Last news in Fakti

9 Октомври, 2015 08:11 117 731 76

Как Honda се подигра с General Motors

  • honda-
  • general motors-
  • cvcc
Как Honda се подигра с General Motors - 1

Сега ще ви разкажем една интересна история как преди много време Honda елегантно се подигра с General Motors. Това е разказ за високомерието на ръководството на GM, за гениалния инженер Соичиро Хонда и как умът е по-важен от грубата сила. За това как в малките иновации се крият големите бъдещи успехи.

Малко предистория

Как Honda се подигра с General Motors

За тези, които не знаят, Соичиро Хонда започва кариерата си като обикновен механик в гаражен сервиз в Япония. Това става през далечната 1923 година. През 1928-а подава заявка за първия от стотиците патенти, които прави впоследствие. Той е за замяна на дървените спици на джантите с метални.

Пътя към марката Honda гениалният самоук майстор започва с монтирането на малки двигателчета на стандартни велосипеди. През 1948 Соичиро стартира с производството на мотоциклети, а през 1960-а от поточните линии на неговата компания Honda започват да излизат и автомобили.

Технологията

Как Honda се подигра с General Motors

Всичко започва през далечната 1973 година, когато Honda се подготвя да пусне модела Civic с двигател, снабден с технологията CVCC, а малко по-рано правителството на САЩ въвежда жестоки норми за вредните емисии. Моторите на Honda със CVCC обаче покриват тези изисквания.

В двигателите Honda с технология Compound Vortex Controlled Combustion (CVCC) се използва иновационна предкамера, където запалителната свещ възпламенява малко количество обогатена смес, която впоследствие възпламенява и основната по-обеднена горивна смес непосредствено в цилиндъра.

Цялото това "вълшебство" води до пълно изгаряне на горивната смес в камерите, което от своя страна намалява изхвърляните в атмосферата вредни газове и разхода на гориво. Именно тази технология позволява на двигателите Honda да покрият строгите американски еконорми, при това без използването на скъпоструващи катализатори.

Надменното отношение от страна на GM

Как Honda се подигра с General Motors

Иновационната технология веднага е забелязана от американските производители Ford и Chrysler, които се надпреварват да лицензират иновацията и да я използват в собственото си производство. General Motors обаче не правят това. Тогавашният генерален директор на GM, Ричард Генстенберг се изказва за технологията на Honda по следния начин:

"Да, запознах се с иновацията, но тя може да сработи единствено на малко мотоциклетно двигателче и не виждам възможност да се използва на някой от нашите агрегати". След известно време тези високопарни думи стигат и до ушите на Соичиро Хонда - шеф и основател на компанията Honda.

Реакцията на Honda

Как Honda се подигра с General Motors

Сочиро Хонда не прави никакво изявление в отговор на Ричард Генстенберг, но купува чисто нов Chevrolet Impala с 5.7-литров V-образен осемцилиндров двигател и го транспортира в Япония. Навярно се досещате как продължава историята. Соичиро дава задача на своите инженери да интегрират CVCC технологията в Impala-та.

Още по-любопитното е, че всичко се получава от раз. Инженерите на Honda изменят малко всмукателния колектор, цилиндровата глава и карбуратора и безпроблемно интегрират технологията Compound Vortex Controlled Combustion. След това модифицираната Impala се отправя на тестове, които също минава без проблем.

Така технологията, на която Генстенберг високомерно се надсмива става годна за използване и в големите двигатели на GM, като и при тях не се налага използването на катализаторно устройство. Освен това мощността на американския автомобил се запазва абсолютно същата - 160 конски сили, а разходът на гориво е снижен.

Изводът

По този начин Соичиро Хонда, без излишни словесни престрелки и доста елегантно, показва на целия свят, че компанията му може да направи автомобилите на GM по-добре, отколкото техните създатели. Както се казва: "Който се смее последен, се смее най-добре!"

Как Honda се подигра с General Motors

Вижте подробни технически характеристики за моделите на Хонда - ТУК


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Емил Велев

    53 7 Отговор
    Така трябва да се процедира с надменните хамериканци. Евала на японеца, а ние само знаем да им ближем г.зовете на САЩ.
  • 2 MaKaTa

    27 1 Отговор
    Много интересна и поучителна история. Разведрихте ме в това сиво утро. :)
  • 3 гост

    21 16 Отговор
    Къде ще сравняваш ОПЕЛ с ХОНДА. Това са две различни планети. ХОНДА винаги са били по-напред технологично от ОПЕЛ. Само германците донякъде им се опъват.
  • 4 mediator37

    16 0 Отговор
    Шефът на Дженерал Мотърс през 2007 година официално се извини на американците, че фирмата е стигнал почти до фалит заради това, че години наред е произвеждала "технически несвършени и неугледни коли".
    Аз от техника не се тръшкам, че разбирам, но ми хареса думата "неугледни коли" изречена от толкова голям автомобилен бос. Защото потвърди мнението ми, че дизайнът на колата е еднакво важен за търговския й успех , както техническото й изпълнение.
  • 5 припаткал

    31 2 Отговор
    лично аз карам хонда 8-ма година и вече съм забравил всички други марки,защото японският автомобил като е стегнат веднъж после може с години да не го буташ по сервизи

    Коментиран от #6

  • 6 Ицо

    7 22 Отговор

    До коментар #5 от "припаткал":

    Прав си, но не японският автомобил, а Хонда. Тойотите например са гола вода.
  • 7 daniel

    4 5 Отговор
    ХОНДА винаги са били по-напред технологично от ОПЕЛ. Само германците донякъде им се опъват neshto ne ti razbrah logikata :D nima opel sa koreiski avtomobili ili frenski ? :D

    Коментиран от #9, #25

  • 8 Ники Николов

    9 3 Отговор
    първата си хонда съм купил през 1993 преди това имах опел кадет Д.разликата е огромна, но и японците не се научиха да подцинковат ламарините , имах най новия цивик 2010г като го удари градушката навсякъде почна да жълтее, т.е.да ръждясва

    Коментиран от #10

  • 9 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #7 от "daniel":

    Американски са, собственост на General Motors. Давам ги за пример, защото са единствените от GM, представени у нас.
  • 10 Дошо

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "Ники Николов":

    Не,че не са се научили.Просто Япония не разполага със залежи на желязна руда и не произвежда стомана в количества достатъчни за да захранят индустрията ѝ, а е принудена да внася от Китай понеже е по-евтина и с транспорта до Япония им излиза що годе на добра цена за да могат крайните продукти да са конкурентноспособни откъм цена.Ако правят и поцинковане ще им излезе прекалено скъпо.С произведените в Англия Хонди както е твоята не знам как стоят нещата в интерес на истината, но ме съмнява да е станало както го описваш.
  • 11 Иванов експерти подават

    2 6 Отговор
    навремето подадохме точно този тип двигатели на бедните ни събратя от вашата съобщност точно за да лекуват с коктеил от газове електромагнитните увреждания които предстояха да се появят..

    ползвахме стари разработки и спомени от далечното Ви бъдеще пристигащи с пострадали от холограми СПИН и LEd skeneri връщани да се лекуват след 2028 година назад в миналото

    Коментиран от #13, #29

  • 12 Иванов

    2 6 Отговор
    Колеги от NASA да пуснат реални анализи на изгорелите газове от новите автомобили..
    Заради прокарани през наркоманизрани псевдо еколози терористи проекто наредби освен тежки увреждания на общия ни дом с включени фарове и режещи скенери през деня и ноща има тежки увреждания от холограмни оръжия и канцерогенни сухи/без достатъчно CO2 изгорели газове.тука се виждат като сухи кафеникави канцерогенни..
  • 13 mediator37

    15 1 Отговор

    До коментар #11 от "Иванов експерти подават ":

    Иванов, сменяй тревата, тази не е добра.
  • 14 за калибриране на техника

    1 7 Отговор
    вероятно имат налични софтуерни продукти чрез които веднага д а специфицират остро вредните автомобили с режещи скенери вкл lazerni,svetodiodni i ksenonovi...

    Скенерите режат и увреждат трайно важни охранителни слоеве от тропосферния океан..Пробивите в пространството с е виждат лесно в различни режими на оглеждане от високо.

    Около пътищата се виждат и милиони жълти убиiци подържани от холограми на бандероли на цигарени кутии и други.от пътя виждаме тези проникнали в нашия дом убиici като големи жълти петна около цигарени кутии..с холограмни оръжия залепени на тях.
  • 15 BMW

    9 8 Отговор
    Ще видим в F1 още колко сезона ще им трябват за да стигнат поне Рено.

    Коментиран от #17, #18

  • 16 Nikolay Tsonchev

    6 0 Отговор
    Айде и аз да кажа нещо - има такъв модел запалване на горивната смес при двигател на волга - казва се с факелно запалване и наистина работи с бедна смес и дава по-добър разход на гориво

    Коментиран от #34

  • 17 туту

    9 2 Отговор

    До коментар #15 от "BMW":

    Виж историята на Хонда във Ф1 и я сравни с тази на Рено. Може и на БМВ .
  • 18 никой

    7 0 Отговор

    До коментар #15 от "BMW":

    Като ти гледам ника я ми кажи пък бмв какво направиха във Ф1
  • 19 БМВ

    4 12 Отговор
    Ако ще говорим за Рено именно Рено пуска първия турбо мотор в Ф1. А за Хонда , докога ще лежим на стари лаври ? Нека си правят мотоциклетите и да не се бъркат при големите в автомобилните спортове.
  • 20 БМВ

    6 8 Отговор
    Защо през последните 10 години всички Японски производители ги бият във всички дисциплини в автомобилния спорт?

    Коментиран от #21, #23

  • 21 никой

    14 0 Отговор

    До коментар #20 от "БМВ":

    приятелю хич не ми пука за автомобилния спорт дреме ми като тръгна на дълъг път да стигна без проблеми и с малко гориво, а колкото до автомобилния спорт за тях това не е приоритет.Погледни бюджетите на отборите в ф1 и сравни с този на хонда
  • 22 Спас

    5 2 Отговор
    Ааа баварец в дрифта са добри...
  • 23 BadManJapan

    8 6 Отговор

    До коментар #20 от "БМВ":

    Koi e tozi koito bi bie? Honda predi dva meseca pusnaha na UK pazara nai-burziq hatchback s predno predavane v sveta!? Nissan GTR preparira kakvito i da bilo nemski, frenski, italianski ako shte i bat mobili, izlizasht fabrichen ot zavoda?!
  • 24 Subarufan

    11 0 Отговор
    "Като ти гледам ника я ми кажи пък бмв какво направиха във Ф1?"

    Aaaa, недей така амиго! Точно БМВ направиха най-мощния двигател във Ф1 до сега- 2.0 л, редови, 4 цилиндъра с принудително пълнене над 1450 к.с, не съм сигурен при какви обороти!

    Коментиран от #30

  • 25 НикиД

    19 2 Отговор

    До коментар #7 от "daniel":

    7 год. съм карал Хонда Сивик и мога да потвърдя - нямат равни в областта на двигателите. икономични, тихи, пъргави и безпроблемни. колкото до автомобилния спорт, може би по-младите не си спомнят времената, когато Макларън Хонда печелеха всички състезания в рамките на сезона 8 за Сена и 7 за Прост, доколкото си спомням, без нито едно отпадане заради повреда. онези години бяха истинската формула 1, сега е ташак, но ако решат да влязат пълноценно със заводски отбор, пак ще ги размажат. аз самият съм германофил и дълго време отказвах да повярвам, че е възможно нещо японско да е по -добро от германско, но малко, по малко стигнах до истината.
  • 26 Honda

    25 6 Отговор
    Ай най-много обичам да обяснявам на фенове на БМВ за БМВ.Постоянно ми доказват ,че са най некомпетентните и самоуверени Да - направили са най-мощният тогава ,но не от 2,0 а от 1,5....и само с това си остават във формулата..а да ти обясня ли че това е само в тестова обиколка колкото за статистиката....и че не пиковата мощност е най-вавна а стотици други фактори...няма смисъл
    Хонда са единстшен доставчик на двг в американските НАСКАР, Отдавна са лидери в BTCC, на стълбата в WTCC ,за мотоциклети да ти обяснявам ли откога са лидери навсякъде , за първия масов водороден автомобил , за хибриди ,а за роботика,искуствен интелект , самолети......говоря за работещи технологии.Неслучайно хората каращи Хонда са инженери, учени и такива който умеят да оценяват техниката ,а не празноглави мутри и футболистчета ,и квартални келеши гонещи имидж дето в БГ са в изобилие

    Коментиран от #50

  • 27 дра

    6 2 Отговор
    Еее Защо никой не споменава Алуди :)
  • 28 Ярослав Станчев

    30 1 Отговор
    Карам немска кола и харесвам немските автомобили,обаче не мога да отрека японския инженерен гении.И в частност гения на господин Хонда.И в тази връзка ще споделя един виц.
    Починал Соичиро Хонда,като всеки човек.И отишъл в Рая.Посрещнал го Свети Петър и му казал.
    -Господин Хонда,вие сте много добър човек и велик инженер,затова можете да срешнете с всеки в Рая.
    Господин Хонда поискал среща със самия Господ,Завел го Свети Петър при него и Господ рекъл
    -Кажи сега Хонда,какво те терзае.
    Господин Хонда казал:
    -Господи,ти ли си създал жените?
    -Аз разбира се,кой друг.
    -Добре си ги създал,ама имат производствен дефект.-рекъл годподин Хонда.
    -???!!!-удивил се Господ
    -Гледай сега,казал господин Хонда:
    -1.С времето им увисват предниците
    -2.С годините започват да им се люлеят задниците.
    -3.Много хлопат и то с високи обороти.
    -4.И всеки месец са 5 дни в принудителен сервиз.
    Господ отишъл до нечовешкия си супер компютър,цъкнал няколко копчета и излязла една голяма бележка.Зачел се Бог в нея и казал"
    -Хм,ти си много прав Хонда,така е дефектни са ми творенията.Обаче въпреки това повече мъже се возят на моите творения,отколкото на твоите.
    Смятам,че ще ме подкрепите,фенове на всички марки.
    Караме различни марки коли,но всички си падаме по нежния пол.
    А за колите Хонда какво да кажа,разбира се,че са много добри.

    Коментиран от #31, #35, #45

  • 29 Valentin

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Иванов експерти подават ":

    O_O no comment
  • 30 xexe

    0 7 Отговор

    До коментар #24 от " Subarufan":

    I kvo spechelixa s nego edna mirizliva titla.
  • 31 Кобрата

    5 0 Отговор

    До коментар #28 от "Ярослав Станчев":

    Вицът е супер!
  • 32 Гост

    7 2 Отговор
    160 коня от 5700 кубика V8 :D

    Коментиран от #33

  • 33 бай Иван

    11 5 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    160 КОНЯ , НО ИСТИНСКИ!Въртящия момент е важен! Започва едно въртене на гуми още от ниските не ти е работа! Много различно от прахосмукачките които достигат максимума си на 15000 оборота и се скапват за 2 години.Но това се учи в по горните класове!

    Коментиран от #74

  • 34 бай Иван

    3 4 Отговор

    До коментар #16 от "Nikolay Tsonchev":

    Факелно запалване при Волга? Ти приятел да не би да си прекалил с витамините? Те от Волга измислиха задните спирачни дискове миналата година а за факелно не са и чували!
  • 35 бай Иван

    3 1 Отговор

    До коментар #28 от "Ярослав Станчев":

    Браво! Наистина много изпипан виц!А и е истина!
  • 36 Хонда номер едно

    14 5 Отговор
    Като японските инженери няма ! Като японската кола няма ! При японските коли буквално мотора надживява купето ! Като японеца никой не може да прави двигатели ! Хонда като става на въпрос за тях са едни от най-качествените марки и силни играчи на пазара в графа надеждност и издръжливост ! На Хонда двигателите държат на много тунинг и на много високи обороти не случайно достигат до 10 000 оборота Хонда Интегра е колата която ги развива тези обороти ! А сивик 1,4 90 коня дори той е 9000 оборота ! Хонда още от едно време както виждаме са правили икономични и високо производителни мотори ! Ето как са наказали тъпите американци дето за да направят 100 коня правят 5 литра двигател което е глупаво! Браво на японците само наказват наред ! ВТЕК системата е превъзходна подобно на СВСС която е била иновативна пък за нейното време !!! Японците тихо-мълком без много шум мачкат наред с качество,надеждност,сигурна и здрава сглобка,практичност и високо производителни и оборотни двигатели ! Японска кола включително и Хонда няма под 8000 оборота !

    Коментиран от #38

  • 37 VTEC

    1 0 Отговор
    Прочете ми мислите.
  • 38 kuci

    8 3 Отговор

    До коментар #36 от "Хонда номер едно":

    Точно за това във формула 1 двигателя им е най-смотан, а Мерцедес няма кой да ги стигне, точно защото както сам каза "като японеца никой не може да прави двигатели" ;)

    И не ме разбирай погрешно, харесвам японски коли, но такива гръмки и голословни изказвания ми бъркат в здравето.
  • 39 Българин

    8 12 Отговор
    Япония е едно джудже пред САЩ . И не забравяй нещо- философията на Америак и Япония са много различни.Едните си карат 5 литрови мотори с малко коне ,щото така им харесва и щото удоволствието от рева на 8 цилиндъра е несравнимо с удоволствието от един японски миксер.
  • 40 куци каруци

    4 1 Отговор
    А спомняш ли си, за да имат добър двигател сега, колко години Мерцедес дишаха прахоляка??? Да си опресниш паметта, погледни из архивите на Ф1.
  • 41 kuci

    3 4 Отговор
    Поредния голословник. Бих те посъветвал това, което и ти ме посъветва. Опресни си Ф1 паметта. Мерцедес купиха бившия отбор на Хонда (Brawn GP през 2009) и няколко години по-късно вече няма кой да ги бие, а браун станаха шампиони с техен двигател още във v8 ерата. А хонда кво направиха? С бюджет, по-голям от на Ферари, МакЛарън и так далее се оттеглиха безславно в края на 2008, точно когато можеха наистина да направят нещо ;) Не се изказвай по теми, от които хал-хабер си нямаш ;)

    Коментиран от #43

  • 42 Пешо

    0 0 Отговор
    Най-вече италиянските препарира...
  • 43 kuci

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "kuci":

    Да не говорим, че преди тва Макларън - Мерцедес имат 3 титли за периода 1998 - 2008 ;)
  • 44 Странни хора сте всички

    0 3 Отговор
    Аз в статията подигравка не видях.

    Прочетох че Хонда си направила някаква разработка към която ГМ не са имали интерес.
  • 45 FR V

    3 0 Отговор

    До коментар #28 от "Ярослав Станчев":

    Американците били кравари, немците тъпи фашисти и т.н. и т.н....
    Тогава защо караш западна кола, а не вземе да се метнеш на едно руско возило.
    Бъди истински "руски" трол!
    Може и някой виц за руските таксета да ни разкажеш!
  • 46 Соичиро

    8 3 Отговор
    Във Формула 1 бюджетът на Мерца е 40 млн. евро . Почти няма друг отбор с толкова много ресурс като пари . И защо се прехвърля битката там ? В нормалния живот Хонда е на първо място по качество на двигателите , на челните места по иновации , на първо място във света със над 14 милиона двигатела годишно . Скоро имах удоволствието да ремонтирам едн американски 5.7 V8 на Форд . По нескопосан и некадърно направен мотор не съм виждал , на ЗИла и на Газките са по добре . Японците какво да ги коментираме . Когато другите спрат на 6 - 7000 оборота , Хонда тогава тръгва .
  • 47 American muscle

    4 8 Отговор
    А, знаем ги "великите" Хонди, дето вдигат дандания все едно са вдигнали 300, а като им погледнеш скоростомера, пише, че върви с 50. Има 4-5 модела на Хонда, които стават за нещо, останалите са просто прахосмукачки.

    Коментиран от #49, #52

  • 48 бай Иван

    1 0 Отговор
    Не забравяйте ,че Формула 1 е отборна игра и не е достатъчно да имаш само добър двигател.
  • 49 бай Иван

    5 2 Отговор

    До коментар #47 от "American muscle":

    Доста некомпетентно изказване. Хонда имат едни от най добрите двигатели.Трудно ми е да го призная защото съм върл привърженик на Мерцедес, но е самата истина. Погледнете тези жълтури какви мотоциклети правят, няма кой да ги стигне!
  • 50 mediator37

    1 2 Отговор

    До коментар #26 от "Honda":

    Добре де, а защо уважаващите себе си бизнесмени в Япония се возят на германска бизнескласа- Мерцедес, БМВ, АУДИ ?

    Коментиран от #51

  • 51 FHI

    8 1 Отговор

    До коментар #50 от "mediator37":

    Возят се, много знаеш ти на какво се возят. Погледни мащабно света- немските автомобили са най- предпочитани само и единствено в Европа, с изключение на Обединеното кралство, навсякъде другаде, в класациите на най- предпочитани автомобили, са японските. Защо не отидеш в САЩ, та да видиш "бизнесмените" на какво се возят... Но в България, балканският манталитет избива и потиска разбирането и значението на думата бизнесмен....

    Коментиран от #57

  • 52

    4 2 Отговор

    До коментар #47 от "American muscle":

    Сигурно имаш предвид БМВ-тата, щото всеки ден съм свидетел на уникално вдигане на шум, а колите пъплят с 50-60км/ч.

    Коментиран от #65

  • 53 до mediator37

    3 1 Отговор
    Медиаторче, виж кво мойто момче, имам приятел женен за японка който успя да изкара цели две години живот на високи обороти в Токио, преди да се разведат и да замине за Канада, та доста ми е казвал какви премиум марки използват японските бизнесмени, основно са големите поръчково направени лексуси тук-там някой ролсройс, а мерцедес въобще не видях, може и да има казва, но аз не видях и някак си предпочитам на него да вярвам отколкото на някакво хейтърче с ник mediator37
  • 54 Харабот Калъфов

    12 2 Отговор
    Винаги със се възхищавал от японската култура!Няма излишно квакане и врещяне!Всичко си е на мястото!Със скромност и труд тези хора постигат нечувани резултати!Да почива в мир бай Сойчиро,голям човек!Хондите са невероятни и мотори и коли!Аз карам мерцедес и се кефя но не мога да отрека Хонда и Тоиота!Ус
  • 55 Волен Сидеров

    0 5 Отговор
    типично и за Японците и за тъпите хамериканци-които само крадат технологии а отскоро и хората гении -но ще спре скоро всичко -вервайте ми...хамерика ке падне ...
  • 56 Stef Soichiro

    1 1 Отговор
    Да, върхъ! Обаче после Форд успяват да се уредят с технологията. Има обаче една чудовищна реклама на Сивик от около 1991-1992г. Там малкия триврат Сивик се подиграва на Ролс- Ройс на паркинг. После бяха съдили Хонда с 2 милиарда за подигравката по Евроспорт. Не мога да я намера тая реклама, жестока е.
  • 57 Japo

    5 2 Отговор

    До коментар #51 от "FHI":

    Подтвърдено ,абсолютно вярно-никой не се "одупва" на Немското в Северна Америка и Азия,само Made in Japan !!!Там е истината - много парички ще спестиш,и много нерви!Българина е прагматичен,вече започна да загърбва Европейското за сметка на по-доброто- Японското качество!
  • 58 Някой

    5 0 Отговор
    Когато говорим за Японска продукция, мога без особено затруднение да назова поне 20 производствени гиганта, които продават супер успешно стоките си в целият цвят. И, ако тогава поставим под съмнение качеството на продуктите им, не знам за какви предразсъдъци става на въпрос! Отделно, Япония ни е супер приятелска страна и независимо от голямото разстояние помежду ни, винаги е инициирала и финансирала различни културни дейности. Страшно тъпо е, заради авто-пристрастия да се обобщава по такъв начин!
  • 59 Гост

    0 0 Отговор
    Най-малкото, защото се конкурират със тях и е добре да си сравняват часовниците.
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 рррр

    2 2 Отговор
    Малко по-надолу видях пак нкой да боготвори гтр-а. Найстина е добра кола, но да кажеш, че е по добра от всичките там ферарита, ламбота, макларъни и т.н. е смешно.
  • 62 ХОРЕЙШО

    6 0 Отговор
    Много здрави и надеждни автомобили.Бих казал и непретенциозни.
    Здрави бензинови двигатели.Малко в луксозния клас ги няма,но явно не се напъват.
    CR-V,е много читав модел.
  • 63 haha

    5 0 Отговор
    'начи много глупости прочетох тука... Отбори на Формула с бюджети от по 40 милиона евра, които реално са за 4-те топ отбора(лимонадите,мерниците,маковете и ферари) са над 400 милиона евра годишно... Второ Мерцедес са първи в последния период, защото са развивали двигателя v6 с принудително пълнене и иновации още през 2009, а до 2012 май нямаха победа... Трето Хонда влязоха в спорта с година по-късно, като производител и развиват радикално различен мотор от всички останали...
    Към другите автомобилни спортове, лично не виждам къде им е силата в момента, може би Наскар, въпреки, че и там не са единствения производител на двигатели... Немците от 10 години са на върха на сериите за издръжливост, като всяка година печелеха Ауди, а сега вече Порше, отделно Ауди си направиха такава гавра, че взеха да печелят с TDI-та шампионата доста години...
    Дотук добре, сега към Импалата, 5,7 бензин 160 коня именно заради нормите наложени в САЩ, иначе години по-рано вадят двигатели по 350-400+ коня от 7-8 литровите си зверове, наричани още "Big Block V8", от които по-късно се ражда една небезизвестна марка "Мопар"... Относно разхода, някой освен мен да е ходил в Америка? Тях разхода не ги вълнува особено...
    Други факти след този закон, за вредните емисии американците не успяват да спрат вноса на автомобили и решават да вкарат квота за бройката на автомобили за внос, японеца обаче отново с отговор, създават премиум марките си, а именно: Акура,Инфинити,Лексус ... Реално това
  • 64 Атанас Стоев

    4 3 Отговор
    Имал съм Съветски ,Френски,Немски ,Италиански ,и Японски автомобили.
    За всички може да се каже и добро и лошо.
    Това важи и за Honda,но при Honda добрите неща са повече от лошите!
    Honda ще трябва да поработят още за децибелите в купето на ниския и среден клас,кавито са "джас" и"Сивик"!
    Сегашният ми семеен автомобил е Honda Civik 1.6 бензин,който закупих нов от България и освен шума,който е дразнещ ,би трябвало за тази цена и интериора да е от по-скъпи материали. Иначе Honda е един здрав, пъргав и икономичен автомобил!
  • 65 Вица

    0 3 Отговор

    До коментар #52 от " ":

    За Алфите се отнася! ;)
  • 66 УУР

    4 2 Отговор
    Нали знаете, че колкото по-малко триене има, толкова по-малко загуби има. Тогава един двигател на Хонда, който "започва да върви, когато другите спират", какъв плюс имат, освен по-нисичък разход? Американските са горе-долу като дизел, респективно по-малко триене, по-малки загуби на мощност! Всеки си има свой поглед върху нещата и своя политика! Затова и американските са редки в Европа, защото имат висок разход на гориво, но в Америка на никого не му пука за това.
    ПП: Искам да попитам господата, които не харесват американските автомобили, возили ли сте се някога или просто така трябва да плюем? Мускулестият двигател си личи отдалече по светофарите и извън пътя!
  • 67 Дино

    1 1 Отговор
    Абе, народе смотан, къде започнахте за Ф1 да говорите. Тук се говори за обикновени автомобили, а не за болиди. Правите малоумни сравнения. Усещате ли се? Чак Рено намесиха. Безподобни френски пръчки. Ай моля ви сА!
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Илиан

    3 6 Отговор
    Поредната смешна статийка,GM били друга планета...Аве паляци хондаджии да не пишат!
  • 70 петър

    4 3 Отговор
    Толкова много глупости изчетох... Че не мога да отрека 1 факт. Идиотите в България явно са повече отколкото сумарно в целия свят. То не беше формули, макар да се говори за серийни коли, не бяха немски гнилочи.. Дрифтели.. Не бяха щуротии.. Седнете в тролея кат са ви много скъпи частите.. Пуснете си музика вместо да пишете простотии тук. И най- вече се запознайте с качествата, а не с лъскавостта на боята! Лично карам руски корекомски ваз без кръпка на 40 г заради смешно евтината и рядка поддръжка, но японското си е японско! Прецизно, умно, издръжливо! Па кажете ми после ХашДеИ, м-пакет или АМГ карате всеки ден и ЗИМАТА или на дядо соц жигата или голфчето ?? Маняци ;)
  • 71 АЗ САМ

    3 0 Отговор
    Техн. се казва ""Факелно горене "
  • 72 Вальо

    5 1 Отговор
    Двигателите на Хонда са безпорно едни от най здравите, непретенциозни и икономични. Карал съм автомобил от тази марка - Хонда Сивик и бях супер доволен от здравината и непретенциозноста на колата. Японците си разбират от работата!
  • 73 The power of dreams

    2 5 Отговор
    14 хонди за 13 години само прелюди и акорди и в момента легенд уникален разход брутално здраво окачване точно като за българия лесни за всякъкъв вид ремонти и обслужване цени на частите като на всички нормални автомобили слабите места са че всички са са направени с евтини материали много шум в купето и вървят само v-tec моторите другите мотори не са нищо особенно като за класа си здравината зависи от подържането и карачите през годините обикновенно хонди без v-tec много ги хвалят като издръжливост а тия v-tec в обявите са все ревизирани все след ремонт нормално те са 20 годишни двигатели и те ги карат като на въоражен грабеж !!някой беше писал че двигаъелите на хонда носели на тунинг -нищо подобно биелите са като солете за турбо има 2 варианта или ревизираш мотора -10 бомбона или разреждаш мотора 2 бона и ефект 20 коня аси го надул гарнитурите вън буталото излиза да види кой тоз дето раздава толкова газ общо взето за качествен туниг на хонда излиза доста скъпо и трудно ! Не съм фен на ауди но пример s3 2002 г 1.8t 225 kitaisko turboгенерация дюзи кулер добра настройка 2000-3000 лв 400 коня няма как да стане при хонда!!! И да кажем за разхода при v-tec въобще не е малък както викат 2.2 коня гори като 130-150 коня само че като не влиза в лютеницата а при нормално каране ползваш ли V-tec си гори и то като за повече от 200 разходи преблизително на бензинови s class 20-22? Както и викат разполагаш с 2 мотора бърз и икономичен ами да тъка е ама и обслужваш два м
  • 74 ?!!??!???

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "бай Иван":

    Не си карал Хонда нали???
  • 75 bacheto

    0 0 Отговор
    макар да съм фен на VW и неговите двигатели АБФ и ВР6 та дори и на други марки автомобили , турбинираният В-тек още ги прави за смях да не кажа ,че се и подиграва с някой суперкари .
  • 76 шемет7

    2 2 Отговор
    хонда си е хонда,ПОГЛЕДНЕТЕ СЕРВИЗИТЕ С КВИ КОЛИ СА ПЪЛНИ...хонда рядко се среща там,уверете се сами ако си мислите че пиша тук просто ей така.Иначе...за да е пълен купона номера на рамата започва ли с "J" няма проблем...наливаш и караш.The power of dreams...