Сега ще ви разкажем една интересна история как преди много време Honda елегантно се подигра с General Motors. Това е разказ за високомерието на ръководството на GM, за гениалния инженер Соичиро Хонда и как умът е по-важен от грубата сила. За това как в малките иновации се крият големите бъдещи успехи.
Малко предистория
За тези, които не знаят, Соичиро Хонда започва кариерата си като обикновен механик в гаражен сервиз в Япония. Това става през далечната 1923 година. През 1928-а подава заявка за първия от стотиците патенти, които прави впоследствие. Той е за замяна на дървените спици на джантите с метални.
Пътя към марката Honda гениалният самоук майстор започва с монтирането на малки двигателчета на стандартни велосипеди. През 1948 Соичиро стартира с производството на мотоциклети, а през 1960-а от поточните линии на неговата компания Honda започват да излизат и автомобили.
Технологията
Всичко започва през далечната 1973 година, когато Honda се подготвя да пусне модела Civic с двигател, снабден с технологията CVCC, а малко по-рано правителството на САЩ въвежда жестоки норми за вредните емисии. Моторите на Honda със CVCC обаче покриват тези изисквания.
В двигателите Honda с технология Compound Vortex Controlled Combustion (CVCC) се използва иновационна предкамера, където запалителната свещ възпламенява малко количество обогатена смес, която впоследствие възпламенява и основната по-обеднена горивна смес непосредствено в цилиндъра.
Цялото това "вълшебство" води до пълно изгаряне на горивната смес в камерите, което от своя страна намалява изхвърляните в атмосферата вредни газове и разхода на гориво. Именно тази технология позволява на двигателите Honda да покрият строгите американски еконорми, при това без използването на скъпоструващи катализатори.
Надменното отношение от страна на GM
Иновационната технология веднага е забелязана от американските производители Ford и Chrysler, които се надпреварват да лицензират иновацията и да я използват в собственото си производство. General Motors обаче не правят това. Тогавашният генерален директор на GM, Ричард Генстенберг се изказва за технологията на Honda по следния начин:
"Да, запознах се с иновацията, но тя може да сработи единствено на малко мотоциклетно двигателче и не виждам възможност да се използва на някой от нашите агрегати". След известно време тези високопарни думи стигат и до ушите на Соичиро Хонда - шеф и основател на компанията Honda.
Реакцията на Honda
Сочиро Хонда не прави никакво изявление в отговор на Ричард Генстенберг, но купува чисто нов Chevrolet Impala с 5.7-литров V-образен осемцилиндров двигател и го транспортира в Япония. Навярно се досещате как продължава историята. Соичиро дава задача на своите инженери да интегрират CVCC технологията в Impala-та.
Още по-любопитното е, че всичко се получава от раз. Инженерите на Honda изменят малко всмукателния колектор, цилиндровата глава и карбуратора и безпроблемно интегрират технологията Compound Vortex Controlled Combustion. След това модифицираната Impala се отправя на тестове, които също минава без проблем.
Така технологията, на която Генстенберг високомерно се надсмива става годна за използване и в големите двигатели на GM, като и при тях не се налага използването на катализаторно устройство. Освен това мощността на американския автомобил се запазва абсолютно същата - 160 конски сили, а разходът на гориво е снижен.
Изводът
По този начин Соичиро Хонда, без излишни словесни престрелки и доста елегантно, показва на целия свят, че компанията му може да направи автомобилите на GM по-добре, отколкото техните създатели. Както се казва: "Който се смее последен, се смее най-добре!"
Вижте подробни технически характеристики за моделите на Хонда - ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Емил Велев
08:26 09.10.2015
2 MaKaTa
08:28 09.10.2015
3 гост
08:30 09.10.2015
4 mediator37
Аз от техника не се тръшкам, че разбирам, но ми хареса думата "неугледни коли" изречена от толкова голям автомобилен бос. Защото потвърди мнението ми, че дизайнът на колата е еднакво важен за търговския й успех , както техническото й изпълнение.
08:51 09.10.2015
5 припаткал
Коментиран от #6
09:16 09.10.2015
6 Ицо
До коментар #5 от "припаткал":
Прав си, но не японският автомобил, а Хонда. Тойотите например са гола вода.09:17 09.10.2015
7 daniel
Коментиран от #9, #25
09:30 09.10.2015
8 Ники Николов
Коментиран от #10
09:36 09.10.2015
9 гост
До коментар #7 от "daniel":
Американски са, собственост на General Motors. Давам ги за пример, защото са единствените от GM, представени у нас.09:46 09.10.2015
10 Дошо
До коментар #8 от "Ники Николов":
Не,че не са се научили.Просто Япония не разполага със залежи на желязна руда и не произвежда стомана в количества достатъчни за да захранят индустрията ѝ, а е принудена да внася от Китай понеже е по-евтина и с транспорта до Япония им излиза що годе на добра цена за да могат крайните продукти да са конкурентноспособни откъм цена.Ако правят и поцинковане ще им излезе прекалено скъпо.С произведените в Англия Хонди както е твоята не знам как стоят нещата в интерес на истината, но ме съмнява да е станало както го описваш.10:15 09.10.2015
11 Иванов експерти подават
ползвахме стари разработки и спомени от далечното Ви бъдеще пристигащи с пострадали от холограми СПИН и LEd skeneri връщани да се лекуват след 2028 година назад в миналото
Коментиран от #13, #29
10:16 09.10.2015
12 Иванов
Заради прокарани през наркоманизрани псевдо еколози терористи проекто наредби освен тежки увреждания на общия ни дом с включени фарове и режещи скенери през деня и ноща има тежки увреждания от холограмни оръжия и канцерогенни сухи/без достатъчно CO2 изгорели газове.тука се виждат като сухи кафеникави канцерогенни..
10:19 09.10.2015
13 mediator37
До коментар #11 от "Иванов експерти подават ":
Иванов, сменяй тревата, тази не е добра.10:20 09.10.2015
14 за калибриране на техника
Скенерите режат и увреждат трайно важни охранителни слоеве от тропосферния океан..Пробивите в пространството с е виждат лесно в различни режими на оглеждане от високо.
Около пътищата се виждат и милиони жълти убиiци подържани от холограми на бандероли на цигарени кутии и други.от пътя виждаме тези проникнали в нашия дом убиici като големи жълти петна около цигарени кутии..с холограмни оръжия залепени на тях.
10:24 09.10.2015
15 BMW
Коментиран от #17, #18
10:32 09.10.2015
16 Nikolay Tsonchev
Коментиран от #34
10:41 09.10.2015
17 туту
До коментар #15 от "BMW":
Виж историята на Хонда във Ф1 и я сравни с тази на Рено. Може и на БМВ .10:57 09.10.2015
18 никой
До коментар #15 от "BMW":
Като ти гледам ника я ми кажи пък бмв какво направиха във Ф111:03 09.10.2015
19 БМВ
11:17 09.10.2015
20 БМВ
Коментиран от #21, #23
11:23 09.10.2015
21 никой
До коментар #20 от "БМВ":
приятелю хич не ми пука за автомобилния спорт дреме ми като тръгна на дълъг път да стигна без проблеми и с малко гориво, а колкото до автомобилния спорт за тях това не е приоритет.Погледни бюджетите на отборите в ф1 и сравни с този на хонда11:34 09.10.2015
22 Спас
11:42 09.10.2015
23 BadManJapan
До коментар #20 от "БМВ":
Koi e tozi koito bi bie? Honda predi dva meseca pusnaha na UK pazara nai-burziq hatchback s predno predavane v sveta!? Nissan GTR preparira kakvito i da bilo nemski, frenski, italianski ako shte i bat mobili, izlizasht fabrichen ot zavoda?!11:56 09.10.2015
24 Subarufan
Aaaa, недей така амиго! Точно БМВ направиха най-мощния двигател във Ф1 до сега- 2.0 л, редови, 4 цилиндъра с принудително пълнене над 1450 к.с, не съм сигурен при какви обороти!
Коментиран от #30
12:34 09.10.2015
25 НикиД
До коментар #7 от "daniel":
7 год. съм карал Хонда Сивик и мога да потвърдя - нямат равни в областта на двигателите. икономични, тихи, пъргави и безпроблемни. колкото до автомобилния спорт, може би по-младите не си спомнят времената, когато Макларън Хонда печелеха всички състезания в рамките на сезона 8 за Сена и 7 за Прост, доколкото си спомням, без нито едно отпадане заради повреда. онези години бяха истинската формула 1, сега е ташак, но ако решат да влязат пълноценно със заводски отбор, пак ще ги размажат. аз самият съм германофил и дълго време отказвах да повярвам, че е възможно нещо японско да е по -добро от германско, но малко, по малко стигнах до истината.12:48 09.10.2015
26 Honda
Хонда са единстшен доставчик на двг в американските НАСКАР, Отдавна са лидери в BTCC, на стълбата в WTCC ,за мотоциклети да ти обяснявам ли откога са лидери навсякъде , за първия масов водороден автомобил , за хибриди ,а за роботика,искуствен интелект , самолети......говоря за работещи технологии.Неслучайно хората каращи Хонда са инженери, учени и такива който умеят да оценяват техниката ,а не празноглави мутри и футболистчета ,и квартални келеши гонещи имидж дето в БГ са в изобилие
Коментиран от #50
14:53 09.10.2015
27 дра
15:11 09.10.2015
28 Ярослав Станчев
Починал Соичиро Хонда,като всеки човек.И отишъл в Рая.Посрещнал го Свети Петър и му казал.
-Господин Хонда,вие сте много добър човек и велик инженер,затова можете да срешнете с всеки в Рая.
Господин Хонда поискал среща със самия Господ,Завел го Свети Петър при него и Господ рекъл
-Кажи сега Хонда,какво те терзае.
Господин Хонда казал:
-Господи,ти ли си създал жените?
-Аз разбира се,кой друг.
-Добре си ги създал,ама имат производствен дефект.-рекъл годподин Хонда.
-???!!!-удивил се Господ
-Гледай сега,казал господин Хонда:
-1.С времето им увисват предниците
-2.С годините започват да им се люлеят задниците.
-3.Много хлопат и то с високи обороти.
-4.И всеки месец са 5 дни в принудителен сервиз.
Господ отишъл до нечовешкия си супер компютър,цъкнал няколко копчета и излязла една голяма бележка.Зачел се Бог в нея и казал"
-Хм,ти си много прав Хонда,така е дефектни са ми творенията.Обаче въпреки това повече мъже се возят на моите творения,отколкото на твоите.
Смятам,че ще ме подкрепите,фенове на всички марки.
Караме различни марки коли,но всички си падаме по нежния пол.
А за колите Хонда какво да кажа,разбира се,че са много добри.
Коментиран от #31, #35, #45
16:58 09.10.2015
29 Valentin
До коментар #11 от "Иванов експерти подават ":
O_O no comment17:01 09.10.2015
30 xexe
До коментар #24 от " Subarufan":
I kvo spechelixa s nego edna mirizliva titla.17:21 09.10.2015
31 Кобрата
До коментар #28 от "Ярослав Станчев":
Вицът е супер!17:41 09.10.2015
32 Гост
Коментиран от #33
18:18 09.10.2015
33 бай Иван
До коментар #32 от "Гост":
160 КОНЯ , НО ИСТИНСКИ!Въртящия момент е важен! Започва едно въртене на гуми още от ниските не ти е работа! Много различно от прахосмукачките които достигат максимума си на 15000 оборота и се скапват за 2 години.Но това се учи в по горните класове!Коментиран от #74
18:52 09.10.2015
34 бай Иван
До коментар #16 от "Nikolay Tsonchev":
Факелно запалване при Волга? Ти приятел да не би да си прекалил с витамините? Те от Волга измислиха задните спирачни дискове миналата година а за факелно не са и чували!18:57 09.10.2015
35 бай Иван
До коментар #28 от "Ярослав Станчев":
Браво! Наистина много изпипан виц!А и е истина!18:59 09.10.2015
36 Хонда номер едно
Коментиран от #38
20:05 09.10.2015
37 VTEC
20:38 09.10.2015
38 kuci
До коментар #36 от "Хонда номер едно":
Точно за това във формула 1 двигателя им е най-смотан, а Мерцедес няма кой да ги стигне, точно защото както сам каза "като японеца никой не може да прави двигатели" ;)И не ме разбирай погрешно, харесвам японски коли, но такива гръмки и голословни изказвания ми бъркат в здравето.
20:40 09.10.2015
39 Българин
21:11 09.10.2015
40 куци каруци
21:19 09.10.2015
41 kuci
Коментиран от #43
22:19 09.10.2015
42 Пешо
22:38 09.10.2015
43 kuci
До коментар #41 от "kuci":
Да не говорим, че преди тва Макларън - Мерцедес имат 3 титли за периода 1998 - 2008 ;)22:48 09.10.2015
44 Странни хора сте всички
Прочетох че Хонда си направила някаква разработка към която ГМ не са имали интерес.
22:58 09.10.2015
45 FR V
До коментар #28 от "Ярослав Станчев":
Американците били кравари, немците тъпи фашисти и т.н. и т.н....Тогава защо караш западна кола, а не вземе да се метнеш на едно руско возило.
Бъди истински "руски" трол!
Може и някой виц за руските таксета да ни разкажеш!
00:01 10.10.2015
46 Соичиро
01:09 10.10.2015
47 American muscle
Коментиран от #49, #52
04:37 10.10.2015
48 бай Иван
07:41 10.10.2015
49 бай Иван
До коментар #47 от "American muscle":
Доста некомпетентно изказване. Хонда имат едни от най добрите двигатели.Трудно ми е да го призная защото съм върл привърженик на Мерцедес, но е самата истина. Погледнете тези жълтури какви мотоциклети правят, няма кой да ги стигне!07:43 10.10.2015
50 mediator37
До коментар #26 от "Honda":
Добре де, а защо уважаващите себе си бизнесмени в Япония се возят на германска бизнескласа- Мерцедес, БМВ, АУДИ ?Коментиран от #51
12:12 10.10.2015
51 FHI
До коментар #50 от "mediator37":
Возят се, много знаеш ти на какво се возят. Погледни мащабно света- немските автомобили са най- предпочитани само и единствено в Европа, с изключение на Обединеното кралство, навсякъде другаде, в класациите на най- предпочитани автомобили, са японските. Защо не отидеш в САЩ, та да видиш "бизнесмените" на какво се возят... Но в България, балканският манталитет избива и потиска разбирането и значението на думата бизнесмен....Коментиран от #57
12:42 10.10.2015
52
До коментар #47 от "American muscle":
Сигурно имаш предвид БМВ-тата, щото всеки ден съм свидетел на уникално вдигане на шум, а колите пъплят с 50-60км/ч.Коментиран от #65
14:38 10.10.2015
53 до mediator37
18:07 10.10.2015
54 Харабот Калъфов
18:13 10.10.2015
55 Волен Сидеров
18:24 10.10.2015
56 Stef Soichiro
21:06 10.10.2015
57 Japo
До коментар #51 от "FHI":
Подтвърдено ,абсолютно вярно-никой не се "одупва" на Немското в Северна Америка и Азия,само Made in Japan !!!Там е истината - много парички ще спестиш,и много нерви!Българина е прагматичен,вече започна да загърбва Европейското за сметка на по-доброто- Японското качество!14:36 11.10.2015
58 Някой
16:12 11.10.2015
59 Гост
10:55 14.11.2015
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 рррр
12:26 08.02.2017
62 ХОРЕЙШО
Здрави бензинови двигатели.Малко в луксозния клас ги няма,но явно не се напъват.
CR-V,е много читав модел.
14:23 08.02.2017
63 haha
Към другите автомобилни спортове, лично не виждам къде им е силата в момента, може би Наскар, въпреки, че и там не са единствения производител на двигатели... Немците от 10 години са на върха на сериите за издръжливост, като всяка година печелеха Ауди, а сега вече Порше, отделно Ауди си направиха такава гавра, че взеха да печелят с TDI-та шампионата доста години...
Дотук добре, сега към Импалата, 5,7 бензин 160 коня именно заради нормите наложени в САЩ, иначе години по-рано вадят двигатели по 350-400+ коня от 7-8 литровите си зверове, наричани още "Big Block V8", от които по-късно се ражда една небезизвестна марка "Мопар"... Относно разхода, някой освен мен да е ходил в Америка? Тях разхода не ги вълнува особено...
Други факти след този закон, за вредните емисии американците не успяват да спрат вноса на автомобили и решават да вкарат квота за бройката на автомобили за внос, японеца обаче отново с отговор, създават премиум марките си, а именно: Акура,Инфинити,Лексус ... Реално това
17:04 08.02.2017
64 Атанас Стоев
За всички може да се каже и добро и лошо.
Това важи и за Honda,но при Honda добрите неща са повече от лошите!
Honda ще трябва да поработят още за децибелите в купето на ниския и среден клас,кавито са "джас" и"Сивик"!
Сегашният ми семеен автомобил е Honda Civik 1.6 бензин,който закупих нов от България и освен шума,който е дразнещ ,би трябвало за тази цена и интериора да е от по-скъпи материали. Иначе Honda е един здрав, пъргав и икономичен автомобил!
20:28 08.02.2017
65 Вица
До коментар #52 от " ":
За Алфите се отнася! ;)21:52 08.02.2017
66 УУР
ПП: Искам да попитам господата, които не харесват американските автомобили, возили ли сте се някога или просто така трябва да плюем? Мускулестият двигател си личи отдалече по светофарите и извън пътя!
22:02 08.02.2017
67 Дино
00:16 01.03.2017
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Илиан
18:55 02.04.2017
70 петър
20:41 02.04.2017
71 АЗ САМ
20:54 02.04.2017
72 Вальо
00:22 03.04.2017
73 The power of dreams
05:14 03.04.2017
74 ?!!??!???
До коментар #33 от "бай Иван":
Не си карал Хонда нали???17:18 26.07.2017
75 bacheto
01:33 27.07.2017
76 шемет7
23:17 29.07.2017