.5% в Америка,ами се оказа ,че благодарение на измама е тва.Ако знаеха американците колко е "чист" дизела им , немаше да си купят нито една талига. Ако някой си е направил труда да прочете за скандала в уикипедиа на английски -Американците са предупреждавали Фолксваген година и половина по-рано. За година и половина,немците са обещали 2 пъти,че ще оправят нещата, но не.И на края американците проговориха,щото не им пука и щото много мразят да ги правят на луди в собствената им държава.